Skocz do zawartości

BMW e36 a rdza, proszę o pomoc


drxz

Rekomendowane odpowiedzi

Z góry przepraszam jeśli nie potrzebnie założyłem nowy temat,ale sprawa jest dość pilna, probowałem sam się zorientować w temacie,nawet rozmawialem z jednym blacharzem...

Zaczynając od początku - szukam bmw e36, z ostatnich pojazdów jakie oglądałem według mnie wart uwagi był jeden - 316i touras, bylem na jezdzie probnej, moc wydaje mi sie wystarczająca jak po przejsciu z lanosa 1.6 (prosze nie cisnac mnie ze 1.6 nie jedzie i nie warto:D). Silnik chodzi calkiem niezle,wszystko cichutko,rowno, nie gubi mocy, niby oryginalny przebieg 170tys, ale wydaje mi sie realnie jest ok. 250tys. Rocznik 98, poczatkowa cena 7900 teraz wystawiony za 5900. Wszystko byloby ok,nawet byc moze bym sie zdecyowal/wzial go na jakis przeglad,ale zauwazylem lekkie slady rdzy na tej listwie przy przednich reflektorach,niby zaprawione przez wlasciciela,oraz zaczatki rdzy w dolnym rogu na drzwiach i malutka plamka w okolicach klapy bagaznika (nie robione,widac ze to poczatek). Progi i nadkola nie ruszone,nigdzie indziej sie nie dopatrzylem. Moje pytanie czy warto w ogole takie auto kupowac,czy jak rdza zaczela go lapac to lepiej sobie odpuscic bo bedzie tylko gorzej ? Myslalem ze moglbym go wziac na przeglad i jesli wszystko byloby ok to podjechac od razu do blacharza i zrobic te drzwi za te kilka stowek, ale sam nie wiem, mialem do tej pory dwa auta i zadnych sladow rdzy...

Blacharz powiedzial ze mozna spokojnie to zrobic, ze e36 ponizej 2000 roku bez rdzy to az dziwne by bylo... Co o tym sadzicie?

Dam link do oferty zebyscie mogli zerknac na autko, ale na zdjeciach raczej tych mankamentow nie widac. Wlasciciel auta kierowca mpk ok 40 lat.

http://tablica.pl/oferta/bmw-316-e36-1998r-kombi-CID5-ID2nKPR.html#290031e930

Jestem w stanie dolozyc do zakupu te 2-3 tysiace, czy to do innego egzemplarza,czy do doinwestowania auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno na poczatku wystawil je za 7900, nie spieszylo mu sie ze sprzedaza,ale teraz kupil nowsze, te stoi pod pracą nie uzywane,wiec wystawil za 5900 zeby szybciej poszlo. Ja z nim ceny nie negocjowalem jeszcze. Boję się tylko tej rdzy bo totalnie sie na tym nie znam,nie wiem jak to się zachowuje, jak z tym walczyc,jakie są koszta itp.

Jesli sie zdecyduje na kontretne auto planuje je wziac na przeglad,mimo ze kwota jaką planuje przeznaczyc na zakup moze wydawac sie smieszna,to wolalbym uniknac jakis powaznych zatajonych usterek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem ci ze dobrze ci powiedział, bo e36 lubią rdzewieć ;/ no to mogę być pierwsze oznaki, najlepiej dokładnie sprawdzić - podjechać na jakiś kanał obejrzeć spód, wnętrze komory silnika, progi od spodu, bagażnik w miejscu koła itp.

 

No no to przy reflektorze to jest cześć więc pomalować to nie problem - demontaż 20 min zajmuje, tak samo drzwi itp. Jeśli nadkola, podłoga, progi ogólnie buda jest zdrowa, nie budzi w tobie nic zastrzeżeń i samochód ci się podoba to możesz wziąć i to co znalazłeś sobie naprawić, ale zanim podejmiesz decyzje to radze ci porządnie przetrzepać auto w poszukiwaniu rudej, bo często tak bywa ze jak wychodzi na zewnątrz to pod spodem jest nie ciekawie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej kolega pisze jakiś najazd lub coś podobnego żeby spód obejrzeć jak podłoga zdrowa,progi i nadkola to nic tylko brać .Dla pewnosci weż sobie kogoś we wrocku sporo jest forumowiczów którzy mają beemki to zapewne za flaszke pomoga ci podjac decyzje co do tego auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja nikogo za bardzo tutaj nie znam,jestem nowy na forum... dlatego myslalem nad tym przegladem technicznym. Jesli ktos reflektowałby na ewentualną pomoc za jakas symboliczna flaszeczke to bylbym wdzieczny:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze zszedl z ceny bo nikt by tyle za nia nie dal.Poza klima i elektr z przodu to golizna.Chyba nawet alu nie ma.Jesli do tego jeszcze widac poczatki korozji to tym bardziej ciezko wyrwac dobre pieniadze za auto.

Ale z drugiej strony ciezko jest obecnie znalesc e36 bez jakiejkolwiek korozji.Auta maja swoje lata a soli u nas nie zaluja.Zdrowe blachy to chyba tylko z wloch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam za to masz auto poobijane z każdej możliwej strony...rdza na takim elementach jak atrapa,czy przedni błotnik to nic elementy możesz wymienic nawet bedąc laikiem w kilkanaście minut .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiacie mnie :wink: autko w cenie roweru, a czepiacie się kilku ognisk korozji? Moja rada jest taka: jak auto się podoba to kupić, a rdze olać (chyba że mocno pordzewiałe są progi i inne elementy nośne karoserii) Fachowe zrobienie tego z pewnością pochłonie więcej niż te kilka stówek, a najprawdopodobniej po pierwszej zimie rdza znów sie pojawi i obstawiam że ze zdwojoną siłą :norty: . Przy takich autach lepiej zostawić sobie pare zł na ewentualne naprawy mechaniczne, bo to właśnie one mają największy wpływ na przyjemność i bezpieczeństwo jazdy :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem heh no jakby nie patrzeć te auta mają swoje lata nie am co wymagać cudów panowie.jak jest podłoga ,progi i tylne nadkola i auto nie odwinięte z przystanku to brać za każdy minus cos tam zbijesz z ceny wiadoma sprawa.To tylk ostary samochód nie am co oczekiwać stanu salonowego. edit bo johny bravo mnie uprzedził a dobrze mówi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem za te pieniądze wart brać . Tak jak koledzy wyżej piszą , jak progi i podłoga zdrowe to bierz. Listwa pod lampami to element wymienny , drzwi od biedy też można wymienić ( nawet można pod kolor znaleźć). Ewentualnie porobić zaprawki i jeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem na własnym doswiadczeniu bo też mam kilka purchli na dole drzwi o dziwo tylko od pasażera i kierowcy a tył zdrowy :roll:

mam nawet znajomego kumpla blacharza lakiernika ,który zrobiłby mi to za grosze w porównaniu do tego jakbym miał to robić u innego lakiernika ale policzyłem na szybko tak- materiały szpachla,lakier,robocizna,wożenie tego w tą i nazad. Poszperałem tu i tam i kupiłem drzwi kompletne z boczkami uzbrojone bez rdzy bez niczego za 60 zł sztuka czyli 120zł za dwoje drzwi oczywiscie w swoim kolorze . w Wolnej chwili je przełoże i nawet jakbym swoje stare wywalił na złom zwróci mi się jakieś 30/40zł.Częsci od e36 takich jak błotniki ,drzwi,maski ,klapy masz multum bo tych aut wyszła masa wieć nie ma sie co martwić o takie pierdoły jak rdza na drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednym slowem jesli cala reszta jest ok - warto sie nim zainteresowac.

Tak sobie teraz przypomnialem,ze jak bylem na jezdzie probnej to zauwazylem ze sprzeglo co jakis czas przy wcisnieciu lub puszczeniu (nie pamietam :P) troche skrzypi.

Nie jest to taki dzwiek jak w lanosie gdy sprzeglo mi sie wykraczylo i bylo do wymiany- bardziej jakby cos bylo nienaoliwone/przecieralo. Czy to moze byc oznaka ze w niedlugim czasie bedzie do wymiany? Czy to jakas glupota nieistotna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Grześkiem84. Części blacharskich do E36 jest multum , i często nie opłaca się naprawiać. Z wymianą drzwi czy klapy poradzisz sobie sam bez problemu , ale decyzja co do zakupu należy do ciebie. Co do skrzypienia przy wyciskaniu sprzęgła to duperel. Najczęściej wystarczy przesmarować pedały i przestaje skrzypieć. Jedyne co od sprzęgła może paść przy pedałach to pompka sprzęgła , ale nawet jak padnie to jest duperel i mały koszt. U mnie skrzypiało jak cholera , zdemontowałem osłonę nad nogami kierowcy , przesmarowałem mocowanie pedałów i nic nie skrzypi.

http://allegro.pl/pompka-sprzegla-pompa-bmw-e36-316-318-320-1994-i3251329777.html

Edytowane przez kajjman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.