Skocz do zawartości

bardzo długo się nagrzewa !!! 320 D


bliszi

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdziłem ten elektryczny podgrzewacz

 

działa po około 5 minutach robi sie ciepły a po dłuzej chwili goracy.

czy problem moze byc w termostacie egr ponieważ ten główny wymieniłem?

jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia yego termostatu egr to prosił bym o zdjęcie.

 

proszę o pomoc i rady co może być powodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wyjmij go (czerwona strzałka) i dmuchnij, jak przepuszcza to do wymiany.

http://i668.photobucket.com/albums/vv45/320dslowtech/dsegrth.png

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi e46 320d 136km nagrzewa się do pionu jakieś 20 minut jazdy, nowy termostat główny, termostat EGR sprawdzony sprawny, w chłodnicy Prestone, zepsuta żaluzja chłodnicy. Chyba też coś za długo prawda?

 

tego podgrzewacza elektrycznego nie widzę raczej, ale mam webasto płaszcza silnika - niedziałające. Odłączyłem od niego przewody bo był tylko taki świst jakby chciał zapalić to webasto i nic poza tym. Robił tak kilka razy i przestawał. Nie wiem co tam jest zepsute :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co pokazuje na fotce kolega Vicey to jest podgrzewacz ale z 3,0d. w 2,0 d takiego nie ma. Jest webasto. Tez mam w drugiej beemce odłączone webasto, nowe termostaty, dobrze odpowietrzony, zaluzja dziala a nagrzewanie sie to maskara. ciekaw jestem czy to przez webasto tak powoli sie nagrzewa czy cos innego. Niby w okolicach chlodnicy jest cos takiego jak pojedyczy podgrzewacz ale czy to napewno jest podgrzewacz to nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt mu nie doradzi termostatu EGR? Chyba, że jestem ślepy i nie widzę. Wymieniłeś termostat główny, poza nim jest jeszcze termostat EGR. Nie rób żadnego testu dmuchaniem czy czym innym... Auto ma pewnie z 10 lat, więc ten materiał termoczuły pewnie skończył się jakieś 5 lat temu.

 

Jak kupiłem swoje auto to też cuda były z temperaturą. Wymieniłem dwa termostaty, bo nikt nie był w stanie określić który może być walnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek to powiedz mi za co odpowiada ten termostat EGR (nagrzewanie płynu chłodniczego z ciepła spalin?), bo moim zdaniem jest ok. Robiłem tak jak na forum test z dmuchaniem. Auto nie nagrzewało się w ogóle. Wymieniłem termostat główny i temperatura wędruje do pionu, tyle że powoli. Kolega bolek powyżej wymienił oba i też mu się tak długo nagrzewa silnik. Zrobiłbym z chęcią to webasto i sprawdził jak wtedy z nagrzewaniem, ale brak gotówki na tego typu naprawy :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie auto nie nagrzewało się w ogóle do "pionu". Chyba, że cisnął bym z 10km z butem w podłodze, tylko że po powrocie do normalnej jazdy temperatura opadała. Wymieniono najpierw termostat główny i d**a. Później wymieniłem termostat EGR i do dziś dzień czyli 1,5 roku spokój. Nie mam webasto, więc nie wiem jaki to ma wpływ na nagrzewanie. Kolega zakładający temat napisał, że wymienił tylko termostat główny. Kolejny etap moim skromnym zdaniem to termostat EGR. Nie jestem mechanikiem, więc w sumie nie trzeba mi wierzyć i skonsultować to z kimś posiadającym wystarczające kompetencje w temacie.

 

Druga pytanie to jak kolega jedzie te 15km i w jakiej temperaturze. Jadąc na "dziadka" nie przekraczając 1,8 tys. obrotów przy temperaturze -10, z nawiewem na full to może nie chce się nagrzać. Ja przemierzam najczęściej trasę 20km (w tym końcówka 7km miasto). Po przejechaniu około 8-9km wskazówka stoi w pionie, ogrzewanie na "Auto" czyli jak wiadomo dosyć mocny nawiew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie zastanawiam sie nad tym czy autor tematu ma webasto i czy ma sprawne. Niby ono ma służyć szybszemu nagrzewaniu sie silnika wiec mysle ze wina lezy wlasnie tu. ja mam posputa samą elektronike tą plytke reszta dobra ale musze wydac okolo 400zl zeby to uruchomoic a teraz mi szkoda poprostu. moje drugie bmw z tym ze 3,0d nagrzewa sie po okolo 5km, jest juz pion.

tak ze wina bedzie lezec chyba w tym webasto wkoncu mam nowe oba termostaty wiec napewno nie jest to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sposób z dmuchaniem sie nie sprawdza,wiem bo sprawdzałem nowy i używany,przy nowym jak dmuchniesz to tez powietrze puszcza,najlepiej jest wymienic obydwa na raz i po problemie.Najlepiej kupic orginał BEHR

 

Ale to nie jest prawda. Nowy puszcza tak, ze musisz dmuchac az Ci policzki prawie pekaja.

Stary tak, ze po prostu wszystko przelatuje. Sprawdzalem na aucie regularnie serwisowanym w DE, po 190tkm. Zalane tylko oryginalnymi z BMW plynami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie zastanawiam sie nad tym czy autor tematu ma webasto i czy ma sprawne. Niby ono ma służyć szybszemu nagrzewaniu sie silnika wiec mysle ze wina lezy wlasnie tu. ja mam posputa samą elektronike tą plytke reszta dobra ale musze wydac okolo 400zl zeby to uruchomoic a teraz mi szkoda poprostu. moje drugie bmw z tym ze 3,0d nagrzewa sie po okolo 5km, jest juz pion.

tak ze wina bedzie lezec chyba w tym webasto wkoncu mam nowe oba termostaty wiec napewno nie jest to

 

330d ma spalinowe webasto, czy nazywasz podgrzewacz elektryczny szumnie webasto?

Co masz w 320d - prawdziwe czy elektryczny dogrzewacz?

 

Nawet bez niego powinno w koncu osiagnac pion bez problemow wiekszych bo ile on ma mocy? Niech bedzie, ze ma tyle co czajnik czyli 3KW a twoj silnik ma ile 100KW? To co Ci bardziej dogrzeje?

 

Ja bym problemow szukal w termostacie EGR jesli nie wymieniles (nie sprawdziles), temat wielokrotnie omawiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienilem AGR byl przedmuch 100% ale tem.sie niepoprawila wiec glowny poszedl do wymiany i jest O.K

Podgrzewacz przypuszczam jest rowniez padniety bo faluja obroty ale auto przy -5 po 6 km dochodzi do pionu z ogrzewaniem co znaczy jakies 75 st.a po 12 km jest 90. :8) .

Pozdrawiam

Webasto a podgrzewacz el.plynu to troche co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i są 330d z webasto ale moja nie posiada ma elektryczny podgrzewacz a nagrzewa sie mowie po okolo 5km jest pion nawet przy -20.

w 2.0d mam webasto ale jest uszkodzone nie działa wogóle. Termostaty oba sa nowe BEHR. Nie wiem czy zamontowane ma jakis elektryczny podgrzewacz czy nie. Jak tak to moze on cos nawala. Moje 2,0 osiaga pion ale po około 20-25km podrózy tak ze przesada lekka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie mam rozwalone to webasto w moim 20d 136km, i tez troche dlugo mi sie nagrzewa, 10- 15 km do pionu, i wlasnie nie wiem czy to jest wina tego niedzialajacego webasto czy czegos innego, termostrat glowny mam wymienione, a egr nie mam wcale, poprostu mam go wymontowane i ominiete, a przy tym zacisniete waz zeby nie bylo polaczenia z malego obiegu do duzego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miało miejsce następujące zdarzenie :P Temperatura -5 stopni C. Trasa jak wcześniej wspominałem 20km. Jechałem z 10 km z jakimś gamoniem 80km/h, brak szans wyprzedzenia i przez te 10km silnik się nie nagrzał do "pionu". Ogrzewanie na "Auto" czyli po około 5min. jazdy na full się przełącza automatycznie. Po wyjechaniu na DK1 i powrót do normalnej jazdy tj. zmiana biegu przy 2,5tys. obrotów - "pion" osiągnięty momentalnie. Jeśli nie ma zawalidrogi to przy normalnej jeździe auto nagrzane w 6km. Sprawne oba termostaty, oryginalne BMW, gdyż na początku miałem średnią wiedzę na temat firm produkujących części dla ASO BMW. Jedyne co to, że nie mam webasto.

 

Kolejne pytanie się rodzi, czy autor wie że diesel dłużej się nagrzewa od benzyny? Można powiedzieć nawet, że o wiele dłużej. Nie wiem jak w tych nowych dieslach gdyż przyjemności takim jeździć nie miałem. Mój wiekowy już można powiedzieć 9 letni diesel trochę czasu potrzebuje na złapanie optymalnej temperatury roboczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle z systemem common rail maja sprawnosc znacznie wyzsza niz samochody z silnikami benzynowymi.

Stad nagrzewanie ich jest bardziej dlugotrwale.

 

Jesli jeszcze puszcza nam termostat staje sie to niemozliwe, bo jak widac chlodnica w dieslu do malych nie nalezy.

 

To 10-15km to faktycznie za duzo ale szczerze to jak masz webasto i wiesz, ze nie dziala, to napraw i bedzie dobrze.

Jego role np w moim aucie przjemuje podgrzewacz elektryczny i w sumie to pomaga dosc mocno sie rozgrzac wodzie w ukladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ze tak długo nie odpisywałem

posiadam auto 320d 150 km i tak jak kolega wyżej mi powiedział zebym sprawdził podgrzewacz elektryczny i zobaczył czy robi się ciepły stwierdzam robi sie

wiec posiadam podgrzewacz elektryczny

auto długo się nagrzewa i średnie spalanie pokazuje mi w granicach 12 l

spróbuje wymienić ten termostat egr może coś pomoże

robie odcinki po 15 km i nie nagrzewa sie dopionu czy to moze być powodem ten termostat egr ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.