Skocz do zawartości

320d glośna turbina


biker77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio stojąc na zapalonym silniku (bieg jałowy) przygazowałem sobie kilka razy do około 1500-1800 obrotow i usłyszałem swist turbiny czy to normalne? ta sama sytuacja tylko obroty około 2400 slychać jakiś dziwny hałas i tez podejrzewam turbine czy takie odgłosy sa normalne? czy juz sie turbina konczy? aha po przejechaniu 2500km od wymiany znikło około 1litra oleju wycieków nie widzę a przy odpalaniu czasami zakopci - nie zawsze

rocznik 2007 przebieg 198tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w E90 jak zaczęła lekko świszczeć przy około 170tys. to padła całkowicie po trzech tygodniach. Za to w Kangoo, które jest w domu turbina lekko świszczy już prawie trzeci rok i z 25tys. kilometrów i nic :D

 

Możesz zdjąć z turbiny rurę idącą do interoolera i zobaczyć czy i ile jest tam oleju. Możesz też poruszać wirnikiem i jeśli wiesz jak zachowuje się sprawny to w jakimś stopniu możesz ocenić czy obecny jest OK. Zakładam, że masz silnik M47 więc raczej szykuj się na wymianę turbo bo 200tys to i tak przyzwoity wynik na oryginalnej turbinie.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że świszczy turbina to o niczym nie świadczy mojemu kumplowi w X5 świszczy jakby powietrze z całej okolicy wciągała a kupił auto prawie nowe i zawssze tak było. Gorzej jak wyje lub inne dziwne dźwięki. Czasem jak wracam do domu na pieszo z pracy a mam blisko to akurat dużo aut wyjeżdża od nas z roboty pod górę to wszystkie turbiny świszczą jedne głośniej drugie ciszej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świszczy - ok :mrgreen:

wyje - nie ok :cry2:

zmieńcie olej, ja od kiedy przeszedłem na Motula mniej to słyszę niż na Castrolu ( a mam prawie nowe turbo ma ok 15 tys przebiegu i od nowości świszczy).Chyba wszystkie markowe i oczywiście oryginalne oleje są lepsze niż Castrol.Był o tym wątek wiec poszukajcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakopci bo masz DPFa. Świst to jeszcze pół biedy, zużycie oleju jednak spore (jeśli te 2500 km to nie była jazda torowa). Mi niedawno (viewtopic.php?f=70&t=210745) zaczęło w trasie puszczać olej (ca. 4.7 litra / 3000 km :duh: ) - miałem nadzieję że to po prostu jakaś prosta uszczelka, niestety padły uszczelnienia turbiny, choć na tym etapie jeszcze mocy nie ubywało i turbina pracowała ok. Wymieniłem turbo na nowe. Silnik mam taki sam jak Ty. Niestety Twój post po raz kolejny potwierdzałby że żywotność tych turbosprężarek to ca. 200 kkm. Jeśli wcześniej nic nie świszczało to też nie jest to dobry objaw :-/

 

Jak sugerował kolega wyżej - zdejmij rurę, zobacz czy zbiera się tam dużo oleju. Jeśli turbo dogorywa to na tym etapie trudno wyrokować, albo zrobisz 500 km, albo 5000 km zanim padnie do końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie dzisiaj nagrałem mały filmik telefonem, żeby mniej wiecej zobrazować jak to wygląda

 

postanowiłem, zakupic i wymienic odme bo niestety nie zrobiłem tego po zakupie auta troszke martwi mnie ten ubytek oleju

 

To nie jest normalny objaw. Co jest powodem kontrolki z wykrzyknikiem przy przebiegu kilometrow? Wymiana odmy jak tego nie robiłeś do tej pory to dobry krok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest wycie niestety. Mi tak zrobiło tzn zawyło w 2011r po drodze do Świnoujścia i skończyłem weekend na lawecie :(

czeka Cię wymiana, ale kto to wie kiedy.

Nie zapuszczaj się za daleko od domu. MI za sciągnięcie auta do domu wykasowali 1100 zł + 3800 turbo+ oleje +filtry+ odma+ nowy przewód oleju do turbo - pamiętaj go kupić nowego to ważne bo w BMW ulegają zatkaniu i lepiej przy okazji nowy kupić.

Reasumując , kto chce jeszcze diesla :mrgreen: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest wycie niestety. Mi tak zrobiło tzn zawyło w 2011r po drodze do Świnoujścia i skończyłem weekend na lawecie :(

czeka Cię wymiana, ale kto to wie kiedy.

Nie zapuszczaj się za daleko od domu. MI za sciągnięcie auta do domu wykasowali 1100 zł + 3800 turbo+ oleje +filtry+ odma+ nowy przewód oleju do turbo - pamiętaj go kupić nowego to ważne bo w BMW ulegają zatkaniu i lepiej przy okazji nowy kupić.

Reasumując , kto chce jeszcze diesla :mrgreen: ?

 

Ja !!! Ja!!! Jaaaaa!!!!! Do czasu aż się rozwali :mrgreen: :lol:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też tak wyje i byłem zagranicą :roll: IC suchy, zero luzów na osi i wyje, więc powiem tak, Jeździć ! Zobacz czy nie ma luzów, bo jak nie ma to nic nie dotykaj. Moje już się budzi od 1000rpm i nie boję się o jej uszkodzenie bo jak nie ma luzów to z dnia na dzień turbo nie padnie, wiem co mówię bo już temat turbin dogłębnie przerabiałem. Z resztą pisze tu mistrz który wykręcił 600,000km na orginalnej turbinie w 1.9Tdi :roll: A nawet jeżeli masz olej w IC i przewodach to weź to umyj naftą czy szmatą zbierz, bo nigdy nie widziałem turbiny dokładnie suchej (chyba że turbo jest mokre na zewnątrz to wtedy :| ). Pamiętajmy z jaką szybkością ona się kręci.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubytek oleju? Wyciek, nadmierne przedmuchy w silniku, problem z uszczelniaczami zaworów. Do reszty to nic dziwnego, że oleju ubywa w pewnych ilościach. Po to jest miarka/wskazanie komputera aby kontrolować stan między wymianami.

 

Jeżeli chodzi o wycie turbiny, to ja wymieniałem u siebie na fabrycznie nową i ona też nie jest bezgłośna. Znajomemu nie dała żadnego ostrzeżenia, siedziała cicho do momentu aż spektakularnie rozpadła się podczas delikatnego ruszania ze skrzyżowania. Nie ma reguły moim zdaniem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak z nudów sobie szukałem jak to drogo może wyjść wymiana osławionej turbin gdy mi nie daj boże padnie .

Znalazłem oczywiście na allegro :

http://allegro.pl/turbosprezarka-turbo-turbina-bmw-2-0-e90-e91-320d-i3163375609.html

 

Zadzwoniłem i niesamowite wymiana z kodowaniem itp. + zostawiam starą tylko 1300 zł. :shock:

Robią na miejscu czas ok. 6-7 godzin i auto do odebrania . Gwarancja 12 miesięcy .

Wnioskuję ,że nie taki diabeł straszny jak go malują :wink: a może się mylę :?: :mrgreen:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stronie bubel typu "łorzysk". Nigdy bym tego nie zrobił bo to 700zł w kosz, naprawdę. Lepiej kupić używkę z rozbitka niż regenerowaną nawet z 5letnią gwarancją bo za pewne na drugi dzień już by była nie ważna gwarancja bo to wirnik się urwał z winy użytkownika panie :duh: :mad2:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sam wymieniłem u siebie turbinę na nówkę :) też miałem to co Ty czyli ten gwizd jak dodajesz gazu. Na początku - jakoś grudzień 2012 - był tylko gwizd, wirnik nie miał luzów, ale po 5-6 miesiącach stwierdziłem, że muszę coś z tym zrobić (zrobione jakieś 4 tys. km przez ten czas). Wirnik już miał luzy, oczywiście gwizdanie jest stąd, że wirnik miał wyszczerbienia na łopatkach. Mi z czasem dochodził taki tyrkot przy odpuszczaniu gazu jak tutaj:

viewtopic.php?f=164&t=177244

 

Albo jak odpuszczałem gaz dojeżdżając do skrzyżowania też się pojawiał. Po wymianie turbo cisza. Oczywiście delikatny świst z turbinki to normalne.

Nowe turbo udało mi się dostać za 3400 brutto, oczywiście koszt większy, bo oleje filtry, odma, uszczelki robią swoje ;) Polecam wymiany, bo jak Ci się wirnik urwie to koszty będą 2x większe, jeśli silnika nie zatrzesz (to już mega pech musiałby być).

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.