Skocz do zawartości

e46 330i M54 Silnik bierze olej


szogun21

Rekomendowane odpowiedzi

Bo ten olej jest cholernie "gęsty" i w zasadzie zamiotłeś sprawę pod dywan. Do sprawnego silnika do jazdy na co dzień lanie 5w50 to średni pomysł. Szczególnie na zimę, gdzie w temperaturach minusowych będzie miał konsystencję tawotu.

 

Mam wrażenie, że nigdy nie jeździłeś samochodem na mrozie lub nie widziałeś tawotu.

Wracając do uszczelniaczy, łatwo można zweryfikować ich stan(dymek po porannym odpaleniu, dymek po pakowaniu silnikiem, dymek po 15 min postoju na wolnych). U mnie na 200% są dobre, więc po co mam je wymieniać? Kompresja ok, odma nowa. Każdy mówi: ten typ tak ma... Co innego mi zostało do wymiany jak nie olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak dla przybliżenia. Twoje 5w50 VR1 ma współczynnik lepkości w 40 stopniach dużo gorszy niż spora część olejów 15w40. Zatem nie ma się co oszukiwać, w temperaturze poniżej zera będzie się właśnie tak zachowywać. Wiadomo nie działa to dokładnie liniowo, ale cudów nie będzie.

Dla przykładu lepkość twojego w 40 stopniach, to 117, gdzie mobil 15w40 ma 107...

5w50 to dobry olej do upalania na torze i do zapychania nieszczelności.

 

 

Po za tym kompresję możesz mieć książkową a zużyte pierścienie olejowe. Już widziałem silniki, które miały po 14bar i jadły olej litrami, gdzie przyczną były pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 pln za uszczelniacz? Nie pomyliłeś się?

 

 

około no, mam spore rabaty na takie rzeczy :)

jeden więcej kupiłem w razie w

 

 

skoro 5w50 to zły olej ( chociaż nie wiem czemu masa osób na różnych forach poleca go do M54) to jaki olej jest najlepszy? tak nawiasem mówiąc zauważyłem że na 5w50 rano przy pierwszym odpaleniu muszę dłużej pokręcić żeby odpalił i chwilę nierówno pracuje i się stabilizuje po kilku sekundach. na 10w40 tego nie miałem

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Temat był poruszany nie raz ale chciałbym prosić o poradę.

Mam E46 330xi 2001 rok, gaz. W ciągu przejechanych 10tys km dolałem 2 litry oleju. Zalany olej to Castrol Magnatec 10W40. Poprzedni właściciel miał ELF 10W40 więc zalałem Castrola bo w poprzedniej bemce też taki miałem.

Moje pytania:

Czy to normalne że silnik bierze olej i nie zawracać sobie tym głowy?

A może to wina odmy (takie opinie czytałem)?

A może zmienić olej na syntetyk (o ile można przechodzić z półsyntetyka na syntetyk pełny)?

Proszę o wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jakieś 2 miesiące temu zalałem motula i praktycznie się uspokoiło branie oleju przez 2000km. Parę dni temu (we wtorek) po tych dużych mrozach (-22stC) zaświeciła mi się żółta kontrolka oleju, sprawdziłem nie było tragedii trochę poniżej połowy. Ale zauważyłem też, że w zbiorniczku wyrównawczym brakuje ze 2cm płynu chłodniczego, dolałem. Raz się przejechałem ale nie rozgrzałem dobrze silnika, sprawdziłem na zimnym silniku płyn i znów brakowało 1 cm (po dwóch dniach?).

Czy niskie temperatury mogą mieć wpływ na to że gdzieś ten płyn uchodzi? Na bagnecie nie ma żadnego osadu.

Jaka jest wasza opinia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady że 200ml oleju na 1000km to jest dużo

passat w firmie brał 2litry oleju na 1000km(1.8T), to to jest dużo, a przy litrze serwis VW jeszcze twierdził że jest w normie

 

u mnie ubywa od 100ml do 200ml na 1000km i nie mam najmniejszego zamiaru tego ruszać, auto kręce do 6000 obrotów, a powyżej 4000obrotów każde poprzednie mi wcinało olej, więc....olej :)

Edytowane przez byq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.