Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, :oops: WIEM ZE TO NIE DZIAL M ALE TAM CHYBA NIKT NIE ZAGLADA A POTRZEBUJE PORADY :mrgreen: ,zamierzam sprawic sobie m3 tylko jest maly dylemat co wybrac smg czy manual, m3 z smg juz sie przejechalem ,jedzie fantastycznie tylko przy ostrej jezdzie zmiana biegow jest jakas taka "brutalna" z lekkim szarpnieciem, czy to normalne ? jak z wytrzymaloscia tych skrzyn ? Wiem ze manual to manual ale przez ostatnie kilka lat jezdzilem automatami i to jest calkiem wygodne.Z gory dzieki za wypowiedzi.
m3GreenHell
Opublikowano
no ale podpowiedzcie koledze czy łatwiej zajechac sprzegło czy samą skrzynie w smg czy w manualu :D bo przy takiej mocy to moment może być :P
szukam
Opublikowano

Kolego, również jeździłem M3 z SMG i skrzynia jak dla mnie też zmieniała te biegi zbyt brutalnie, przy każdej zmianie było dosyć mocne szarpnięcie, nawet przy niskich prędkościach i spokojnej jeździe i nie sądzę aby to była prawidłowa praca, przynajmniej w egzemplarzu którym ja miałem okazję jechać.

 

Tutaj zbyt wielu użytkowników M3 nie znajdziesz, zapytaj tutaj.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

smg mozna na szybko zresetowac, dodatkowo mozna zrobic adaptacje sprzegla...

przy zmianie biegu odpuszczasz gaz jak w manualu... daje po krzyzu tylko przy mega agresywnej zmianie biegu , w normalnym trybie jest spokojnie, jak komus szarpie to cos robi zle....

 

podobno smg lagodniej obchodzi sie ze sprzeglem...

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowanie tylko SMG.

Manual w M3 to porażka mało precyzyjny i uciążliwy w eksploatacji miałem jednego manuala i potem już tylko 2x SMG i innej skrzyni bym nie kupił.

W SMG łatwiej jest zniszczyć sprzęgło jeżeli ktoś nie dba o robienie adaptacji i często używa procedury startu.

Jeżeli nie używamy procedury a adaptacja jest odpowiednia to wytrzyma więcej niż w manualu gdzie ktoś bardzo łatwo może je przypalić.

Co do awaryjności w manualach często padają synchronizatory przy ostrym traktowaniu skrzyni (a w końcu to M3) w SMG skrzynia jest praktycznie nie do zabicia siłownik wrzuca biegi więc sam użytkownik jej nie uszkodzi.

Nigdy nie słyszałem o uszkodzonej skrzyni przy SMG często za to pada jej osprzęt.

Sama skrzynia to jest to samo co manual tyle,że nie ma ograniczników w skrzyni nadających pozycję danego biegu nie jest to potrzebne gdyż wybierak wie doskonalę jak ma to zrobić.

Sprzęgło i dwumas identyczne manual/smg.

 

Co do brutalnych zmian to już tak ma być ale bez przesady.

Jeżeli komuś naprawdę wali skrzynia przy ostrej zmianie biegów należy wykonać adaptację, sprawdzić luzy w układzie napędowym oraz tuleje w tylnej belce i stan podłogi(potrafi pękać gdy zaniedbamy wymianę tulei wózka a ich zużycia nie da się wyczuć na aucie) Jeżeli to wszystko będzie w porządku skrzynia pracuje brutalnie ale przyjemnie.

W codziennej jeździe należy delikatnie odpuścić gaz przy zmianie biegu wtedy zmiana jest gładka.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Chcę kupić sobie kolejną zabawkę potrzebuję porady lepiej na biegach czy smg

Rok od 2002 do 2005

  • 4 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Ja koniecznie chcialem klasycznego manuala. Jednak wpadla mi w rece piekna sztuka z SMG i nie zaluje ani troche i polecam kazdemu. Jestem zachwycony, spawdza sie w codziennym uzytkowaniu i na torze. Troche slabo przy lepszym driftowaniu. Z perspektywy czasu ja wybralbym SMG.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Chyba zależy czego się oczekuje. Ja bardzo bardzo mocno uparłem się na M135i w manualu i nie żałuję. Aczkolwiek jeździłem ostatnio wszystkimi modelami M w sprzedaży (od M3 do M6 gran coupe i X6M) i powiem szczerze, tylko M3 było zestrojone fajnie, jeśli chodzi o biegi.

 

Mnie automat strasznie przeszkadzał, bo jeśli w trakcie jazdy go zaskoczysz, to czas zmiany biegu z deklarowanego 0.1s zmienia się w 1.5s :P Zresztą, kołyski w śniegu automatem się nie da zrobić skutecznie.

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
m3 e 46 smg ,m3 e92 dkg,natomiast co do 135i czy 335i czy m135i tylko manual bo zwyky automat nie pasuje do charakteru tych aut,a dkg jest albo niedostępne albo jak w przypadku 335i e92 dostępne w nielicznych egzemplarzach po lifcie na twin scrollu.Sam jezdze teraz 335i e92 w manualu i sposób dzialania sprzęgła elastycznośc silnika ,wszystko przemawia za tym ze 335i w manualu jeżdzi się bardzo przyjemnie.W m3 wygląda to zgoła inaczej.Miałem m3 e46 w smg i powiem Ci ze wszystko da się nim zrobić skutecznie co związane z jazda bokiem bez kopania w sprzęgło wystarczy odpowiednio bujnąć masą tym bardziej ze jest szpera,co do nowej e 92 to tez tylko dkg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.