Skocz do zawartości

Kontrolka (!) zużycia klocków hamulcowych


tomgw

Rekomendowane odpowiedzi

Przewód do czujnika zużycia jest dwużyłowy więc samo odłączenie tego przewodu od klocka nie powoduje przerwy w obwodzie a tym samym nie powoduje zapalenia sie (!). W przypadku wypięcia się przewodu z klocka błąd może zapalić się tylko jeśli przewód przetrze Ci się np o oponę, felgę czy jakiś element zawieszenia. Podsumowując wypięcie przewodu z klocka nie powoduje zapalenia się kontrolki na desce a że Ty tak raz miałeś to musiał być jakiś przypadek, brak kontaktu np na kostce albo coś - nie wiem co. Mam nadzieję że zrozumiale napisałem :)

 

Bardzo zrozumiale :cool2:

Jestem człowiekiem praktycznym i moje zdanie jest takie że to rozwiązanie jest bez sensu,bo odłączenie przewodu od klocka powinno skutkować zapaleniem kontrolki.Przecież w takim

przypadku gdy odlecą te kabelki to czujnik nie spełnia swojego zadania.

Dlaczego inżynierowie BMW nie rozwiązali tego tak jak w przypadku czujnika ABS? Tam wypadnięcie czujnika z gniazda albo zbrudzenie, od razu powoduje wywalenie błędu, tego się chyba nie dowiemy.

W najbliższych dniach będę zmieniał koła na letnie,więc przyjrzę się tym czujnikom. :wink:

MIŁEJ NIEDZIELI WSZYSTKIM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jakbyś zauważył to sam czyjnik jest wykonany z jakiegoś twożywa i poprzez tą blaszkę nie masuje do obudowy klocka, nie współpracuje z nim. Ta blaszka to tylko mocowanie czujnika w klocku. Sam czujnik ma taką wypustkę w której jest zwarty obwód czujnika. Jak klocki sie kończą to zetrą tą wypustkę i przerwą obwód czujnika to zapali sie kontrolka od klocków.Nie mam pojęcia dlaczego ci się zapaliła kontrolka przy wypięciu czujnika z samego klocka, moim zdaniem zbieg okoliczności, jak będziesz zmieniał koła na letnie, wypnij czujnik z klocka i daję głowę że się nie zapali kontrolka, mogę się założyc o swoja wypłatę jakby co :D. Ja tą zimę jeżdziłem z wypiętym czujnikiem od klocka i nie wiedziałem o tym i żadna kontrolka mi sie nie zapaliła, mimo tego że wisiał sobie luźno, podejrzewam że bryła śniegu mogła go wypiąć a u kolegi jak sie wrąbał w zaspę to się zapaliła kontrolka dlatego, że zerwało całkiem czujnik i wisiały 2 kabelki luźno.

Wiec jestem tego pewny co napisałem w 100%, moja wiedza jest poparta doświadczeniem zdobytym przez lata, siedzę w elektronice i naprawiam instalacje nie tylko w bmw.- ( Najgorsze Renaulty :x )

Czujnik jak się wypnie od klocka to nie spełni swojego zadania,- niestety, ale i tak długo nie podynda, bo przy większych predkościach w końcu się zerwie, co zaskutkuje zapaleniem sie kontrolki, też sie z tym już spotkałem, że urwało przy szybszej jeździe czujnik który sie wypioł i dyndał luźno. Nie wiem jak inni ale przy każdej zmianie kół z letnich na zimowe i odwrotnie, zawsze wszystko oglądam i widać czy czujnik siedzi tam gdzie ma a jak auto nie ma czujników, bo nie jest w nie wyposazone to zagladam za każdym razem ile jeszcze zostało twozywa ciernego na kolcku. Miałem wiele aut które nie były wyposazone w żadne czujniki i nigdy mi nie tarł zużyty klocek o tarczę, bo kontrolowałem to tak jak pisałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może. Słuchaj zrób jak Ci pisałem zamiast tracić czas. Zrób zwory na kostkach od czujników, może pin się zgiął w kostce przy wciskaniu, kiedyś tak miałem, może kostka się nie zapięła. Sprawdź to
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypiąć czujniki zużycia klocków i zmostkować piny w tych wtyczkach. Wtedy masz wykluczone czujniki zużycia czyli odpada jedna z dwóch niewiadomych. Ja u siebie czujniki zmostkowałem za zegarami i nie trzeba się grzebać po kołach, a zrobiłem tak dlatego, że zaśniedziały mi kable już w samochodzie, nie ma przejścia, paliła się kontrolka i nie chciało mi się pruć instalacji do dobrego przewodu :twisted:

 

Coby się koledzy już nie produkowali - najprostszy schemat i w zasadzie jedyny jaki dałoby się do tego narysować :roll:

 

http://img594.imageshack.us/img594/7386/beztytuuuwu.png

 

A co do Ciebie tomgw to chyba kolejny okaz myśliciela forumowego co to siedzi i rozmyśla nad przyczynami i nic nie robi i liczy, że samo się rozwiąże :roll: Wcześniej napisałeś "klocki nowe, czujniki nowe", mluki napisał Ci "zmostkuj kostki czujników", a Ty pytasz, o które dokładnie kostki chodzi... :duh: Pobudka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja również posiadam taki typ zbiorniczka jak tomgw wrzucił na fotce,ale jak odepnę wtyczkę oo zbiorniczka to żadna kontrolka Się nie zapala :?:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pokazało prawy tył abs, bo zastanawia mnie jakim cudem komputer miałby zarejestrować błąd jednego z czujników, które są na jednym obwodzie. Nie wiem czy wogóle komputer rejestruje błąd takiego czujnika jak zużycie klocków. Jeżeli by rejestrował to błąd taki znajdowałby się w module zegarów bo tylko z zegarami czujniki te są powiązane (jak na rys.).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A może te nowe klocki już się zużyły :mrgreen: tak jak dzisiaj u mnie.

Przedstawiam bohatera dzisiejszej awarii, firmowego sprzętu którego dostałem żeby powozić laski i całą resztę nieapetycznych dziadów i bobków :mrgreen:

Trochę większy rozmiar, ale budowa jak tych z BMW.

http://images41.fotosik.pl/2018/d5772cd773628749med.jpg

Biedak miał na tyle dosyć, że sam wypadł :shock:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że nie musiałeś awaryjnie hamować :duh:

 

P.S. Zadzwoń do mnie Paweł w wolnej chwili w sprawie majówki. Bo na razie ciężko to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Dobrze, że nie musiałeś awaryjnie hamować :duh:

Jak to nie. Jeszcze zrobiłem bez klocka prawie cały kurs :mrgreen:

Potem chyba wyleciał drugi,ale tamtego nie znalazłem hihi.

Stało się na Miodowej, pojechałem jeszcze do Tokar i z Tokar przyjechałem spowrotem do miasta :mrgreen:

Podstawili mi rezerwę na Kilińskiego(przy siedemdziesiątce) w którą przesadziłem ludzi po czym o własnych siłach zjechałem na zajezdnię :mrgreen: .To tylko jakieś 20 kilometrów :8)

Przebijesz :wink:

Jak to w życiu "Rób swoje, ryzyko jest twoje" :D

Czasami my z miejskich robimy rzeczy niemożliwe-nasze firmowe motto to "najważniejszy jest klient" i "z nami zawsze dojedziesz do celu" :mrgreen: .

A że czasami bez hamulców to mały szczegół :mrgreen:

Ciekawe czy ludzie wiedzieli, że nie mam prawie hamulców? Myślisz że by wsiedli :wink:

P.S. Zadzwoń do mnie Paweł w wolnej chwili w sprawie majówki. Bo na razie ciężko to widzę.

Luzik na razie. To jeszcze dwa tygodnie i nie panikujmy, co do tego zdzwonimy się w ostatniej chwili bo jeszcze sto razy wszystko może się pozmieniać.

Spoko.

Tak czy inaczej ja tradycyjnie jadę :cool2: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.