Skocz do zawartości

zwykłe opony a run flant


hcszwejk73

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio znalazłem artykuł o oponach run flant http://www.auto-swiat.pl/1-opony-run-flat-po-co-i-za-ile, piszą,że samochod z oponami RF mają specjalne nastawy i po założeniu zwykłych opon auto przy dużych prędkościach podskakuje, nie jest tak stabilne jak na oponach RF. Jak ma sie to rzeczywistości?

:o Pytam bo tego roku startuje na zwykłych oponkach letnich "18"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iiitam, pakuj XL i jedz. Mi fura nie podskakuje dopóki droga jest ok.

Jak droga zła to i rf'y nie pomogą na to.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podrzucicie proszę jakiś dobry sklep lub miejsce gdzie można używki Run Flaty kupić. Blisko Warszawy .

Nie mieszkam blisko warszawy ale moge sprzedac swoje ROF bridgestone potenza 16", mają po 5-6 mm. Jak coś wal na PW

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio znalazłem artykuł o oponach run flant http://www.auto-swiat.pl/1-opony-run-flat-po-co-i-za-ile, piszą,że samochod z oponami RF mają specjalne nastawy i po założeniu zwykłych opon auto przy dużych prędkościach podskakuje, nie jest tak stabilne jak na oponach RF. Jak ma sie to rzeczywistości?

:o Pytam bo tego roku startuje na zwykłych oponkach letnich "18"

Tez o tym kiedys czytalem. Jezdze na run flat i uwazam, ze sa rewelacykne. Kolejne tez kupie RF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zauważyłem napewno dużą zmianę na niekorzyść opon standardowych ... tylko że zmieniałem z RF 225/50/17 lato na 205/55/16 zima więc teoretycznie wysokość profilu bardzo zbliżona(w mm 112,5/112,75) ale jednak autko na zakrętach zachowuje sie zupełnie inaczej, szczególnie przy gwałtownych manewrach czuć większą gumowatość układu i jakby reakcję z opóźnieniem.

Zdaję sobie sprawę ze zmiany rozmiaru, mieszanki, szerokości ... jednak zachowanie jest zdecydowanie gorsze ...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)tylko że zmieniałem z RF 225/50/17 lato na 205/55/16 zima (...)

 

To tak jakbyś porównywał Konia z Koniakiem :mad2: Zatrzymaj się, skręć kołami i pomacaj bierznik zimówki. Palcami będziesz w stanie go lekko wygiąć, będzie czuć jak pracuje. Zrób to samo z oponą letnią.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zauważyłem napewno dużą zmianę na niekorzyść opon standardowych ... tylko że zmieniałem z RF 225/50/17 lato na 205/55/16 zima

1.Coś chyba masz za duże te swoje letnie gumowce. Właściwy rozmiar dla felgi 17" to 205/50 lub 225/45.

Zmieniając średnicę koła zmieniasz parametry jezdne samochodu.

2.Zmieniając ROF na nie ROF uzyskasz nieco większy komfort na dziurach ale wiele tracisz (m.in. samochód gorzej się prowadzi, i nie trzyma się drogi. Dodatkowo miękkie zimówki potęgują ten efekt.

To tak jakbyś porównywał Konia z Koniakiem Zatrzymaj się, skręć kołami i pomacaj bierznik zimówki. Palcami będziesz w stanie go lekko wygiąć, będzie czuć jak pracuje. Zrób to samo z oponą letnią.
:cool2:

Każdy samochód w fazie projektowania ma przypisane konkretne koła (szerokość, średnica, twardość rof, nie rof) Oczywiście nikt ci nie zabroni eksperymentować ale każda zmiana ma wpływ na parametry jezdne auta. :|

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś zmieniał bezpośrednio w sezonie letnim opony ROF na nie ROF? Bo ja tak. No i zostaję przy nie-ROF, przód 225/45/17 felga 8 cali i tył 255/40/17 felga 8,5 cala + zawias sportowy. Raz przebiłem oponę letnią ROF i super sprawa. Teraz mi brakuje tego komfortu, ale moim zdaniem cena za to jest zbyt wysoka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)tylko że zmieniałem z RF 225/50/17 lato na 205/55/16 zima (...)

 

To tak jakbyś porównywał Konia z Koniakiem :mad2: Zatrzymaj się, skręć kołami i pomacaj bierznik zimówki. Palcami będziesz w stanie go lekko wygiąć, będzie czuć jak pracuje. Zrób to samo z oponą letnią.

 

Pozdrawiam

Nie chcę nikomu udowadniać że nie jestem wielbłądem więc tylko podkreśle to co juz napisałem z naciskiem na 3 pierwsze słowa w zdaniu: Zdaję sobie sprawę ze zmiany rozmiaru, mieszanki, szerokości ... jednak zachowanie jest zdecydowanie gorsze ...

1.Coś chyba masz za duże te swoje letnie gumowce. Właściwy rozmiar dla felgi 17" to 205/50 lub 225/45.

Zmieniając średnicę koła zmieniasz parametry jezdne samochodu.

2.Zmieniając ROF na nie ROF uzyskasz nieco większy komfort na dziurach ale wiele tracisz (m.in. samochód gorzej się prowadzi, i nie trzyma się drogi. Dodatkowo miękkie zimówki potęgują ten efekt.

1) Niestety na takich gumach go kupiłem ... brak kasy sprawił że nie myslalem nawet o zmianie w chwili kupna. Może jak się pojawią możliwości finansowe na wiosne... Całe szczescie nic nie obciera i nie ma problemów z eksploatacją ... obwór zwiekszony o troche ponad 3% więc drastycznego wpływu na dynamikę nie ma ... na hamowanie też nie ... spokojnie na suchym asfalcie doprowadzam do działania ABS.

2) Całkowicie się zgadzam ... ROF są sztywne ... ale podoba mi sie ich charakterystyka ... tylko zawias na dziurach bardziej dostaje po dupie ... stąd trzeba je wymijac ... ale to akurat dla mnie nie problem bo zawsze wymijam dziury ... chyba że sytuacja wymusza inaczej

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mi brakuje tego komfortu, ale moim zdaniem cena za to jest zbyt wysoka.

Też uważam, że cena jest trochę wysoka, ale przecież mam BMW.

Kiedyś do Opla kupowałem tańsze klocki, tarcze, olej, opony, nawet żarówki.

W przyszłym roku skończę letnie opony i wiem, że znów będą to ROFy

Zimówki ROF kupiłem jesienią 2011 i nie chcę innych z uwagi na rewelacyjne prowadzenie zwłaszcza w zakrętach.

Wyrazy szacunku dla posiadaczy nie ROF. :)

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Wyrazy szacunku dla posiadaczy nie ROF(...)

Czyli wszystkich posiadaczy M3, którzy na własną rękę nie zamontowali ROF. Bo nawet przy zakupie nie ma ich w opcji dodatkowej. Zastanawiałeś się może co jest powodem? Bo raczej nie przesadna oszczędność posiadacza.

 

(...)Kiedyś do Opla kupowałem tańsze klocki, tarcze, olej, opony, nawet żarówki(...)

Do BMW kupisz ORI w ASO tak? Cóż za szybka zmiana zdań :wink: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=208012&p=1526401#p1526401

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś dziwne myślenie, a może raczej jego brak przewija się przez te niektóre rozmowy...

Opona ROF pod żadnym względem nie była projektowana po to, aby polepszać właściwości trakcyjne opony w jakichkolwiek okolicznościach!

Nie jedna opona non-ROF, będzie miała lepszą sztywność boczną od ROF dobrej firmy. Choćby i Bridgesone robi tak sztywne opony, jak mało kto, Potenzy to już w ogóle... Bardzo sławne Toyo T1R jest tak miękka na ściance bocznej, że nie raz można mieć wrażenie jadąc dobrym autem na tej gumie, że zaraz spadnie z felgi...

Bridgestone S001 nonROF będzie miała bardziej miękką ściankę boczną od S001 ROF. Ale mega twarda ścianka boczna to też nie jest jednoznaczne z tym, że ta guma zapewnia lepsze "skręcanie".

 

Poza tym jakby tego nie porównywać, ROF będzie zawsze cięższe, a ma to wiele negatywnych skutków i gdybaniem by było porównywanie bez testów czasów ROF i nonROF, ale gwarantuję, że nonROF o takiej samej sztywności jak ROF ( ten sam model, tego samego producenta ) będzie szybsza w każdych warunkach od ROF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Wyrazy szacunku dla posiadaczy nie ROF(...)

Czyli wszystkich posiadaczy M3, którzy na własną rękę nie zamontowali ROF. Bo nawet przy zakupie nie ma ich w opcji dodatkowej. Zastanawiałeś się może co jest powodem? Bo raczej nie przesadna oszczędność posiadacza.

 

(...)Kiedyś do Opla kupowałem tańsze klocki, tarcze, olej, opony, nawet żarówki(...)

Do BMW kupisz ORI w ASO tak? Cóż za szybka zmiana zdań :wink: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=208012&p=1526401#p1526401

 

Pozdrawiam

 

ad1 Nie była to z mojej strony żadna złośliwość, Ponawiam wyrazy szacunku dla posiadaczy nie ROF, nie tylko M3 ale wszystkich (również e91)

Dyskusja co lepsze przypomina mi dyskusję o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy.

ROFy mają też swoje wady.

 

ad2 Zdanie zmieniam bardzo szybko, jeśli się pomylę, ale nie tym razem.

Do opla Vectry tarcze ham. przód płaciłem 200zł za 2szt. Do e91 - 421zł Ate power disc

Klocki do opla - ok 100zł, do e91 -361,73 ate ceramic

żarówki h7 w oplu miałem philipsy za 40zł, do e91 osram night braker + 77zł

D1S Osram CBI ponad 7 stów nie ma z czym porównać.

Jedyna część ori jaką kupiłem do tej pory to korek wlewu paliwa za niecałe 70zł

Artuj, to na pewno nie miała być złośliwość z twojej strony tylko chęć przyłapania mnie na niekonsekwencji. :lol:

Sory, nie tym razem.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja darowałbym sobie XL, chociaż nie przeszkadzałoby mi gdyby był w tej samej cenie :)

Opony wzmocnione mają wyższy indeks nośności co przy naszych autach nie jest koniecznością.

Ważniejszy jest indeks prędkości.

Jeśli wybierasz nie run flat to szukaj kół 17" a jeszcze lepiej 18" + nisko profilowe oponki ( np 235/40 R18)

Będą dość twarde i jakie zajefajne. :wink:

XL jest odporny na wyższe ciśnienie więc jeśli ją dopompujesz to sądzę (czytaj spekuluję), że jej twardość będzie podobna do ROF tylko po co to robić?

Jeśli zależy na miękkim wpadaniu w dziury; bierz nieROF.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś dziwne myślenie, a może raczej jego brak przewija się przez te niektóre rozmowy...

Opona ROF pod żadnym względem nie była projektowana po to, aby polepszać właściwości trakcyjne opony w jakichkolwiek okolicznościach!

Nie jedna opona non-ROF, będzie miała lepszą sztywność boczną od ROF dobrej firmy. Choćby i Bridgesone robi tak sztywne opony, jak mało kto, Potenzy to już w ogóle... Bardzo sławne Toyo T1R jest tak miękka na ściance bocznej, że nie raz można mieć wrażenie jadąc dobrym autem na tej gumie, że zaraz spadnie z felgi...

Bridgestone S001 nonROF będzie miała bardziej miękką ściankę boczną od S001 ROF. Ale mega twarda ścianka boczna to też nie jest jednoznaczne z tym, że ta guma zapewnia lepsze "skręcanie".

 

Poza tym jakby tego nie porównywać, ROF będzie zawsze cięższe, a ma to wiele negatywnych skutków i gdybaniem by było porównywanie bez testów czasów ROF i nonROF, ale gwarantuję, że nonROF o takiej samej sztywności jak ROF ( ten sam model, tego samego producenta ) będzie szybsza w każdych warunkach od ROF.

 

Kolego, ale nie toczy się tu dyskusja ROF or not ROF: that is the question, tylko ROF or not ROF w BMW, seryjnie przystosowanym do ROF, a to jednak spora różnica.

 

To zależy jaka opona ROF oraz jaka XL. Bridgestone np. chwali się, że ich opony ROF 3-ciej generacji (wprowadzona w 2009r.) komfortem nie odbiegają od zwykłej opony.

 

Mam letnie ROF Bridgestone Potenza z 2011 roku i naprawdę są to rewelacyjne opony i tak jak już pisałem następne będą takie same.

Zimówki tez ROF i rownież :cool2:

 

Dla jasności, nie twierdzę, że opony zwykłe się nie nadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaka opona ROF oraz jaka XL. Bridgestone np. chwali się, że ich opony ROF 3-ciej generacji (wprowadzona w 2009r.) komfortem nie odbiegają od zwykłej opony.

 

Myślę nad zakupem Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 (225/45R17 94 XL). Do tej pory jeździłem na Bridgestone Potenza tył i przód Pirelli i było dość twardo na dziurach, tylko były już dość mocno zużyte.

Zimówki mam 16 ROF Bridgestone Blizzak (205/55R16) i tragedii nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 (225/45R17 94 XL)

W cenie 400 zł.+ myślę że to dobry wybór.

Bierz, opowiesz jak się sprawują :8)

Ja mam zimówki GoodYear Eagle UG GW3 205/55 R16 - są dobre.

Żona ma letnie GoodYear Eagle F1 - dla niej rewelacja ale trochę słabo je testuje :mrgreen: (jeździ mało i powoli)

Sądzę, że i te powinny być dobre, niestety jest to inny model niż moje.

A! jeszcze jedno mają indeks Y więc pamiętaj aby nie przekraczać 300 :mrgreen: :wink:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.