Skocz do zawartości

jacent

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 523i 98r

Osiągnięcia jacent

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. jacent

    Lubuskie

    Polecam warsztat na Owocowej w Gorzowie, byłem tam 2 razy z trudniejszymi przypadkami, posiadają wiedzę i ogarniają temat
  2. jacent

    Alternator e39 523 M52

    Witam, czy orientuje się ktoś jaki alternator podpasuje mi do e39 523 170KM rok prod 98 z listopada, chciałbym mocniejszy niż jest obecnie mam valeo 90A który uległ uszkodzeniu więc wymienie już na mocniejszy np 120A. Z tego co udało mi sie wyszukać to altki z m54 pasują do m52 a z m62? takiej np 3.5 albo 4.0 e39 ? Jeśli ktoś wie na 100% jaki altek podpasi proszę o info. W większości proponują bosch niż valeo Pozdrawiam
  3. Witam kolego tomfwem mam pytanko pisałeś mi kilka rad odnośnie usterek, w moim aucie chcąc sprawdzić czy błędy ukazały się ponownie natknąłem się na dwa dodatkowe błędy silnika które pokazaly się pierwszy raz - termostat a wlasciwie ta grzałka w nim - czujnik polozenia walka rozrzadu po stronie wylotowej - 240 burning fail cylinder 3 - 241 burning fail cylinder 4 dodam ze auto chodzi nie rowno tylko na benzynie, na gazie wszystko jest ok nic nie faluje i pracuje na wszystkie cylindry, normalnie się wkreca ird mógłbyś mi coś doradzić co mogło by być usterką? Myslalem o świecach czy cewkach ale przeciez wtedy i na gazie by kulal, moze wtryski benzynowe ? no sam juz nie wiem.. Pozdrawiam
  4. Witam podpinałem dziś kompa pod beem i o dziwo odczytałem tylko 1 błąd, właśnie ten związany z termostatem, a o czujniku położenia wałka rozrządu cisza.. nic pojeżdżę jeszcze i zobaczymy czy pojawi się ten błąd znów choć myślę ze powinien pojawić się odrazu gdyby był uszkodzony czujnik, jeśli się ,mylę proszę mnie poprawić. Odrazu przy okazji tego ze zaglądałem pod maskę zaniepokoił mnie mały wężyk który po prostu był urwany, odłączony, oczywiście podłączyłem go wąż ogólnie nadaje się do wymiany bo guma już dost stara jest , od czego jest ten wąż, za co on odpowiada jaką funkcje spełnia, nie wiem może to tylko złudzenie ale jakby autem lepiej się jeździło mniej szarpie byc może to tylko zbieg okoliczności. Poniżej fotka tego wężyka oraz kilka fotek pracy na biegu jałowym, czemu przy 3 cylindrze na biegu jałowym bez dodawania gazu pojawił się wykrzyknik ?? czy wskazania są w normie czy może któryś z wtrysków do wymiany ? http://img194.imageshack.us/img194/6864/9r4g.jpg http://img818.imageshack.us/img818/343/wxej.jpg http://img843.imageshack.us/img843/7889/j0my.jpg http://img850.imageshack.us/img850/9411/2elc.jpg http://img842.imageshack.us/img842/9686/vmpa.jpg
  5. Podziękował, kolego a powiedź mi odnośnie tego poszarpywania auta podczas puszczania sprzęgła, co może być za to odpowiedzialne? samo sprzęgło, docisk czy moze tez tak głupio zachowywać się przez np ten uszkodzony czujnik położenia wałka ? No i czy wtrysk na 2 cylindrze do wymiany ? Z góry dziękuje za pomoc
  6. No ok a co z reszta? ktoś coś poradzi jakieś sugestie wnioski ?
  7. Witam od pewnego czasu auto dziwnie się zachowuje. Zdarza się że po 2 dniach jak jej np nie ruszam i przyjdę rano odpalić to ciężko odpala nie pracuje na wszystkie gary faluje coś jakby pstrykało (przełączało się pod maską bardziej jakby mechaniczny taki dźwięk) po chwili wszystko się normuje, taki objaw występuję tylko po dłuższym, postoju i to nie zawsze. Zaglądnąłem w inpe i miałem 2 błędy. Dodatkowo przy ruszaniu (nie zawsze) mam wrażenie że najbardziej odczuwalne jest to z rana podczas puszczania sprzęgła wyczuwalne jest szybkie cykliczne poszarpywanie auta w momencie gdy sprzęgło nie jest puszczone do końca. Nie wiem co może być tego przyczyną, objaw ten nie jest zawsze ale występuje dość często czy to kończące się sprzęgło, docisk czy może któryś z błędów wyświetlonych w inpie za to odpowiada? Na ostatnim obrazku niepokoi mnie 2 cylinder czy przypadkiem wtrysk nie ma złych parametrów znacznie odbiegają od reszty wydaje mi się że ten wtrysk leje. Pod spodem fotki z błędami z góry dziękuje za pomoc Z tego co udało mi się dowiedzieć to prawdopodobnie termostat z grzałką do wymiany prosiłbym o potwierdzenie tej informacji niby od 09. 98 szły termostaty z grzałką - dotyczy 523i e39 http://img534.imageshack.us/img534/8622/cigo.jpg http://img849.imageshack.us/img849/8205/wmkj.jpg Coś nie tak z tym 2 cylindrem :/ http://img29.imageshack.us/img29/9203/cwgc.jpg
  8. Własnie nie wskazówka dochodzi do pionu i trzyma się normalnie, nie wiem może raz albo dwa wydawało mi się ze jakby wolno idzie do tego pionu ale nie zwróciłem na to wcześniej uwagi tak coś mi się przypomina. Dziś podepnę auto i wykasuje błędy zobaczymy co znów wyskoczy
  9. a czy można wykluczyć w przypadku błędu 123 czy to termostat czy to jakiś czujnik przy termostacie aby nie wymieniać pół wozu na nowe części ?
  10. Błędy e39 523i podwójny wanos m52 1 - 123 avtivate grid-controlled cooling 2 - 18 Signal Camshaft sensor outlet 3 - 125 avtivate electric fun z tego co wyczytałem to pierwszy błąd to coś z czujnikiem przy termostacie, z grzałką termostatu bądź samym termostatem (konkretnej odpowiedzi nie znalazłem) 18 to niby czujnik położenia wałka rozrządu od strony wydechowej (auto normalnie pali normalnie jeździ nic z nim złego się nie dzieje (bynajmniej tak przypuszczam) czy definitywnie przy tym błędzie wymianie podlega czujnik czy być może uszkodzone zostało coś innego? 125 to błąd bodajże klimy a dokładnie wentylatora klimy w chwili obecnej nie mam wentylatora klimy gdyż popsuty jest , był to wentylator ze sterownikiem który standardowo zardzewiał i padł (elektronika wewnątrz) Proszę o sprostowanie błędów jeśli się mylę, oraz jakieś sugestie bądź co trzeba zrobić aby usunąć usterki , pytam o pierwsze dwa błędy
  11. Ze względu na brak czasu (kupno i remont mieszkania) dopiero teraz mogę podać błędy które wczoraj udało mi się odczytać Odświeżam temat, wczoraj podpiąłem inpe i wyskoczyly mi 3 błędy 1 - 123 avtivate grid-controlled cooling 2 - 18 Signal Camshaft sensor outlet 3 - 125 avtivate electric fun z tego co się orientuje to pierwszy błąd to coś z czujnikiem przy termostacie z grzałką termostatu bądź samym termostatem (konkretnej odpowiedzi nie znalazłem) 18 to niby czujnik położenia wałka rozrządu od strony wydechowej (auto normalnie pali normalnie jeździ nic z nim złego się nie dzieje (bynajmniej tak przypuszczam) 125 to błąd bodajże klimy a dokładnie wentylatora klimy w chwili obecnej nie mam wentylatora klimy gdyż popsuty jest , był to wentylator ze sterownikiem ktory standardowo padł. Proszę o sprostowanie błędów jeśli się myle, oraz jakieś sugestie bądź co trzeba zrobić aby usunąć usterki , pytam o pierwsze dwa błędy
  12. Czyli za pomocą inpy dowiem się jaka jest temp w chwili obecnej ? bo nie bardzo rozumiem :? Sprawdzam wtedy temp zadana ze wskazaniami z inpy? Jak uzyskać podgląd za pomocą inpy to pożyczę interfejs i zerknę sobie na dniach. Czy sam jeż może powodować taki cyrk czy on jest jedynie od obrotów nawiewu?
  13. Dobrze zgadza się jest kolo 0 w chwili obecnej wsiadam w auto i jest włączę 16,5 stopnia jak wskazówka zejdzie z niebieskiego pola zaczyna mniej więcej wtedy grzać, i dmucha gorące powietrze i tak dmucha po 10 min jazdy , 20 czy nawet po 30 min wiec z czasem muszę przestawić na 16 stopni bo mi się jajka w wozie zetną nie reaguje na zmianę temp zadanej jest albo zimne powietrze albo tylko gorące niezależnie jak długo auto pracuje i jaka temperatura w aucie już jest.
  14. Dobrze opisujecie tutaj przypadek przy włączonym auto w klimatroniku ze jego zadaniem jest dostosowanie temp automatycznie, a co w przypadku kiedy przycisk auto nie jest ruszany po prostu sam decyduje jaka chce mieć temp i chce 17 stopni a tym czasem bucha gorące powietrze ?
  15. Czujnik zewnętrzny pracuje poprawnie pokazuje w chwili obecnej -5 stopni czyli tak jak np na termometrze domowym, co do temp w aucie no z rana zimno bo mróz wskazówka temp na zegarach wychyli sie lekko za niebieskie pole i juz z nawiewów można dać ciepłe bądź zimne powietrze. Tak jak wspomniałem o ile środkowym panelem można sterować poprzez pokrętło na środku zimne/ciepłe tak strefą na nogi i szybę dmucha przy ustawionych 16 stopniach zimne a 16,5 gorące już, jedyny ratunek to zmniejszenie mocy nawiewu aby się nie upiec nawet w zimie :wink: nie ma zakresu regulacji albo zimne albo gorące i nie wiem co może być tego przyczyną. Czekam na jakieś sugestie :? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.