Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie do końca. Jak wpakujesz 100, to będzie niedoładowany. Odczujesz to szczególnie w zimie, jak nie będziesz mógł zapalić, akumulator będzie ci się po prostu rozładowywał. Zbyt słaby alternator
Opublikowano
Nie do końca. Jak wpakujesz 100, to będzie niedoładowany. Odczujesz to szczególnie w zimie, jak nie będziesz mógł zapalić, akumulator będzie ci się po prostu rozładowywał. Zbyt słaby alternator

 

Prawda, różnica do 5Ah jest do zaakceptowania, ale w Twoim przypadku to za dużo. Ja mam w swojej E32 750i wg. książki 85Ah.

Opublikowano
Nie do końca. Jak wpakujesz 100, to będzie niedoładowany. Odczujesz to szczególnie w zimie, jak nie będziesz mógł zapalić, akumulator będzie ci się po prostu rozładowywał. Zbyt słaby alternator

Ależ nic z tego - będzie OK. Jeżeli akumulator rozładuje się np. 10Ah, to o tyle samo się rozładuje ten 50Ah jak i ten 100Ah, a alternator dokładnie te 10Ah musi podładować, więc co za różnica. Ludzie do malucha dawali (dają) 60Ah zamiast 34Ah i nie było najmniejszych problemów ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Panowie co wy piszecie, dlaczego akumulator będzie niedoładowany??? - jak alternator ładuje i nie jest zepsuty to naładuje każdy akumulator. Nie ma znaczenia jaki akumulator włożysz. Im wiekszy prąd rozruchu tym lepiej i jezeli zmieścił ci sie 100AH to jaknajbardziej popieram, a jak niepasuje to sie chetnie zamienie. :mrgreen:

 

Panowie, tu fizyka obowiązuje a nie jakies tam opowieści i domysły.

 

 

Akumulator będzie niedoładowany a w zasadzie będzie sie zorładowywał jak moc odbiorników będzie wyższa niż moc alternatora.

 

Także śmiało cieszyć się lepszym odpalaniem w zimie. W zimie i tak będzie on miał zamiast 100, 40Ah, także w sam raz :twisted2:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Jaki akumulator

 

O tym, jaki akumulator jest potrzebny do naszego samochodu, informuje instrukcja obsługi. Zwykle jako podstawową daną określa się tam pojemność akumulatora. Nie wolno kupować akumulatora o pojemności mniejszej niż zalecana, bo zimą z pewnością zabraknie nam energii. Czy można kupić akumulator większej pojemności? Czasem tak. Decyzja w tej sprawie wymaga jednak konsultacji z autoryzowaną stacją obsługi naszego samochodu. Jeżeli w naszym aucie zamontowano bowiem prądnicę (alternator) o sprawności niedostosowanej do akumulatora większej pojemności, to grozi nam, iż w trakcie jazdy prądnica nie poradzi sobie z doładowanie akumulatora i w rezultacie będzie on notorycznie niedoładowany.

 

 

 

źródło-" AUTO GAZETA PL"

Opublikowano

to moze byc tylko w maluchu gdzie była prądnica i jak sie załaczyło światła to na wolnych obrotach juz brał z akumulatora. Takich przypadków nie ma już w dzisiejszych czasach. ZObaczny jaka moc ma standardowy prostownik do ładowania okumulatorów.

Max ładowanie np 4A co daje moc 12*4=48 Watt.

Nasze alternatory mają moc nominalną koło 1000 W czyli po załaczeniu 2 żarówek 55W + tył 20W + 20 na oświetlenie wnetrza + 100w dmuchawa + 100W ogrzewanie tylniej szyby + 40 W radio ( słuchamy na maxa) to mamy = około 400 W. No pewnie zapomniałem moze o jakimś odbiorniku to dołoże 100 W czyli mam 500W + ladowanie zamiast standardowego 48W dam 4 razy mocniejszy 200W. Czyli z pełną mocą + rezerwa + ładowanie i to bardzo intensywne które występuje tylko przez pierwsze minuty w zimie mamy 700W w szczycie. mamy jeszcze rezerwe na mocy alternatora wiec nie ma takiej możliwości żeby akumulator nie był doładowany.

 

To moje zdanie i będę sie go trzymał :norty:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
to moze byc tylko w maluchu gdzie była prądnica i jak sie załaczyło światła to na wolnych obrotach juz brał z akumulatora. Takich przypadków nie ma już w dzisiejszych czasach. ZObaczny jaka moc ma standardowy prostownik do ładowania okumulatorów.

Max ładowanie np 4A co daje moc 12*4=48 Watt.

Nasze alternatory mają moc nominalną koło 1000 W czyli po załaczeniu 2 żarówek 55W + tył 20W + 20 na oświetlenie wnetrza + 100w dmuchawa + 100W ogrzewanie tylniej szyby + 40 W radio ( słuchamy na maxa) to mamy = około 400 W. No pewnie zapomniałem moze o jakimś odbiorniku to dołoże 100 W czyli mam 500W + ladowanie zamiast standardowego 48W dam 4 razy mocniejszy 200W. Czyli z pełną mocą + rezerwa + ładowanie i to bardzo intensywne które występuje tylko przez pierwsze minuty w zimie mamy 700W w szczycie. mamy jeszcze rezerwe na mocy alternatora wiec nie ma takiej możliwości żeby akumulator nie był doładowany.

 

To moje zdanie i będę sie go trzymał :norty:

 

Ale to nie wszystko jest jeszcze rozruch.

A do naladowania akumulatora jest potrzebny czas.

Przy czestym odpalaniu i krotkich odcinkach drogi akumulator

standardowy bedzie nie doladowany a co dopiero o wiekszej

pojemnosci.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Opublikowano

To akurat nie ma większego znaczenia ... po za tym alternator daje różną moc - na biegu jałowym może dać poniżej 200-300W ... ale to nie ma znaczenia.

Dlaczego akumulator staje się nie doładowany ? - jak więcej się pobiera prądu niż doładowywuje i nie ma to najmniejszego związku z tym czy akumulator ma 20Ah, czy 200Ah Ważne tylko, aby nie dać dużo mniejszy akumulator od zalecanego, bo może nie "uciągnąć" rozrusznika (szczególnie przy mrozach) oraz będzie pobierany zbyt duży prąd w stosunku do jego możliwości i będzie szybko się niszczył. Można spokojnie przyjać, że akumulator powinien mieć pojemność gdzieś z zakresu 80-200% :8) zalecanego, czyli jak zalecany mamy 60Ah, to spokojnie można dać 50-120 Ah, tylko i tak dużo większy akumulator z reguły nie wsadzimy ze względu na brak miejsca.

Tak więc dajcie spokój z bzdurami, że zbyt duży akumulator będzie ciągle niedoładowany - tak mówi ktoś, kto nie zna się na elektryce.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
To już Sebastian napisał ze tak jak i mały tak i duży akumulator da z siebie przy zapalaniu tyle samo energii i czas ładowania bedzie taki sam lub nawet mniejszy bo większy akumulator przyjmie większą porcję energii podczas tego samego czasu. każdy akumulator jak bedziemy zappalac samochod przejedziemy 100m i znow zgasimy i tak na okrągło to rozładujemy go. Dla niedzielnych kierowców proponuje prostownbik do ładowania.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Ale to nie wszystko jest jeszcze rozruch.

A do naladowania akumulatora jest potrzebny czas.

Przy czestym odpalaniu i krotkich odcinkach drogi akumulator

standardowy bedzie nie doladowany a co dopiero o wiekszej

pojemnosci.

Jak np. pojedynczy rozruch rozładuje akumulator o 0.5Ah, to tyle samo musi alternator naładować i nieważne przy tym, czy akumulator ma 50 czy 150Ah ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

w zwiazku z tym ze bmw ma bardzo duzo elektroniki ma duze alternatory - ja np 140A - co daje prawie 2000W - wiec taki alternator spokojnie doladuje akumulator 100Ah....

 

mysle ze w twoim przypadku 100Ah moze byc - ale optymalnij by bylo kolo 90ah ( bedzie pewnosc ze sie doladuje na krotkich dystansach )

Opublikowano

Dzieki chlopaki za wyczerpujace odpowiedzi. Widze, ze jest to troche sprawa sporna.

Mnie tez sie wydawalo, ze to nie ma specjalnie znaczenia ale wolalem sie zapytac. W ksiazce bylo 75, a w katalogu 100Ah, tak jak pisalem.

Opublikowano
i nie ma problemu,dam Ci przykład : jak założysz muze ,wzmacniacze duzej mocy itd. to słyszałeś żeby ktoś zmieniał alternator? bo ja nie-wstawia sie wieksze aku i jest ok.pozdro
Opublikowano

jak nie ma roznicy w pojemnosci to dlaczego sa katalogi akumulatorow??po co producenci pisza ze zalecany jest np 75Ah??

 

za maly akumulator - przeladujesz go

za duzy akumulator - nie doladujesz go

 

jak kos ma czas i pieniadze sprawdzcie sami!

 

akumulator 50Ah ma mniejsze plyty od 100Ah i potrzeba tyle samo czasu by je naladowac?? watpie!!!

 

inny bajka... rozladujcie dwa akumulatory jeden 45Ah a drugi 90Ah i ladujcie je takimi samymi prostownikami!

 

oddaje swoje auto jak naladuje sie pierwszy lub rownoczesnie 90Ah!!

 

45Ah naladujemy (calkowicie rozladowanego - brak gestosci elekrtolitu) powiedzmy nie cale 2 dni na dobrym prostowniku malym pradem!

 

a taki akumulator 180Ah w tydzien czasu!!

 

w aucie jest tak samo!!

 

jak ktos dalej ma watpliwosci to niech zrobi sobie test

albo niech zaklada wieksze aku do auta bedzie sie cieszyc z wiekszej pojemnosci wiekszego pradu rozruchu a pozniej aku nie bedzie przyjmowal prad bedzie sie grzal bo bedzie bardzo mocno zasiarczaniony!!

 

pozdrawiam

Opublikowano
i nie ma problemu,dam Ci przykład : jak założysz muze ,wzmacniacze duzej mocy itd. to słyszałeś żeby ktoś zmieniał alternator? bo ja nie-wstawia sie wieksze aku i jest ok.pozdro

 

Wtedy wstawiasz regulator napięcia o większej mocy nie 14V a 14,5V lub jak nie wyrabia się alternator, w moim przypadku 70Ah na 80 lub większy !

Opublikowano

nie da sie przeładowac akumulatora. Jeżeli jest naładowany do pełna to niewielki prąd przez niego płynie spowodowany opornością wew. i wydziela się ciepło .

A przykład który sie naładuje wcześniej jest oczywisty i niewymagający komentarza. Tylko ze nie rozumiem tego przykładu :roll:

Wiadomo ze do beczki wiecej wody sie zmieści niz do szklanki to rzecz jasna i nalewanie bedzie trwało dłużej (jezeli załozymy ze dwa są puste. Ale akumulator kupujesz naładowany i eksploatujesz. I jezeli szklaneczke energii weźmiesz do rozruchu z beczki czy z wiaderka to uzupełnienie tej szklaneczki bedzie trwała dokladnie tyle samo. Jest natomiast plus w wiekszym akumulatorze ze w mrozy duze ma on większy prąd rozruchu i większą pojemność. Prąd ładowania jest o wiele większy niż przy ładowaniu prostownikiem, tak więc całkowicie rozładowany akumulator naładujemy podczas 3 godzinnej trasy, a prad łądowania regulowany jest opornością akumulatora, im większa oporność tym mniejszy prąd ładowania, napięcie zaś regulatorem napięcia przy alternatorze.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Jeżeli masz jużtaki aku to miej ... ale jak kupować nowy to po co większy? ja uwzam jak jest w katalogu to mżna o 20% w góre i nie wiecej bo po co? i na cholere si zastanwaić czy kupować 120 Ah ? kup mniejszy a wymień dwa lata szybciej co wiąrze sie z oszcżednoscią przy zakupie mniejszy mniej kosztuje ... wiec kup sobie za 3 lata następny ;) zamiast kupując duży . Zresztą nie widze sensu liczyć ,ze ładowanie bedziesz miał 14,5 bo z tego co wiem to norma jest 13,7 - 14,4 więc chyba lepiej mieć nominalnie 14 v a nie kombinować z 14,5!? maksymalną wartość... po co to wszystko?Lepiej odłożyć pieniądze na konto :) ALbo kup sobie Ceramizer badź xeramik do silnika bezie Ci dużo lżej odpalał.. ajak masz niesprawny silnik to kazdy rozładujesz... i tyle :) ja nie mam problemu z akumulatorami jak nie zostawiam auta w źimie na tydzień ... i dbam o niego... a mam około 60 AH silnik 2,5 litra. Dajcie spokój... Bmw to dziwny zwierz bo są wersj z dwoma aku ... wiec generalnie można zsumować moc obu ale ja mam to gdzieś wole kupić Varte zamiast jenoxa al mniejszą wartę.

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
nie da sie przeładowac akumulatora. Jeżeli jest naładowany do pełna to niewielki prąd przez niego płynie spowodowany opornością wew. i wydziela się ciepło .

A przykład który sie naładuje wcześniej jest oczywisty i niewymagający komentarza. Tylko ze nie rozumiem tego przykładu :roll:

Wiadomo ze do beczki wiecej wody sie zmieści niz do szklanki to rzecz jasna i nalewanie bedzie trwało dłużej (jezeli załozymy ze dwa są puste. Ale akumulator kupujesz naładowany i eksploatujesz. I jezeli szklaneczke energii weźmiesz do rozruchu z beczki czy z wiaderka to uzupełnienie tej szklaneczki bedzie trwała dokladnie tyle samo. Jest natomiast plus w wiekszym akumulatorze ze w mrozy duze ma on większy prąd rozruchu i większą pojemność. Prąd ładowania jest o wiele większy niż przy ładowaniu prostownikiem, tak więc całkowicie rozładowany akumulator naładujemy podczas 3 godzinnej trasy, a prad łądowania regulowany jest opornością akumulatora, im większa oporność tym mniejszy prąd ładowania, napięcie zaś regulatorem napięcia przy alternatorze.

 

mam pytanie ile wytrzyma akumulator dobrze dobrany do samochodu a ile za duzy??

 

nie po to ludzie latami siedzieli przy akumulatorach w takich firmach jak VARTA, CENTRA, BOSCH stworzyli katalogi zeby sprzedawac np aku 50ah jak mogli by reklamowac ze im wiekszy tym lepszy! i mieli by wieksze zyski!

 

wiesz jak moze wygladac aku po 1 roku jak jest za duzy niz powinien byc?? tak jakbys wsypal kawe do elektrolitu i wymieszal (Destrukcja masy czynnej)

 

masz swoje racje trzymaj sie tego nie bede cie wyprowadzac z bledu! tylko przez takie osoby mam wiecej pracy :))

 

pozdrawiam

Opublikowano
Ja mam w swoim samochodzie akumulator 95Ah i nie było z nim nawet najmniejszych problemów. Nawet podczas mrozów tegorocznej zimy poranny rozruch był rewelacyjny. Pragnę zwrócić uwagę Szanownych Kolegów na jeszcze jeden parametr jakim jest prąd rozruchu. Z grubsza rzecz biorąc chodzi o to jakiej mocy odbiornik(np rozrusznik ) może uruchomić akumulator. Pojemność wskazuje na czas działania tego odbiornika. Reasumując im większy prąd rozruchu tym mocniejszy odbiornik ruszymy, im większa pojemność tym dłużej go zasilimy.
Wodzik
Opublikowano

No to mamy powazny problem :roll:

 

Dzwonilem do ASO i powiedzieli mi, ze im wiecej urzadzen elektrycznych w aucie, tj. radio , elekt. siedzenia, klima, roleta, podgrzewanie siedzen itp , tym wiekszy akumulator trzeba dobrac. Chodzi o Ah.

Oni podaja w ksiazce do standardowych modeli.

Jesli jest za duzej mocy nie bedzie doladowywany przy krotkich odcinkach jazdy ...

Opublikowano
No i dlatego BMW zrobiło miejsce na druki aku ja mam pod siedzeniem inni podobno w bagażniku z tego co pamiętam... ale bez przesady Panowie wszystko z umiarem.Należy dbać o akumulator i tyle ja mam coś około 60 AH i w źime tez nie miałem problemu ani razu... Wiadomo jak diesel to większy akumulator nalezy kupić.. jak większy silnik wiesze opory to też większy ale do mojego 2,5 litra te moje 60 AH wystarczy a moc rozruchowa jaka kolwiek tam jest test wystarczy biorąc pod uwage ,że 16 lat temu były zapewne mniejsze możliwosci aku... Lepiej wydać na przewody kaske niż na nadmiar wielkosci akumulatora. Pozatym czemu sprzedaje sie akumulatory na podstawie katalogu a nei na wymiar zasobnika na akumulator?
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.