Skocz do zawartości

[E39] Wymiana czyjnika ABS


peyter

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Zdiagnozowałem uszkodzenie czujnika ABS w tylnym kole, dziś czujnik kupiłem, wieczorem biore się za wymianę. Jednak zastanawia mnie jedna rzecz...sprawdzając uszkodzony czujnik udało mi sie go odkręcić i częściowo wycioągnąć z koła...jednak przed dalszym wyciągnieciem powstrzymywala mnie obudowa tarczy. A więc o ile na siłe jakoś stary będe w stanie wychać to z wlozeniem nowego moze byc problem, tak mi sie wydaje. Czy musze rozbierac calosc? Czy jednak da rade go zamontowac bez wiekszej ingerencji oprocz zdjecia kola?

 

 

Jak ktoś to przerabiał to prosze o info

 

 

Pozdrawiam

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie powinno być problemów poza zdjęciem kół.

 

Ostatnio czyściłem z przodu i z tyłu, jeśli coś przeszkadza wystarczy obrócić czujnik w gnieździe - jest okrągłe.

 

 

Update:

Powyższe donosi się do czujników poliftowych, które mam u siebie. Ty masz chyba przedlift, wnioskując z rocznika, więc może jednak być trochę inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa tarczy ci przeszkadza? Może wygięta? Ja ostatnio wymieniałem u siebie i nie było z niczym problemu. Zwalasz koło odkręcasz czujnik który u mnie przynajmniej był przykręcony na śrubę typu INBUS i do góry z czujnikiem,gorzej ze zlączką czujnika, bo jest za nadkolem i trzeba klipsy wyciągac trzymające nadkole, złączki są w takiej obudowie plastikowej, nic więcej mi w tym nie przeszkadzało. Wymiana obu stron jakieś 30 minut mi zajeła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wymieniłem czujnik,ale mam problem. Kupiłem Bosch - sprzedawca mowił ze to jest ori...a tu du*a okazało sie że siemensa miałem u siebie. No ale po wymianie kontrolki zniknęły.....jednak po kilku kilometrach zauważyłem że ABS bardzo szybko reaguje, zbyt czuły jest i nawet na nie śłiskiej nawierzchni się włącza...w dodatku kontrolki znow sie zapaliły.....w domu na inpie wsyztsko pokasowałem, bo znowu wyskoczyl blad tego czujnika (no ale zaraz po zmianie nic nie kasowałem), dodatkowo pojawił sie błąd odczytu prędkości samochodu....

Jak z tym walczyc? Czy to jednak wina czujnika Boscha? Czy coś innego? Samochód E39 520i 1997r.

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zamienić czujnik lewy na prawy, skasuj błąd, przejedź się, jak wyskoczy błąd podłącz kompa i zobacz czy błąd się przeniesie czy zostanie na tej samej stronie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z kolegą Shadow69 . Bez urazy oczywiście :D U siebie mam 2 Trw zmienianie w innym czasie i do dziś działa wszystko ok. Jeszcze Ate działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bład skasowany, zrobiłem kilkanascie kilometrów i sie nie pojawia, jednak abs i asc nie działa jak trzeba.....abs jest zbyt czuły przy nizszych prędkościach, przy dochamowaniu przed skrzyżowaniem nawet przy małych prędkościach , jak jade szybko -> powyżej 50 km/h to hamowanie normalne, tylko przy niższych prędkościach abs sie niepotrzebnie włącza.

Koledzy co radzicie? Rozumiem że to chyba czujnik....i powinienem kupić siemensa, tak?Czy jakąś inną firmę? Jeśli nie czujnik to co?

 

 

Pozdrawiam

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie zgodzę się z kolegą Shadow69
czasem jak się trafi to zadziała, ale to sporadyczne przypadki.

Dlatego napisałem że sporadycznie działa :)

U mnie niestety nic innego nie chce działać, u wuja w e39 tak samo, tylko siemens, a i na forum ludzie pisali że dopiero siemens ożywił niedziałający ASB.

Ogólnie to mam wrażenie, że im nowszy sterownik, tym mniejszą ma tolerancję na zamienniki czujek :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto z 97 roku, widze że od 98 roku wsadzane były nowsze sterowniki, które są ponoć dość awaryjne....może się tym niesłusznie pocieszam...ale liczę na to że to jednak czujnik do wymiany na ori.....a nie sterownik bo te stare sie ponoć nie psuły...co do zamiany czujnika stronami to się trochę waham bo stary (ten ktory wymienilem) częściowo się rozpadł przy demontażu....

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że w tą stronę :D Mi zamienników nie przyjęła czujnika wałka i wału.

 

Ja wymieniałem czujniki wału i wałka.....na Siemensa i zatrybiło od razu....że też nie sprawdziłem z abs....to bym od razu kupił Siemensa......

Swoją drogą czyżby Bosch robił takie słabe czujniki?Czy po prostu specyfika e39......rzadko toleruje inne

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś jestem na etapie wymiany czujnika i kupiłem VDO- pudełko takie było a na czujniku Siemens. 280zł to nie majątek a jest pewność, że będzie działał.

Stare sterowniki ABS są mniej wadliwe, ale też są. Dlatego nie można wykluczyć uszkodzenia sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej wymieniłem czujnik,ale mam problem. Kupiłem Bosch - sprzedawca mowił ze to jest ori...a tu du*a okazało sie że siemensa miałem u siebie. No ale po wymianie kontrolki zniknęły.....jednak po kilku kilometrach zauważyłem że ABS bardzo szybko reaguje, zbyt czuły jest i nawet na nie śłiskiej nawierzchni się włącza...w dodatku kontrolki znow sie zapaliły.....w domu na inpie wsyztsko pokasowałem, bo znowu wyskoczyl blad tego czujnika (no ale zaraz po zmianie nic nie kasowałem), dodatkowo pojawił sie błąd odczytu prędkości samochodu....

Jak z tym walczyc? Czy to jednak wina czujnika Boscha? Czy coś innego? Samochód E39 520i 1997r.

Najprawdopodobniej masz do wymiany któreś łożysko koła.W łożysku jest zatopiona w plastiku koronka (inaczej pierścień, trybik).Gdy jeden z nich jest w jakiś sposób uszkodzony to czujnik przy niskich prędkościach koła żle odczytuje prędkość i załącza ABS.Może także jest zanieczyszczony czujnik lub koronka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wymieniłem czujnik,ale mam problem. Kupiłem Bosch - sprzedawca mowił ze to jest ori...a tu du*a okazało sie że siemensa miałem u siebie. No ale po wymianie kontrolki zniknęły.....jednak po kilku kilometrach zauważyłem że ABS bardzo szybko reaguje, zbyt czuły jest i nawet na nie śłiskiej nawierzchni się włącza...w dodatku kontrolki znow sie zapaliły.....w domu na inpie wsyztsko pokasowałem, bo znowu wyskoczyl blad tego czujnika (no ale zaraz po zmianie nic nie kasowałem), dodatkowo pojawił sie błąd odczytu prędkości samochodu....

Jak z tym walczyc? Czy to jednak wina czujnika Boscha? Czy coś innego? Samochód E39 520i 1997r.

Najprawdopodobniej masz do wymiany któreś łożysko koła.W łożysku jest zatopiona w plastiku koronka (inaczej pierścień, trybik).Gdy jeden z nich jest w jakiś sposób uszkodzony to czujnik przy niskich prędkościach koła żle odczytuje prędkość i załącza ABS.Może także jest zanieczyszczony czujnik lub koronka.

 

Czyjnik wczoraj wymieniany i czysty..koronka przedmuchana wczoraj podczas wymiany.....hmmm sma nie wiem od czego zacząć....chyba wejde w czujnik siemensa najpierw a jak to nie pomoże to łozysko.....a jak nie to będe miał 2 czujniki za zbyciu :D

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.