Skocz do zawartości

[E46] Jakie żarniki - 4100K czy 5500K?


WoDzU07

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ czeka mnie wymiana żarników, zastanawiam się, czy brać takie, jakie szły na pierwszy montaż, o temperaturze barwowej 4100K, czy może wziąć coś mocniejszego:

 

http://www.czescidobmw.pl/szukaj/d2s.html

 

Warto dopłacić? Nie chcę niebieskiego światła, stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa miesiące temu zakupiłem żarniki Philips 85122+ 4800k. Światło dobrze rozjaśniało drogę, lecz barwa biała wpadająca lekko w żółty cień nie pasowała mi ( wyglądało to trochę jak tradycyjna lampa reflektorowa). Po dwóch dniach zmieniłem na Philips ultra blue 6000k - barwa światła biała wpadająca w poświatę niebieskiego - i to jest odpowiednia barwa dla lamp ksenonowych :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

niestety kolor nie ma tu nic do rzeczy Panowie.

Najlepsze światło to 4300K - jest najbardziej białe i najlepiej oświetla drogę,

ma około 3000 lumenów

6000K - 2600 lumenów z poświatą niebieskiego niby mniej męczy oczy

8000K 2300

10000K ok. 2000

12000K - 1800

Zatem z racjonalnego punktu jak ktoś chce mieć oświetloną drogę 4500K - ewentualnie 6000K.

reszta to pic na wodę i lans :mrgreen:

poglądowo:

http://www.poradnik.xenonowy.pl/wp-content/uploads/2009/04/tabela.jpg

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak nie zgodzę się do końca z kolegą pete_wwa chyba że opisuje żarniki tak zwane "podróby chińskie" za 50 zł

 

Ja posiadam żarniki philipsa Xenon blue Vision o barwie 6000k który posiada 3200 LM. Może o tym nie wiesz że wszystkie oryginalne żarniki nie posiadają mniej niż 3200 LM :) jak nie wierzysz to zapraszam do literatury http://www.google.pl

 

ŻARÓWKA XENONOWA

PHILIPS

D2S BLUE VISION ULTRA

BARWA ŚWIATŁA: 6000K

MOC ŚWIATŁA: 3200 LM

 

ŻARÓWKA XENONOWA

PHILIPS

D2S

BARWA ŚWIATŁA: 4300K

MOC ŚWIATŁA: 3200 LM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

sam jesteś chińska podróba :mrgreen:

jak się nie znasz to nie pleć bzdur.

a od kiedy google to fachowa literatura?

gdzie każdy kretyn może wrzucić bzdurę jaką chcę :norty:

niestety nawet Philips praw fizyki z liceum nie przeskoczy:

Temperatura barwowa palnika, jest kolorem świecenia emitowanym przez palnik ksenonowy i wyrażana jest w Kelwinach (K). Seryjnie, w zależności od lokalnych rynków i przepisów na nich obowiązujących, montowane są palniki o temperaturze 4300-5800K i luminacji 3200-2700Lm. Dla porównania światło halogenowe, świeci z temperaturą 3000K oraz luminacją ok. 1000 Lm. Temperatura koloru zmienia się od podczerwieni poprzez światło żółte (ciepłe), białe dzienne, aż do ultrafioletu (światło zimne). Ważnym parametrem jest luminacja, czyli wartość rzeczywistego światła, które palnik emituje przy danej temperaturze koloru. Jest ona odwrotnie proporcjonalna do temperatury świecenia. Zatem im większa temperatura barwowa, tym mniej jest rzeczywistego światła

to co koncerny podają to następny pic dla lam.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podróba to ty jesteś ciemnoto!!!! wejdź sobie na http://www.philips.pl lub http://www.osram.pl i poczytaj a nie zasłaniasz się prawami fizyki. A nawet zadzwoń i dopytaj się. Zobacz ile na prawdę mają żarniki 4300k, 4700k i 6000k lumenów...

 

Według twojej wcześniejszej wypowiedzi to

4300k ma 3000lm

6000k ma 2600lm

 

chyba cos tu jest nie tak.... śmierdzi chińszczyzną :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

oj panie Einstein.

ślepa wiara gubi.

za dużo się naczytałeś o chińskich podróbkach :mrgreen:

http://www.xenony.bydgoszcz.pl/hidtemp.html

a jak znajdę tamten wykres z zależnościami które ile realnego światła dają to się w ogóle zdziwisz.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
Od świeże kotleta. Podczas jazdy nocą bardzo słabo mam oswietloną droge. Stawiam że wypalił się już żarniki i postanowiłem kupić i wymienić na nowe. Możecie polecić jakieś sprawdzone żarniki i czy wybrać 5000K czy 6000K? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A odbłyśniki w jakim stanie? Jeśli będą wypalone to najlepszy zarnik nic nie pomoze

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest już mocno zużyty odbłyśnik, to widać przez soczewkę czarne miejsca. Przynajmniej w e39 tak miałem.


Ja kupowałem narvy 4300 K i było spoko. Ale to żółte światło i ma najwięcej lumenów. Później chciałem coś max 5000 K. Nie znalazłem nic poza ein parts. No to zamówiłem, myślę najwyżej pójdą w kosz, bo to chinol. No i mam je rok i jestem zadowolony. Dla mnie idealnie białe, nie niebieskie światło za to wpadało na początku w zielony odcień.

Dla mnie jest spoko. Chociaż z czasem kupię z ciekawości coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu kupisz tańsze. Ale z tanimi wiesz jak bywa. W dodatku badziew potrafi wykończyć przetwornicę. I w tym momencie są dodatkowe niepotrzebne wydatki.

Czerne trybiki, to regulacja pion i poziom. Skoro się kręci i nic nie robi, to coś jest uwalone. W e39 są to zazwyczaj do wymiany regulatory/ślizgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mtech to polska firma. Kupują od chińczyka a z naszym kartonikiem.

Też się nad nimi zastanawiałem kiedyś ale wtedy nie miały homologacji (oprócz 4300 K) na drogi publiczne i odpuściłem.

Kolor kolorem, to podejście indywidualne. Zobaczysz ich jakość dopiero w nocy na mokrej nawierzchni. Niestety im więcej K tym mniej Lumenów, przynajmniej tak bywa zazwyczaj. Oraz jakość przy ujemnych temperaturach czy palniki będą od razu świecić czy będą wymagały kilkukrotnego włączenia świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.