Skocz do zawartości

jakie ciśnienie w oponach 225/50/17 530d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli jeździsz z niedużym obciążeniem,to wystarczy ciśnienie 2,3 z przodu i 2,6 z tyłu,jeżeli z pełnym obciążeniem (np.5 osób i bagaż) to musi być 2,8 z przodu i 3,1 z tyłu.

W necie lub jeszcze w niektórych ASO BMW można kupic oryginalne instrukcje obsługi BMW e39 w jez.polskim,jest tam wiele przydatnych info dla tego auta,m.in.powyższe ciśnienia,pojemności,obsługi wyposażenia itp.Przykładowy link:

http://allegro.pl/instrukcja-obslugi-bmw-5-e39-pl-i3109417081.html

Myśle,że przyda Ci się taka książeczka (sam mam taką,kupioną w ASO).

Również pozdrawiam.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy masz kombiaka, czy sedana, ale u mnie w kombiaku na pusto 2.6 na tyle trochę tłukło, więc zrobiłem 2.3 z przodu i z tyłu, i jeździ się o wiele lepiej, przy czym nie zauważyłem żeby opony się szybciej zużywały.
Opublikowano
wczoraj założyłem opony takie jak w tytule napompowałem 2,6 z przodu i 2,8 z tyłu i jest tragicznie w porównaniu z zimowymi 215/55/16 strasznie twardo na nie równych drogach w mojej okolicy i jutro trochę zmniejszę ciśnienie mam nadzieję że będzie wygodniej i ciszej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O matko!!!!!!!!!!!

Kto wali takie ciśnienie!!!

Napompujcie sobie w granicach 2,2 do 2,3 i będzie ok.

Ja nie mogę niedługo to ktoś napompuje 8 jak w ciężarówce :mrgreen:

więc zrobiłem 2.3 z przodu i z tyłu

I to jest prawidłowa odpowiedź :cool2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Kto wali takie ciśnienie!!!

Hmm, no ja często na stacjach widzę, że ludzie pompują pod 3... O ile dobrze pamietam tłumaczą to tym, iz są mniejsze opory toczenia i auto mniej pali... :mad2:

Opublikowano

i tak pojechałem rozsądkiem, według tabliczki powinno być więcej jak jadę z obciążeniem tylko że dylemat powstaje wtedy gdy często się zmienia załadunek, przecież nie będę za każdym razem jak zabiorę teściów pompował powietrze?

rozsądek podpowiadał mi 2,3 i tak teraz zrobiłem, nie wiem tylko czy przy obciążeniu nie będzie mi ścinał opon na krawędziach ponieważ napatrzyłem się już na takie okrągłe opony, szczególnie przy suwach

Opublikowano
przy obciążeniu
jak zabiorę teściów

 

:mrgreen: :mrgreen:

 

nie znam twoich teściów ale gdy ja zabieram swoich to powietrza nie dopompowuje a teściu swoje waży :norty:

 

ja u siebie też 2.2-2.4 zawsze pompowałem na takim rozmiarze, na zimowych wręcz równe 30psi i nic sie niepokojącego nie działo.

Opublikowano
Kto wali takie ciśnienie!!!

Hmm, no ja często na stacjach widzę, że ludzie pompują pod 3... O ile dobrze pamietam tłumaczą to tym, iz są mniejsze opory toczenia i auto mniej pali... :mad2:

 

wszystko się zgadza :)

opory są mniejsze bo opona się wybrzusza i ma styczność z podłożem mniejszą powierzchnią. wtedy możliwe, że spalanie minimalnie spadnie tylko kosztem czego :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przecież nie będę za każdym razem jak zabiorę teściów pompował powietrze?

To zabieraj tylko teściową :norty:

:mrgreen:

Hmm, no ja często na stacjach widzę, że ludzie pompują pod 3...

Debile :duh:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Czemu debile.. Zaoszczędzą na paliwie, ale kupią szybciej opony i zawiechę. Nowe części= większe bezpieczeństwo :D Swoją drogą producent daje wysokie wartości ciśnienia w oponach. Ja mam chyba na pusto nawet i 2,6 na tabliczce. Dokładnie nie pamiętam, ale pompuje o o,2 atm mniej niż jest zalecane
Opublikowano

Ja mam z przodu 2.0 i z tylu 2.3 a i tak wydaje mi sie ze jest troche twardawo. Cisnienie to jest prawidlowe wedlug ksiazki dla moich gum 235 / 45 / 17.

Nie wyobrazam sobie co by bylo gdybym nawalil 3.0...Ale ze roznych ma Bozia lokatorow to wiadomo nie od dzis..

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Ja mam z przodu 2.0 i z tylu 2.3 a i tak wydaje mi sie ze jest troche twardawo. Cisnienie to jest prawidlowe wedlug ksiazki dla moich gum 235 / 45 / 17.

 

Tak to ciśnienia do nas m54 2.2 na pusto,ja dobijam trochę więcej jak książka każe bo opony brało bardziej po zewnętrznych stronach,wyrazny niedobór powietrza było widać.Wypośrodkowałem sobie wartości bez/z obciążeniem i mam teraz 2.3 i 2.5 i jest ok.

Nie wyobrazam sobie co by bylo gdybym nawalil 3.0...Ale ze roznych ma Bozia lokatorow to wiadomo nie od dzis..

 

Trochę twardo bedzię ale np 535i ma już 2.5 i 2.8 a z obciążeniem 2.9 i 3.4 więc mnie tam nie dziwi że ludzie tak pompują jak w instrukcji pisze.

Opublikowano
moim zdaniem ciśnienie według tabliczki jest ok pod warunkiem że jedziemy po drogach zachodniej europy a polak jak zwykle musi kombinować
Opublikowano
no teraz to poleciałeś... zdarzyło mi się kiedyś jeździć po niemczech i owszem autostrady są ok, chociaż łączenia płyt betonowych nie były dla mnie przyjemnym odczuciem, a wręcz po kilkuset km już miałem ich serdecznie dość (nierówności a nie autostrad :wink: ) . Poza tym okrążałem kiedyś berlin podrzędnymi drogami i troche po berlinie sie przekulałem uliczkami i powiem, że test zawieszenia auta miałem - w mieście dużo bruków, a nawet, co niektórym nie pasuje do utopijnego obrazka "zachodu" i ich dróg- o zgrozo - nierówności na asfalcie!! oczywiście generalnie drogi mają o niebo lepsze ale nie zgodzę się jeśli ktoś mówi, że po niemieckich drogach to się jeździ jak po stole a jak pojawi się u nich dziura to zrywają cały asfalt i leją 100km nowego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.