Skocz do zawartości

530d 218 spalanie 14 -16 /100 silnik dogrzany


mirandes7

Rekomendowane odpowiedzi

witam siedzę i czytam rożne tematy i nie mogę znaleźć nic podobnego do mojego problemu a mianowicie

po odpaleniu delikatnie kuleje ale po chwili jest okej natomiast ciężko wchodzi na obroty miedzy 1000 a\2000 jakby się zawieszał potem idzie jak rakieta jak na postoju cisnę mu delikatnie gaz to autko ma taki delikatne trzepanie silnika przy obrotach po wyżej 2000 jest ok .

świeci się kontrolka zółta silnika przed zapaleniem autka po odpaleniu gaśnie. Autko 250000 silnik wymieniany przy 100000 na nowy nowa turbina.

530d rok 2005 218

gdzie jest filtr dpf bo nie wiem czy u mnie występuje.

dzięki z góry za podpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

wiec tak przeczyściłem korektor ssący klapki ok zawór egr był zawalony teraz czyściutki filterki wymienione olej wymieniony

błędy jakie wyskoczyły to

4203 sterownik świec żarowych

4212,4222,4252,4262 świece żarowe 1 2 5 6

3ff0 przepływomierz

w rurce dolotowej do egr wilgotno śladowe ilości oleju

ogólnie autko chodzi lepiej niema dziury w przyspieszaniu może takie leciutkie ale nie odczuwalne i nie denerwuje

spalanie 18 literków od startu na zimnym wina zapewne świec

15 na rozgrzanym silniku prędkości 120 czy 180 spalanie takie samo

pytanko dodatkowe odma u mnie jest jakiś plastik złożony z trzech elementów (separator) czy to coś niema żadnych filterkow same plastiki ?

pytam bo w garażu stoi druga 2003 po dzwonie tamta spalała max 13 literków przy mojej ciężkiej nodze prędkości 230 po niemieckich drogach co zima się źle skończyło przy 200 poślizg kilka barierek prawa lewa tylko dwa siniacz-ki u partnerki od poduszki bocznej autko super bezpieczne dlatego ten sam model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DIS-ie w service function znajdziesz-napewno jest na forum bo sam o to pytałem. Niestety u mnie błąd przepływomierza wypadał tylko podczas testu powietrza i to niejednoznacznie, a i tak spalanie nie spadło, a wymieniłem na nówkę oryginał. Jeśli szkoda Ci na nową częśc, to może niekoniecznie trzeba jeździć BMW-to tylko sugestia.

PZdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o jeżdzenie BMW czy nie tylko o trafną diagnozę. Takim sposobem można dojść do konkluzji, że najlepiej to nowe auto kupić i nie zawaracać sobie głowy naprawami.

Nie do końca sprawy EGR też może sypać błędami przepływki.

Moja sugestia jest taka, że za utopione niepotrzebnie pieniądze wolę polecieć na tydzień na teneryfę i zasobność portfela nie ma tu nic do rzeczy. Farum chyba po to jest, aby sobie nawzajem pomagać a nie sugerować zmianę auta. Stać mnie żeby jeździć do ASO czy innych, ale partaczom nie będę płacił, aby się uczyli na próbach i błędach moim kosztem. Za dobrą usługę jestem w stanie odpowiednio zapłacić, ale w przeciwnym razie grosza nie zobaczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, nie miało to zabrzmieć obraźliwie.

Zgadzam sie absolutnie co do wywalania pieniędzy w błoto, ale są rzeczy na które nie warto żałować i lepiej wydać te parę stów i mieć gwarancję niż narażać się na podwójne koszta.

Co do przepływki to sie zgadzam-ja również posprawdzalem u siebie wszystko żeby być pewnym, że to ona wariuje i ostatecznie wymieniłem na nową (po uprzedniej lekturze tu na forum odnośnie przepływomierzy).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Tak, wymien go, zrob adaptacje i po problemie :)

wiec tak wymienilem na nowke boscha zrobilem adaptacje i nic kompletnie sie nie zmienilo

3ff0 Ratio of calculated to measured air mass too high

spalanie jak bylo duze tak jest doczytalem ze moze byc zawor egr ale jak go sprawdzic zadne bledy poza przepywka modulu swiec zarowych i samych swiec nie pokazuje jak sprawdzic droznosc wydechu czy gdyby byl przytkany nie wyskoczyl by jakis blad np dpf czy cos z tym wspolnego czy jezeli wtryski leja czy cos nie tak do wyskakuje to w sesie bledu czy trzeba jakis test zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam pozwolę podpiąć się pod temat bo mam podobny problem ;)

moje e61 530d 218 km fabrycznie obecnie podkręcone do ok. 280 km

Spalanie w mieście 15 L na trasie przy stałem prędkości 120 km/h spalanie 10-11

także zdecydowanie za dużo ... drogą dedukcji poczyniłem następujące kroki

sprawdziłem termostaty i są OK auto się nagrzewa, filtr powietrza wymieniony na nowy, ciśnienie w oponach prawidłowe, podpinany pod dwa komputery inpa oraz dis i żadnych błędu typu przepływka czy sonda itp ... wtryski maja wzorowe parametry, zostało zregenerowane turbo oraz ostatnio w celu udrożnienia wydechu został wyeliminowany filtr DPF ( tutaj dodam że auto gdy dam pedał do końca to dymi na czarno, lecz przy normalnej jeździe jest OK )

Najmniej zszedłem autem do 13,7 L ale w ilości km na baku których robię średnio 430 to 100 było zrobione na trasie gdy tylko miasto wchodzi wgrę to 15-16 jak pisałem

nawet kasując BC na rozgrzanym silniku podczas jazdy odrazu mam spalanie 13-16 L

spalanie sprawdzam na BC oraz przeliczając ilość L paliwa przez przejechanych km

 

Teraz chciałbym się dowiedzieć czy ktoś w tych autach miał problem ze spalaniem ? i sobie z tym poradził ? bo mi już ręce opadają ...

dodam że auto ma przebieg 115 tys km i tyle ma bo jestem posiadaczem od nowości i auto wcześniej paliło w granicach 10 max 11 L a na trasie 8 L

 

Będę wdzięczny za sugestie oraz porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam pozwolę podpiąć się pod temat bo mam podobny problem ;)

moje e61 530d 218 km fabrycznie obecnie podkręcone do ok. 280 km

Spalanie w mieście 15 L na trasie przy stałem prędkości 120 km/h spalanie 10-11

także zdecydowanie za dużo ... drogą dedukcji poczyniłem następujące kroki

sprawdziłem termostaty i są OK auto się nagrzewa, filtr powietrza wymieniony na nowy, ciśnienie w oponach prawidłowe, podpinany pod dwa komputery inpa oraz dis i żadnych błędu typu przepływka czy sonda itp ... wtryski maja wzorowe parametry, zostało zregenerowane turbo oraz ostatnio w celu udrożnienia wydechu został wyeliminowany filtr DPF ( tutaj dodam że auto gdy dam pedał do końca to dymi na czarno, lecz przy normalnej jeździe jest OK )

Najmniej zszedłem autem do 13,7 L ale w ilości km na baku których robię średnio 430 to 100 było zrobione na trasie gdy tylko miasto wchodzi wgrę to 15-16 jak pisałem

nawet kasując BC na rozgrzanym silniku podczas jazdy odrazu mam spalanie 13-16 L

spalanie sprawdzam na BC oraz przeliczając ilość L paliwa przez przejechanych km

 

Teraz chciałbym się dowiedzieć czy ktoś w tych autach miał problem ze spalaniem ? i sobie z tym poradził ? bo mi już ręce opadają ...

dodam że auto ma przebieg 115 tys km i tyle ma bo jestem posiadaczem od nowości i auto wcześniej paliło w granicach 10 max 11 L a na trasie 8 L

 

Będę wdzięczny za sugestie oraz porady

 

Sugeruję wybrać się do jakiegoś dobrego mechanika (niekoniecznie aso) na testy....

Dla przykładu moja e61 525d po chipie pali wg komputera w tej chwili średnio 7,5 przy normalnej jeździe (zimą było 8.2), pół miasto pół trasa...

 

ps. strasznie pan od chiptuningu podkręcił twoje auto - może korekta na 240-250 koni by pomogła ??? ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona po chipie paliła normalnie znaczy się 11 L max i tak było przez długo czas ... dopiero ostatnio pare miesięcy jej się poprzestawiało coś ...

ale po ilości odpowiedzi widzę że mam dość specyficzny problem ... jutro auto oddaję do warsztatu i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cały czas mam ten sam problem ... spalanie i teraz doszło kopcenie ...

Może znowu opiszę i przybliżę bardziej mój stan ;)

Autko 530d 218 KM po modyfikacji teoretycznie 270-280 KM ... zmodyfikowane zostało 3 lata temu

Do pewnego momentu było OK nagle jebł** koło pasowe no i panowie w aso podczas wymiany stwierdzili że turbo wypada zregenerować ... no i zostało oddane do regeneracji ..

Auto odebrane od ASO niby wszystko OK po pewnym czasie odkryłem spalanie 13-14 L no i się zaczęło ... sprawdzanie termosatów itp ,... ale tłumaczyłem sobie krótkie odcinki w mieście itp ..

Gdy spalanie doszło do 15 postanowiłem pojeździć na komputer i posprawdzali ... wtryski wzorowe niby turbo przeładowane ... no to pojechałem do faceta co mi regenerował no i jak można przypuszczać wszystko OK według niego ( posprawdzał poprzez komputer parametry turbo ) no to postanowiłem udrożnić tunel wydechowy ( obstawiałem ze dpf może być zapchany ) no i go usunąłem i doszło mi kopcenie ... ale nie puszczenie przysłowiowego "bąka" jak dam w pedał tylko gdy noga jest w podłodze z pedałem to z rury zapierda***** bo innaczej tego nie da sie opisać czarny dym jak z autobusu ... a na dodatek to jadąc z tyłu czuć bardzo paloną stearynę.

No i moje logiczne myślenie padło na turbinę która za mało daje powietrza i paliwo nie zostaje spalone tylko wyplute w wydech ... no i teraz większość z was powie że pewnie jest źle zmodyfikowane auto i dlatego kopci ... tylko wydaje mi się że gdyby było źle zmodyfikowane ( przypomnę że to miało miejsce 3 lata temu ) to przez ten czas tym czarnym dymem dpf w kilka miesięcy był by zapchany cały.

 

Czy ktoś ma jakieś sugestie lub porady czy w dobrym kierunku myślę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy po naprawie turbo nie trzeba zrobić remapp? Wspomniałeś coś o przeładowanym turbo ,może warto byłoby żeby ktoś zrobił remapp? Mi z tego co opisujesz wygląda na lejące wtryski lub spieprzoną naprawę turbiny. Jeżeli turbo jest źle zrobione to módl się żeby nie zassało oleju z silnika ,a jeżeli wtryski tak leją to nie nie lataj za dużo na nich ,bo ostro lejące potrafią wypalić dziurę w tłoku jak 5zl. Szczerze mówiąc opcji jest kilka i wszystkie niestety kosztowane. Zacznij jeszcze raz od sprawdzenia korekcji wtrysków i napisz tu jak one wyglądają.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@loko_rav

Dzięki za zainteresowanie sie moją sprawą ... mianowicie ... obecnie wydaje mi się że auto może jeszcze mieć przypchany układ wydechowy i jutro ruszam w trasę i zamierzam trochę go przegonić na autostradzie ;)

Co do turbo to pomijając kwestie że zostało zregenerowane w firmie o której później wiele złego sie dowiedziałem i dlatego w tym kierunku zacząłem drążyć temat ... ale ani nie słychać turbiny niby równo ciągnie oraz auto jest żwawe ... jedynie co nie daje mi spokoju odnośnie turbo to że dymi mi gdy dam w pedał ( przy ciągu daje czarnym dymem - tu znowu opcja że nadal sie wypala to co zostało gdy był dpf ) oraz podwyższone spalanie ... ostatnio w mieście ( Łódź ) doszedłem do spalania 12,7 L ale to dosłownie "muskanie" gazu.

Dlatego będę chciał podjechać do już poleconej mi firmie z turbinami na sprawdzenie tej mojej regenerowanej ( tak wiem że turbo od bmw się nie regeneruje tylko wymienia na nowe no ale już po fakcie .... gdybym wcześniej wiedział to bym odrazu kupił nowe )

Odnośnie remappu to rozmawiałem z osobą która mi to robiła ( opisywana tutaj na forum jako jeden z lepszych elektroników w moim mieście ) i powiedział że regeneracja turbo nie ma wpływu na mapę ( nie trzeba nic przestawiać ani dostrajać itp .. ) oraz że nie ma opcji żeby auto powaliło ustawienia i coś się przeprogramowało czy coś w tym stylu ...

Teraz jeszcze zastanawiam się nad przywróceniem całkowicie fabrycznych map do tych 218 KM

Jeśli chodzi o wtryski to inpa pokazuje wzorową i równą prace ... żadnego szarpania silnikiem itp ... pomimo to zimą dodawane były dodatki do paliwa zapobiegające wytrącaniu się parafiny itp ... dodam że auto ma fabryczny przebieg 115 tyś także w przypadku bmw sprawa wtrysków raczej odpada .. ale kto wie..

Cieszę się że dostrzegłeś że każda opcja jest kosztowna dlatego od kilu tygodni siedzę w necie i próbuję znaleźć rozwiązanie bo każdy mechanik twierdzi że jest OK

 

 

Tylko czy dobrą kolejność chce zastosować

-przepalić układ wydechowy jutro w trasie

-przywrócić fabryczne mapy

-podjechać na sprawdzenie zregenerowanego turbo

 

????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co :) sam mam problem z dużym spalaniem niestety u mnie jest to na pewno wina wtrysków.

 

Może zacznę od tyłu ,co do wtrysków wystarczy jedno złe tankowanie i kiepski filtr paliwa co powoduje zniszczenie wtryskiwaczy. Wracając jeszcze do korekcji wtrysków przydałoby się sprawdzić korekcje w DIS'ie dla porównania wyników z inpy. Jeżeli podczas odpalania auta nie masz problemu z telepaniem to faktycznie z uwagi na twój niski przebieg wtryski odstawiłbym na koniec. Wypalanie wydechu można zrobić spróbuj jechać na 3 tys obr. przez 10-15 minut. Będzie Cię to drogo kosztowało w paliwie ale może coś to da. Po tym wszystkim co napisałeś ja postawiłbym na źle zregenerowaną turbinę ,a w szczególności uszczelnienie na wałku wirnika. Sprawdź poziom oleju jutro jak będzie zimny(jeżeli nie ma 3/4 to dolej) i później po trasie którą zrobisz jak auto kompletnie ostygnie czyli najlepiej pojutrze rano. To da nam jakąś informacje czy turbina na pewno jest szczelna.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.