Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Po długiej nieobecności (co poniekąd związane jest z brakiem BMW :| ) wracam i mam pytanie. Czaję się na e38 ale mam dylemat związany z wyborem silnika. W grę wchodzi 740 lub 750. nie pytam o spalanie, koszty itd, interesuje mnie tylko awaryjność, częstotliwość przeglądów i który bardziej polecacie;) Jezeli uważacie ze lepszy będzie inny wybór to proszę o sugestie:)

 

P.S. co sądzicie o 725TDS?

 

Pozdrawiam serdecznie

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Opublikowano

Jesli chodzi o 725 to obawiam sie ze ten silnik to zupelne nieporozumienie w tak ciezkim aucie. Jechalem e34 525tds, 143KM, skrzynia automat i stwierdzam ze ten silnik nie dawal rady nawet w e34.

Co do wyboru miedzy 740 a 750 to obojetne, byle stan jak najlepszy. Jezeli obydwie by byly w takim samym bardzo dobrym stanie to bym wolal 750 :D I szukaj e38 od konca 1995 roku, ktore mialy steptronic, sa one pozbawione wad wieku dzieciecego :D

Opublikowano
Dzięki. a powiedz od końca 95 tzn. od jakiego miesiąca?

Dokladnie to tego chyba nikt nie wie (poza BMW :wink: ). Byla na ten temat dyskusja w watku z e38 750 Stonesa. Okazalo sie w niej ze juz w 1995 bywaly wersje ze skrzynia steptronic, ale generalnie to sa wyjatki i dopiero od 1996 weszly zmodernizowane modele. Weszly wtedy do produkcji zmodernizowane silniki 4,4 V8 i 3,5 V8 (i chyba jeszcze 728, ale tego nie jestem pewien).

Opublikowano
zdecydowanie 740 ale nie wiem czy 735 po 96r nie bedzie optyamlnym wyborem zalezy czego szukasz 4.0 to podobna konstrukcja do 3.0 ktory posiadam, ale trudno juz je dostac w dobrym stanie, jednostki 3,5 i 4,4 wydaja sie solidniejsze ale wszystko zalezy od poprzednich właścicieli, moc we wszystkich v8 jest odczuwalnie podobna, dlatego wybralem raptem 3.0 ale za to w dobrym stanie. R6 2.8 osobiscie nie polecam (nie do tej budy),a 2.5 rope kompletnie odradzam. Natomiast v12 to juz zupelnie inny temat i musisz sam dowiedziec co sie z tym je. e38 z silnikami v8 i v12 to naprawde cos innego, inne prowadzenie i inne koszty utrzymania.
Opublikowano
R6 2.8 osobiscie nie polecam (nie do tej budy).

Tez tak myslalem do czasu jak sie nie przewiozlem 728. Zasuwa az milo :D Ale i tak przy dostepnych V8 i V12 niebralbym tego silnika pod uwage :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Każdy swoje chwali - ja polecam 740 M62. :roll:

Jednak w rzeczywistości najważniejszy jest stan auta - jak wiadomo są w aucie elementy ekspolatacyjne i te łatwo przywrócić do fabrycznego stanu. Ale przy aucie "nie szanowanym" są to potężne koszty a i znam przypadki, gdzie godziwego stanu nie dało się przywrócić. Stan, stan i jeszcze raz stan auta niech rozwiewa Twoje kwestie. O pozostałych + i - na forum przetoczono wiele tez i łatwo je odszukasz.

Podpowiem - unikaj okazji, zadbane i szanowane auto zawsze przedstawia dla właściciela dużą wartość i bez powodów tanio się jej nie pozbywa. Na koniec pamiętaj w kilkuletnie E38 można wrzucić 10 tyś PLN i nadal mieć coś do zrobienia.

Czekam na info o zakupie i witam w "podklubie" 7 :cool2:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

1 kazde E38 to wydatki na serwis-zeby jezdzilo jak trzeba

2 zapomnij o czesciach w podróbkach(poprostu brak)

3 jak kolega napisal,zeby ja utrzymac w nalezytym stanie-mozna swobodnie zainwestowac 10tysiecy i bedze malo.....

4 ale wrazenia z jazdy sa warte kazdej zlotowki,wiec polecam :D

5 mam 730 v8 i uwazam,ze ma wystarczajaca moc i sile-a V12....jezdzilem-cudo,ale...nie stac by mnie bylo na remonty :mrgreen:

Opublikowano
Czekam na info o zakupie i witam w "podklubie" 7 :cool2:

 

 

O zakupie poinformuje napewno :) pewnie wreszcie dodam auto do galerii, bo o poprzednich nie zdążyłem napisać :mad2:

 

Co do podklubu to odkąd pamiętam w domu była 7 (E-23 mieliśmy 12lat :cool2: ) i tak mi juz zostało :wink:

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Opublikowano
O zakupie poinformuje napewno :) pewnie wreszcie dodam auto do galerii

 

Galerii niestety już nie ma :cry2: Ale jak kupisz autko po pochwal się koniecznie i jak zrobisz przegląd to napisz z ciekawości co jest jeszcze do zrobienia po zakupie (oczywiście poza płynami itp.) i ile musisz gotówki jeszcze włożyć (miejmy nadzieje że jak najmniej :cool2:) aby w aucie wszystko grało jak trzeba. Ja też przymierzam się do kupna E38 i po przewertowaniu archiwum myśle że najkorzystniej pod względem stosunku mocy do kosztów eksploatacji wypada zmodyfikowana jednostka z 4,0 na 4,4L i tylko taki silnik wchodzi w grę w moim przypadku. :)

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Dzięki. a powiedz od końca 95 tzn. od jakiego miesiąca?

Dokladnie to tego chyba nikt nie wie (poza BMW :wink: ). Byla na ten temat dyskusja w watku z e38 750 Stonesa. Okazalo sie w niej ze juz w 1995 bywaly wersje ze skrzynia steptronic, ale generalnie to sa wyjatki i dopiero od 1996 weszly zmodernizowane modele. Weszly wtedy do produkcji zmodernizowane silniki 4,4 V8 i 3,5 V8 (i chyba jeszcze 728, ale tego nie jestem pewien).

 

728 weszło w 09/1995

 

M62 - 03/1996

 

Steptronic we wszystkich automatach od 09/98

 

 

co do silnika- jesli chodzi o otymalny kompromis miedzy osiągami a ekonomią to tylko M62 B44, najlepiej po 09/98 bo dostał vanosa i dodatkowe 20 Nm czyli razem 440 przy 3600 rpm i 286 PS przy 5400 rpm, podczas gdy wersja bez vanosa - 286 PS przy 5700 rpm i 420 Nm przy 3900 rpm .

 

Natomiast jesli w gre nie wchodzą zadne koszty to mozna sobie pozwolic na M73B54 V12 :8)

Opublikowano
witam czytam wasze opinie i spostrzeżenia i powiem tak od ponad pół roku mam 750ia zrobiłem nią 10 000tys teraz ma 153 000 i nic sie nie dzieje jest to auto z drugiej połowy 95 bardzo bogato wyposarzone pali 13,5 litra a wtrasie jeszcze mniej nawet przy dużych prędkościach i nie wiem czy chciałbym miejszy motor skoro z v8 ciągle coś sie dzieje co widać na forum pozdrawiam marek760i
BMW sie nie psuje
Opublikowano
witam czytam wasze opinie i spostrzeżenia i powiem tak od ponad pół roku mam 750ia zrobiłem nią 10 000tys teraz ma 153 000 i nic sie nie dzieje jest to auto z drugiej połowy 95 bardzo bogato wyposarzone pali 13,5 litra a wtrasie jeszcze mniej nawet przy dużych prędkościach i nie wiem czy chciałbym miejszy motor skoro z v8 ciągle coś sie dzieje co widać na forum pozdrawiam marek760i

 

Weź pod uwage fakt iż na forum jest dużo więcej posiadaczy V8-ek niż V12-ek.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

M70 tez mają problemy i to nie mniejsze niz M60 a co do M62 juz tak nie jest. na tym forum M73 jest stosunkowo mało, ale na forum niemieckim widac, ze i tym silnikom czasem sie cos zdarzy.

Poza tym 150 000 to jest przebieg , który nawet Fiaciki 126 P wytrzymywały. DOdasz do tego jeszcze z 350 000 i bedziesz mogł cos powiedziec o awaryjnosci lub jej braku.

Opublikowano
ja nie krytykuje v8 ani nie obrarzam ale ich troche nprawiam bo fakt jest ich więcej niż v12 dlatego że ludzie sie ich boją przez E32 kture w najlepszym przypadku paliło 16 l a E38 jest zupelnie inne
BMW sie nie psuje
Opublikowano
witam czytam wasze opinie i spostrzeżenia i powiem tak od ponad pół roku mam 750ia zrobiłem nią 10 000tys teraz ma 153 000 i nic sie nie dzieje jest to auto z drugiej połowy 95 bardzo bogato wyposarzone pali 13,5 litra a wtrasie jeszcze mniej nawet przy dużych prędkościach i nie wiem czy chciałbym miejszy motor skoro z v8 ciągle coś sie dzieje co widać na forum pozdrawiam marek760i

 

chyba mówisz o spalaniu innego auta(ewentualnie toczacej sie 750)to kolejne moje bmw-wiec prosze skonczcie ludzie bajki opowiadac na temat spalania-te 13,5 to pala 320(i tez potrafia wiecej jak sie przycisnie-badz obiektywny-to nie gielda,tylko forum ludzi,ktorzy jezdza bmw) moja 730 pali w trasie wiecej niz Twoja w miescie(i nie przy duzych predkosciach-tylko 140-160km/h)

Opublikowano

znajomy z 750 ' 00 zrobił 3000 Km po Europie i wynik z całej trasy miał 13.2 ( w Niemczech czesto sypał powyzej 200 km/h )

 

Ale w miescie 13,5 to wynik absolutnie nie do osiagniecia dla 750.

Opublikowano
znajomy z 750 ' 00 zrobił 3000 Km po Europie i wynik z całej trasy miał 13.2 ( w Niemczech czesto sypał powyzej 200 km/h )

 

Ale w miescie 13,5 to wynik absolutnie nie do osiagniecia dla 750.

 

Frank,zgadzam sie z Toba w 100%-w europie,gdzie jest kilka pasow,nie trzeba hamowac co kilkaset metrow(a tu tiry rządkiem jadą-albo dziadkowie z babciami fordzikami z kosciola pomykaja do swojej wsi-45-50km/h)ale w polsce niestety realia sa inne-tymbardziej w miescie w polsce(swiatla srednio co 200metrow)

ehhh,szkoda nawet marzyc,ze kiedys tak bedzie w polsce i spadnie spalanie dzieki poprawie drog

Opublikowano

widze że co frank powie to święte ale moje auto tyle pali zatankowałem w bohum do pełna kontrolka sie zapaliła gdziś koło legnicy przed wrocławiem

a grzałem ostro 4 godz 750km zwalniałem do 160 jak był pas zajęty i znowu ogień i spaliła 11,6 i co wy no to. pewnie mam coś zepsute. co robić

chyba sprzedam mówiąc,że pali normalnie 20 na sto

BMW sie nie psuje
Opublikowano (edytowane)

A jak jedziesz 90km/h to ile Ci pali ? 6 ? :lol: powiedz innym ,zeby sprzedali swoje tds'y i d i kupili E38 750 :lol:

 

gratuluje spalania, nie ma co - 11.6 l/100 km jadac M73 B54 4 godziny cały czas na pełnym gazie to nowy rekord Guinessa :D

 

:lol:

Edytowane przez Frank
Opublikowano
macie stare E32 ze starymi silnikami 4,0 kture palą dużo ale nie więcej niż stare m70 a pan pytał o E 38 oczywiśe ten motor był E 38 ale krutko 2 lata a ja mam E38 5,4 i chciałem naświetlić sytuacje jak to wygląda realnie nie mówie o sportowej jeździe tylko normalnej eksploatacji a wy traktujecie mie jak intruza kupcie sobie E 38 ale nie 4,0 tylko np 4,4 i zobaczycie czy będziecie tak nimi szastać a ja naprawde wiem dużo o BMW i myśle że bym sie przydał na forum. a zresztą ja sie przejmuje niemam o co. nie wiem jak sie wkłada zdjęcia to bym pokazał spalanie
BMW sie nie psuje
Opublikowano
idąc tym tropem to najnowsze bedą już zwracać paliwo do baku. A moja stara to pali 1mm ogumienia na chwilke zabawy...

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.