Skocz do zawartości

Nowy nabywca BMW E46 - kilka pytań i problemów.


Krzyhu

Rekomendowane odpowiedzi

5w30 jest olejem bardziej ekologicznym, "rozrzedzonym" dającym mniejsze opory ale faktycznie mniej zabezpieczającym silnik, choć faktycznie w normalnym użytkowaniu nie ma to tak wielkiego znaczenia. 5w40 wydaje się dawać szerszy zakres ochrony dla silnika szczególnie w wysokich temperaturach, lecz pełen syntetyk zaczyna się dopiero od 0w40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwie syntetycznych olejów jest jak na lekarstwo, a lepkość to nie wyznacznik syntetyczności. 90% to oleje wykonane w technologii syntetycznej a nie na bazach takich jak (PAO i Estry).

Np. Liqui-moly ma takie w pełni syntetycznych olejów tylko kilka http://www.liqui-moly.pl/features/katalog.html?page=shop.browse&category_id=21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpfa e46 nie mialo

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Niektóre miały.

zgadza sie z koncówki produkcji jesli kupujacy bardzo bardzo tego chcial i dopłacił. Jednak nie był to taki dpf o jakim myslimy. Nie mial czujnikow i innych dupereli generujacych problemy, miał zalecenie wymiany/wyrzucenia po określonym przebiegu.

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem do EGRu, jest delikatny nalot, ale tak w sam raz na wyjęcie i przemycie szmatką i nitrem. :)

 

Tylko, że mam dość ciekawą ciekawostkę..

 

Ja chyba mam DPFa :P Tyle, że dołożonego, bo dostałem książeczkę od niego " City-Filter, DPF-06, KBA 17105" firma HJS Exhaust Systems. Wiem, że ten dołożony filtr prostokątny siedzi w wydechu tak po środku auta, bo go oglądałem. No i chyba dzięki temu jest na szybie zielona naklejka EURO 4.

 

Chyba wyciąć go i wypad z nim co? W polsce i tak niema dla mnie znaczenia, a tylko dodatkowa przeszkoda dla spalin. A do Berlina nie jade, także Euro4 mi niepotrzebne. :P

 

Podejrzewam, że to jakiś uniwersalny dpf, który może już jest zapchany i bardziej szkodzi niż pomaga. Może to on powoduje szary dymek.

Edytowane przez Krzyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam dpfa a euro 4 tez mialem naklejone. To nie wyznacznik obecnosci filtra.

Jesli faktycznie masz filtr wywal go i po problemie.

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam bardzo miękki i zużyty wężyk od EGRu, wczoraj go trochę skróciłem o najmiększy kawałek przy samym króćcu, ale jutro jadę po pół metra zupełnie nowego wężyka i natychmiast go wymieniam od pompki po sam EGR. Po nitce do kłębka wyeliminuję ten szary dymek. :)

 

A ten pseudo dpf oczywiście robi wypad i zastąpi go kawałek polskiej rurki kwasoodpornej. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że na szybie było nalepione 4 to nie ma związku z tym czy miałeś/masz dpf tylko czy spełnione były normy.

Mi z vinu wychodziło że mam, katy niby były dwa, za jednym z nich sonda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i mam bardzo miękki i zużyty wężyk od EGRu, wczoraj go trochę skróciłem o najmiększy kawałek przy samym króćcu, ale jutro jadę po pół metra zupełnie nowego wężyka i natychmiast go wymieniam od pompki po sam EGR. Po nitce do kłębka wyeliminuję ten szary dymek. :)

Kup 4 m wężyka silikonowego 3mm i wymień wszystkie. Wywal te nieszczęsne klapki, dla motywacji przejrzyj ten temat, zobacz ile osób miało farta, jak się okazało po zdjęciu kolektora:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=55225

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikonowych kolorowych wężyków nie chcę, ale owszem kupię ze 4 metry wężyka czarnego w oplocie taki jak fabrycznie, będą wymienione wszystkie.

 

Odnośnie klapek.. zamówię zaślepki na allegro: http://allegro.pl/bmw-zaslepka-zaslepki-kolektora-ssacego-22-mm-kpl-i3213990759.html

 

Odnośnie EGR.. nowy wężyk, czyszczenie na błysk, sprawdzenie przez wężyk ustami sprawności

 

Ładnie z nowymi uszczelkami, wszystko ma być zrobione jak należy. Dla pewności M47N 2.0 150km - 22mm zaślepki prawda?

 

Myślę, że pacjent będzie żył. :wink: Byle tylko dojechał do mechanika z klapkami w kolektorze. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko i wyłącznie wężyki vacum z silikonu. Są dostępne czarne, więc nie musisz się obawiać wyglądu "japońskiej wiertarki" pod maską. Gumowe pomimo, że zbrojone nie wytrzymują długo wysokiej temperatury i parcieją. Powstają mikronieszczelnosci w powierzchni na skutek porowatości i masz problem z działanie układu podciśnienia.

 

EGR - wymieniłeś czynności związane tylko z zaworem mechanicznym. Do czyszczenia i sprawdzenia elektrozawór sterujący. Membrana + rezystancja cewki (14-19 Ohm).

 

Zaślepki 22mm średnica, 35mm rozstaw śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważałem też tą wersję o roznitowaniu, ale powiem Ci szczerze że chyba przeżyje to 130zł by mieć 100% pewności.

 

Te ośki są frezowane na płasko z tego co czytałem podobno też mogą się obluzować i wypaść. Zbyt ważne miejsce silnika by iść na kompromisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cały czas nie daje mi spokoju ten szary dym. Sprawdziłem EGR, jest zamknięty, odłączyłem i zaślepiłem wężyk.

 

Nic nie przybywa, nic nie ubywa, nic się nie miesza, auto odpala idealnie, pracuje idealnie. Lecz póki jest zimny to kopci na szaro i zapach dymu to ewidentnie zapach spalin. Zapach typowo jakby auto przelewało i wydalało nadmiernie spaliny. Jak dodam gazu do 2tys/obr to taki szary obłok dymu unosi sięw powietrzu przez ok 6sekund. Także dym nie jest tak gęsty jak przy puszczającej turbinie, ale i nie na tyle rzadki by to olać.

 

Aż mi się wierzyć nie chce, że zapchana odma powoduje nadmierne podawanie paliwa i szary dym o zapachu spalin. Będą to pewnie wtryski co?

 

A zmęczone wtryski nie powinny również dawać takich objawów na ciepło?

 

Co wiem, to to że jest przepalona świeca na 1szym cylindrze, ale podczas pracy to chyba niema wpływu co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.