Skocz do zawartości

e46 330i wymiana oleju w skrzyni biegów.


zent

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

...na allegro są po 15tys. zł :D po co przepłacać :duh:

 

A na poważnie, dobry towar nie tanieje.

Ale na taki towar trzeba by znaleźć naprawdę fanatyka, pasjonata tego to modelu. Wiadomo jak komuś nie zależy na czasie to sprzedawać auto może ze 2 lata, aż sprzeda.

 

Co do cen na allegro okazje się zdarzają. Mój znajomy sprzedał swoją 320d z 2002 r. za 15 tys. zł. Jeździł nią 3 lata. Regenerował turbinę, amory zmieniał, z tyłu sprężyny bo to turas, no i wiadomo standard drążki kierownicze, tuleje wahaczy itp. Auto w miarę utrzymane. Normalnie eksploatowane. Wszystko sprawne. Bita nie była, bo sprawdzało mu ją parę osób. Przebieg 250 tys. Do robienia jedynie były przednie drzwi pasażera (rdza wielkości 5 x 5 mm) i na upartego fotele do wyprania. Zależało mu na czasie i sprzedał właśnie za tyle bo po allegro po tyle chodzą. Kupił Skodę Fabię golutką od pierwszego właściciela w Polsce. O wiele tańsza w eksploatacji, a w czasie wykańczania domu każdy grosz się liczy. No i Skoda pali min. 2 litry mniej ale ma z 60 KM bo to SDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...na allegro są po 15tys. zł :D po co przepłacać :duh:

 

A na poważnie, dobry towar nie tanieje.

Ale na taki towar trzeba by znaleźć naprawdę fanatyka, pasjonata tego to modelu. Wiadomo jak komuś nie zależy na czasie to sprzedawać auto może ze 2 lata, aż sprzeda.

 

Co do cen na allegro okazje się zdarzają. Mój znajomy sprzedał swoją 320d z 2002 r. za 15 tys. zł. Jeździł nią 3 lata. Regenerował turbinę, amory zmieniał, z tyłu sprężyny bo to turas, no i wiadomo standard drążki kierownicze, tuleje wahaczy itp. Auto w miarę utrzymane. Normalnie eksploatowane. Wszystko sprawne. Bita nie była, bo sprawdzało mu ją parę osób. Przebieg 250 tys. Do robienia jedynie były przednie drzwi pasażera (rdza wielkości 5 x 5 mm) i na upartego fotele do wyprania. Zależało mu na czasie i sprzedał właśnie za tyle bo po allegro po tyle chodzą. Kupił Skodę Fabię golutką od pierwszego właściciela w Polsce. O wiele tańsza w eksploatacji, a w czasie wykańczania domu każdy grosz się liczy. No i Skoda pali min. 2 litry mniej ale ma z 60 KM bo to SDI.

 

Twój opis tylko potwierdza, że ...to żadna okazja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do tych cudeniek niektórych na allegro 12 letnich z przebiegiem 101 tys. km to okazja. Wszystko praktycznie porobione. Jedynie pranie tapicerki 250 zł, poprawki drzwi 300 zł. Nie ukrywał, że nie jest pasjonatem, który pucuje auto co wyjazd z garażu tylko, że użytkowane było normalnie, w zasadzie to nic nie ukrywał, bo byłem przy sprzedaży. Żadna ukryta wada nie czyhała na nowego właściciela, no chyba, że wał się ukręci ale na to wpływu nie ma. Ryzyko zmniejszone bo sprzęgło i dwumas było nowe zakładane.

 

A tak odnośnie tych aut używanych. To mam znajomego, który chyba nie wie co to auto używane. Wiecznie jak ogląda to są jego uwagi "o tu ryska, tu włosek na fotelach, tu jakiś odprysk od kamienia" itp. itd. Raz gościu go z placu wygonił :D Auta używanego się nie kupi w stanie idealnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odświeżam temat, bo wreszcie wiem jaką mam naklejkę na skrzyni biegów (5b):

 

http://img62.imageshack.us/img62/1575/d4nt.jpg

 

Samochód na kanale, więc pilne pytanie, jaki olej zaaplikować? Mechanik wspomniał, że w ASO jest tylko dostępny MTF LT2 . Można go wlać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak wymieniałem pojechałem posrany do ASO i kupiłem olej za 200zl

a teraz nie byłbym frajerem i zalałbym:

https://www.czescidobmw.pl/Oleje-przekladniowe/Olej-przekladniowy-Fuchs-Sintofluid,2689.html

 

ps szkoda że masz 5b skrzynie :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo 6 ZF byłaby bardzo fajna u Ciebie

no oil change że niby lifetime a lifetime skrzyni jest określona np na 200 (strzelam) a kto wymienia skrzynie po 200 czy 300

jeździ sie az padnie a olej tylko może pomóc jej dłużej żyć.

ja po ok 200kkm miałem średni olej, ani nie czysty ani też nie był gnój a po wyglądzie nadawał się do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie jak ktoś jest za tym żeby nie wymieniać to gratuluje pomysłowości :) tak samo w dyfrze :)

 

pewnie żeby zmienić hamulcowy co 2/3 lata, wspomagania też by pasowało jak ma z 10 lat, czy chłodniczy to mało kto pamięta :P no ale jak się dba tak się ma :P potem hamowanie w górach i zonk bo płyn stary się zagotował.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo 6 ZF byłaby bardzo fajna u Ciebie

no oil change że niby lifetime a lifetime skrzyni jest określona np na 200 (strzelam) a kto wymienia skrzynie po 200 czy 300

jeździ sie az padnie a olej tylko może pomóc jej dłużej żyć.

ja po ok 200kkm miałem średni olej, ani nie czysty ani też nie był gnój a po wyglądzie nadawał się do wymiany

 

Po wymianie oleju w skrzyni biegów odczułeś jakieś zmiany na + ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie jak ktoś jest za tym żeby nie wymieniać to gratuluje pomysłowości :) tak samo w dyfrze :)

 

pewnie żeby zmienić hamulcowy co 2/3 lata, wspomagania też by pasowało jak ma z 10 lat, czy chłodniczy to mało kto pamięta :P no ale jak się dba tak się ma :P potem hamowanie w górach i zonk bo płyn stary się zagotował.

 

Z płynem chłodniczym też mam zagwozdkę, bo mechanik zmierzył parametry i wg niego jest ok, a ma już 4 lata i 30 000km za sobą? Wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee chyba nie. Ale strzelam że co druga jeździ dalej na fabrycznym płynie który już pewnie dawno kolor zmienił. Ja po kupnie auta wymieniłem wszystkie płyny jakie tylko można i przynajmniej wiem na czym jeżdże. Nie są to drogie sprawy a niestety wszystko się zużywa, traci właściwości. Nic nie jest wieczne nawet jeśli napisali tak w instrukcji.

 

Na logike, w skrzyni są różne trybiki, koła zebate itp. Metal trze o metal tak jak w silniku. Wiec dlaczego w silniku wymieniamy dość czesto, a tam mało kto ? przecież tam tak samo się wszystko kręci i to bardzo szybko. A olej po 10 latach wyglada jak smoła.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo 6 ZF byłaby bardzo fajna u Ciebie

no oil change że niby lifetime a lifetime skrzyni jest określona np na 200 (strzelam) a kto wymienia skrzynie po 200 czy 300

jeździ sie az padnie a olej tylko może pomóc jej dłużej żyć.

ja po ok 200kkm miałem średni olej, ani nie czysty ani też nie był gnój a po wyglądzie nadawał się do wymiany

 

Po wymianie oleju w skrzyni biegów odczułeś jakieś zmiany na + ?

 

 

nie, oprócz komfortu psychicznego

skrzynia źle mi nie chodziła, wymieniłem z racji wieku i przebiegu

płyn chłodniczy zmien sobie np na prestone bo daje 5lat lub chyba 50kkm

tylko przy wymianie zlewaj cały z chłodnicy i z bloku silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na ten przykład nie zmieniam w automacie z naklejka "no change", z prostego wzgledu, opisywanego tez na forum-olej powinno sie zmieniac co 60kkm, jesli przy 200kkm nikt tego nie zrobił a skrzynia chodzi bez problemowo to lepiej to zostawic, przy 250kkm dac skrzynie na serwis z wymiana oleju i powinno hulac, sama wymiana pierwszy raz w automacie mozxe poskutkowac obowiazkowa regeneracja skrzyni za 10kkm

oleje trzeba zmieniac,ale z głową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szopki z tą skrzynią. Rozumiem w automacie gdzie jest masa przekładek ciernych , ale w klasycznej skrzyni?

 

zent ...niech mechanik spuści olej do czystego naczynia, chciałbym tę smołę zobaczyć.

 

A jak chcecie się bawić w płyny do chłodnic to polecam bezwodny. Wieczny...ale pewnie i tak nie uwierzycie.

http://rajdoactive.istore.pl/pl/plyn-chlodniczy-evans-power-cool-180c-2l.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sprawdził olej tak w skrzyni jak dyfrze i... jest czysty. Mam przemyśleć przez noc, czy chcę tej wymiany :mrgreen:

 

Nic nie wymieniaj i już nie myśl. Zapomnij o temacie. Lobby producentów oleju, mechaników, nakłaniaczy i wymyślaczy gadżetów nikomu do niczego niepotrzebnych jest ostatnim, które naklei "NO OIL CHANGE"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstrzymałem się z wymianą tak w SB, jak w dyfrze. Jedynie zaordynowałem wymianę płynu chłodzącego, ale tym razem Castrol ANTIFREEZE NF: http://allegro.pl/castrol-antifreeze-koncentrat-plyn-do-chlodnic-37-i3376193923.html. Nie wiem czy to dobry płyn, bo na stronie Castrola zalecany jest Castrol RADICOOL NF, niestety nie jest dostepny w tzw. detalu. :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co Cię powstrzymało ?

po czym mechanik stwierdził że czysty ? zlał cały ? czy upuścił kropelkę ? nie tam go na tyle żeby stwierdzic że jest git

płyn chłodniczy jak płyn ja wybrałem gotowy do zalania a nie do rozcieńczania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.