Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki oto problem:

Jakiś czas temu uderzyłem kołem przednim kierowcy w krawężnik co skutkowalo tym że auto zaczęło ściągać.Zrobilem geometrie w warsztacie poza aso,niestety nie pomogło.W czwartek zrobiłem geometrie w aso bmw Tłokiński w Łodzi.Niestety nic się nie zmieniło,mimo zapewnień serwisantów,że geometria jest ok a auto ma ustawienia seryjne.Dodam że należy wykluczyć wine amorków bo są nowe oraz kół-sprawdzane na 2 kompletach.Auto ściąga w prawo po puszczeniu kierownicy.Druga sprawa to nie wiem czy tak byłoprzedtem bo nie pamietam ale kierownica nie odbija do końca po wykonaniu skrętu.Prosiłbym gdyby ktoś mógł sprawdzic jak jest u niego,być może sa krzywe drogi u nas ale sprwdzałem na każdej możliwej drodze zarówno w mieście jak i na autostradzie-auto ściąga w prawo po puszczeniu kierownicy.Poniżej zamieszczam dwa wykresy z geometrii z poza aso oraz z bmw.Co mnie zaciekawiło to to, że na pomiarze w bmw nie ma pozycji"kąt pochylenia sworznia zwrotnicy" który jest na wyresie pomiaru zrobionego poza aso a tam były odchylenia od normy.Będe wdzieczny za każdą pomoc.Aha jeszcze dodaje że oczywiście zawieszenie sprawdzone bo przed geometrią zawsze sprawdzaja i jest ok.poniżej wykresy:

 

wykres z poza aso:

 

http://fotoo.pl//out.php?i=535180_img-4600.jpg

 

i z bmw aso:

 

http://fotoo.pl//out.php?i=535182_img-4599.jpg

Opublikowano

Nie znam sie na geometrii kol, ale czemu po korektach na tym kacie pochylenia sworznia zwrotnicy wystepuje wciaz znaczne odchylenie od wartosci docelowych? Daleko poza przedzialem tolerancji. nie dalo sie tego skorygowac? Widac to tez na geometrii z aso w tych zakreslonych pozycjach - odbiegaja od norm. Tlumaczenie ze wszystko jest ok jak z pomiaru widac duze odchylenie raczej nie jest dobrym tlumaczeniem. Wydaje mi sie ze wjechales w jakas mega duza dziure i skrzywiles w zawieszeniu cos czego nie da sie skorygowac prosta geometria. U mnie kierownica odbija prawidlowo, geometrie mam swiezo zrobiona - wszystkie wartosci w normie (analogiczny wydruk jak ten ktory masz spoza aso, tylko mam wszystkie wartosci pomiarow na zielono).

 

Nie rozumiem tez dlaczego ten kat pochylenia sworznia u Ciebie ma przy poczatkowym pomiarze mniejsze odchylenie od normy niz na pomiarze koncowym?

Opublikowano
Nie kolego na wydruku z geometrii z aso jest wszystko ok.Radze czytać ze zrozumieniem.Te zakreslone pozycje to byly nieprawidlowe po wstepnym pomiarze,przy wyjsciu(boczna czesc wykresu )jest ok.
Opublikowano
Nie kolego na wydruku z geometrii z aso jest wszystko ok.Radze czytać ze zrozumieniem.Te zakreslone pozycje to byly nieprawidlowe po wstepnym pomiarze,przy wyjsciu(boczna czesc wykresu )jest ok.

 

:shock: Z wydruku z ASO:

 

Zbieżność jednostronna maks. różnica:

Pomiar wejściowy +0.23

pomiar wyjściowy -0.02

target 0.12 (bez przedziału tolerancji)

 

W temacie kierownicy zobacz jeszcze na ten wątek viewtopic.php?f=70&t=210626&p=1556637&hilit=kierownica+odbija#p1556637

Opublikowano
Nie kolego...Zbieznosc jednostronna maks.roznica to 0,02' a moze byc do 0.12' wiec jest ok.To wynika ztego wyzej.Gdyby bylo zle to by bylo na czerwono a jest na zielono(Mam ksero ale w oryginale jest wszystko na zielono.
Opublikowano
moze ktos jeszcze napisac jak jest z tym odbijaniem kierownicy,czy po skrecie odbija do pełnego wyprostowania czy mniej?z gory dzieki za pomoc
Opublikowano

Kierownica nie odbija do samego końca (u mnie także). Za to odpowiedzialny jest kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Im szersze opony tym większy opór przy powrocie do jazdy na wprost. Myślę że dobrze jest.

Odnośnie ściągania zawsze bież poprawkę na pochylenie drogi. Niedawno miałem przygode. Pojechalem na przegląd - lewa tylna opona pekniety bok (scianka na całym obwodzie) -po wymianie opon na tyle -kiera lekko skręcona. Na geometrii wszystko gra. Wczesniej kierownica byla lekko w lewo a teraz lekko w prawo. I tą różnicę spowodowała wymiana opon na tyle. Także każdy szczegół jest ważny a e90 jest szczególnie wrażliwe na jakiekolwiek niedomagania.

Opublikowano
No dobra już wszystko wiem.Byłem w serwisie i jednak geometrria jest ok, ustawienia fabryczne.Po długiej rozmowie z panem z serwisu (opowiedzialem o tym,że kierownica nie odbija do konca)są dwie opcje albo cos na mcpersonie, albo przekładnia kierownicy.Z racji tego ,że po owym uderzeniu w krawężnik wymienilem wszystkie amorki+łożyska ,wygląda na to ,że to jednak przekładnia... :mad2:
Opublikowano

Podnieś cały przód auta i kręć kierownicą. Jak nie ma rzadnego oporu/tarcia/szmerów/przeskoków i nic nie słychać podczas kręcenia to przekładnia jest dobra.

Ciekaw jestem jak serwisant wytłumaczył wpływ maglownicy na ściąganie auta.

Jak by nie było to opisz jak to się zakończy.

Opublikowano
ok kolego dzieki za pomoc sprawdze to z maglownica.A swoja droga czy jest ktos moze z Łodzi albo okolic z taka e90 320d,żebym mógł podjechac i porównac jak jest u niego nim wymienie pół auta...byłbym bardzo wdzięczny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w piątek jadę ustawiać geometrię poza ASO.

Po geometrii w ASO wszystko było ok, ale ustawiane było bez obciążenia. Panowie zapewnili mnie, że ustawia się bez obciążenia. Po 3 sezonach mam przycięte przednie opony od wewnętrznej strony. Obydwie w takim samym stopniu.

Podjechałem do CENTRUM-BMW i zapytałem czy trzeba obciążyć czy nie. Chłopaki powiedzieli, że obciążenie jest obowiązkowe (byli pracownicy ASO BMW).

Na stacji diagnostycznej diagnosta też powiedział że konieczne jest obciążenie.

Przód po 68kg prawa i lewa strona.

Tył centralnie 68 kg

Bagażnik 21 kg i pełny bak.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Ponaglam swoją prosbę...Poszukuje kogoś z Łodzi ewentualnie Sieradza lub z okolic w celu porównania mojej e90 do jego.Chodzi o zachowanie auta podczas jazdy.Będę bardzo ale to bardzo wdzięczny.Z góry dzięki za pomoc. :)
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

Podłącze się bo nie chcę zakładać nowego tematu.

 

Mam problem z ustawieniem geometrii tylnej osi. Fasolki są ustawione tak żeby na maxa ściągnąć koło a mimo to dół koła jest dalej wychylony. Poziom jest ok.

Drugie koło pion ma ok ale znów poziom jest nie do ustawienia bo problem jest taki jak pierwszym kole, fasolka już nie może bardziej ściągnąć koła bo jest wciągnięte na maxa.

Mechanik rozkłada ręce i proponuje mi wstawienie nowych śrób z mimośrodem....Pomoże ktoś rozwiązać zagadkę ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak miałem 330xd to też był problem z ustawieniem tylnej osi. Wymieniłem tuleje w tylnej belce i śruby. Po tym zabiegu nie było najmniejszego problemu z ustawieniem.
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.