Skocz do zawartości

3.0i NIE PALI CZASAMI NA WSZYSTKIE GARY


rekowsky

Rekomendowane odpowiedzi

Mam to samo w 4.4i z 2006 ale tylko zimą jak temperatura spada poniżej 0°C, silnik zaczyna nierówno pracować.Czasami muszę ponownie uruchamiać silnik kilka razy aż zaskoczy na wszystkie cylindry.Potem zapala się "check engine"',który gaśnie lub po zimie trzeba go skasować

Ale jaki to jest problem to nie mam pojęcia.Może koledzy znają ten problem w obu przypadkach i jak sobie z tym poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Dokładnie :idea: Konserwacja elektryki powinna zażegnać problem :cool2:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam to samo w 4.4i z 2006 ale tylko zimą jak temperatura spada poniżej 0°C, silnik zaczyna nierówno pracować.Czasami muszę ponownie uruchamiać silnik kilka razy aż zaskoczy na wszystkie cylindry.Potem zapala się "check engine"',który gaśnie lub po zimie trzeba go skasować

Ale jaki to jest problem to nie mam pojęcia.Może koledzy znają ten problem w obu przypadkach i jak sobie z tym poradzić?

to samo, ten sam silnik.komp nic nie pokazuje tzn.bledy braku iskry na wszystkich cylindrach.cewki mam dobre, swiece nowe.to nie to.sadze, gdzies cos nawet czytalem ze jakies zawory cisnienia nie trzymaja i olej splywa z popychaczy, z valvetronica i wypadaja zaplony.chcialbym to rozwiazac ale nie wiem gdzie ugryzc :cry2: :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no wlasnie, probujac znalesc przyczyne zagladac do odmy zobaczylem ze popekana cala, wymienilem na nowa(2sztuki) i bylo super ale problem wrocil wiec musze sprawdzic czy cos tam sie znowu nie dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, probujac znalesc przyczyne zagladac do odmy zobaczylem ze popekana cala, wymienilem na nowa(2sztuki) i bylo super ale problem wrocil wiec musze sprawdzic czy cos tam sie znowu nie dzieje.

 

mogla sie wypiąć rurka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ m54 sa wrażliwe na prawidłowe działanie odmy i gdy z na coś nie tak lubią wtedy zassać olej,zmieniać tez skład mieszanki itd( wtedy wywala błędy składu mieszanki ), mogło mi w tym czasie po prostu zalewać świecę z racji złego składu mieszanki,lub zassać wlanie olej z kolektora. Trafiłem na ten problem przypadkiem,wcześniej stawiałem właśnie na cewki i świecę( czasem rano pojawiało sie sporadycznie wypadanie zapłonów),nie mogłem dojść wiec odpuściłem aby choroba sie rozwinęła -możne coś więcej się wydarzy,ale zaczął brać mi olej wiec dastałem się do odmy aby ja wymienić, po złożeniu odmy nagle właśnie zaczął przez moment źle pracować i go trzęsło, zgasiłem silnik i odpaliłem -było ok,następnie po chwili niby poprawnej pracy wywalił chec- wypadanie zapłonów cylindra.Dobrałem sie do odmy-jeden wężyk był luźny i źle się wczepił,złożyłem poprawnie i od tamtej pory już nic takiego się nie działo. Edytowane przez erikson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no wlasnie, probujac znalesc przyczyne zagladac do odmy zobaczylem ze popekana cala, wymienilem na nowa(2sztuki) i bylo super ale problem wrocil wiec musze sprawdzic czy cos tam sie znowu nie dzieje.

 

mogla sie wypiąć rurka

w tym silniku n62 nie ma rurki na odmie.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FB52&mospid=47742&btnr=11_3258&hg=11&fg=15. musze poszperac troszke wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
I jak KKX5 znalazłeś rozwiązanie? Też mam N62 i też nierówno pracuje jak jest zimny. Komputer wyrzucał cewki, wszystkie wymieniłem na nowe i nic to nie dało. Wymieniłem również oba separatory i też nic. Daj znać coś ustaliłeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tak. najprawdopodobniej sa to zuzyte nie wiem jak to po polsku sie pisze ale sa to intermediate levers http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FB52&mospid=47742&btnr=11_3269&hg=11&fg=25 nr 5 na rysunku. naprawa jest bardzo kosztowna wiec daje sobie spokoj tym bardziej, ze po zmianie na olej 0w-40 problemu nie mam. robilem test disem na to jak dziala ten system przy porannym odpaleniu ( jest procedura) i silnik nie przechodzi tego testu wiec raczej to bedzie to, choc tak jak napisalem ze wzgledu na to iz chcialem aby olej dochodzil jak najszybciej do glowicy zmienilem na 0w i jest dobrze. poczytalem troszke na angielskich forach i problem troszke nie pasuje do tego z intermediate, poniewaz tam pisza, ze jak obroty spadaja po odpalaniu to wtedy strasznie trzesie i wypadaja zaplony a u mnie bylo, ze odrazu na wyzszych zle chodzil a pozniej bylo dobrze. zastanawiam sie tez nad zmiana zaworkow, ktore trzymaja olej http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FB52&mospid=47742&btnr=11_3257&hg=11&fg=15 nr 8 na rysunku. Moze byc tak, ze olej splywa caly do miski i powoduje brak cisnienia na zaworkach http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FB52&mospid=47742&btnr=11_3269&hg=11&fg=25 nr 9 na rysunku, ktore to maja scisly zwiazek z tymi intermediatami, ale to moje rozmyslania tylko..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

WItam Kolegów!

Co prawda moja BMW to X3 E83N LCI 2.5si, ale problem mam chyba podobny co u Was. Wystarczy, że auto trochę postoi np. przez noc i rano bardzo często zaraz po jego odpaleniu ma problem (nawet latem):

1. słychać wyraźny metaliczny stukot tak jakby w głowicy, który po przejechaniu samochodem 200 m cichnie i słychać normalne "cykanie",

2. również zaraz po odpaleniu czasami silnik pracuje tak jakby nie palił na jeden gar i jest to zarówno przy podwyższonych obrotach jak i po ich ustabilizowaniu, po czym za chwilę jakby załapywał ten 6 gar i silnik pracuje normalnie.

Olej mam zalany 5W30, zastanawiam się nad zalaniem 0W40 - tak jak któryś z Kolegów opisywał. Również wydaje mi się, że chyba są to objawy jakby nie trzymania oleju w głowicy - może faktycznie powinienem zastanowić się nad wymianą zaworków utrzymujących go w głowicy (jeżeli są)?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie :-))

Pozdr

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem zgłębiać temat "nie palenia na wszystkie gary zaraz po odpaleniu" i poradziłem się w tej kwestii Kolegi z forum YOSHIMURA01, który przedstawił mi swoją teorię na ten temat i za jego zgodą pozwolę sobie ją zacytować:

Twoim problemem na zimnym silniku jest wypadanie zaplonow spowdoowane spadkiem cisnienia w listwie paliwowej. Przy spadku cisnienia dochodzi o wrzenia paliwa, a tym samym do powstawania gazow. PRzy probie zaplonu uklad jest zapowietrzony, a do komor jest zlewane (nie wtryskiwane jak powinno byc) paliwo. Paliwo zalewa swiece i napiecie na odpalenie takiej "dziwnej" mieszanki jest za niskie. W ogole tego typu produktu iskra swiecy zaplonowej nie odpali. Dopiero po wysuszeniu swiecy oraz wytworzenia odpowiedniego cisnienia na listwie paliwowej uzupelnionej max paliwem - bez dodatku gazow skutkuje zaplonem mieszanki na kazdym cylindrze. Przyczyna moze byc skorodowany regulator cisnienia na listwie wbudowany w filtr paliwa. Dlatego filtr paliwa pomimo, ze jest drogim produktem nalezy wybierac z najwyzszej polki czyli MANN, BOSCH, KNECHT.

 

Kolejna przyczyna moze byc slaba wydajnosc pompki paliwa. Za male cisnienie = wypadanie zaplonu.

Dopiero raczkuję w materii benzynek ale postaram się ruszyć ten temat (nie ukrywam, że nie obejdzie się bez pomocy YOSHIEGO - za co z góry dziękuję :D ) zaczynając w moim przypadku od filtra paliwa. Podejrzewam, że teoria YOSHIMURY01 może mieć rację bytu, gdyż filtr paliwa u mnie znajduje się w zbiorniku :shock: dodatkowo jest zatopiony w paliwie i jest połączony z regulatorem ciśnienia. Z uwagi na fakt, że jest to dosyć drogi interes, prawdopodobnie nie był wymieniany przez dłuższy okres czasu, a co za tym idzie może mieć wpływ na wypadanie zapłonów :-). Następnym krokiem będzie zmiana oleju na 0W40 i wymiana zaworka zwrotnego w głowicy. Jeszcze nie wiem jak się zabrać do wymiany tego zaworka, gdyż na REALOEM widoczny jest jeden a w opisie są 2 szt. (ale ten temat też rozkminia Kolega YOSHIMURA01). No i kolejna rzecz, jak trudna jest jego wymiana, gdzie go zlokalizować i czy można to zrobić bez jakiś specjalistycznych przyrządów i rozbierania połowy silnika. Jeżeli Ktoś ma jakieś informacje na temat jego wymiany, umiejscowienia itp. to bardzo proszę o wszelkie sugestie :-) Oczywiście jeżeli wszystko się uda, poinformuję wszystkich o rezultacie :-)

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

WItam,

w moim N62 mam dokładnie ten sam problem, tzn. jak tylko temperatura spada poniżej 5 stopni to niestety podczas porannego uruchomienia nierowno pracuje. Świece i cewki nowe i dalej jest tak samo. Może ktoś uporał się już z problemem, jakieś wskazówki? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam i z kotletem odrazu: 645i:

27A0- wentylator skrzynki el. sterowanie!

279C- mapa sterowania termostatu- chlodzenie

274E- wykryto wypadanie zaplonow- blad sumy kontrolnej

2743- wykryto wypadanie zaplonow- cylinder 5

itd

itd

wszystkie osiem cylindrow!!!

Takie bledy pokazal komp!

Jak jest zimny silnik, to "brzydko" odpala, ale od strzalu, nierowno chodzi az do momentu calkowitego nagrzania sie plynu chlodzacego! Po miesiacu kombinacji i grzebania w necie, poddaje sie! :) YOSHIMURA01 pisal o tym problemie (wyzej jest cytat) i podaje, ze przyczyna moze byc "skorodowany regulator cisnienia na listwie, wbudowany w filtr paliwa"! - MOZE MI KTOS POWIEDZIEC, GDZIE ON SIE ZNAJDUJE??? Moze nr czesci z realOEM, bo szukam i nie moge tego znalezc!

Dzieki wielkie i czekam na wskazowki! Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam również N62 i problem z odpalaniem w ziemie. Miałem 2 błędy odnośnie braku zapłonu na 2 cylindrach, raz było tak źle że wywaliło błąd braku zapłonu na wszystkich 8 cylindrach.

Ponadto męczy nie P0444 ale chyba to będzie ten zaworek na przepustnicy, nie mam czasu go zamówić. Dzisiaj wymieniłem świece, dalej chodzi nierówno na zimnym :/ Zauwazyłem też że mam dojechane cewki ale nie chcę ich narazie wymieniać skoro nikomu nie pomogło, cieknie olej przez pokrywę na świece (poci się delikatnie) wyczyściłem wszystkie cewki z syfu i odtłuściłem, nowe swiece NGK i brak poprawy, dodatkowo wszystki kostki przeczyściłem...

 

Jak położę rękę na pracującym silniku (bez pokrywy) co jakiś czas jest jakby stuknięcie, silnik nie pracuje idealnie równo :/

 

Jesli chodzi o zaworek to raczej skłaniałbym sięw stronę O-ringu który go uszczelnia, wątpię żeby był zajechany, nawet jeśli jest zajechany to sam zaworek i tak nic nie da gdyś jego cylider (w głowicy) też bedzie zajechany. wygląda jakby ten zaworek był w głowicy? Zmienił go ktoś?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie szkoda że nikt nie odpisuje, poradziliście sobie z waszymi problemami?

 

Po wymianie świec, i korka od paliwa (popękana uszczelka) problem P0444 zniknął. Zaczął mnie nękać P0306 czyli brak zapłony na 6 cylindrze... W dodatku silnik jexdzi normalnie (pali jak zwykle dla mnie źle), ale wywala zapłon podczas stopniowego dynamicznego przyśpieszania od około 2-3 do 4 tyś obrotów na np 3 biegu. Zaczyna wtedy migać kontrolka engine check kilka razy, aż w końcu zapala się na stałe. Nie gasząc auta sprawdzam błąd i za każdym razem jest to P0306 na 6 cylindrze. Jak zgaszę auto, odpala normalnie i check engine znika...

 

PS, możecie mi wytłumaczyć jak sęustawia te diabelne Vanosy? Może to ich wina? Z tego co rozumiem te specjalne blokady wałków służą tylko do zablokowania/ustawiania rozrządu w trakcie dokręcania Vanosu?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.