Skocz do zawartości

Inny problem z nawiewem e39 523i pomocy


jacent

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , szukałem ale nie bardzo znalazłem takie zjawisko jakie u mnie zachodzi więc postanowiłem napisać na forum. Mianowicie w moim aucie mam problem z nawiewem a dokładnie z jego temperaturą. Przy wyłączonym "auto" na panelu klimatyzacji ustawiam temp 16 stopni wszystko ok wieje wszędzie zimne powietrze, ustawie tylko 0,5 stopnia więcej i zaczyna lecieć gorące, pokrętłem na środkowym nawiewie mam możliwość regulacji temperatury zimne/ciepłe i to działa ale tyczy się to środkowego nawiewu natomiast na podszybiu oraz w nogach wieje gorące, opuszczę znów na 16 stopni i wieje zimne. Moje pytanie brzmi co może być za to odpowiedzialne ? Niby jeż czyli opornica nawiewu odpowiada za sile nawiewu oraz jego płynność , nie wiem czy w tym przypadku również jest to wina jeża. Jeśli ktoś spotkał się z czymś podobnym bądź ma jakieś uwagi sugestie proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zewnętrzny pracuje poprawnie pokazuje w chwili obecnej -5 stopni czyli tak jak np na termometrze domowym, co do temp w aucie no z rana zimno bo mróz wskazówka temp na zegarach wychyli sie lekko za niebieskie pole i juz z nawiewów można dać ciepłe bądź zimne powietrze. Tak jak wspomniałem o ile środkowym panelem można sterować poprzez pokrętło na środku zimne/ciepłe tak strefą na nogi i szybę dmucha przy ustawionych 16 stopniach zimne a 16,5 gorące już, jedyny ratunek to zmniejszenie mocy nawiewu aby się nie upiec nawet w zimie :wink: nie ma zakresu regulacji albo zimne albo gorące i nie wiem co może być tego przyczyną. Czekam na jakieś sugestie :?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spróbuj wyczyścić czujnik temperatury w panelu klimatronika, prawdopodobnie jest zawalony kurzem, przez co ma błędny odczyt i auto cały czas grzeje.

Albo całkiem padł wentylatorek w panelu odpowiedzialny za nadmuch powietrza z kabiny na ten czujnik.

Temp 16 zawsze wieje na zimno, a temp 32 zawsze na gorąco,(jeśli nie jest na auto) wtedy czujnik nie bierze udziału w regulacji temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacent powiem Ci że u mnie jest podobnie, temp na 16'C i leci przyjemne chłodne powietrze,z samego rana nawet za chłodne :wink: ale wystarczy że podniosę na 16.5'C i już zaczyna lecieć ciepłe powietrze - nie gorące. I nie zauważyłem,aby mój klimatronik źle funkcjonował więc raczej wszystko jest OK.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak:

jeżeli masz ustawioną temp. na 16 stopni, to układ maksymalnie chłodzi wnętrze samochodu, bez względu na temp w środku i na zewnątrz,

analogicznie przy temp 32 grzeje na maximum możliwości.

Ustawienie temperatury innej, niż powyższe powoduje, że klimatronic ma za zadanie utrzymanie zadanej temp. Jeżeli jest zimno w aucie, a silnik choć trochę ciepły to klimatronik grzeje dość mocno, aby szybko uzyskać zadaną temp., w wyniku czego następuje niewielkie przekroczenie zadanej temp i następnie schłodzenie do wymaganej wartości ( zasada sterowników PID). Odwrotnie jest w przypadku wysokiej temp. na zewnątrz i zamiaru schłodzenia wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiem Ci tak:

jeżeli masz ustawioną temp. na 16 stopni, to układ maksymalnie chłodzi wnętrze samochodu, bez względu na temp w środku i na zewnątrz,

analogicznie przy temp 32 grzeje na maximum możliwości.

Ustawienie temperatury innej, niż powyższe powoduje, że klimatronic ma za zadanie utrzymanie zadanej temp. Jeżeli jest zimno w aucie, a silnik choć trochę ciepły to klimatronik grzeje dość mocno, aby szybko uzyskać zadaną temp., w wyniku czego następuje niewielkie przekroczenie zadanej temp i następnie schłodzenie do wymaganej wartości ( zasada sterowników PID). Odwrotnie jest w przypadku wysokiej temp. na zewnątrz i zamiaru schłodzenia wnętrza.

 

Prawdopodobnie ta zasada dotyczyła ale regulatorów PID.

Co do klimatronika, to też nie masz do końca racji.

Jak już wyżej wspomniałem, 16 chłodzi, 32 grzeje, jeśli masz temperaturę ustawioną na AUTO to zadaniem klimatronika jest utrzymanie takiej temperatury w aucie jaką masz ustawiona na wyświetlaczu, jeśli NIE jest na AUTO to klimatronik dmucha powietrzem o takiej temperaturze jak zadana, ale nie bierze pod uwagę tego co jest we wnętrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze opisujecie tutaj przypadek przy włączonym auto w klimatroniku ze jego zadaniem jest dostosowanie temp automatycznie, a co w przypadku kiedy przycisk auto nie jest ruszany po prostu sam decyduje jaka chce mieć temp i chce 17 stopni a tym czasem bucha gorące powietrze ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skoki temperatury powodowane są zacinaniem się elektrozaworów, zabrudzeniem czujników temperatury, etc.

Sprawny układ tak nie robi.

Zakładam że wiecie, iż funkcja AUTO działa niezależnie dla kierunków nawiewu oraz temperatury? Auto na wyświetlaczu, to utrzymanie zadanej temperatury wewnątrz, zaś auto na klawiszu to automatyczny rozdział kierunków nadmuchu, obie te opcje można włączać niezależnie od siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja opisałem swój przypadek na ręcznym sterowaniu,bardzo rzadko korzystam z trybu AUTO
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież to jest logiczne, w aucie masz jakieś 5 stopni na plusie albo i zero, to jak ustawiasz na 17 stopni klimatronik to przecież musi lecieć gorące powietrze. Poczekaj jakiś czas, to zacznie lecieć trochę chłodniejsze. Ale i tak jeśli temperatura na zewnątrz to okolice zera, to przy ustawieniu 17 stopni na panelu, powietrze z nawiewu zawsze będzie mniej lub bardziej podgrzane.

 

Na 16 stopniach nie leci gorące, bo to zdaje się temperatura graniczna (najniższa) i zawsze będzie dmuchać zimnym, czy się mylę?

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj Vincent dla mnie nie ma w tym nic dziwnego, bo wiem że u mnie działa wszystko jak należy to załozyciel tematu odczuwa zbyt duże różnice temperatur
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieporozumienie, właśnie do założyciela tematu się zwracałem :)

Dlatego też na samym początku pytałem go o temperaturę w aucie, w domyśle sugerując że skoro jest zimno, to musi grzać :)

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zgadza się jest kolo 0 w chwili obecnej wsiadam w auto i jest włączę 16,5 stopnia jak wskazówka zejdzie z niebieskiego pola zaczyna mniej więcej wtedy grzać, i dmucha gorące powietrze i tak dmucha po 10 min jazdy , 20 czy nawet po 30 min wiec z czasem muszę przestawić na 16 stopni bo mi się jajka w wozie zetną nie reaguje na zmianę temp zadanej jest albo zimne powietrze albo tylko gorące niezależnie jak długo auto pracuje i jaka temperatura w aucie już jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli masz takie anomalia przy używaniu funkcji auto, to sprawdź ten czujnik w klimatroniku o którym pisałem wyżej, jeśli nie używasz funkcji auto, temperaturę w kanałach powietrznych sprawdzają 2 niezależne czujniki, jeden sprawdza prawą stronę, drugi lewą, są schowane za panelem klimatronika, więc tak czy siak dobrze wyczyścić wszystkie bo panel i tak musisz wyciągnąć.

Ogarnięcie tego to max godzinka.

Podgląd tych temperatur można zrobić z inpy, więc jak coś masz alternatywę bez rozbierania panelu, może tym coś szybciej namierzymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgląd tych temperatur można zrobić z inpy, więc jak coś masz alternatywę bez rozbierania panelu, może tym coś szybciej namierzymy.

 

Czyli za pomocą inpy dowiem się jaka jest temp w chwili obecnej ? bo nie bardzo rozumiem :? Sprawdzam wtedy temp zadana ze wskazaniami z inpy? Jak uzyskać podgląd za pomocą inpy to pożyczę interfejs i zerknę sobie na dniach. Czy sam jeż może powodować taki cyrk czy on jest jedynie od obrotów nawiewu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli inpa ogarnia te czujniki (a powinna na 99%) to wyjdzie ci jaką temperaturę widzi klimatronik i może da się wyjaśnić dlaczego są problemy z nadmuchem, np wyjdzie ci że klimatronik widzi temperaturę powietrza jako 5 stopni, więc otwiera częściej zawory wodne żeby ją podnieść.

Ew na próbę przekładka panelu z innego auta, czasem może wyjść że w środku coś się posypało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ze względu na brak czasu (kupno i remont mieszkania) dopiero teraz mogę podać błędy które wczoraj udało mi się odczytać

Odświeżam temat, wczoraj podpiąłem inpe i wyskoczyly mi 3 błędy

 

1 - 123 avtivate grid-controlled cooling

2 - 18 Signal Camshaft sensor outlet

3 - 125 avtivate electric fun

 

z tego co się orientuje to pierwszy błąd to coś z czujnikiem przy termostacie z grzałką termostatu bądź samym termostatem (konkretnej odpowiedzi nie znalazłem)

 

18 to niby czujnik położenia wałka rozrządu od strony wydechowej (auto normalnie pali normalnie jeździ nic z nim złego się nie dzieje (bynajmniej tak przypuszczam)

 

125 to błąd bodajże klimy a dokładnie wentylatora klimy w chwili obecnej nie mam wentylatora klimy gdyż popsuty jest , był to wentylator ze sterownikiem ktory standardowo padł.

 

Proszę o sprostowanie błędów jeśli się myle, oraz jakieś sugestie bądź co trzeba zrobić aby usunąć usterki , pytam o pierwsze dwa błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że wiecie, iż funkcja AUTO działa niezależnie dla kierunków nawiewu oraz temperatury? Auto na wyświetlaczu, to utrzymanie zadanej temperatury wewnątrz, zaś auto na klawiszu to automatyczny rozdział kierunków nadmuchu, obie te opcje można włączać niezależnie od siebie.

 

Nie zupełnie:

przycisk AUTO pod przyciskami wyboru kierunków powoduje włączenie automatycznego rozdziału kierunków nadmuchu (dioda na przycisku AUTO) oraz prędkością nadmuchu (napis AUTO na wyśw.) - tak, aby jak najszybciej wnętrze osiągnęło zadaną temp.

Jeśli chcesz możesz jeden z tych układów zostawić w trybie auto a drugi ustawić ręcznie:

naciskając któryś z przycisków wyboru kierunku nawiewu - wówczas dmuchawa pozostanie w tybie automatycznym lub:

naciskając + lub - aby zmienić siłę nadmuchu - wówczas w trybie automatycznym pozostanie rozdział kierunków nadmuchów.

 

Oba powyższe nie wpływają na sterowanie temperaturą. Układ zawsze dąży do osiągania temp. zadanej widocznej na wyświetlaczu.

Skala od 16,5 do 31,5 nie jest odpowiednikiem "pokrętła".

Swoją drogą mogli zamiast 16,0 nazwać LO a zamiast 32 mogli nazwać HI jak w innych samochodach co jest bardziej czytelne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz możesz jeden z tych układów zostawić w trybie auto a drugi ustawić ręcznie:

naciskając któryś z przycisków wyboru kierunku nawiewu - wówczas dmuchawa pozostanie w tybie automatycznym lub:

naciskając + lub - aby zmienić siłę nadmuchu - wówczas w trybie automatycznym pozostanie rozdział kierunków nadmuchów.

 

Wszystko Się zgadza, u mnie wszystko śmiga tak jak to opisałeś :cool2:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oba powyższe nie wpływają na sterowanie temperaturą. Układ zawsze dąży do osiągania temp. zadanej widocznej na wyświetlaczu

 

No nie do końca.

Jak masz nawiew (nie kierunki) auto, to dmucha tak, aby w aucie utrzymać zadaną temperaturę, a jak ustawiasz sobie sam, to dmucha powietrzem o takiej temperaturze jak na wyświetlaczu.

Po to są te czujniki temp. w kanałach powietrznych.

Jeśli dmucha na auto, układ w większości korzysta z czujnika w panelu.

Możesz sprawdzić np termoparą, choć wiem że w naszych samochodach klimatronik nie jest już tak dokładny jak za młodu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ustawiam np.20st i dmuchawę na kilka klocków (nie auto) mocy to najpierw leci gorące powietrze, po jakimś czasie jak się ogrzeje wnętrze stopniowo leci coraz mniej ciepłe, aż w końcu mniej więcej leci takie jak masz we wnętrzu, i tak wygląda dążenie do zadanej temp.

Wg tego co sugerujesz powietrze podawane byłoby ciągle o stałej temperaturze co dałoby się łatwo wyczuć.

Swoją drogą może i byłoby to dobre takie ustalenie stałej temp. w pewnych warunkach - dla przykładu jest głęboka zima, -15st. wsiadamy i po kilku km powietrze leci tak gorące przy ustawieniu 16,5 , że wszyscy w samochodzie się rozpinają bo za gorąco a za 10min trzeba wysiadać i znów ubieranie:) To powietrze z nawiewów nie ma 16,5st na bank tylko sporo więcej.

Powyższe to już malkontenctwo ale zdarzyło mi się słyszeć narzekanie pasażerów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zaraz was pogodzę bo ma podobny problem od dziś :(((

 

Zawsze jeżdżę na auto i zawsze mam ustawione 21C i do tej pory wszystko było OK, a mam już ten samochód 6 lat więc duże doświadczenie co do jego grzania.

Dziś wracałem do domu trasa około 40km więc na pewno w kabinie było już nagrzane, pod koniec trasy nagle zaczyna mnie palić w stopy ni z tego ni z owego oszalało :(((((

W drodze do pracy kombunowałem różne ustawienia i kombinacje nawiewów ,klima niby działa ale jak dam na AUTO to przede wszystkim mocno grzeje w nogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zacznie grzać za mocno, to zatrzymaj się (jak możesz) i popukaj od góry czymś lekko po elektrozaworach, one czasem lubią się zawieszać.

Jak zacznie grzać normalnie, to masz winowajce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.