Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam do was pytanko, może dla niektórych będzie oczywiste ale ja jestem pierwszy raz w posiadaniu BMW. Czy nasze e90 posiadają w tylnych klockach czujnik zużycia?? Bo u mnie wydają się już dosyć małe ale nic sie na konsoli nie wyświetla. A wiec nie wiem czy brać się za wymianę czy też się nie przejmować i czekać na komunikat??

Opublikowano
czujnik jest tylko w prawym kole, także jeżeli twoim zdaniem należy je wymienić to bym tak bezgranicznie nie ufal tym czujnikom.
Opublikowano
Bylem patrzec w aucie i chyba znalazlem to jest to rear brake pads?? Jesli tak to cos tu jest nie tak bo pisze ze do wymiany 38 000 a wadpie czy one tyle wytrzymaja. Z reszta jak jest czujnik to nie ma co sie przejmowac jak beda za male to napewno blad wyskoczy
Opublikowano
Ja wymienialem tył i od wymiany zrobiłem 20000 a czujnik pokazuje 120000. Ja tam bardzo sceptycznie patrzę na te wartości i raczej bym skupił sie na fizycznym stanie tarcz i klocków niż na czujnikach.
Opublikowano
Ale napewno jak juz beda bardzo blisko konca to komunikat jakis wyskoczy po to jest ten czujni, a pewnie te kilometry to tylko orientacyjnie sa podane
Opublikowano
To ja wam tylko powiem jak to u mnie śmiesznie wyszło. Na kompie wskazywał jeszcze 6500km do wymiany, także powoli już myślałem o wymianie, aczkolwiek się nie spieszyłem, bo właśnie z czujnika jeszcze nie było sygnału zużycia. Jakież było moje zdziwienie, jak któregoś dnia usłyszałem chrobotanie podczas hamowania. Okazało się, że na kole bez czujnika klocki były zjechane do metalu! Natomiast po drugiej stronie klocek z czujnikiem akurat okazał się tym najlepiej zachowanym :duh: bo ten po drugiej stronie tarczy miał może milimetr okładziny. Oczywiście moja wina, nie ma co czekać do samego końca :norty:
Opublikowano
Panowie póki mówimy o tyle to jeszcze do codziennej jazdy można patrzeć na kompa... Z przodem bym nie próbował...trzeba patrzeć tu i tu i zachować zdrowy rozsądek.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Koledzy!

Ja od ponad roku jeżdżę z czerwonym alarmem od przednich klocków.

Rok temu (ok.15 000 km.) miałem ok 0,5 cm. Teraz mam ok. 3 mm.

Oczywiście można wymieniać klocki nawet w połowie zużycia, tylko po co :?: :roll:

Pozdrawiam
Opublikowano

:mad2: można jeździć na klockach 2 mm- bo po co wymieniać?? można kupić nowe opony- tylko po co na allegro 4 mm to prawie nowe :mad2: można jeżdzć do zgonu fury nic nie robiąc- bo po co??

czegoś tu nie kumam albo przewrażliwiony jestem

Opublikowano
czegoś tu nie kumam albo przewrażliwiony jestem

:mrgreen: Jeśli nie kumasz to lepiej wymieniaj po każdym alarmie, natychmiast :!:

Będzie bezpieczniej.

Pozdrawiam
Opublikowano

sory- ale rok na czerwonym komunikacie o klockach?

osobiście mnie każda ikona wk... i sprawdzam- likwiduje w ciągu tygodnia- no ale jak kto dba tak ma- widocznie lubisz czerwono na desce

Opublikowano

Nie, nie lubię czerwono na desce, ale ja każdy komunikat weryfikuję. Jeśli nie ma on pokrycia w stanie faktycznym to go ignoruję.

Gdyby to czerwone mnie zdenerwowało, to nie ma nic prostszego jak skasowanie komunikatu nawet bez wymiany klocków.

Dla mnie to czerwone to przypomnienie aby częściej zajrzeć do hamulców bo dogorywają.

Swoją drogą nie sądzisz, że coś tu jest nie tak, skoro od momentu pojawienia się komunikatu przejeżdżam 15 000 km. bezproblemowo i po tym czasie klocki mają 3.5 mm :!: :?: :?:

Bezpieczeństwo jest najważniejsze, ale nie pozwól sobą manipulować nawet przez maszynę :)

Pozdrawiam
Opublikowano

My Polacy jesteśmy wybranym narodem , żyjącym na zielonej wyspie i mamy w dupie jakichś tam inżynierów z dojczlandów czy innych krajów.

 

Co oni se myśleli wkładać te wszystkie czujniki do tych samochodów.

 

Później przy zakupie auta muszę zakupić interfejs, następnie torrent i jazda :

Nie ma DPF, nie ma klapek w kolektorze, wyłączamy wszystkie czujniki - klocków, żarówek i inne . Dodaję własnego softa do DDE, wgrywam Alpine do EGS i jazda . Bo co - moje zawsze ma być lepsze niż wyjechało z fabryki.

Jak klocków nie słychać - to są dobre, a przecież nawet jak słychać szurający metal o metal to też hamuje co nie ?

 

Może będzie inaczej jak zmienią przeglądy samochodowe i będą je sprawdzać pod kątem przydatności na okres przeglądu - tz. czyli tak aby przejechał cały rok, a nie, że kolo idzie na przegląd z klockami co mają 2mm. Komp pokazuje, że auto hamuje więc jest ok - ale co będzie za miesiąc to mnie nie interesuje.

Opublikowano
kolo idzie na przegląd z klockami co mają 2mm.

Tył podał komunikat gdy klocki miały ok. 1 mm.

2 mm. to dwa razy więcej :mrgreen:

przecież nawet jak słychać szurający metal o metal to też hamuje co nie ?

Z punktu widzenia fizyki - tak, hamuje.

Z punktu widzenia logiki - trzeba być debilem, żeby do tego dopuścić.

U mnie 3 milimetrowe klocki nie szurają metalem o metal, a u ciebie szurają :?:

Pozdrawiam
Opublikowano

U mnie komp pokazywał 7000km . Więc się o nic nie bałem.

 

Przy zmianie opon z zimowych na letnie , przyjrzałem się tym klockom i na kole z czujnikiem miały one 2mm , a na kole bez czujnika było mniej niż 1mm .

Więc je wymieniłem.

 

Co do twojego autka to pewnie masz założony jakiś tańszy czujnik zużycia klocków hamulcowych - albo jest on źle założony .

Czujnik się ściera wraz z klockami, wtedy komp samochodu odczytuje zmienny opór w obwodzie , na samym końcu jak już klocki są zużyte dochodzi do przerwania obwodu i komp pokazuje aby udać się do najbliższego serwisu :twisted:

 

Z twoim czujnikiem musi być coś nie tak skoro klocek z czujnikiem nie jest zużyty, a pokazuje , że jest do wymiany.

 

No i właśnie - pewnie nie masz I-drive , ponieważ jakbyś miał to by Cię ten komunikat tak denerwował przy włączaniu auta, że byś go wywalił

Opublikowano

Mam idrive.

Przyznaję, że trochę mnie irytuje komunikat na wyświetlaczu który trzeba każdorazowo kasować i ten między zegarami ale toleruję to.

Ponieważ myślę o tym co będzie, to w garażu już czekają i tarcze i klocki oraz czujniki na obie osie.

Ten zużyty czujnik faktycznie wygląda jakby był jakoś dziwnie starty :? ( nie wiem jakiej firmy )

Najpierw muszę jednak wymienić tył, bo tu faktycznie komputer pokazuje prawdę.

Przód może poczekać.

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, podłącze się pod temat. Czy przy czujniku zużytym czujniku od klocków oprócz ikonki na kompie, może się palić też czerwona lampa od hamulców (jak od ręcznego "(!)")???? Dzisiaj oglądałem jedne e90 i właśnie palił się czerwony wykrzyknik i facet powiedział, że jeden z czujników nie został wymieniony podczas wymiany i dlatego się pali....
Opublikowano
Koledzy!

Ja od ponad roku jeżdżę z czerwonym alarmem od przednich klocków.

Rok temu (ok.15 000 km.) miałem ok 0,5 cm. Teraz mam ok. 3 mm.

Oczywiście można wymieniać klocki nawet w połowie zużycia, tylko po co :?: :roll:

 

nie wiem jak to możliwe, klocki ori/firmowe zamienniki są tak wyprofilowane pod czujnik, że jak wszystko jest OK to czujnik łączy się z tarczą jak klocek ma 2mm, czyli czerwoną lampkę masz w momencie jak prawy klocek (tylko tam jest czujnik) ma 2mm, czyli nastąpił styk czujnika z tarczą...po to jest te 2mm ponieważ taka grubość klocka powoduje jeszcze normalne hamowanie, poniżej 2mm klocka droga hamowania nie ma powtarzalności,

 

jak masz czerwona lampkę jak klocek ma 3mm to coś z oczujnikowaniem/systemem się "posrało"...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
jak masz czerwona lampkę jak klocek ma 3mm to coś z oczujnikowaniem/systemem się "posrało"...

Zgadzam się z tobą, dlatego uważam, że należy zweryfikować wskazania komputera zamiast mu bezkrytycznie ufać.

Sądzę, że komunikat został wyświetlony za wcześnie więc obserwuję i zwlekam z wymianą.

Ostatnia wymiana klocków była robiona jeszcze w Niemcowicach więc nie sądzę, żeby wsadzili jakieś badziewie.

Widać nawet technika BMW czasem szwankuje :?

Pozdrawiam
Opublikowano
dlatego uważam, że należy zweryfikować wskazania komputera zamiast mu bezkrytycznie ufać

 

No właśnie o to chodzi, należy zweryfikować wskazania kompa, bo tak jak u mnie (pisałem wcześniej) kontrolka się wcale nie zapaliła, a klocki na kole bez czujnika były zjechane do blachy... Ale to moja wina, bo komp pokazywał 6500km, więc trzeba było się zainteresować wcześniej

Opublikowano

oczywiście, komp. ma podpowiadać a nie myśleć za nas ale też należy dbać o "całe" auto...

 

jak nie ma komunikatu z prawego koła (powinien być jak klocek osiągnie 2mm) a lewe trze bo nie ma już klocka to znaczy, że auto jest "zrąbane",

 

nie może tak hamować aby różnica na klockach była ~2mm lub wersja, że komp przekroczył wartość zadaną a użytkownik wymienił tylko klocki/nawet z czujnikiem ale nie udał się już do diagnosty w celu kalibracji, bo przecież przez BC można prawie wszystko ...i tak na prostym urządzeni powstają bzdury typu: czerwona lampka a klocek ma ~3mm, klocka nie ma a lampki też nie ma,

 

można z tym jeździć ale można też naprawić i cieszyć się z funkcji wspomagania "myślenia"...

 

ile osób wymieniłoby płyn hamulcowy jakby komp nie przypominał, obstawiam, że jednak duża część "chwilowych" właścicieli skasuje tylko inspekcję a nie wymieni :( a następnie na forum pojawią się wpisy kolejnych właścicieli o "dziwnym" hamowaniu

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.