Skocz do zawartości

Jak jeździć automatem?


PolskiStig

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! miałem juz BMW jako pierwszy samochód,było to e-36 316i potem przerzuciłem sie na Lagune 2 .....zmienilem auto bardzo szybko;p....Dzisiaj kupiłem nowe autko przy którym chce juz zostac na zawsze;D....Nabyłem BMW e 39 523i Automat 97r...w idealnym stanie (jak narazie aż nie chce mi sie w to wierzyć), chciałbym prosić o rade kogoś kto automat już zna bardzo dobrze a konkretnie jazde nim, Jak Jeździc zeby nie zajechac .. jak dbać o ta skrzynie.. prosiłbym o jakieś rady w związku z mechanika jak i samą technika jazdy, nawet podstawowe np. czy na światłach wrzucać sobie na N czy nie trzeba. Z góry dziękuje za pomocne odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wolno wrzucać N przy postojach na światłach, skracasz tym żywot skrzyni, wystarczy że trzymasz na hamulcu.

Wymiana oleju w skrzyni nie zaszkodzi, tylko olej trzeba lać odpowiedni.

Kiedy był ostatnio zmieniany?

Mój zaufany mechanik doradca mówi że jak od nowości nikt oleju nie ruszał, to lepiej go już nie zmieniać, bo nowy może wypłukać syf ze skrzyni i ją uszkodzić.

Unikaj katowania skrzyni na zimno, nie dawaj od razu w palnik jak skrzynia jest zimna.

Skrzynia grzeje się wolniej niż silnik.

Nie wolno tak samo wrzucać z D na R i odwrotnie jeśli auto się jeszcze toczy, musisz się zatrzymać do zera żeby zmienić bieg.

Jeśli kiedyś będziesz zmuszony holować auto zastosuj się do zaleceń producenta - odsyłam do instrukcji obsługi.

Wg mnie poza w/w zaleceniami jeździsz jak każdym innym autem :wink:

W końcu automat ma ułatwić i uprzyjemnić jazdę, a nie utrudniać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienil tak czy siak. Dziwia mnie poglady, ze DOBRA skrzynia moze sie uszkodzic po wymianie oleju na nowy. Naprawy ASB sa drogie i trzeba sie liczyc z taka ewentualnoscia. Wyplukany syf powinien zatrzymac sie w filtrze oleju. Ja smigalem zawsze manualem, ale kolega, ktory mial kilka aut z ASB twierdzil, ze zawsze przed zakupem sprawdzal czy w skrzyni jest odpowiedni stan oleju i kolor (po tym mozna z grubsza ocenic jego swierzosc). Jak bylo go za malo albo byl szary, to odpuszczal zakup. Moze tu lezy sekret do zakupu auto z bezawaryjna skrzynia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rzeczy podstawowych dodam jeszcze, że odpalasz i gasisz auto zawsze na pozycji P.

 

Zmieniłem olej prawie rok temu, też się bałem, ale wszystko jest ok, auto mam z niewiadomym przebiegiem, a w skrzyni był szlam i sporo syfu na magnesach.

Edytowane przez hawraneek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest prawda, że dobra skrzynia uszkodzi się po wymianie oleju, był to pewnie jednorazowy przypadek który urósł do miana mitu, który chciałbym obalić.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do tej wymiany oleju jeśli był nie ruszany, zadzwoń sobie nawet do chłopaków auto-józefów (jeden z lepszych warsztatów od ASB w polsce) i powiedzą ci to samo.

Istnieje duże ryzyko że wymiana oleju na świeży może narobić grandy jak zaczną się wypłukiwać wszystkie syfy.

Filtr je wyłapie, ale chodzi o to co jest głębiej w skrzyni, już za filtrem, przecież to musi przelecieć przez skrzynie żeby ponownie wrócić do filtra :wink:

Ale dobra, koniec OT, bo zaraz znowu będzie dyskusja o oleju na kilka stron, a temat w sumie bardziej dotyczy jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej wymiany oleju jeśli był nie ruszany, zadzwoń sobie nawet do chłopaków auto-józefów (jeden z lepszych warsztatów od ASB w polsce) i powiedzą ci to samo.

Istnieje duże ryzyko że wymiana oleju na świeży może narobić grandy jak zaczną się wypłukiwać wszystkie syfy.

Filtr je wyłapie, ale chodzi o to co jest głębiej w skrzyni, już za filtrem, przecież to musi przelecieć przez skrzynie żeby ponownie wrócić do filtra :wink:

Ale dobra, koniec OT, bo zaraz znowu będzie dyskusja o oleju na kilka stron, a temat w sumie bardziej dotyczy jazdy :)

 

Piszesz o ekstremie ,ale olej zawczasu trzeba wymienić,ja zmieniłem filtr i olej ,skrzynia odżyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę zdania podzielone,ale sprawdze jaki kolor ma ten olej, a może ktoś podpowie jaka jest oznaka, że coś nie tak ze skrzynią? Bo wg mnie i kuzyna,( który pracuje w warsztacie Opla bo opla ale posiada swoje BMW tylko ze nie w automacie) skrzynia chodzi idealnie...BTW dzięki za te linki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś jest nie tak, to w oleju będą opiłki. Ale jak nie szarpie automacik, to jest dobrze ;)

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba też automat można rozwalić przy wyjeżdżaniu z zaspy czy błota kiedy koła się kręcą w miejscu. Tak gdzieś mi się obiło o uszy, że nie powinno się tak traktować skrzyni

 

 

Ja tak zrobilem zimą w zaspie ale podpalił się tylko konwenter :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli kolejna rada, ale jak nie jeździć. Jak ktoś lubi upalać i inne takie dziwne zabawy to automat odpada. Niedawno był śmieszny wątek jakiegoś gniewnego bo nie mógł swojej postawić bokiem :mrgreen: Ale czytając posty widziałem że nie jeden potrafi to robić :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie ..właśnie wróciłem z krótkiej wycieczki po okolicznych miejscowościach i zastanawiam sie jak zmieniać bieg np. z P na D lub z R na D.....czy płynnie jednym ruchem przez wszystkie biegi jest lepiej czy po kolei kazdemu dac ta chwilke na zaskoczenie...może głupie pytanie ale nie jestem pewny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja zawsze śmigam np z D na P jednym ruchem, może nie jakoś strasznie szybko i mocno, ale zdecydowanie, bo przecież chyba po to jest zwłoka w załączeniu R żeby można było pominąć załączenie tego biegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze śmigam np z D na P jednym ruchem, może nie jakoś strasznie szybko i mocno, ale zdecydowanie, bo przecież chyba po to jest zwłoka w załączeniu R żeby można było pominąć załączenie tego biegu.

 

Słuszna uwaga. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Jak ktoś lubi upalać i inne takie dziwne zabawy to automat odpada.

Zależy jaka skrzynia jak taki niewypał jak GM w 3,0d to zgadzam się.Jest to kwestia tego z jakim przeznaczeniem ma być wykorzystywane auto i producent wtedy oblicza wytrzymałość skrzyni.Co do automatów BMW w E39 to szkoda by mi było wyczyniać różne ewolucje,bo jest to raczej auto przeznaczone do komfortowej długiej jazdy,a nie do szaleństw i stawiania bokiem :mrgreen: .

I raczej z powodu obawy o awarie do M-ki trafił 6-cio biegowy manual Getrag.

Chyba też automat można rozwalić przy wyjeżdżaniu z zaspy czy błota kiedy koła się kręcą w miejscu.

Eeee tam.

Ja tam zasuwam przez takie zaspy,że ho ho i tylko śnieg fruwa i błota też się nic a nic nie boi :D .Dodam, że w tych autach występował tylko automat.

Tyle że skrzynia(545RFE) jest baaaardzo wytrzymała i Chrysler nakazuje wymianę oleju co 30 tk.(nie dożywotnio jak w BMW).

Swoją drogą co za baran wymyślił,że olej wytrzyma paręnaście lat i jeszcze będzie dobrze służył :duh: .

Ja zawsze śmigam np z D na P jednym ruchem

Ja też.

ale sprawdzę jaki kolor ma ten olej, a może ktoś podpowie jaka jest oznaka, że coś nie tak ze skrzynią?

Olej ma być czerwony.Jeżeli będzie brązowy to znaczy,że jest do zlania.Przepracowany olej śmierdzi.

Skrzynia ma nie szarpać,nie przeciągać.Jak kolega wyżej już napisał przy wymianie oleju nie powinno być opiłków bo to zły znak.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zmiany z P na D i odwrotnie to skrzynia ma czas zwłoki/ reakcji jak zmienisz od razu to zaskoczy na ten na który zmieniłeś, jak będziesz robił to powoli to będzie próbowała załączać po kolei. Przynajmniej takie jest moje spostrzeżenie.

Co do wymiany oleju to przy tej czynności dobrze jest wyczyścić też płytę sterującą z elektrozaworami/ mechatronik chyba się to zwie. To jest własnie przyczyną że skrzynia pasa. W cienkich kanalikach stary zużyty olej i szlam zalega a nowy olej go wypłukuje co przytyka zaworki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.