Skocz do zawartości

e46 330i wymiana oleju w skrzyni biegów.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

powinien go zlać i jakby był krystaliczny to by go wlał z powrotem

po oleju w sb czy w dyfrze nie widać od razu że jest czarny tak jak w silniku

gdzies mialem film jak zlewałem swój.

111kkm czy 211kkm wiek 10 lat robi swoje oczywiście oprócz przebiegu, bo można go zrobić w rok czy dwa

Opublikowano
Też użyłem takiego argumentu, ale olej musiałbym z ASO dopiero zamawiać, a potrzebuję teraz samochodu do jazdy. Samochód generalnie sprawdzony, łącznie z płynem przekładni kierowniczej, okazało się że jest czysty. Mam tylko jedno zastrzeżenie, które mechanik nie odczytuje w ogóle, uważa że się czepiam i szukam kosztów :mrgreen: . Na załączonym biegu 1, gdy samochód się toczy z górki, czuję leki luz i ciche cykanie gdzieś z tyłu, choć nie zawsze. Wszystkie gumy sprawdzone i nic niepokojącego nie widać, oprócz rdzy na wózku, czy jak to się zwie.
Opublikowano

Witam,

Wymiana oleju zrobiona, wszystko przemyte i wyczyszczone. Po odpaleniu stwierdzam, ze biegi chodza swietnie, nie czuje sie przelozenia na wiekszosci, pozostal jednak problem z biegiem 3 i 5. Przy zmianach z 2 na 3, i z 5 na 4 czuc takie lekkie szarpniecie. Najgorsze jest jak jade na 5 i przelacze na D+S kiedy redukuje z 5 na cztery jest bardzo mocno odczuwalne uderzenie w skrzyni. Na obu biegach 3 i 5 przy niskich obrotach jak jade lekko pod gorke, gdy ma przyspieszac bez redukcji dalej sa niepokojace dzwieki ze skrzyni/walu. Czy macie moze jakis polecany warsztat w Warszawie ktory moze podjac sie zbadania i naprawy skrzyni? Jakies pomysly co to moze byc? Przypominam, ze na komputerze wyskoczyl mi blad niski poziom cisnienia oleju wczesniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie olej MTF-2 LT-2 zastąpił oficjalnie olej MTF-1 LT-1 natomiast producentem oleju na pierwsze fabryczne zalanie jest firma PENTOSIN , w tym przypadku jest to PENTOSIN MTF-2 dostępny od ręki u mnie w sklepie

http://allegro.pl/pentosin-mtf2-75w80-2l-bmw-mtf-lt-2-83220309031-i3426290576.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do tylnego mostu na pierwsze zalanie jest CASTROL LONGLIFE 75W90

http://allegro.pl/castrol-syntrax-longlife-75w90-1l-bmw-legionowo-i3390766166.html

też jest u nas dostępny od ręki

Pentosin zalewany jest do skrzyń GETRAG w BMW manual/dkg i do układów wspomagania - DYNAMIC DRIVE / zielony

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W E46 wchodzi 1l. Wiem, bo u siebie wymieniałem.

 

A ten list wystarcza żeby się przelało? Bo właśnie dzisiaj mi wymieniali i litr wlazł ale nie przelało się. I teraz nie wiem czy tak zostawić czy zamawiać dodatkowy litr żeby dolać? :duh:

 

Przy skrzyni nie ma problemu bo wchodzi 1,3l wiec dwoma litrami na pewno się "przeleje" :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A taki olej do frytek mi polecili ;)

 

Olej do przekładni tylnej osi Fuchs Sintopoid

Fuchs [sintopoid 75w-90 1L]

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświeżam temat, bo muszę zrobić inspekcję i postanowiłem jednak wymienić olej w skrzyni biegów

http://www.sklepna5.pl/tgagala/pliki/skrzynia.jpg

i zastanawiam się który produkt wybrać - tańszy oryginał :roll:

MTL 1 http://czescidobmw.pl/produkty/olej-przekladniowy-mtf-lt-1-oe-bmw,4474.html 49 zł za 1L

 

czy droższy MTL 2 Ravenol

 

http://czescidobmw.pl/produkty/olej-przekladniowy-ravenol,3586.html 64,65 zł za 1L

 

a może Fuchs

 

http://czescidobmw.pl/produkty/olej-przekladniowy-fuchs,2689.html 53,89 zł za 1L

Opublikowano
Posługując się starą zasadą jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego wybrałbym OE BMW z normą MTF LT-1. Oczywiście nie krytykuje Fuchs są to bardzo dobre oleje. O Ravenol nic osobiście nie słyszałem. Myślę, że bez kombinowania zalewać OE BMW gorszy niż Fuchs czy Ravenol na pewno nie będzie. Wykonałem taki zabieg u siebie i o dziwo znalazło się tam trochę drobinek metalu więc wymiana była na pewno słuszna. Stary olej czarny jak smoła! Podziel się z nami jak wygląda Twój olej po spuszczeniu. Pozdrawiam :)
Opublikowano
Myślę, że opcja nr 1 to olej do zwykłego dyferencjału bez szpery a drugi do bardziej wyczynowych wersji stąd opis "o podwyższonym tarciu" gdzie w dyferencjale z szperą na pewno tarcie jest większe. Chodź w sumie, na chłopski rozum, zalewając ten drugi chronimy dodatkowo poprzez większą gęstość nawet w zwykłym dyfrze ? Niech ktoś się wypowie co zna temat dogłębniej.
Opublikowano
Dyfry ze szperą mają tarcze cierne i dlatego stosuje się tam oleje zalecana do podwyższonego tarcia. W klasycznych dyfrach stosujemy normalne oleje
Opublikowano

 

Brał bym fuchsa lub ravenola (lubie ta firme, bardzo fajne oleje robią).

LT-1 to stary olej dlatego taki tani (bodajze to bylo Esso jakies). Teraz w serwisach leja tylko LT-3 i może jeszcze LT-2 (są kompatybilne wstecz).

Opublikowano

Ja po 7 latach użytkowania kilka dni temu wymieniałem drugi raz olej w dyfrze i skrzyni. Tak samo jak za pierwszym razem olej w skrzyni smoła straszna, w dyfrze dużo lepszy ale taż ciemny. Za pierwszym razem do dyfra lałem castrola, do skrzyni pentosin. Teraz zalałem tu i tu fuchs...

Przy okazji - wymieniałem też resztę płynów jak za pierwszym razem i powiem święty czas był na to - płyn hamulcowy już był częściowo galaretkowaty (ori BMW wymieniany 2 lata temu)

 

pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.