Skocz do zawartości

Chiptuning F-ek/wykresy/modyfikacje itp.


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

każdemu powtarzam:


- auto po chipie, tylko 98+ !!

- auto po chipie, na 98 pali mniej niż na 95!!


więc jeśli ktoś jest sknerą i żal mu zalewać 98, niech się nie przejmuje, wynik finansowo będzie identyczny :P

i warto przypomnieć, na 98 bezpieczeństwo silnika jest znacznie większe


AMEN-t :D

 

Potwierdzam to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam koledzy moje 520d manual f11 z przebiegiem 186 tys. Przyjechała z Belgii z kagańcem na 163PS. Miesiąc temu auto zostało zaktualizowane do najnowszego możliwego softu i został ściągnięty fabryczny kaganiec co dziwne auto na zegarach centralnych zaczęło dobijać do 400NM moze bmw dodało w ostatnich aktualizacjach jakies NM?. w zeszłym tyg przyszedł czas na chip wylegitymowało sie moca jak na wykresie, ten drop w nm to ponoc EGR.


4556fbc2c6e72a7fmed.jpg


Nie ukrywam ze wystraszyłem się tych Nm co wy sądzicie ?

Edytowane przez itherus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam koledzy moje 520d manual f11 z przebiegiem 186 tys. Przyjechała z Belgii z kagańcem na 163PS. Miesiąc temu auto zostało zaktualizowane do najnowszego możliwego softu i został ściągnięty fabryczny kaganiec co dziwne auto na zegarach centralnych zaczęło dobijać do 400NM moze bmw dodało w ostatnich aktualizacjach jakies NM?. w zeszłym tyg przyszedł czas na chip wylegitymowało sie moca jak na wykresie, ten drop w nm to ponoc EGR.


https://www.fotosik.pl/zdjecie/4556fbc2c6e72a7f


Nie ukrywam ze wystraszyłem się tych Nm co wy sądzicie ?

Zdjales kaganiec a tu stałe 163km.


Jakie nam Ciebie strasza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedł pierwszy mod i odrazu wypluła taka moc i NM. Wystraszyłem sie trwałosci silnika i czy nie jest to jakas górna granica. Ponizej zdjecie z pierwszego hamowania podejrzewam ze ten wykres ktory wkleilem wczesniej to albo jakas usredniona wartosc albo najslabszy wynik z kilku pomiarów jeszcze przed programem.



dff49f53dfc4827f.jpg


sorki za obrócone zdjęcia ale mimo ustawiania prawidłowego widoku podczas publikacji sam je obraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Hej. Panowie powiedzcie gdzie najlepiej udać się na wirusa do 530d f10 2012r w południowej Polsce?? Jestem z opolskiego i nie wiem czy obecni tutaj tc performance sa warci przejażdżki az do łodzi jest tu dużo wykresów i opisów ale nie wiem czy sa wiarygodni pisząc o indywidualnym podejściu do klienta itp.... Może ktoś coś na śląsku Katowice albo moze Kraków?? :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, jeszcze jedno pytanko czym różni się silnik N57T montowany w f10 530d z 258 km a N57D30T1 montowany w tym samym modelu 535D o mocy 313 km, oczywiście pomijając fakt iz N57D30T1 jest podwujnie uturbiony, chodzi o to czy jakieś inne np. wtryski lub inny osprzęt?? Chodzi mi o to ze skoro 535D ma 313 KM i wyciąga te moc z tego samego silnika N57, po dodaniu drugiego turbo to idąć tym tropem mój N57T (258 KM) powinien spokojnie przyjąć te powiedzmy ok 300KM i 630 nm bez jakiegoś większego obciążenia silnika i zmniejszeni jego żywotnośći oczywiśćie traktująć go należycie wymiana olejów i filtrów na czas jak i delikatne obchodzenie sie z nim gdy jest zimny. Wiem ze po chipie nikt gwarancji nie da co będzie się działo i czy skróci to życie samego silnika ale panuje wszech obecny stereotyp ze po wirusie to auto na pewno bedzie stwarzac większe problemy czyt. bedzie awaryjne a i życie samego silnika jest juz policzone.


PS nie zlinczujcie mnie od razu bo wiem ze temat juz sporo razy przerabiany ale zawsze mozna się dowiedziec czegos nowego ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, jeszcze jedno pytanko czym różni się silnik N57T montowany w f10 530d z 258 km a N57D30T1 montowany w tym samym modelu 535D o mocy 313 km, oczywiście pomijając fakt iz N57D30T1 jest podwujnie uturbiony, chodzi o to czy jakieś inne np. wtryski lub inny osprzęt?? Chodzi mi o to ze skoro 535D ma 313 KM i wyciąga te moc z tego samego silnika N57, po dodaniu drugiego turbo to idąć tym tropem mój N57T (258 KM) powinien spokojnie przyjąć te powiedzmy ok 300KM i 630 nm bez jakiegoś większego obciążenia silnika i zmniejszeni jego żywotnośći oczywiśćie traktująć go należycie wymiana olejów i filtrów na czas jak i delikatne obchodzenie sie z nim gdy jest zimny. Wiem ze po chipie nikt gwarancji nie da co będzie się działo i czy skróci to życie samego silnika ale panuje wszech obecny stereotyp ze po wirusie to auto na pewno bedzie stwarzac większe problemy czyt. bedzie awaryjne a i życie samego silnika jest juz policzone.


PS nie zlinczujcie mnie od razu bo wiem ze temat juz sporo razy przerabiany ale zawsze mozna się dowiedziec czegos nowego ... :)

 

Twój silnik jest nowszej konstrukcji aniżeli ten 313KM, jest po technicznym update ale w zasadzie nic w nim nie poprawili sensownego, bolączki nadal te same ;-)

Jeżeli chodzi o układ wtryskowy to starcza na okolice 400KM, zatem masz zapas. Na dodatek można zauważyć że BMW oferowało PPK dla tego silnika i wychodziło wówczas z moca 286KM. Dlatego też 300-310KM dla tego silnika w serii jest całkowicie OK :cool2:

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.


Silniki padają jak każde inne.


Główne przypadłości :


lanie wtrysku przez co rozwalenie tłoka

oraz

pęknięcie głowicy między zaworami


Czy to seryjne czy po modyfikacji jak sie pojawiaja na warsztacie to w zasadzie wszystkie wygląda tak samo i maja ta sama przyczyne.


Piezo wtrysk >160tys traci parametry oraz sztucznie utrzymywana wysoka temp wody zagrzewa ten silnik przez co ma problemy z odprowadzneiem ciepła i słabsze struktury materiałowe się poddają.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poczytałem trochę o tych modyfikacjach, i napaliłem się na taki tunning w tc performance.

Tylko , że przebieg mam spory 327 tyś km.

Jak myślicie? Dłubać?

Ja mam 318 tys i silnik chodzi ciszej i kulturalnej niż kolegi 3 lata młodsza z 3x mniejszym przebiegiem.


Rób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę o tych modyfikacjach, i napaliłem się na taki tunning w tc performance.

Tylko , że przebieg mam spory 327 tyś km.

Jak myślicie? Dłubać?

Ja mam 318 tys i silnik chodzi ciszej i kulturalnej niż kolegi 3 lata młodsza z 3x mniejszym przebiegiem.


Rób.


Przy jakim przebiegu robiłeś chipa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poczytałem trochę o tych modyfikacjach, i napaliłem się na taki tunning w tc performance.

Tylko , że przebieg mam spory 327 tyś km.

Jak myślicie? Dłubać?

Cyfry przebiegu to nie wszystko, mało mówią.Większe znaczenie ma w jakich warunkach eksploatacyjnych, które mają zasadniczy wpływ na kondycje silnika. Np. długość interwałów olejowych,dobry olej,filtry, rodzaj tras,lekka prawa noga na zimnym silniku,ilość zimnych startów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poczytałem trochę o tych modyfikacjach, i napaliłem się na taki tunning w tc performance.

Tylko , że przebieg mam spory 327 tyś km.

Jak myślicie? Dłubać?

Ja mam 318 tys i silnik chodzi ciszej i kulturalnej niż kolegi 3 lata młodsza z 3x mniejszym przebiegiem.


Rób.


Przy jakim przebiegu robiłeś chipa ?

290

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poczytałem trochę o tych modyfikacjach, i napaliłem się na taki tunning w tc performance.

Tylko , że przebieg mam spory 327 tyś km.

Jak myślicie? Dłubać?

Cyfry przebiegu to nie wszystko, mało mówią.Większe znaczenie ma w jakich warunkach eksploatacyjnych, które mają zasadniczy wpływ na kondycje silnika. Np. długość interwałów olejowych,dobry olej,filtry, rodzaj tras,lekka prawa noga na zimnym silniku,ilość zimnych startów itp.

Olej co 8 ja, wcześniej co 25 w ASO.

Lekka noga na zimnym, cegła na rozgrzanym.

Olej 0w40

Ale zimne starty są 2 razy dziennie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jak się kręcą 143KM w F10 LCI ?

To jest N47, ale czy ma słabsze podzespoły od pełnych 184km ?

Nie tyle co słabsze co mniej wydajny układ paliwowy i delikatnie mniejsze turbo. Uzyskuje się z tego 185KM 420Nm (tyle co z E46 320D 150KM hehe)

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak się kręcą 143KM w F10 LCI ?

To jest N47, ale czy ma słabsze podzespoły od pełnych 184km ?

Nie tyle co słabsze co mniej wydajny układ paliwowy i delikatnie mniejsze turbo. Uzyskuje się z tego 185KM 420Nm (tyle co z E46 320D 150KM hehe)

Słabsze miałem na myśli w temacie wydajności a nie ich jakości:-)


Dzięki.


Układ paliwowy?

Wtryski czy coś jeszcze?

Turbo pasuje pnp z 520? Czy od razu hybrydę robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.