Skocz do zawartości

Ile kosztuje wymiana koła dwumasowego i turbiny?


bmwfixiert

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w temacie. Mogę kupić w dobrej cenie BMW 320d z roku 2008. Właściciel (pierwszy, auto z salonu) powiedział, że wkrótce trzeba będzie zrobić wymianę koła dwumasowego i regenerację (lub wymianę) turbiny. Mówi, że powiedzieli mu to w serwisie na ostatnim przeglądzie. Ile to może kosztować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet dwumasy ze sprzęgłem (tak się wymienia) jeśli jest to silnik n47 to ok. 2500-3000, plus robocizna w normalnym warsztacie 300-500. Turbina regeneracja 1000-2000 w zależności w jakim jest stanie i gdzie to zrobisz, używka ok. 1000, nówka 3700 (allegro) pewnie w ASO więcej, plus robocizna ok. 100 i dochodzi wtedy jeszcze wymiana filtrów i oleju jakieś 500-600 zł. Tak na szybkości :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem u siebie (320d z czerwca 2007) turbinę (Garret) w ubiegłym tygodniu. Cena turbiny 4200 + zestaw montażowy Reinz'a 200 zł = 4400 zł. Robocizna dolne kilkaset PLN, więc całość zamkniesz się w 5000 PLN.

 

Regenerację mi odradzili - w każdym razie przy założeniu że chciałbym tym autem pojeździć jeszcze ze 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem u siebie (320d z czerwca 2007) turbinę (Garret) w ubiegłym tygodniu. Cena turbiny 4200 + zestaw montażowy Reinz'a 200 zł = 4400 zł. Robocizna dolne kilkaset PLN, więc całość zamkniesz się w 5000 PLN.

 

Regenerację mi odradzili - w każdym razie przy założeniu że chciałbym tym autem pojeździć jeszcze ze 3 lata.

 

Całość w przypadku turbiny, dodając zestaw sprzęgła + dwumasy to ok. 8 k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utargój coś na tej wiedzy sprzedającego jak już tak jest i bież. Nie widziałem nikogo kto może przewidzieć akurat te usterki no chyba że turbo ma jakiś wyciek i drży buda. Ale podejrzewam że będziesz jeździł .....i jeździł. ..... :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sierpniu 2012 wymieniałem dwumasę + sprzęgło - cena 6000 zł (rocznik 2008 , 194k przebiegu, n47 , 177 km) - warsztat BM Cars.

 

No i tu już mamy realna kwotę chociaż trochę zciągneli za robociznę. Ja dzisiaj usłyszałem kwoty: 3700zł za dwumas, 850zł za kompletne sprzęgło i 800zl wymiana, kwoty 10-15% mniejsze ze zniżkami, czyli koło 5tys trzeba liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sierpniu 2012 wymieniałem dwumasę + sprzęgło - cena 6000 zł (rocznik 2008 , 194k przebiegu, n47 , 177 km) - warsztat BM Cars.
W sierpniu 2012 wymieniałem dwumasę + sprzęgło - cena 6000 zł (rocznik 2008 , 194k przebiegu, n47 , 177 km) - warsztat BM Cars.

 

No i tu już mamy realna kwotę chociaż trochę zciągneli za robociznę. Ja dzisiaj usłyszałem kwoty: 3700zł za dwumas, 850zł za kompletne sprzęgło i 800zl wymiana, kwoty 10-15% mniejsze ze zniżkami, czyli koło 5tys trzeba liczyć.

 

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Ale was kroją pięknie, taki klient to złota żyła...:

 

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-luk-bmw-1-3-5-x3-2-0-d-122-177km-i3111064090.html

 

http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-bmw-e90-e91-e60-e61-2-0-d-177-km-i3058780702.html

 

+ 300-500 za robociznę :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisalem o cenach w ASO, na czesciach Luka wychodzi lepiej, chociaz jakbym robił to sprzeglo chyba oryginał gdyż jest w takiej samej cenie.

 

A co myślisz, że BMW robi własne części ''oryginalne''? Przecież wszystko jest to dostarczane od LUK lub SACHS z ew. napisem BMW i marketingową sprzedażą, jak to lepiej przepłacić dwukrotnie bo oryginał :norty: . Jasne, można nabijać kieszeń ASO, czemu nie? Z kilku takich klientów można wyżyć :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje.

Kazdy wydaje pieniądze na to co lubi.

 

Dokładnie.

 

 

Ja napisalem o cenach w ASO, na czesciach Luka wychodzi lepiej, chociaz jakbym robił to sprzeglo chyba oryginał gdyż jest w takiej samej cenie.

 

A co myślisz, że BMW robi własne części ''oryginalne''? Przecież wszystko jest to dostarczane od LUK lub SACHS z ew. napisem BMW i marketingową sprzedażą, jak to lepiej przepłacić dwukrotnie bo oryginał :norty: . Jasne, można nabijać kieszeń ASO, czemu nie? Z kilku takich klientów można wyżyć :cool2:

 

 

Nie zapomnij że ASO daje gwarancje gdzie u Zdziśka w warsztacie będzie cieżko coś uzyskać jak spartoli, i przy ewentualnej odsprzedaży masz papiery z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba miećdobrego Zdziśka :)

Inna sprawa ze gwarancja w ASO i ich prawnicy to wcale nie koniecznie jest takie piękne ... do chwili kiedy jest gwarancja producenta to spoko... robia bez gadania ale kiedy juz wchodzisz w okres/zakres odpowiedzialnosci sprzedawcy/serwisu ... to nie ma zmiłuj ... paragrafy sie sypią i wymiana korespondencji ... a u zdziska jak mu dupe na forum obsmarujesz to sie opamieta.

Kazdy medal ma dwie strony.

 

Nie neguje ASO, mnie nie stac jeszcze na wszystkie usługi w ASO i mam swojego Ździśka ... ale zanim do niego pojechalem to przeczytalem na jego temat w internecie same dobre rzeczy.

 

Ale jak wyzej ... kazdy wydaje swoje pieniadze jak chce.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na jakich zasadach polega sprzedaż oryginalnych części tzn. sygnowanymi logiem BMW. Wiem że w innych branżach pewien asortyment jest robiony przez danego producenta z logiem danej firmy. A to oznacze że zleceniodawca tj. w tym przypadku BMW musi odpalić jakąś cześć pieniędzy producentowi ewentualnie zapewnić że sprzedaż danego towaru będzie na takim a takim poziomie.

 

Stąd ceny mogą być takie a nie inne u producenta, a one nie muszą koniecznie wiązać się z wysoką marżą. Co nie oznacza że nas nie łupia.

Wkońcu nie oszukujmy się producent samochodów woli serwisować samochody flotowe, na gwarancji niż bawić się samochodami w których okres gwarancyjny się zakończył. Stąd tak wysokie ceny a mimo to i tak mają pełno roboty.

 

Co do mechaników w ASO, to nie ujmując nikomu często gęsto są to ludzie którzy wiedzą tyle byle Miecu w szałasie, a często nawet mniej. Ci zdolniejsi otwierają własne warsztaty i działają na własną ręke.

A gwarancję daje producent na części i u niego można reklamować (co mi się już zdażało) o ile oczywiście sposób montażu został przeprowadzony fachowo i zgodnie ze sztuką:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi częściami to różnie bywa.

Taki FEBI produkuje masę części dla VW. Widziałem kiedyś silenblocki, na których ktoś mechanicznie zeszlifował znaczki VW i były sprzedawane jako zamiennik sygnowany Febi (nie opłacało się im przestawiać wtryskarek).

Mój znajomy mechanik (zastrzegam, że jest jednym z najlepszych mechaników samochodowych jakich znam), miał kiedyś dość nietypowy przypadek zamiennika sprzęgła. Klient przywiózł do warsztatu kompletne sprzęgło Sachs-a (dobierane według VIN -wszystko się zgadzało, no miód malina). Po zamontowaniu w Passacie auto nie chciało ruszyć. Sprzęgło nie działało. Było ponowne wyciąganie skrzyni i składanie wszystkiego od nowa krok po kroku. Sprzęgło nadal nie działało.

Były nerwy po stornie mechanika i klienta. Wku...ny klient pojechał do ASO i kupił oryginalny komplet. Po zamontowaniu auto jeździło bez zarzutu.

Coś było nie tak z tym zamiennikiem, uznano zwrot części. Z tymi zamiennikami czasem różnie bywa.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje.

Kazdy wydaje pieniądze na to co lubi.

 

Dokładnie.

 

 

Ja napisalem o cenach w ASO, na czesciach Luka wychodzi lepiej, chociaz jakbym robił to sprzeglo chyba oryginał gdyż jest w takiej samej cenie.

 

A co myślisz, że BMW robi własne części ''oryginalne''? Przecież wszystko jest to dostarczane od LUK lub SACHS z ew. napisem BMW i marketingową sprzedażą, jak to lepiej przepłacić dwukrotnie bo oryginał :norty: . Jasne, można nabijać kieszeń ASO, czemu nie? Z kilku takich klientów można wyżyć :cool2:

 

 

Nie zapomnij że ASO daje gwarancje gdzie u Zdziśka w warsztacie będzie cieżko coś uzyskać jak spartoli, i przy ewentualnej odsprzedaży masz papiery z ASO.

 

Jasne, każdy wydaje kasę na to co lubi, przecież w dzisiejszych czasach altruizm i sponsorowanie ASO jest takie modne :cool2:

 

Nie wiem jak u Zdziśka, rzeczywiście może nie dawać. Ja mam gwarancję i wiem, że zostanie ona wyegzekwowana jak coś będzie nie tak, w przeciwieństwie do ASO, gdzie parę razy się nadziałem - żeby nie było, też do nich jeżdżę na oleje filtry itp, bo przepaści wielkiej nie ma w $$$ jeśli wezmę swoje części a i wpis w historii jest, ale takie naprawy to przepłacanie 2xkrotne na tym samym...

 

P.S Życzyłbym sobie i Wszystkim kolegom tutaj, aby rzeczywiście tak było, że przy odsprzedaży liczą się te kwity, rachunki (nie małe !) ale niestety w PL mało kto się z tym liczy, a wręcz czasem pokazywanie rachunków odstrasza kupujących - ma się świecić, bez ryski, pachnieć plakiem-srakiem i tyle :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na jakich zasadach polega sprzedaż oryginalnych części tzn. sygnowanymi logiem BMW. Wiem że w innych branżach pewien asortyment jest robiony przez danego producenta z logiem danej firmy. A to oznacze że zleceniodawca tj. w tym przypadku BMW musi odpalić jakąś cześć pieniędzy producentowi ewentualnie zapewnić że sprzedaż danego towaru będzie na takim a takim poziomie.

 

Stąd ceny mogą być takie a nie inne u producenta, a one nie muszą koniecznie wiązać się z wysoką marżą. Co nie oznacza że nas nie łupia.

Wkońcu nie oszukujmy się producent samochodów woli serwisować samochody flotowe, na gwarancji niż bawić się samochodami w których okres gwarancyjny się zakończył. Stąd tak wysokie ceny a mimo to i tak mają pełno roboty.

 

Co do mechaników w ASO, to nie ujmując nikomu często gęsto są to ludzie którzy wiedzą tyle byle Miecu w szałasie, a często nawet mniej. Ci zdolniejsi otwierają własne warsztaty i działają na własną ręke.

A gwarancję daje producent na części i u niego można reklamować (co mi się już zdażało) o ile oczywiście sposób montażu został przeprowadzony fachowo i zgodnie ze sztuką:)

Zgadzam się w całości :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.