Skocz do zawartości

Kontrolka (!) zużycia klocków hamulcowych


tomgw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
wymieniłem tylne tarcze Ate, przewody hamulcowe tylne giętkie, klocki wymieniane wczesniej delphi na przod i tyl, zmienilem plyn hamulcowy z odpowietrzenie, wlozylem nowe przewody od zuzycia klockow hamulcowych boscha i kontrolka dalej swieci....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wymienić po długości cały jak go widzisz. Bo skoro gdzieś naprawdę zgnił to za jakiś czas trochę dalej może się powtórzyć. Więc lepiej zrobić raz, a porządnie. A próbowałeś te kable złączyć na chwilę i zobaczyć czy kontrolka zgasła?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby się upewnić że to zgnite kable i wogóle ta kontrolka świeci ze względu na awarie czujnika to ja bym zrobił u Ciebie mostek tak jak u siebie czyli odrazu za zegarami. Wtedy jeżeli kontrolka zgaśnie będzie pewność, że gdzieś kabel jest zgnity lub przerwany. A gdzie kable gniją? Najczęściej te części kabla, które są na zewnątrz i wpływ na nie mają warunki atm. Ja jak wymieniam taki przewód to pruje instalacje i widać kiedy zacznie się ładna, czysta miedź. Podobna usterka dotyka czasami zewn. czujnika temp. bo kabel śniedzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W których kołach są czujniki wydaje mi się, że w lewych, ale pewien nie jestem :roll: . Zapaliła mi się czerwona kontrolka od hamulców. Klocki ok płyn ok. Wiec trzeba będzie pogrzebać w czujnikach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odlacze kostke od zbiornika plybu hamulcowego kontrolka gasnie, jak wepbe swieci sie...

Uszkodzony czujnik? Trzeba wymieniac caly zbiornik? Bo mam czujnik w zbiorniku a nie nakretce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam zbiornik z zalanym czujnikiem, czy wymiana calego zbiornika z dobrym czujnikiem wylaczy kontrolke?

Czy moge wymienic na zbiorniczek z czujnikiem w zakretce?

Czy bedzie on pasowal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie mam to samo wymieniłem dziś klocki przód i tył plus komplet czujników i co ....kukuryku pali się kontrolka czerwona (!) i napis bremse belage coś takiego bo piksele się walą. więc dałem sobie czas jeszcze raz zdjąłem lewy przód ,wszystko ok , prawy tył ok. Nie wiem co dalej jak idą te kable od czujników? z tyłu wtyczki są pod nadkolem i spod nadkola jak ? przód ogarne ale tył nie chce rozbebeszać pół auta. I jeszcze jedno kable od tylniej wycieraczki pod którym zawiasem idą bo przestała działać :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odessij trochę płynu do stanu jaki ma być i powinno być ok

hahahahaha mam tutaj u mnie tkwił problem , odessałem do stanu poniżej max założyłem czujnik przekręciłem kluczyk raz ,zapaliła się, drugi raz , zgasła i ok nic się nie pali zero komunikatów :D danielxc717 duuuuuży browar u mnie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan plynu ok

jak odlaczam kostke od zbiornika plynu to kontrolka gasnie........

 

wg realoem były 2 rodzaje zbiorczników

 

1. od 09/1996 - 09/1997 nr 34301164908 (czujnik w środku zbiornika)

http://www.realoem.com/bmw/showphoto.do?id=34301164908

 

2. > 09/1997 nr 34321165064 czujnik w korku odkręcany

 

czy w zbiorniczku nr 1 mozna wymienic sam czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś niebywałego....

odpalam dziś auto i kontrolka zgasła : )

stałem pod lekkim wzniesiem przodem, podczas jazdy znowu sie zapaliła.

Sprawdziłem raz jeszcze poziom płynu, miałem na równi z max, odessałem kilka mm płynu i teraz kontrolka gaśnie za każdym razem po odpaleniu auta... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No ja dzisiaj wymieniałem komplet klocków wraz z obydwoma czujnikami. Po wymianie, jakież było moje zdziwienie, jak żółta kontrolka dalej świeciła.... :evil: Oczywiście, szybka ponowna kontrola czujników, ale wszystko było ok. Dopiero jak się przejechałem i po kilkakrotnym hamowaniu, nagle zniknęła. Wniosek jest taki, że nie do końca to działa na zasadzie zera i jedynki czyli zwykłego styku. Kontroluje to jakiś system chyba...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Shadow69 ma chyba rację. Ja mam 3 kontrolki do hamulców: żółta (do okładzin), żółta do ABS i czerwona z wykrzyknikiem (płyn i ręczny). Układ przeciw poślizgowy też jest koloru żółtego. Aha ja mam zegary bez komputera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest całkiem inaczej (!) jak świeci na czerwono to oznacza że z przodu siadły klocki jak na pomarańczowo to z tyłu kontrolka od ręcznego jest całkiem inna. Od ilu minimetrów zapala się kontrolka orientuje się ktoś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest całkiem inaczej (!) jak świeci na czerwono to oznacza że z przodu siadły klocki jak na pomarańczowo to z tyłu kontrolka od ręcznego jest całkiem inna. Od ilu minimetrów zapala się kontrolka orientuje się ktoś?

 

od czasu jak się zapaliła kontrolka to zrobiłem kilka dobrych tys kilometrów[8-10tyś] i nie było problemów hamulce działały idealnie do wymiany...Także jak się zapala kontrolka to można jezdzic jeszcze długo,chyba ja zrobili po to żeby szybciej wymieniać hamulce i żebyśmy tracili pieniądze na części :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.