Skocz do zawartości

[E39] 2.0 M52TU, Kilka problemów, kilka pytań


MacFly

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W czwartek kupiłem E39 520i 99r 150KM, oznaczenie silnika M52TU ( z tego co wiem po rozkodowaniu VINu )

 

Mam kilka pytań

 

Po diagnozie komputerowej u mechanika wyskoczyły mi trzy błędu

21 - obwód czujnika położenia wałka rozrządu 1 ( stały nawet po skasowaniu )

11 - odwód czujnika temperatury chłodziwa ( stały nawet po skasowaniu )

18 - czujnik położenia wałka rozrządu ( ten błąd znika po skasowaniu, ale po odpaleniu silnika znów się pojawia )

Błędy odczytany z złącza pod maską, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale wolę napisać

 

Moje pytanie jaki mam co dokładnie znaczą te błędy, i ew. gdzie znajdę te uszkodzone czujniki ?

 

Mam benzynę, ale zegary mam przełożony od diesla, tzn. obrotomierz jest wyskalowany do 6 tys. obrotów i od 4,5 tys. zaczyna się czerwone pole, przy odpalaniu zapala mi się kontrolka od podgrzewania świec :shock:

Czy jak kupie licznik od benzyny i go włożę, to będzie działać ?

Czy muszę coś zmieniać aby on zadziałał ?

 

W teście zegarów zapala mi się kontrolka od tempomatu, nie mam sterowania na kierownicy, brak wajchy również koło dźwigni od wycieraczek.

Czy to znaczy, że mam tempomat i wystarczy tylko przełożyć poduchę z sterowaniem ?

 

Koło środkowego lusterka mam jakiś czujnik na szybie ( chyba czujnik deszczu ) ale po przełączeniu na pracę przerywaną i spryskaniu tego obszaru, wycieraczki się nie włączają, również mam brak zwykłej pracy przerywanej wycieraczek.

Więc moje pytanie czy ten czujnik jest popsuty, czy czegoś mi brakuje ?

 

Mam centralny zamek, najprawdopodobniej tylko, mam taki pilot zintegrowany z kluczykiem http://allegro.pl/kluczyk-pilot-obudowa-pilota-bmw-e36-e38-e39-e46-i2919526025.html

Czy istnieje możliwość aby w jakiś sposób aktywować powiadomienie kierunkami przy zamykaniu i otwieraniu auta ?

Edytowane przez MacFly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego zaraz złoma :D trzeba wstawić do jakiegoś dobrego mechanika, bez wydania kasy się nie obejdzie

ale może kolega kupił auto po atrakcyjnej cenie więc po naprawie nie straci dużo.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razy złoma ;)

 

Coś było kombinowane, ale nie kupiłem jej od właściciela, więc za dużo nie wiem o nim.

Auto wygląda, jeździ ok, nie wygląda jakby było składane z pięciu aut ;)

Mechanicy mówi tak samo, jak się uporam z tymi problemami, auto będzie w 100% sprawne.

Więc dlatego moje pytanie kieruję do Was, jak najszybciej uporać się z tymi problemami.

A jeżeli chodzi o cenę, to myślę, że zapłaciłem akurat co do stanu tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co piszecie od razu chlopakowi, ze kupil zloma. Troche po mechanikach pojezdzi to sam do takiego wniosku dojdzie :8)

 

A tak serio, to liczniki mozna przelozyc na rozne sposoby, ponoc dobry efekt daje przelutowanie jakiegostam scalaczka, wtedy nie trzeba kodowac. Nie zaglebialem sie w temat, ale pewnie wszystko jest na forum.

 

Bledy czujnikow mowia o tym, ze powinienes je wymienic. Ponoc nawet po zmianie oryginalnego leciwego czujnika walu/walka auto nabiera wigoru, wiec ja bym tu nie kombinowal. Posprawdzaj jeszcze kabelki i wiazki. Moze byc tak, ze gdzies jest izolacja przetarta i kable sie stykaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Czujnika deszcze to pewnie jest walnięty - nallegro można kupić używany. Wogóle to rozkoduj vin i zobacz co powinno być w aucie.

Jeśli chodzi miganie kierunkami to jeżeli nie masz alarmu to da się ustawić, żeby migały gdy zamykasz auto. Wszystko zanjdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

 

Po diagnozie komputerowej u mechanika wyskoczyły mi trzy błędu

21 - obwód czujnika położenia wałka rozrządu 1 ( stały nawet po skasowaniu )

11 - odwód czujnika temperatury chłodziwa ( stały nawet po skasowaniu )

18 - czujnik położenia wałka rozrządu ( ten błąd znika po skasowaniu, ale po odpaleniu silnika znów się pojawia )

Błędy odczytany z złącza pod maską, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale wolę napisać

 

Bład 18 to czujnik nr 5 z tego rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM11&mospid=47537&btnr=11_2170&hg=11&fg=15

być może jest on wynikiem błędu 21.

 

Zegary kup z benzyny i przekoduj.

MatrixXXL

523i 99r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A tak serio, to liczniki mozna przelozyc na rozne sposoby, ponoc dobry efekt daje przelutowanie jakiegostam scalaczka, wtedy nie trzeba kodowac. Nie zaglebialem sie w temat, ale pewnie wszystko jest na forum.

 

U mnie licznik od innego z tym samym silnikiem był na zasadzie "plug and play" tylko wskazania licznika się nie zgadzają. Czy to lutowanie o którym piszesz rozwiązuje właśnie ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tempomatu.

Masz ale trzeba dołożyć przyciski i podłączyć kilka kabli.

Najtaniej kup same przyciski do multifunkcji i zaślepkę poduszki lub tak jak ja wypal lutownicą miejsce na przyciski w swojej.

Przyciski mają być od E39.Nie kupuj od E38 choć są tańsze.

Instrukcję jak podłączyć masz w dziale zrób to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie będę zakładać nowego tematu, więc będę kontynuował swój stary ;)

 

Odpowiedź chyba znam, to odgłos uszkodzonej odmy ?

 

 

Czy mam uszkodzony przepływomierz ?

Teraz zachowanie ekonomizera, zacząłem przyspieszać na trzecim biegu, gaz do dechy, później czwórka i też gaz do dechy. Od razy przepraszam za muzykę ale zapominałem radia wyłączyć :duh:

 

 

I tutaj kolejny filmik, już bez muzyki ;) i pod koniec wbiłem jeszcze piątkę

 

 

I kolejny filmik słabo widać i słabo słychać ale odłączam wtyczkę od przepływomierza

 

 

I dziwne "cykanie" w silniku, również słabo słychać, ale występuje to tylko na ciepły silniku i szybkość tego cykanie rośnie wraz z obrotami, więc, że będzie Wam trudno coś tutaj wymyślić, bez osłuchania auta na żywo. Ale może ktoś mi podpowie co mogę sprawdzić.

 

 

 

Mam jeszcze jedne dość nie po kojący dźwięk z silnika, może jutro rano go nagram, bo tylko występuję jak auto postoi kilka godzin bez odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam , mam podobny problem mianowicie , nie działa mi układ czasowy wycieraczek.

Jest przełącznik czasów w manetce , ale jak go przekręcam to wycieraczki wykonują jeden cykl i później nic się nie dzieje.

Nie wiem czy ma być czujnik deszczu , lub nie jest coś ustawione.

BMW E39 rok 2003 530D Touring.

Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do tego że moja wersja jest z czujnikiem zmierzchu , światła załączają się gdy się robi ciemno , szkoda że w Polsce funkcja nie przydatna.

Co do wycieraczek zrobiłem aktywację czujnika deszczu i teraz działają na tym cały czas , prawdopodobnie jest coś z czujnikiem ponieważ widzą jakieś powietrze pomiędzy szybą a czujnikiem. A pytanie czy da się ustawić tak by działały bez czujnika deszczu tylko na czas ? Po za tym przydały by się światła dzienne , ale to wiem że trzeba się podłączyć odpowiednim programem i tą funkcję uaktywnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.