Skocz do zawartości

BMW 5 GT / F 10 ?


keystone69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

matlog

 

mam f07 535d M Sport z 20 calowymi felgami a mój brat f11 520d SE na 18-kach,u mnie drażnią szumy powietrza przy dużych prędkościach a u niego traktorowata praca 4 cylindrówki.Wg mnie f10 jest cichsze niż f07.Problem w f07 lci wcale nie został poprawiony,miałem f07 a teraz mam f07 lci,oba nowe.Na tle innych modeli BMW f07 może nie wypada tak źle pod tym względem ,ale w porównaniu z innymi markami już blado...

Kumpel kupował 2 tyg temu f01 ,przejechałem sie,jest ciszej niż w f07 ale nie ciszej niż w f10 wg mnie,a dzisiaj jeździłem W222 350 Bluetec (w dieslu rzecz jasna) na runflatach i 20 calowych felgach - po prostu bajka !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Przymierzam się powoli do sprzedaży F10 , bo w maju kończy się gwarancja .

Już raz rozważałem zakup F07 ale wybrałem jednak F10.

5gt jednak kusi , bo jest takie ... inne niż wszystkie .

Mam pytanie , które już zadałem w dziale F10 : czy w F07 nie ma montowanych sportowych joysticków ?

Przecież sportowe są o niebo ładniejsze niż te zwykłe rodem z E60 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma. Ostatnio gdzieś to nawet pisałem może i nawet w dziale f10. Moim zdaniem seryjna gałka z ceramika jest o niebo lepsza od sportowej. Idealnie pasuje do wnętrza i charakteru auta. Mogę Ci podesłać foto jak to u mnie wyglada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Sprzedałem właśnie F10 i rozglądam się za nowym autem .

Na razie mam czym jeździć, bo mam firmowe auto ale chciałbym wrócić do marki w nowej odsłonie .

Rozważam zakup nowej 5-tki ( z informacji z salonu DE będzie dopiero od lutego 2017 ) , a także rozważam zakup używanego F07 530d rocznik od 2013.

Czytam różne fora , oglądam egzemplarze live itd.

Co mnie zdziwiło , to że F07 530xd ma taki sami motor, który miałem w F10 ( 258 ) i ma według danych takie samo przyspieszenie mimo , iż jest cięższe .

Nie jeździłem jednak jeszcze , nie testowałem , więc bazuję jedynie na danych.

Wiem , że już temat był poruszany wielokrotnie ale proszę jeszcze o sugestie na co zwrócić uwagę przy zakupie GT.

Pozdrawiam i dziękuję .

 

P.S. Poprosiłem też o ofertę na F07 530d w Polsce , dokładnie w Szczecinie ASO bmw i chciałem umówić się też na jazdę testową .

Ofertę cenową otrzymałem , a odnośnie testu F07 to wkleję cytat z korespondencji :

"Jeżeli chodzi o jazdę testową, to 5 GT jest tak niszowym autem, że niestety w całym kraju nie ma dostępnego takiego auta do jazdy testowej.

Mogę Panu zaproponować jazdę innym autem z tym silnikiem."

 

Wcale nie dziwię się , że przy takiej polityce tych aut nie sprzedaje się dużo .

Chyba poczekam do lutego na nową 5-tkę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jestem w Polsce , to do Szczecina mam najbliżej i dlatego do nich napisałem .

Auto i tak kupię raczej w DE , zapewne tam gdzie ostatnio ale opinii zasięgam po oby stronach Odry :)

W Niemczech będę testował 530d jednak dopiero po urlopie.

Jeszcze jedno pytanie czy napęd na cztery koła w F07 530d to rzecz obowiązkowa przy tych gabarytach auta czy też można się bez tego w tym modelu obejść ?

Czy jest duża różnica w prowadzeniu ?

Może odpowie ktoś , kto jeździł z xdrive i bez .

Trochę tęsknie za F10 ale teraz zdecydowanie chcę coś innego i zachorowałem już na GT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

mam RWD w GT 530 i zima bylo roznie... Np. z wyjazdem spod hotelu pod gorke na nartach bylo ciezko.. :duh:

 

Co do asfaltu to prowadzi sie znakomicie, nawet w zakretach. Na morkym i energiczniejszym depnieciu gazu czuc ingerencje systemow, jak w kazdym RWD z duzym momentem obrotowym.

 

x-Drive czy quattro to zupelnie inna bajka (mialem Audi TT w quattro i nastepne auto bedzie w 4x4) :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wygląda na to, że nadchodzą ostatnie dni 5GT. Zagraniczne fora donoszą, że G32, czyli nowe 5GT będzie "bardziej luksusowe" i będzie dostępne w serii 6, jako 6GT. A to oznacza, że będzie znacznie droższe. Ma się pojawić dopiero w 2018 r.

Zatem może się zdarzyć, że wraz z wejściem do sprzedaży G30 i G31, BMW 5GT w ogóle zniknie z oferty. Albo, będzie jednak produkowane aż do premiery 6GT.

Długo czekałem na nową odsłonę 5GT, ale BMW dokonało wyboru za mnie i następnym moim autem będzie zapewne G30/G31.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam, ze 6er (Grand/Coupe czy Cabrio) jest mega za drogi.

 

Ciezko mi sie wypowiedziec nt. zaganicznych portali, ale po swiecie juz jezdza i sa testowane zamaskowane BBG samochody.

Sam widzialem w fabryce Dingolfing 2 na kolach. Niestety... nie chce miec agentow BMW w odwiedzinach.. :nienie: :nienie: Wiec moge tylko powiedziec, ze tyl auta byl znacznie wyzszy na zdjeciachw internecie.. choc to mogla byc oczywsicie zmylka - zeby nie rozpoznac dokladnie ksztaltu samochodu. :mrgreen: :mrgreen:

 

Co do G30 to akurat od wczoraj w biurze wystawione sa 2: 540i (30 oznaczenie zastapiono 40). Cena 54tys EUR

Hmm, szalu na mnie nie robi..

Wnetrze wzbogacone o listwy swietlne znane z X5 M (barwa w zaleznosci od koloru wnetrza)

Przod przypomina G11/G12, tyl juz mniej, ale calosc idzie w kierunku ujednolicenia sylwetki wszytskich modeli: 3->5->7 .. :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot, dokladnie taka :cool2: :cool2: :cool2:

Co ciekawe, koncowki wydechu sa juz integralna czescia koncowej puszki, a nie jak do tej pory dla 550i: rurki + blenda. Srednio mi sie to w mojej podoba, stad jestem na to uczulony :duh:

O aktywnej lotce byla juz mowa przy okazji 3GT, ktora nota bene takowa posiada. .Niestety F07LCI sie nie doczekalo..

 

Jak bede znal wiecej szczegolow z Dinglofing nt. 5GT to chetnie sie podziele z Wami w miare mozliwosci :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako , że wcześniej pisałem na forum w sprawie zakupu 5gt , a także dlatego , że kilka osób poświęciło mi swój czas i udzieliło wyczerpujących, merytorycznych informacji i cennych porad w sprawie zakupu na PW , chciałbym poinformować , że mimo szczerych chęci zakupu F07 nie udało mi się tego dokonać i po 10 latach związku z bmw, gdzie kolejno były E39,E60 i F10 ( wszystkie 530d ) rozstaję się z tą kochaną marką .

Niestety ale poniżej ustalonego budżetu nie znalazłem żadnego egzemplarza , którego zakup by mnie satysfakcjonował w 100 % ( szukałem modelu 530d lub 535d po liftingu z takim wyposażeniem mniej więcej jakie miałem w F10 ) .

Oglądałem osobiście auta w Niemczech i rozpatrywałem wiele ofert głównie z bmw premium selection jednak żadna nie przekonała mnie na tyle abym dokonał zakupu .

Zupełnie przypadkowo wybór padł na konkurencyjną markę , a dokładnie mb cls.

Nie chcę jednak pisać o szczegółach ( chwalić się czy też żalić ) , gdyż w ostatnich dniach miałem w życiu wiele dziwnych sytuacji , łącznie w włamaniem do mojego domu w Polsce.

Jeszcze raz serdecznie dziękuję wszystkim kolegom z tego forum .

Będę czasem tu zaglądał i być może kiedyś znów wrócę do bmw.

Dziękuję i pozdrawiam

W.

Edytowane przez Wika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam. Chciałbym podzielić sie z wami moimi odczuciami odnośnie 5GT 530 XD którym jezdze od czerwca 2016 . Wczesniej jezdziłem X5 E70 nowymi po własnej konfiguracji kazdy z adaptiv pierwszy 2008 3.0. D M pakiet drugi 4.0 D M pakiet 2011.i nie powiem .ze było żle .ale z perspektywy czasu czyli dzisiaj była to lekka porażka. 5 GT 530 D M pakiet 2015 koła 20 fotele komfortowe zawieszenie adaptacyjne dobry reflektor LED, harman.itp. to bajka w porównaniu do X5 a tym bardziej do X6 .Musze sie wam przyznać ze długo rozmyślałem nad GT 5 530 Czy 535. majac porównanie tych motorów w X5 to według mnie jest mała róznica ,a co do spalania to 3 litry oleju mniej.Tak wiec uważam to za rozsądny wybór i jestem bardzo zadowolony ,a żona jeszcze bardziej,bo teraz nie słyszę szumu duzych kół i znikających opon , nie czuje tej masy , oporu wiatru i kazdej studzienki co w X5 .Moje pomysły były rózne A6 allroad samochód bardzo drogi nie watry tej kasy , F11, Volvo V 90, Mercedes E.i coś tam jeszcze, w kazdym z nich było coś nie tak .Dzis moge wam powiedzieć ze 5GT który za mną chodził od momentu premiery to najlepszy wybór. GT jest świetne na drodze wygląda byczo a w kolorze bieli w m pakiecie wrecz przepastnie i jest nie tuzinkowe jak F10 czy F15, ale to rzecz gustów dla mnie jest ok. Siedzi sie idealnie, wsiada i wysiada bardzo wygodnie, długa jazda jest bardzo przyjemna i mogłaby sie nie kończyć, auto jest ciche nie ma róznicy w głośności między F10 które tez miałem czy F07 , jest warty zainteresowania , a na pewno jest wygodniejsze od tych które wymieniłem.Mógłbym duzo rozpisywać sie na temat zalet tego auta mysle ze tyle wystarczy jak ktoś z was ma dylemat przed zakupem GT 5 to POLECAM i odpowiem na wszystkie pytania.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Marku przymierzam się do F07 i mam ogromny dylemat pomiędzy 30d a 35i, przebieg auta około 200 +/- tyś km, obawiam się, że w wersji benzynowej będzie palił dużo więcej niż normalne auto, waga i wzrost auta, szukam alternatywy do moc-spalanie, moje pytanie, czy przy takim przebiegu, bardziej awaryjne będzie ON czy PB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30d:

30km autostradą (125-145kmh)

7km przez miasto (6 świateł)

~7.9-8.6 l/100km


100% autostrada przy 150-180kmh

~8.9-9.2 l/100km


Auto mam 5lat, od samego początku spalanie j.w.

Jestem zadowolony.

PS. Z 2 rowerami na dachu przy 130-150kmh ~9.5l


Z klimą bądź bez prawie nie ma znaczenia.

Dodam, że nie jeżdżę gaz-hamulec :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne, niskie, spalanie jak na takie duże auto w 3.0d, jestem ciekaw jak to wygląda w 35i, czy jest to naprawdę przepaść w porównaniu do ON, jak to piszą w artykułach:


"Silnik 3.0 TwinPower o mocach od 192KM do 306KM miał zastosowanie w szeregu modeli BMW. Jednostka 6-cylindrowa w której pierwszy raz połączono system Valvotronic z układem Turbo, TwinPower oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa High Precision Injection o ciśnieniu 200 barów. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika, bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%. Do minusów jednostki należy wysoki poziom spalania w mieście na poziomie 12-15 L a wersji BMW Serii 5 GT nawet do 30L !!! Poza tym każdy użytkownik musi liczyć się z wysokimi kosztami serwisu i samego użytkowania."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że doskonała robotę załatwia skrzynia 8ZF.


120kmh @ 1600rpm o ile pamiętam. :cool2:

Niestety w korku 2.i 3.bieg to udręka - ciągła zmiana w tą i z powrotem.. :cool2: Pozostaje albo Sport albo M :duh: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.