Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obecnie softy robię sobie sam, również bez problemów, niemal każde auto z DPF.

Po zmianie softu sprawdzasz na hamowni czy przebiegi charakterystyk (zmian w sofcie) ok, czy niema takiej potrzeby ?

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zadzwoniłem do kolego który sam zmienia soft . Prawie 2h, dużo mi wyjaśnił co nie znaczy że posiadłem min wiedzy.
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Z reguły nie wrzucamy swoich do tematu, ale może pora zacząc :roll:



F31 320d 163km wersja holenderska

5448b573ef4e1735gen.jpg


F30 316d 116km

93989590eb22b481gen.jpg


F20 118d 143km

6fab0620b8063147gen.jpg

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Zadzwoniłem do kolego który sam zmienia soft . Prawie 2h, dużo mi wyjaśnił co nie znaczy że posiadłem min wiedzy.

 

Ale że do kogo :>

Opublikowano
Racja, ale robić a chociaż przyzwoicie zrobić to jednak różnica. Mało kto na tych wszystkich forach czips-tjuningowych dobrze zrobi EDC15P, a co dopiero 17stki BMW :roll:
Opublikowano
Jeżeli taki "forumowicz" wytworzy babola zamiast modyfikacji to pal go licho, ale najbardziej irytujące jest oglądanie suto opłaconych modyfikacji wykonanych w renomowanych i znanych firmach gdzie sednem sprawy jest wydłużenie czasu wtrysku oraz przerobienie map konwersji paliwa i momentu...no i jeszcze boost'u z 4-5% więcej w słupkach po prawej stronie mapy :D Ręce opadają, a klient i tak się nie zorientuje bo dostanie jeszcze wykres do ręki i leci zadowolony że tak "mało" zapłacił tunerowi, który przecież majątek wydaje co miesiąc na utrzymanie i aktualizację "ori" sprzętu do hackowania sterowników boscha i pozostałych. To jest jakaś paranoja :duh:
peace & love
Opublikowano
Fakt, klienci często nie mają pojęcia, że taki podstawowy kess+ktag to min. 50000 zł, a żyjąc z tego trzeba mieć więcej niż jedno urządzenie do robienia po OBD i na stole, hamownia podwoziowa 100 000 - 250 000, WinOLSy, ECMy, Swiftec i inne raceevo czy to do definiowania map (bo np. ja tylko w taki sposób traktuję ECMa) czy do obróbki wyjdą kolejną stówkę; do tego jakieś ekstraktory do ECU, zasilacz, coś do podtrzymania napięcia, ramki do programowania i inne adapterki. To trochę problem takich osób jak ja, które robią tego mało, dla przyjemności :) Ale również problem klienta, który chce tanio i dobrze. Niestety nawet zakup drogiego sprzętu w leasingu nie uczyni nikogo pro-tunerem i rzeczywiście, plaga na prawdę kiepskich remapów jest duża - czy to właśnie procentówki po duracji, Nm to IQ, czy też przesadzone mody w stylu boost +20%, lambda -20% etc.
Opublikowano

ja ok. 500-550 rocznie :)

ale zakup sprzętu...końca nie widać :D ...pominę już licencje do kilku fejsów/firm :P

i absolutnie nie narzekam, roboty nie do przerobienia, a "allegro" tuning wstaje i umiera, taka kolej rzeczy u "tjuninga drucika" :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy takiej ilości to chyba za rok nie będzie co tuningować... ;)



Send with handy.

Opublikowano
Dla mnie jest to trzecie zajęcie, takie po prostu z pasji do motoryzacji i silników - w tym tygodniu łącznie 5 aut + 3 softy wysyłkowo. Średnia to ok 5 softów/tydzień i dwa auta na miejscu.
Opublikowano
Panowie gdzie najlepiej zrobić program w trojmiesxie ? Silnik 525d 218 km po lifcie . Czy zwiększajac moc to już nie będzie zbytnie wysilenie silnika ( tylko dwa litry) . Pzdr
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Stałem się posiadaczem F11 520d z końca 2012 roku, przebieg 94tys. potwierdzony w 100% . Silnik N47T

Wiem że można co nieco polepszyć programowo przy tym silniku i stąd prośba o pomoc w znalezieniu dobrego miejsca na terenie Śląska/Zagłębia (Katowice i okolice, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Będzin lub coś w kierunku Częstochowy) gdzie można by to zrobić.

Pytanie dla tych co mają takie zmiany w swoich samochodach. Co można bezpiecznie zrobić programowo i czy warto?


Poza tym wiem że można przeprowadzić diagnostykę układu wtryskowego i ogólnie sprawdzić stan samochodu pod różnymi kwestiami.

Samochód jest z pewnych rąk jak wspomniałem z pewnym przebiegiem. Ja nie jestem ekspertem mechanikiem, nie mam ucha mechanika który wszystko słyszy - ja nie słyszę kompletnie żadnych objaw negatywnej pracy. Jednam krążą legendy o rozrządach które trzeba wymieniać, o padających wtryskiwaczach. Chciałbym aby to ktoś zobaczył, zbadał z poziomu jakiegoś softu jeżeli można i ocenił co trzeba (lub nie) zrobić.


Pozdrawiam

Opublikowano
Witam. Stałem się posiadaczem F11 520d z końca 2012 roku, przebieg 94tys. potwierdzony w 100% . Co można bezpiecznie zrobić programowo i czy warto?

... Jednam krążą legendy o rozrządach które trzeba wymieniać, o padających wtryskiwaczach.

Pozdrawiam

O rozrządach, to nie są legendy lecz z takim przebiegiem nie martwiłbym się nim szczególnie po wyłączeniu start stop i skróceniu interwału olejowego. Bezpiecznie będzie 450 Nm choć odpowiednio poprowadzone 500 Nm też tej skrzyni nie zaszkodzi. Zakładam, że to automat. moc z zakresu 220-240 KM. Różnica jest odczuwalna i sensowna gdy jeździsz w trasie i coś chcesz wyprzedzić czasem. Niestety jest jedna słaba sprawa. Jeżeli auto jest z końca 12r i ma świeże (zaktualizowane) oprogramowanie to raczej nikt Ci go poprawnie nie zmodyfikuje (nie wnikając w szczegóły). Jednak jak go zrobisz delikatnie tak do 450 Nm i do 220 KM to skrzynia nie odczuje zbyt mocno tego oszustwa :D

peace & love

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.