Skocz do zawartości

piotrpz87

Zarejestrowani
  • Postów

    55
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e-36 320i coupe

Osiągnięcia piotrpz87

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Za tydzień będę wymieniał silnik i czytam o tych olejach i nie bardzo wiem jakim go zalać - przebieg około 240000tyś/km nigdy nie jeździł na gazie. Do obecnego silnika leje 10W40 - ale coś w nim puka - chodzi jak ursus. Szukałem jaki jest zalecany olej przez producenta ale nie mogłem znaleźć - jest to 320i 1992r na vanosie. I czy zrobić mu płukankę - przed zalaniem nowego oleju?
  2. Też myślałem, że to stacyjka - ale jak na razie działa wszystko bez problemu - przestał się zawieszać. :mrgreen: Na razie musi tak zostać puki działa - jak będę wymieniał silnik - to posprawdzam wszystko - w końcu będzie 2 tyg urlopu.
  3. Koledzy mam dylemat -pogubiłem się już w tych silnikach i potrzebuje pomocy. Chcę wymienić silnik w swoim aucie - bo już jest na wykończeniu - i tu mam problem. W swoim aucie mam silnik m50b20 vanos 2,0L i na taki sam chce wymienić - znalazłem jedną oferte na allegro o taką. http://allegro.pl/silnik-bmw-e36-320i-vanos-m50b20-220tys-km-i4302039812.html Z tym jak się przyjrzałem to nie pasuje mi miarka oleju - ja ją mam z drugiej strony przepustnicy - na razie to zauważyłem. Dzwoniłem już do sprzedającego i do czwartku ma mi wysłać więcej zdjęć. Wiecie może co to za silnik? Jeszcze jedno pytanie jak bym kupił m52 czy moje graty będą pasowały do tego silnika łącznie z komputerem sterującym i o co chodzi z tym aws-em - ja go w aucie nie mam to czy potrzebny jest do tego silnika? - nie czaje tego! I jeszcze jedno pytanko - może ktoś ma taki silnik na sprzedaż w dobrym stanie - chodzi mi o m50b20.
  4. Skoro grzeje oparcie to dobrze podłączyłeś - widocznie przepalona jest spirala w macie - trzeba zdjąć obicie z fotela i sprawdzić.
  5. Dolna szpilka jest na mase wirnika tzw plecionka na 13 kluczyk. Górna szpilka - do niej mam podłączone 2 grube przewody na 13 kluczyk. Prawa nakrętka - 1 cienki przewód - kolor zielony na 8 kluczyk. Lewa nakrętka - 1 cienki przewód - kolor czarny na 10 kluczyk. Tak to jest u mnie podłączone - nie zawsze ale ma takie przebłyski ,że nie chce kręcić wirnik w rozruszniku a bendiks wybija. Dziwi mnie to, że wymieniłem rozrusznik a dalej to samo - akumulator kupiłem nowy - więc prądu mu nie brak.
  6. miałem podobny problem - przyczyna kabel masowy łączący maske z kastą - jak otworzysz maske to po lewej stronie jest przy zawiasie ( u mnie jest na pewno) jak by u ciebie nie było to przeczyść przewody masowe - albo dorób mu taki przewód.
  7. Kupiłem używany. Napięcie na pewno jest na styku od bendiksa bo go wybija - a po co jest drugi styk? http://allegro.pl/elektromagnes-rozrusznika-bmw-e36-e46-63111006-i4247527068.html Ta śrubka z prawej - do niej idzie przewód ze stacyjki na bendiks. A ta z lewej - bodajże 10 kluczyk - do niej mam podłączony czarny przewód - do czego to jest?
  8. A więc koledzy mam problem - trochę nie typowy i nie mam pojęcia o co chodzi. Nie działa mi rozrusznik tzn. nie kręci wirnikiem. Słyszę jak bendiks wybija - i dalej nic. Pomyślałem, że nadszedł jego koniec i zakupiłem drugi - wymieniłem ( co do łatwych nie należy :cry2: ) a wczoraj znowu to samo przekręcam kluczyk - słyszę stuknięcie i cisza - o co chodzi ? Co sprawdzić? Dodam, że nie mam AWS - auto jest czyste - alarmu też nie ma.
  9. Wszystko jasne - dlatego nie działa bo - wiem ,że mam mało czynnika w układzie wchodzi 1200g a ja naładowałem 600g - uzupełnie układ do pełna i sprawdze. Nie pisałem o tym, że mam mało czynnika bo nie wiedziałem, że to ważne - ale czegoś się dowiedziałem. Dzięki za odp. Czynnik uzupełnie w sobote i dam znać czy wentylator działa.
  10. Koledzy mam takie pytanie? Nie działa mi wentylator klimatyzacji - ten przed chłodnicą - wiem co go boli ale czy mogę tak z tym jeździć i czy coś się stanie? A nie działa bo poszukałem na forum ,że załącza go czujnik wkręcony z boku chłodnicy - niestety moja chłodnica się rozszczelniła i wymieniłem na inną i nie ma możliwości aby ten czujnik wkręcić - leży sobie z boku. Czy szukać teraz odpowiedniej chłodnicy? Proszę o radę - klima ogólnie działa - chłodzi bardzo dobrze.
  11. Dobry pomysł - ja jak wymieniałem skrzynie to miałem za długi wodzik - i troche zagiołem mu końcówke - są 3 rodzaje wodzików - ja przynajmniej tyle mam - teraz jak wymieniam skrzynie to zanim złoże wszystko sprawdzam czy są biegi bo też zrobiłem tak jak ty i miałem tylko R , 1 , 3 i 5.
  12. Nie wyjmuj kolektora - nic to nie da - tylko kanał i od spodu musisz go wyjąć - najlepiej opuścić trochę skrzynie biegów i odkręcić 2 śruby - no i przewody od rozrusznika - potrzebna będzie przedłużka na około 70cm - ja też się z tym męczyłem przy wymianie skrzyni biegów. Od góry jest lipa. A jeśli chodzi o regeneracje to lepiej kupić drugi używany - i po problemie.
  13. Usterka rozwiązana. Po naładowaniu akumulatora zapaliła się kontrolka ładowania. Teraz aż raziła w oczy - bo w słońcu była ledwo widoczna - a auto stało w garażu. Rozkręciłem alternator i okazało się , że szczotki wytarte - mała improwizacja i działa - za nie długo kupie inny alternator i spokojna głowa - bo nie mogę znaleźć regulatora napięcia z szczotkami do 320i 2,0 vanos altek boscha 140A
  14. Dzięki za podpowiedź sprawdzę to jak wróce do domu bo jestem za granicą - ale syn ma naładować akumulator jak odpali to chyba nadszedł już czas na jego wymiane - martwi mnie te ładowanie - ale sprawdze jeszcze wszystko miernikiem - dam znać czy to było przyczyną, że auto zgasło podczas jazdy.
  15. Witam Mam taki nietypowy problem ponieważ moja BMW zgasła podczas jazdy i już po niej - laweta i do domu. Zaczeło się od tego, że pojawiła mi się kontrolka ABS - jechałem dalej - nagle radio w samochodzie gubiło dźwięk i przygasły lekko wszystkie kontrolki wraz komputerkiem obc i licznikiem - wszystko - auto straciło moc - po paru metrach jazdy zegary opadły - wskazówki na zero i po chwili zaczeły skakać góra - dół aż stanołem - wiem, że paliła się kontrolka od ładowania - tzn lekko żarzyła i nieraz gasła. Co dziwne szyby w aucie same się otworzyły i nie mogłem ich zamknąć a jak otworzyłem drzwi to silniczek od szyb dziwnie terkotał jak by chciał domknąć okno. Może ktoś miał podobny przypadek. Dodam jeszcze, że dwa razy wziołem ją na pych i odpaliła ale po paru metrach zegary do zera i przygasły kontrolki i już po jeździe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.