Skocz do zawartości

automat - czy to normalne ???


albi

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko. Jestem posiadaczem E39 525d z 2001r z automatyczna skrzynia steptronic. Czy normalne w tym aucie jest szarpniecie po odpuszczeniu pedalu gazu ??? Dzieje sie tak przewaznie gdy na prostej gdzies mocniej przyspiesze i nagle odpuszcze pedal gazu. Beemka mi wtedy robi taka mala "żabkę". Mam sie czym przejmowac, czy ten typ tak ma ??? Olej i filtr w skrzyni wymieniony byl miesiac temu.

 

Pozdrawiam

Albi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albi jak robi mala zabke to jest okejos........ ja w malza 530d tak sie bawie jak chce na trasie szybko wskoczyc na wyzszy bieg. To znaczy szybko dodaje gazu i puszczam, skrzynia zmienia na wyzszy ale przyhamowuje troche silnikiem bo odjeto gaz :mrgreen: oj mozna sie pobawic :twisted:
Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do tego pierwszego nie mam pewności
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja też tak mam czasami, ale tylko wtedy gdy stoję na P, szybko wrzucę D i od razu ruszam. Mechanizm chyba wtedy jeszcze nie zdąży sie ogarnąć i to chyba to. Moim zdaniem jest to normalne.

 

:duh: - zycze powodzenia !!! tak nie wolno robic .... chyba ze chcesz zaznac przyjemnosci plynacych z uszkodzonej skrzyni i walczyc z panem zdzichem od skrzyn :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja też tak mam czasami, ale tylko wtedy gdy stoję na P, szybko wrzucę D i od razu ruszam. Mechanizm chyba wtedy jeszcze nie zdąży sie ogarnąć i to chyba to. Moim zdaniem jest to normalne.

 

:duh: - zycze powodzenia !!! tak nie wolno robic .... chyba ze chcesz zaznac przyjemnosci plynacych z uszkodzonej skrzyni i walczyc z panem zdzichem od skrzyn :mad2:

 

Wiem, ze tak robić nie wolno, dlatego piszę, że czasami tak się zdarzy.

Pozdrawiam

BMW i wszystko jasne!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O losie jak to przeczytalem to ze to normalne ze jak sie stoi i szybko wrzuci bieg to szarpie!!! NIE MOZNA TAK ROBIC!! Wszystkie biegi jakie wrzucamy w naszych skrzyniach automatach trzeba wrzucac tylko i wylacznie z wcisnietym pedalem hamulca!! Wszyskie zmiany biegow np. R D trzeba robic na jak jamniejszych obrotach!!! A co do robienia takich malych zebek podczas jazdy to u mnie tez jest podobnie!! Chodzi tu o to ze sprzeglo hydrokinetyczne jeszcze nie wie na jakie obroty ma wejsc!! Bo tak przez pare minut ma wysokie pozniej zmienia na niskie a po przycisnieciu znowu gazu znowu powinno miec wysokie i ono nie wie co ma zrobic!! ALe to normalne!!
BMW a to dobre jest!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Odgrzeje tego kotleta :mrgreen: szukałem i szukałem takiego tematu aż wreszcie się udało :-P

 

Ale do rzeczy,auto jak w profilu,problem taki:

Bunia stała 2 miesiące,w tym czasie przejechane 2 razy ok.20km. i niby wszystko było ok.do tej niedzieli gdy przejechałem troszkę więcej kilometrów i się zaczeło :evil: jadę sobie normalnie i gdy puszczam gaz auto zaczyna dziwnie przyhamowywać i puszczać,przyhamowywać i puszczać,obroty też skaczą i tak "żabkuje" kilka razy i później obroty spadają na powiedzmy 900 i jedzie normalnie tak jak by na luzie,po dodaniu gazu i puszczeniu powtórka z rozrywki :(

Auto stało od niedzieli do dzisiaj,myślę sprawdzę jak jest dzisiaj,wsiadam i jadę ;) o dziwo niby jest ok.ale :nienie: tylko do czasu gdy przejechałem ok.20/25km. i znowu to samo się zaczęło :( czyli wychodzi na to,że na zimnym jest ok.a na ciepłym już nie :( sprawdzałem też na S to samo i w trybie manualnym też tak samo :cry:

 

Pomóżcie co to może być :?:

 

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno byc takich objawow przy ruszaniu jak opisujecie a jak ktos pisze ze to normalne to nie wie co pisze.

Problem moze byc w sterowniku a dokładnie w zaworze upuszczajacym cisnienie w sprzegle hydrokinetycznym dlatego samo sprzegło ciagnie odrazu po wrzuceniu biegu D z mozliwoscia zgasniecia silnika albo sprzegło sie konczy i czas pomyslec o naprawie poki nie jest za pozno.

Olej i filter wymienia sie co około 35-40 tys.km.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził,że płyta sterująca do wymiany :( koszt z robotą 1400zł. regenerowana.

Co sądzicie o tej cenie i czy aby na pewno trzeba wymieniać,nie idzie tam coś przeczyścić czy coś takiego,tylko od razu wymiana :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ci wymieni sterownik i da gwarancje ale zapłac mu dopiero jak sie przejedziesz autem i bedzie wszystko OK i najlepiej to zrób z 50km zeby olej sie dobrze rozgrzał.

Po wymianie sterownika powinien a nawet musi nalac swierzy olej i wymienic filter i uszczelke miski olejowej skrzyni.

Badz przy spuszczaniu oleju ze skrzyni , nie moze byc brudny i smierdzacy spalenizna, sprawdz jego barwe nie powinien terz byc czerwony bo jesli tak niech naleje specjalny do automatow.

Jak sie bedzie buzył co powyzszych czynnosci natychmiast zmien mechanika najlepiej na takiego co robi tylko automaty.

 

Pozdrawiam i sukcesow.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja jest,ale tylko na miesiąc :roll: koszt który podałem to sam sterownik i robota + do tego olej itp.

Troszkę mnie to zdziwiło,że od razu wymiana i że ma taką płytę dlatego zapytałem czy to trzeba wymieniać czy może coś tam czyszczą itp.a mówią,że zmieniona,bo stara pewnie zostaje na wymianę do regeneracji,tego nie zapytałem,czy będę przy spuszczaniu oleju to nie wiem czy mi się uda, a tak przy okazji to jaki olej tam powinien być? bo ja myślałem,że właśnie czerwony :D

Co do mechanika to jedyny w mojej okolicy który zajmuję się właśnie tylko automatami,więc wyboru dużego nie mam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Sterownik zmieniony,ale sam kupiłem i sprzedawca zapewniał,że sprawny w 100% po zmianie sterownika nie ma już tego poszarpywania po puszczeniu gazu,ale teraz szarpie przy zmianie biegów z 1 na 2 :mad2: reszta biegów wchodzi idealnie,przy spokojnym starcie tak mocno nie czuć,ale jak troszkę szybciej się wystartuje to wali konkretnie :cry: rozmawiałem z mechanikiem co mi to zmieniał i powiedział,że to wina sterownika i jak nie przejdzie to sterownik do kosza :(

Jak mówicie sterownik rąbnięty i dalej wymiana,czy może coś innego :?:

Ręce opadają :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.