Skocz do zawartości

M47 dziwny dźwięk z pod maski przy odpuszczaniu gazu


Sweeper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy ktoś może się orientuje z tego działu co może być przyczyną tego dźwięku co w poscie: viewtopic.php?f=164&t=177244 (tam jest filmik zamieszczony)

??? Mam dokładnie taki sam objaw jak kolega, który pytał o to rok temu, ale nie dostał odpowiedzi, dlatego nie sądzę, że w dziale jedynki się dowiem o co chodzi.

Taki dźwięk występuje również przy dojeżdzaniu do skrzyżowania jak wrzucam na looz np. z 3 biegu i zwalniam, spadają obroty silnika i słychać takie tyrku tyrku.

Kiedyś do mechanika z tym podjechałem, ale nie wiedział co to, teraz zauważyłem na postoju jak dodam gaz i puszczam to właśnie identycznie słychać jak na wspomnianym filmiku.

 

Generalnie mam gwiżdzące turbo (ale to przy przyspieszeniu slychac, szczegolnie na zimnym), nie sądze, że to jest przyczyną. Niby też lekko się poci skrzynia na wybieraku, ale mechanik powiedział, że nie ma sensu tego robić.

Nie wiem co to może być, poduchy pod silnikiem? skrzynią? dwumas? sprzęgło ? generalnie z autem nic innego się nie dzieje. Czasem szarpie jak się rusza z jedynki, ale to jest raz na jakiś czas

i wiele osób tak ma, szczególnie na rozgrzanym silniku (jeżdzę tak 3 lata, bo od początku tak było od czasu do czasu, i wiem, że Ci co zmieniali dwumas i sprzęgło też tylko na chwilę pozbyli się tego problemu).

Dwumas był sprawdzany przez mechanika i mówił, że jest ok.

 

Ktoś ma jakieś pomysły? Nie lubię jak w aucie czasem słyszę dziwne dźwięki, których nie miałem nigdy...Samochód to 120d (163KM) z 2005 roku. Przebieg 143k km.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ten dźwięk, nie ma nic wspólnego z dwumasą, poduszkami czy układem napędowym. Szarpanie przy ruszaniu i owszem.

 

 

Na pewno hałas pochodzi od zespołu turbo - moim zdaniem wirnik od turbo jest źródłem, albo zawór upustowy.

 

Dużo ludzi ma ten sam problem w tdi

 

http://www.a6klub.pl/-awx-19-131-km-dziwny-dzwiek-przy-puszczaniu-gazu-vt53328.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwizdanie wiem, że od turbo - wirnik jest wyszczerbiony, turbo gwiżdze od pół roku i mam zamiar niedługo coś z tym zrobić. Chyba spróbuję regenerację, jak się natnę to wymienie na nowe.

 

Twoim zdaniem przy odpuszczeniu gazu ten dźwięk to też turbo? wirnik ? jeśli tak to od tego zacznę.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwizdanie wiem, że od turbo - wirnik jest wyszczerbiony, turbo gwiżdze od pół roku i mam zamiar niedługo coś z tym zrobić. Chyba spróbuję regenerację, jak się natnę to wymienie na nowe.

 

Twoim zdaniem przy odpuszczeniu gazu ten dźwięk to też turbo? wirnik ? jeśli tak to od tego zacznę.

 

Moim zdaniem na pewno masz do roboty turbo, a czy wirnik to tak tylko strzelam. Pytanie tylko ile pojeździsz na tym skoro 3 lata już masz podobny dźwięk :norty: .

 

Regeneracje turbo Mitsubishi (jeśli takie masz) jest skomplikowana i mało kto podejmuje się tego, choć dobrze zregenerowane turbo pojeździ długo.

 

Polecam tutaj: http://www.turbo-tec.eu/pl/index.php?page=home Znajomi regenerowali 3 różne dmuchawki u nich i zero problemów od paru lat, choć nie wiem czy podejmą się regeneracji mitsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam 3 lata dźwięku tego, mówiłem, że od pół roku mam gwizdanie turbo (przy przyspieszeniu) a od jakiegos czasu ten dzwiek z filmiku jak odpuszczam gaz i obroty spadają (możliwe, że też pół roku, tylko wczesniej na postoju nie gazowalem go do wyzszych obrotow i nie nasluchiwalem czy cos slychac jak obroty spadaja).

 

3 lata od początku posiadania tego auta czasem szarpało przy ruszaniu z jedynki, ale delikatnie w sumie, wystarczyło więcej gazu dać i nie było problemu - i to się pojawia sporadycznie raz na jakiś czas np. jak się długo w korkach stało i mocno był silnik rozgrzany, a czasem na zimniutkim po odpaleniu zaraz i to tez przez jakas krotka chwile.

 

Wirnik na pewno jest wyszczerbiony bo ogladal go ostatnio mechanik przy wymienie oleju, filtru powietrza itd. Btw. na pewno mam mitsubishi ? bo jak ostatnio gadałem z motoarena to koleś chyba mówił, że mam garetha... podawałem mu VIN.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk wydaje napęd pasowy. Masz uwalone tłumik drgań w kole pasowym lub napinacz nie pracuje prawidłowo - zacina się. Przyglądnij się napinaczowi, będzie wpadał w rezonans. Przy ramieniu napinacza, jest śruba za którą możesz chwycić odpowiednim kluczem i na moment poluzować napinacz. Jak ucichnie, to masz winowajcę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby to był nowy sposób usuwania usterek metodą demokratyczną? :D

 

(...)Taki dźwięk występuje również przy dojeżdzaniu do skrzyżowania jak wrzucam na looz np. z 3 biegu i zwalniam, spadają obroty silnika i słychać takie tyrku tyrku.(...)

 

Ten konkretnie odgłos, występujący również na filmiku to wpadający w rezonans napinacz paska wielorowkowego. Może odnosicie się do innych odgłosów albo objawów, ale akurat co do tego przytoczonego jestem gotów się założyć o dobry alkohol.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ten dźwięk to nieszczelność osłony gumowej ta która doprowadza powietrze do filtra powietrza.to jest taka łączka po lewej stronie czesto sie po czasie odkształca i kurczy .miałem identyczny dźwięk . numer katalogowy tej osłony gumowej 13717795284 cena w serwisie 91zł
Pozdrawiam Kuba:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam dokładnie to samo zjawisko.. pojawiło się po wymianie turbiny, troche z tym kombinowalem i z moich doswiadczen wynika, że gdzies w ukladzie ucieka powietrze, albo powietrze sie spręza i ma problem z opuszczeniem ukłau po "gorącej" stronie turbiny- regulowalem cisnienie doladowania, sprawdzałem inpa na live data podczas przyspieszania, na mniejszym cisnieniu objaw nie wystepuje, na zwiększonym jest silniejszy (cisnienie regulowane poprzez "kapturek" przy turbinie..) jeżdzę z tym efektem około 6 miesiecy, osatnio czyscilem sobie egr i efekt jest słabszy, obecnie biorę pod uwagę:

 

- jak mialem awarie turbo to zalało mi olejem cały układ: dolot, cylindry, wydech (chyba tylko automat skrzynia mnie uratowała przed chorobą wscieklego diesla), dzwiek który sie pojawil po wymianie moze wynikac z tego, że spaliny mają problem z opuszczeniem części "gorącej" turbiny (u mnie moze to być wina zasyfialego dpf- choc zadnych objawów nie ma oprócz tego chrobotania).

- jest gdzies nieszczelonosc po drodze powietrza i jak turbina przestaje pompować, to powietrze zaczyna uciekać- zawsze jest to z pewnym opóxnieniem po puszczeniu gazu..

 

Ja u siebie sprzawdzilem uklad po zimnej stronie- dolot, ic, węże, łącznik powietrzny z turbiną itp.. tutaj nie widać i nie czuć uciekającego powietrza.

 

Jeszcze jedną próbe należałoby wykonać- wejsc pod auto i przesłuchać czy nie pochodzi to z tej gorącej cześci układu- kolektor wydechowy, połaczenie kolektora z turbo i ew. polaczenie turbo-wydech- u mnie na tym łączeniu jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk wydaje napęd pasowy. Masz uwalone tłumik drgań w kole pasowym lub napinacz nie pracuje prawidłowo - zacina się. Przyglądnij się napinaczowi, będzie wpadał w rezonans. Przy ramieniu napinacza, jest śruba za którą możesz chwycić odpowiednim kluczem i na moment poluzować napinacz. Jak ucichnie, to masz winowajcę.

 

Pozdrawiam

 

 

Możliwe, ale w takim razie dlaczego zmniejsza się/ cichnie ten efekt po zmniejszeniu doładowania? ilosc powietrza z turbiny nie ma przecież wpływu na obroty silnika.. nawet przy odłączonym dolocie (turbo wogóle nie pompuje) obroty sinika wzrastają, a jak puszczam gaz to chrobotania nie ma tak jak z normalnie pompującym turbo..

 

anyway jutro spróbuję przetestować tą opcję z napędem pasowym..

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, spróbuję jakoś to posprawdzać razem u mechanika, który naprawia tylko BMW. W tym tygodniu też będę działał z turbiną, może gość od turbin będzie wiedział co to.

 

Dodam tylko, że jeśli chodzi o uwalony tłumik drgań (czyli koło pasowe jak się orientuję) to nie wiem czy to to, bo zmieniony został pół roku temu (zakupiony oryginał) właśnie wtedy kiedy zaczęło się o tyrkotanie z dojeżdzaniem do skrzyżowania. Wymiana koła nic nie pomogła na to, ale i tak koło było do wymiany bo były już luzy na nim, zmieniłem wtedy też pasek na nowy ori (poprzedni wydawał piskliwy głos przy gaszeniu auta, teraz jest cisza), dodatkowo został zmieniony jeden z napinaczy, bo łożysko w nim już szumiało.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil z TurboRKF we Wrocku powiedział mi, że ten dźwięk przy odpuszczaniu gazu to przez turbinę, ma przeładowanie. Umówiony jestem na poniedziałek na wymianę na nówkę (nie chciałem regenerować bo różnica w cenie nie jest warta chyba ryzyka związanego z regeneracją, a ja lubię jeździć i się nie martwić i do tego 2 lata gwarancji).

Zapewniał mnie, że dźwięk zniknie. Dam znać jak efekty po naprawie.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale możesz sobie zrobić turbo hybrydę ;P

Przy okazji tematu - czy ktoś orientuje się ile taki zabieg kosztuje?

Moja jest w dobrym stanie (bezobjawowym w każdym razie) ale tak się zastanawiam czy w przyszłości nie wsadzić bebechów od jakiegoś gareta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil z TurboRKF we Wrocku powiedział mi, że ten dźwięk przy odpuszczaniu gazu to przez turbinę, ma przeładowanie. Umówiony jestem na poniedziałek na wymianę na nówkę (nie chciałem regenerować bo różnica w cenie nie jest warta chyba ryzyka związanego z regeneracją, a ja lubię jeździć i się nie martwić i do tego 2 lata gwarancji).

Zapewniał mnie, że dźwięk zniknie. Dam znać jak efekty po naprawie.

 

Ale skąd wie, że turbina przeładowuje? Dobrze by było jak by zapiął kompa i się przejechał, bo to, że taki dźwięk jest nie oznacza konkretnie przeładowywania :mad2: BTW. jakoś mnie nie dziwi taka diagnoza w warsztacie trudniącym się wymianą/regeneracją turbin :norty: :norty:

 

ps. jaka jest różnica? z tego co wiem od znajomego regeneracja 1,5 tk, a nówka ponad 3,5. Na regenerowanej zrobił ok. 50 tyś bez problemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za starą dostanę od niego od 500-700zł w zależności w jakim stanie będzie po zdjęciu (na allegro może bym ciut więcej wyciągnął, ale nie chce mi się bawić), dlatego różnica między nową a regenerowaną będzie około 1500zł.

On chciał regenerować, ale to ja stwierdziłem, że chcę nową. Nową udało się zamówić za 3300zł. Dla klienta detalicznego faktycznie 3500zł.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.