Skocz do zawartości

e36 2.0 M52 twardy wąż-termostat czy uszczelka?


zefel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam kolejny problem a może to nie problem...otóż zauważyłem że mam dość często twardy górny wąż a co za tym idzie dolny jest o wiele zimniejszy,powiem nawet że letni.Górny jest gorący i twardy a dolny ciepły.Czy to wina termostatu czy może padła uszczelka?bo jak dziś jechałem i mu wcisnąłem do dechy na wyższe obroty to widziałem biało za mną,stąd pytanie o uszczelkę.Niedawno postał kilka dni i po odpaleniu bardzo gęsto kopcił przez chwilę,potem już było ok.Rano znów odpalenie i znowu biały dym! Od jakiegoś czasu już tego nie zauważam ale nie wiem jak będzie po dłuższym postoju.Dodam że nie gaśnie,obroty nie falują...jak poznać zapach lub kolor spalin gdyby było coś nie tak?pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takie objawy to uszczelka pod głowicą.Płyn z układu chłodzenia jest zasysany przez któryś z cylindrów i wydalany ze spalinami.

Zapach spalin jest słodkawy,ubywa płynu w układzie i wąż górny twardy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie pocieszyłeś!...ale przyznam że wolę zrobić uszczelkę(po drodze zmienie uszczelniacze) niż miał bym wpakować 800zł w sondy i dalej by nic nie pomogło! Ja też myślę właśnie że to uszczelka,dodatkowo wydaje mi się że samochód jest jakby słabszy od pewnego czasu.Jeszcze jakieś podpowiedzi?oczywiście spróbuję tego testu na płyn...pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik będzie nagrzany to węże będą twarde bo w układzie panuje ciśnienie 2bary ale jak węże robią się twarde jak jest silnik zimny to uszczelka,tylko jest jeden problem w silniku M52 wymiana uszczelki jest prosta oprócz dokręcania śrub głowicy blok jest aluminiowy i dokręcenie śrub z odpowiednim kątem graniczy z cudem po prostu gwinty puszczają i wydaje ci się że dokręciłeś z odpowiednim kątem ale uszczelka nie jest dociśnięta z odpowiednią siłą.Radze się zaopatrzyć w szpilki głowicy jak nie chcesz mieć problemów po wymianie uszczelki.Gwinty w bloku M52 aluminiowym są po prostu jednorazowe no i zrób ten test pomiaru CO2.

Tak to wygląda:

http://images33.fotosik.pl/578/a9a6680ec71d830emed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,rozumiem...dziś po odpaleniu rannym poczekałem chwilkę,a tu nagle gęsto biały dym z rury o dziwnym zapachu,w ogóle inaczej te spaliny pachną nawet po rozgrzaniu się silnika.Jak kupiłem auto to czuć było typowe czyszczone przez kata spaliny(niektórzy wiedzą jak to pachnie)a teraz tego nie ma...zastanawiam się czy zacząć to robić czy wziąć od znajomego silnik 2.8 z e39 i zrobić swap!problem tylko że będę potrzebował pewnie wszystko,łącznie z osprzętem ale to już muszę znaleźć na forum żeby nie robić kilka postów w jednym...powiedzcie mi jak wygląda ten tester?może bym sobie taki sprawił?pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie...a więc dzisiaj przy plusowej temperaturze samochód nie kopcił ani przez chwilkę,nawet przy odpaleniu.Po pełnym rozgrzaniu trzymałem kilka razy wysoko na obrotach i cisza,szczerze nawet pary nie było.Czysto.Czy to możliwe że kopcenie pojawiło sie przez różnice temperatur i wodę w wydechu która przy niższej temperaturze zewętrznej gorzej odparowywała?...pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy to uszczelka pod głowicą.Płyn z układu chłodzenia jest zasysany przez któryś z cylindrów i wydalany ze spalinami.

Zapach spalin jest słodkawy,ubywa płynu w układzie i wąż górny twardy.

Jakie objawy? Ma po prostu dużo wody w wydechu. Taki urok zimy i jak ma w dodatku może LPG to tym bardziej.

 

Gdyby płyn szedł do układu to by go bardzo szybko ubywało i dodatkowo nie kopcił by tylko kłęby skupionej pary wodnej by za sobą zostawiał. Do tego mógł by się mieszać płyn z olejem i odwrotnie. Ubywało by oleju i płynu chłodzącego.

 

Do tego by się przegrzewał i po odpaleniu (odrazu) miał by twarde węże.

 

Wąż górny musi być twardy bo jest tam ok 2bary ciśnienia jak jeden z kolegów pisał. Po to by płyn wrzał nie przy 100st a przy ok 120-130st. Jak masz twardy wąż to dobrze. dolny masz letni bo termostat tylko lekko popuścił płyn na duży obieg czyli więcej nie potrzebował bo by był niedogrzany.

 

Tak na marginesie jestem ciekaw ile mechaników niepotrzebnie ściągało głowicę bo było niby dużo typowych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem ostatnio kolesia,który też ma ten sam silnik w bmw...powiedziałem mu że ostatnio zadziwiło mnie jak było chłodniej i moja bmw zaczęła kopcić,a on do mnie że to samo zaobserwował i chciał rwać głowicę,tylko całe szczęście zrobiło się cieplej i kopcenia nie było.Ja się wstrzymałem choć szczerze również byłem przekonany o głowicy.Sprawdzałem płyn,olej i nic stoją w miejscu więc jest całe szczęście ok! Mam troszkę masełka na bagnecie i korku ale to najwidoczniej spowodowane jest krótkimi dystansami,gdzie czasem nie zagrzeję silnika ponad niebieski stan i już go gaszę...chyba że się mylę to mnie poprawcie.Jeszcze raz dzięki wielkie i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytałem ten temat i już sam nie wiem co mam robić - bo moje auto też strasznie kopci na biało.

Jak każdy przymierzam się do zrobienia głowicy - ale jak jest ciepło to już kopcenie nie występuje - tylko zapach spalin z nieprzepaloną benzyną i po depnięciu na gaz puści niebieską chmurę.

 

Na pewno silnik został przegrzany - pękł mi pasek a przez swoją głupotę jechałem dalej :duh:

 

Oleju nie ubywa i jego poziom jest stały - czyli nie miesza się z płynem ( w zbiorniczku czysty płyn).

Ostatnio wymieniałem termostat ( padło mi ogrzewanie) - spuściłem 2L płynu a wlałem 5L - :shock: dlaczego aż tyle nie wiem.

Po tej wymianie zaczął mi ten płyn znikać i to naprawdę szybko - może przez to że wymieniłem uszczelkę od termostatu (tą okrągłą) a tej drugiej nie i obudowa nie doszła do silnika ( tak podejrzewam).

http://moto.allegro.pl/termostat-w-obudowie-bmw-e36-e34-2-0-2-5-m50-i3100526043.html

 

Silnik mam 2,0 M50 Vanos

 

Macie jakieś pomysły co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

płyn chłodzący ubywa

weże twarde nie wiem czy tak powinno być

płyn się gotuje

olej w normie

w zbiorniku na płyn są nieczystości tak jakby olej sie dostał

no i biały dym

auto pali normalnie spadku mocy niema temperatura w normie :oops:

i jak czytam te wszystkie posty nie wiem od czego zaczać.

termostat?

pompa wody?

test na co2?

czy to najgorsze? uszczelka ?

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie silnik zimny to dotknij węże. Jeśli będzie ciśnienie w układzie tu odkręć korek by jest usunąć i zakręć go. Niech ktoś odpali. Jeśli węże zrobią się szybko twarde to uszczelka bądź głowica. Sprawdź najpierw to. Pogada u Ciebie jak widać jest deszczowa to może taka para lecieć. Przy tak rześkim powietrzu tak może się dziać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

węże szybko robiły się twarde

auto zostawiłem u mechanika sciągać ma jeśli to uszczelka to wymieniam jeśli głowica poszła chyba odpuszczam :(

wie ktoś jaki to może być koszt :?:

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu

Prosze o pomoc i rozwikłanie problemu . Najpierw opisze brzebieg zdarzeń Compact silnik M50B20 Vanos - pokatowałem troche autko na torze kartingowym dzisiaj - w pewnym momencie buchneła para - temperatura w normie na 90 , zaglądam spadł górny wąż z chłodnicy , okazało się odłamało się częściowo mocowanie plastikowe węża - wąż zamocowałem - dolałem 2 Litry płynu :think: -wydało mi się mało i dalej śmigałem i ...... znowu para , znowu spadł wąż - tym razem skróciłem wąż coby ząbkowanie na gumie chwyciło - dolałem znowu 2 litry i śmigam dalej - patrze temperatura na czerwonym :mad2: chyba z 3 minuty tak jeździłem - okazało się minimalne rozszczelnie w plastiku chłodnicy przy górnym wężu . Postanowiłem zmienić chłodnice , wymontowałem - okazało się że nie ma na dziś i wmontowałem zpowrotem i ............... do domu dojechałem ale

-silnik się nie grzał

-ogrzewanie zimne tylko miejscami leciało ciepłe powietrze

-biały dym z rury

 

Jak ostygnął silnik - było mało płynu w zbiorniczku - ale może za mało dolałem (5 litrów) , górny wąż miękki, zapaliłem

- na początku brak białego dymu

- po osiągnięciu temperatury biały dym

- z nagrzewnicy zimne powietrze

- płyn nie wzrastał

 

O CO CHODZI I CO ROBIĆ ? :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak ostygnął silnik - było mało płynu w zbiorniczku - ale może za mało dolałem (5 litrów) , górny wąż miękki, zapaliłem

- na początku brak białego dymu

- po osiągnięciu temperatury biały dym

- z nagrzewnicy zimne powietrze

- płyn nie wzrastał

 

O CO CHODZI I CO ROBIĆ ? :think:

 

Kolego, a odpowietrzyłeś chociaż ten układ? kiedy tobie wąż spadał, i dolewałeś ciągle płynu to mógł się zapowietrzyć. To samo z miękkimi wężami oraz zimnym powietrzem z nagrzewnicy, być może jest to po prostu kwestia odpowietrzenia układu. A co do samego płynu, płyn jest rozszerzalny cieplnie i oczywiste jest to że skoro silnik jest ciepły to będzie wydawało się że jest go więcej, gdy się schłodzi wydaje się że jest go mniej. Z tego co pamiętam do 6inline (czyt. 2.0/2.5/2.8) wchodzi około 10+/-1L płynu więc te 5L to chyba trochę za mało nie sądzisz?

Pojemność całego układu chłodzenia przedstawia sie tak:

6,5 litra: BMW 316i, 318i, 318is

7,5 litra: BMW 318tds

8,8 litra: BMW 325td/tds

10,5 litra: BMW 320i, 323i, 328

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Tak czuje że do końca nie jest odpowietrzony , odpowietrzałem ale płyn jednoznacznie się nie wylewał, raczej to była para z płynem, zabrakło czasu , ciemno itd, zajme się tym,

ale martwi mnie biały dym z rury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czuje że do końca nie jest odpowietrzony , odpowietrzałem ale płyn jednoznacznie się nie wylewał, raczej to była para z płynem, zabrakło czasu , ciemno itd, zajme się tym,

ale martwi mnie biały dym z rury ?

 

Płyn mógł się nie wylewać z wielu przyczyn, jedną z nich mógł być tak jak napisałem wcześniej ubytek płynu (5L zamiast 10), drugą jest to iż przy odpowietrzaniu uciska się węże przy zakręconych korkach, po czym przy paru uciśnięciach odkręca odpowietrznik, wtedy powinno ci upuścić powietrze które się nagromadziło a zaraz po tym płyn z bąbelkami. A co do białego dymu opcja jest taka że przy przegrzaniu silnika mogła ci szczelić uszczelka (częsty przypadek, u mnie przez to że źle był odpowietrzony silnik, trochę się zgrzał i poszła uszczelka) więc za różowo to tego nie widzę, aczkolwiek niech wypowie się ktoś kto miał podobny przypadek ponieważ wielu może teraz napisać że się mylę ze biały dym nie koniecznie oznacza walnięta uszczelkę bądź głowice.

 

Biały dym

Najczęstszą przyczyną wydostawania się z rury wydechowej białego dymu jest awaria jednego z elementów (np. uszczelek) lub pęknięcie całej głowicy cylindrów. W takim przypadku pierwszymi objawami jest szybkie ubywanie płynu w układzie chłodzenia, który spod głowicy przedostaje się do komory spalania i pod wpływem swojej wysokiej gęstości jest widoczny gołym okiem właśnie w postaci białego koloru dymu. W przypadku takich objaw eksperci radzą bezzwłoczne udanie się do mechanika. Szybsza decyzja o naprawie spowoduje wymianę niewielu części i okaże się relatywnie tańsza niż wymiana całego systemu pomp. Biały dym pojawia się przeważnie podczas rozruchu i nagłego dodawania gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Najpierw zaczne od wymiany chłodnicy ( bo może uciekać płyn przez mikropęknięcie lub może zasysać powietrze) , potem

postaram się odpowietrzyć - w tym temacie sposobów wiele tu przeczytałem .

Może ktoś napisze prosto pkt po pkt dla niemechanika :reading: .

Po założeniu nowej chłodnicy płyn na zimnym silniku uzupełnieć na maksa czy do kreski Cold?

Czy korek wlewu ma być zakręcony i odpowietrznik.

Czy zaczynam odpowietrzać jak złapie temp.

Niby wszystko proste ale nie ogarniam po kolei :think: :duh: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia odpowietrzania odsyłam tutaj: http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm

 

W streszczeniu: po upuszczeniu płynu z chłodnicy oraz bloku silnika (mowa o zimnym silniku), nie mam pojęcia jak to jest w M52 ale w M43 jest korek upustowy pod wydechem na klucz 17, przy upuszczaniu powinieneś mieć już nadmuch ustawiony na otwarty i na najcieplejszy by płyn zszedł także z nagrzewnicy. Po czym jak już zejdzie ci płyn zakręcasz wszystko, odkręcasz odpowietrznik i korek, wlewasz płyn do maksa, odpalasz samochód (OGRZEWANIE NA MAX najlepiej jeżeli bez klimy to nawiew na szybe lub nogi), zakręcasz odpowietrznik, uciskasz parę razy górny wąż (ew, u mnie było tak że musiałem dolny by dokładnie go odpowietrzyć) odkręcasz odpowietrznik płyn schodzi, dolewasz. I tak w kółko aż wejdzie ci te 10L, z odpowietrznika zacznie ci lecieć sam płyn bez bąbelków oraz zacznie ci się przelewać płyn w zbiorniczku (wraz z większymi obrotami strumień powinien być większy), z nawiewu zacznie lecieć ciepłe powietrze kiedy silnik wejdzie ci na temp. Taki totalny skrót (wszystko opisane dokładnie w linku), ogólnie by dobrze odpowietrzyć auto trzeba spędzić nad odpowietrzaniem około 30-40 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.