Skocz do zawartości

e46 330i M54 Silnik bierze olej


szogun21

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie na 10 tyś wypiła niecały litr , zalewam castrolem 0w40 , wiadomo castrol nie ma za dobrych opini, teraz przy kolejnej wymianie chce przejść na valvoline 5w30, miał ktos do czynienia z tym olejem ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

słuchjcie coraz cześciej po głowie chodzi mi valvoline 10w40 max life .. to dobry olej ? teraz jeżdze na molilu 5w40 x1 3000 i jestem zadowolony ale dolewam 0,5-0,7 na 1500 km. przebieg mam 220 000 wiec moze czas przejsc na polsyntetyk ? silnik 2.2 M54

 

Ja bym jezdził dalej na 5w40. Pól litra na 1500km w M54 to nie tragedia. Rzeklbym że norma. Półsyntetyk jednak słabiej chroni silnik.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm też tak myśle, że półsyntetyk to już chyba przesada.

Zastanawiam się nad tym, że pierwszym olejem w tym aucie miałem Castrola edge 5w30 .. i więcej do niego nie wróce tego dopiero wpierdzielało. Obecnie mam Mobila 5w40 X1 3000 ( spokojnie moge go polecać) jestem zadowolony silnik ładnie i cicho pracuje znikanie w normie i wcale jakoś mnie nie denerwuje dzięki temu stale odwiedzam komore silnika i mam wszystko pod kontrola :D. Poza tym Mobil na plus ma jeszcze CENE :cool2: . Ale zastanawia mnie czy jest sens przejść Valvoline 5w50 SYNPOWER albo ten 5w40 MAXLIFE. O ile ten pierwszy ma aprobate BMW ll-01 o tyle maxlife już nie i to mnie zastanawia bo oba syntetyki wiec w sumie zaszkodzić nie powinny a maja bardzo dobre opinie teraz.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm też tak myśle, że półsyntetyk to już chyba przesada.

Zastanawiam się nad tym, że pierwszym olejem w tym aucie miałem Castrola edge 5w30 .. i więcej do niego nie wróce tego dopiero wpierdzielało. Obecnie mam Mobila 5w40 X1 3000 ( spokojnie moge go polecać) jestem zadowolony silnik ładnie i cicho pracuje znikanie w normie i wcale jakoś mnie nie denerwuje dzięki temu stale odwiedzam komore silnika i mam wszystko pod kontrola :D. Poza tym Mobil na plus ma jeszcze CENE :cool2:

Muszę Ci trochę zepsuć dobry nastrój.

Otóż Mobil 3000 nie jest olejem syntetycznym. To olej hydrokrakowany.

A prawdziwe oleje syntetyczne mają opis "100% syntetic" albo "full syntetic".

Dlatego ten Mobil jest taki tani... bo jest po prostu kiepski, niestety.

Kup coś syntetycznego. Np. Shell Helix Ultra 5W40 lub 5W30 i będziesz wtedy miał pełnego syntetyka.

I powinno być nawet lepiej niż na tym Mobilu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma w opisie pelen syntetyk. "full syntetic" :D

 

Masz rację - sorry za zamieszanie !

Miałem ten olej 2 lata temu i z niego zrezygnowałem...

I wtedy miał opis Syntetic Technology - czyli był hydrokrakowany.

A teraz opisują go jako Full Syntetic - więc sam już nie wiem... może coś zmienili, może to tylko marketing.

Tak czy inaczej - przeszedłem na Shella :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mobila do tej pory lałem do wszystkich samochodów jakie miałem... po namowie Ojca który lał do swoich. Poza tym ma tą aprobate BMW ll-01 więc powinien być ok. Tylko zastanawia mnie ten Valvoline ktoś z niego korzysta jak wrażenia? jak ze znikaniem oleju?
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmienilem z castrola 0w30 na valvo synpower 5w30 i tak jak kiedys lubily stuknac szklanki przy rozruchy na niskich temperaturach tak teraz cisza. do tego pobor oleju sie zmniejszyl, chociaz i tak nie byl wielki (litr na ok 4kkm)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Robert,

 

opisywałem wielokrotnie na forum swoje doświadczenia z Valvoline VR1 5W50 :8) ogólnie sprawa wygląda tak, że moja brała 1l./3kkm, teraz łyka 1l. (stan oleju) na 10-12 kkm. 5W50 nie ma norm LL więc wymieniam go dla spokoju co ok. 12 kkm. Silnik pracuje tak samo dobrze jak na poprzednich olejach (castrolu ori 5W30 oraz M1 0W40), ale nie żre tyle. Inne plusy to cena (ok. 100 zł za 4l.) oraz jak podręczysz samochód, to olej wciąż się dobrze trzyma i nic nie zaklepie :cool2: Aha, i nie pali więcej jakby niektórym mogło się wydawać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Robert,

 

opisywałem wielokrotnie na forum swoje doświadczenia z Valvoline VR1 5W50 :8) ogólnie sprawa wygląda tak, że moja brała 1l./3kkm, teraz łyka 1l. (stan oleju) na 10-12 kkm. 5W50 nie ma norm LL więc wymieniam go dla spokoju co ok. 12 kkm. Silnik pracuje tak samo dobrze jak na poprzednich olejach (castrolu ori 5W30 oraz M1 0W40), ale nie żre tyle. Inne plusy to cena (ok. 100 zł za 4l.) oraz jak podręczysz samochód, to olej wciąż się dobrze trzyma i nic nie zaklepie :cool2: Aha, i nie pali więcej jakby niektórym mogło się wydawać :P

Ile jeździsz na Valvoline VR1 5W50 tzn., ile kilometrów przejechałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. Standardowo problem z m54 i zużyciem oleju... milion tematów i postów...

Auto kupione 2 miechy temu. Przebieg 198tys na liczniku...

Wymieniłem olej Valvo 5w40 synpower, pod machą była jakaś kartka 5w30 ale bez konkretnego oleju. Wymieniona uszczelka pokrywy zaworów, odma z wszystkimi rurakami (stara była z 2001r czyli od nowości nie zmienion ) ;-/

Przy jeździe około 30km zapalała się pomarańczowa kontrolka oleju więc sprawdziłem stan i był full, czyli czujnik ciśnienia oleju, ale olałem to. Olej kontroluje praktycznie co chwile i cały czas był full przez ok 600km. Teraz jest przejechane 800km. Kontrolka od oleju zaczęła mi się zapalać szybciej po około 10km, ale myśle sobie czujnik ciśnienia więc spoko. Dzisiaj patrze na stan oleju a tu prawie min... :( jak to możliwe, że po 200km nagle wpier....ł prawie 1l oleju. Co robić, od czego zacząć????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak się ma uszczelka podstawy filtra oleju? Nie cieknie tam?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie :-) na uszczelke nie patrzyłem więc ogarnę to w najbliższym czasie. Ale.... Sprawdzam dzisiaj rano olej po całej nocy i jest w połowie, to już troche lepiej. Więc problem jest chyba ze ściekaniem oleju bo wczoraj sprawdzalem po 2godz od nagrzania i był min... Co może być przyczyną oprócz rurki od bagnetu bo ta była czyszczona przy wymianie odmy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.