Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Też posiadam m40 jak Wy jednak ja problemów z pompą nie mam a nie zawsze ją słyszę.Po dłuższym postoju jak włączę zapłon to słyszę jak dobija a po wyłączeniu i włączeniu zapłonu kolejny raz mam ciszę.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
Ja tez mam M43 i musi dobijac ciśnienie po przekręceniu zapłonu.Jakbyś inaczej odpalił bez paliwa na listwie :duh: .U mnie też nie słychać pompy bo jest wyciszona.I nie porównuj BMW z golfem :D czy innym kadetem(ja miałem kadeta i było słychac pompę) :D
never again N46
Opublikowano
Ja tez mam M43 i musi dobijac ciśnienie po przekręceniu zapłonu.Jakbyś inaczej odpalił bez paliwa na listwie :duh: .U mnie też nie słychać pompy bo jest wyciszona.I nie porównuj BMW z golfem :D czy innym kadetem(ja miałem kadeta i było słychac pompę) :D

Czyli na 100% pompa załącza się po przekręceniu zapłonu tak ?

Opublikowano

 

Wiem czytałem to wcześniej. Nie wynika z tego jednak ze przekaźnik ten załącza się po zapłonie. Wg schematu elektrycznego z tej samej książki wynika ze przekaźnikiem tym steruje bezpośrednio sterownik silnika.

Sprawdzę napięcie na cewce przekaźnika po przekręceniu zapłonu i będę wszystko wiedział.

Opublikowano
Dzisiaj mi pompa padła i wymieniałem na używkę ori, więc wypowiem się na ten temat. U mnie pompa tak jak u kolegów wyżej dobija ciśnienie na listwie po włączeniu zapłonu i ponownie załącza się gdy zaczyna kręcić rozrusznik. Gdy ciśnienie jest wystarczające pompa nie załącza się z zapłonem.
Opublikowano

Panowie macie racje choć nie do końca jest tak jak piszecie.

Po przekręceniu zapłonu za każdym razem pojawia się napięcie na stykach 85i 86 czyli na cewce przekaźnika pompy paliwa. Sprawdzone po wyciągnięciu przekaźnika. Natomiast nie pojawia się napięcie na pompie.

Gdy zewrę styki 30 i 87 przewodem pompa pracuje cały czas.

Zrobiłem taki test:

Uruchomiłem pompę poprzez zwarcie tych styków 30 i 87 potrzymałem parę sekund następnie założyłem przekaźnik i zapaliłem silnik. Pochodził parę sekund wyciągnąłem wtyczkę od pompy paliwa silnik zgasł. Następnie podłączyłem z powrotem wtyczkę przekręciłem zapłon i usłyszałem ze faktycznie pompa się włączyła na 2 sek, dobiła ciśnienie i się wyłączyła czyli tak jak powinno być. Gdy jednak zrobiłem tak ponownie kilka razy nie załączyła się ponownie po zapłonie. Gdy jednak kręciłem rozrusznikiem na kostce przy pompie zawsze pojawiało się napięcie ale tylko wtedy.

Wygląda na to ze sterownik myśli ze ma dobre ciśnienie na listwie i nie uruchamia pompy. Co może być za to odpowiedzialne ? regulator ciśnienia ? czy działa on tylko w sposób mechaniczny ?

Problem polega na tym ze czasami jest problem z odpaleniem - trzeba długo kręcić np rano albo po dłuższym postoju. Wygląda to tak jak by faktycznie paliwo schodziło z układu a pompa po zapłonie go nie wyrównuje.

Opublikowano

No właśnie rozwiązania nie ma :roll:

 

Dzisiaj mi pompa padła i wymieniałem na używkę ori, więc wypowiem się na ten temat. U mnie pompa tak jak u kolegów wyżej dobija ciśnienie na listwie po włączeniu zapłonu i ponownie załącza się gdy zaczyna kręcić rozrusznik. Gdy ciśnienie jest wystarczające pompa nie załącza się z zapłonem.

 

Skąd sterownik wie ze ma właściwe ciśnienie na listwie ???

Bo moim zdaniem nie ma w niej żadnego czujnika za to odpowiedzialnego.

Opublikowano

nie wiem czy to jest ta sama zasada jak w moim m40 ... bo mi jak po takim postoju nie palił to była wina czujnika w bloku ( niebieski - podaje sygnal na komputer )

 

ten... http://www.google.pl/search?q=bmw+e36+niebieski+czujnik&hl=pl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_fmHUcX_KIvW4ASkoIDgBA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=899#imgrc=tA_Ui8BV2KF5cM%3A%3BeLKo7P0z6LLE3M%3Bhttp%253A%252F%252Fimg195.imageshack.us%252Fimg195%252F9245%252Fdscf2689b.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bmw-klub.pl%252Fforum%252Fviewtopic.php%253Ff%253D68%2526t%253D173042%3B640%3B480

 

 

czarny w m40 daje sygnał na licznik od temperatury.... w moim przypadku takiego palenia był walnięty czujnik temperatury ( niebieski) mogę źle go nazwać ale także w m43 może być to inny czujnik...

Opublikowano
no to są to objawy tego czujnika... u kumpla działo się tak na ciepłym,że nie chciało mu auto zapalić... a mi natomiast zawsze po długim postoju ( całą noc lub 8 godzin w pracy)... wystarczyło,że auto postało na słońcu godzinkę z maską podniesioną i paliło na dotyk.... a rano jak było zimo to kręciłem aż akumulator padał....
Opublikowano

Dziś zamontowałem zaworek zwrotny na przewodzie paliwa przy pompce. Myślałem że może schodzi ciśnienie z listwy. Niestety nic to nie dało i myślę o tym czujniku.

Ten czujnik jest w głowicy dobrze myślę ?

Jest koloru czarnego czy niebieskiego ?

Patrząc od zderzaka pierwszy czy drugi ?

Da rade go wymienić bez ściągania kolektora ?

Z drugiej strony nie wiem czy to czujnik. Rano w garażu muszę długo kręcić zanim zapali a jak już wyjadę zgaszę silnik zamknę bramę i zapalam to łapie od razu.

Opublikowano
masz te same objawy co i u mnie .... jak patrzysz od chłodnicy to pierwszy czujnik kolor NIEBIESKI tak było u mnie w m40 ... a kolor czarny podaje sygnał na licznik - temperaturę. Ja podczas zmiany czujnika musiałem zdjąć cały ssący aby się dostać ;/
Opublikowano

Jednego tylko nie rozumiem...

Dlaczego zawsze po przekręceniu zapłonu na stykach 85 i 86 czyli na cewce przekaźnika pompy paliwa pojawia się napięcie ( sprawdzałem ze 20 razy) natomiast gdy włożę przekaźnik to pompa załączy się może raz i później już nie... :mad2:

W moim golfie 3 jest sprawa identyczna z tym że jak 20 razy przekręcę stacyjkę na zapłon to 20 razy włączy się pompa i moim zdaniem tak samo powinno być i tu. Takie rozwiązanie zapewnia zawsze odpowiednie ciśnienie na listwie.

Dziś wymieniłem filtr paliwa a więc zeszło ciśnienie z listwy. Po założeniu nowego filtra przekręcam zapłon i co... cisza jak po pogrzebie organisty, pompa zero reakcji. Musiałem kręcić ze 30 sek zanim silnik zapalił także ewidentnie tutaj jest coś nie tak...

Opublikowano

Drażę temat bo mi żyć nie daje...

Czy ktoś z takim silnikiem mógłby sprawdzić czy po przekręceniu zapłonu pojawia się napięcie na kostce pompy paliwa :?: Ściągnąć kanapę i dekiel to jest 5 min.

U mnie na stykach cewki czyli 85 i 86 po zapłonie pojawia się napięcie natomiast jak włożę przekaźnik to na pompę już nie idzie. Tak jak by sterownik wyczuwał oporność cewki w obwodzie i odłączał zasilanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.