Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam takie pytanie bo od kilku dni zauważyłem takie zjawisko i nie przypominam sobie , żeby w zeszłym roku czy przed dwu laty też to było. A więc gdy auto stoi np w garażu po nocy lub stoi dłużej niż godzinkę na zimnym ,teraz mrozie w okolicy -6 stopni , jak wsiadam do samochodu naciskam na hamulec bo chcę odpalić auto ( automat ) to pedał hamulca jest bardzo twardy w momencie odpalenia silnika staje się normalny i zachowuje się jak zawsze. W czasie jazdy z hamulcami jest wszystko ok , prawidłowo wspomaga hamowanie , siła hamowania też jest taka sama jak zawsze , nie ma żadnych błędów. Po wyłączeniu silnika , hamulec zachowuję naturalna miękkość , zachowuje się standardowo i prawidłowo ale już po postoju np godzinnym znowu staje się twardy w momencie odpalania silnika. Płyn hamulcowy wymieniony w ASO w lipcu 2011 roku. Wiem , że zawsze na wyłączonym silniku hamulec musi być twardszy bo nie jest wspomagany ale nie mogę sobie przypomnieć czy tak było w ubiegłych latach. Jak jest u was może to wina niższych temperatur i sprawa jest naturalna ? Może tak po prostu ma być , a mi się tylko coś uroiło ale wolę Was zapytać. BMW E60 3.0 d
Opublikowano
To normalne,silnik nie pracuje i vacum pompa nie wytwarza podcisnienia i serwo czyli wspomaganie nie działa.Dlatego masz twardy pedał hamulca :norty:
Opublikowano

Bratpit, mam to samo, albo miałem. Kiedyś (na oko rok, poltora roku temu) wsiadalem po nocy, noga na hamulec i odpalanie. Hamulec zawsze był miękki. Potem (pol roku temu) miałem tak ze bardzo często był twardy przy warunkach jak wyżej. A obecnie znów jest zawsze miękki ( albo przestałem zwracać na to uwagę - sprawdze jak będę gdzieś jechał). Szukałem trochę po internecie i doszperalem sie informacji o zaworku działającym jednostronnie, który może po prostu przepuszczac i podcisnienie ucieka stopniowo na postoju a pedał robi sie twardy. Niech może ktoś bardziej obeznany rozwinie te myśl.

 

Cytat z forum innej marki - problem ten sam:

 

Mogą być dwa uszkodzenia - pierwsze to serwo, drugie - zaworek zwrotny na przewodzie między kolektorem, a serwem. Obydwa uszkodzenia dają identyczny objaw.

Zaworek łatwo sprawdzić - trza zdemontować i dmuchnąć czymś w niego. W jedną stronę powinien przepuszczać powietrze, w drugą nie. Od tego ja bym zaczął.

Opublikowano
Bratpit, mam to samo, albo miałem. Kiedyś (na oko rok, poltora roku temu) wsiadalem po nocy, noga na hamulec i odpalanie. Hamulec zawsze był miękki. Potem (pol roku temu) miałem tak ze bardzo często był twardy przy warunkach jak wyżej. A obecnie znów jest zawsze miękki ( albo przestałem zwracać na to uwagę - sprawdze jak będę gdzieś jechał). Szukałem trochę po internecie i doszperalem sie informacji o zaworku działającym jednostronnie, który może po prostu przepuszczac i podcisnienie ucieka stopniowo na postoju a pedał robi sie twardy. Niech może ktoś bardziej obeznany rozwinie te myśl.

 

 

no własnie mi się wydaje , że zeszłej zimy tego nie było ale może nie zwróciłem na to uwagi chociaż jestem pod tym względem uczulony. Może właśnie coś w serwie przymarza ?

Opublikowano

W moim byłym BMW pedał hamulca był zawsze twardy - czy to zima czy to lato. Po położeniu nogi na hamulec i odpaleniu silnika było charakterystyczne - jakby to nazwać - wtopienie/zmiękczenie pedału hamulca.

To samo mam teraz w VW

Więc dla mnie norma - a przynajmniej tak jest i bywało u mnie - co przyjąłem za standard.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam dzis zauwazylem ze podczas parkowania gdy wykonywałem kilka manewrów e60 530d (automat) pedał hamulca robi się twardszy i traci swoją skuteczność. Manewry wykonywałem bez gazu. W momencie gdy wcisnełem trochę gazu hamulec odzyskiwał swoją sprawność. Podczas normalnej jazdy hamulce działają prawidłowo. Czy jest to normalne zjawisko czy mi się coś ubzdurało ?
Opublikowano

Nie jest to normalne. Masz albo niewydajną pompę lub nieszczelność w układzie podciśnienia.

Ja nawet po tygodniu postoju po wejściu do samochodu i naciśnięciu pedału hamulca czuję, że wspomaganie siły hamowania działa prawidłowo (miękki pedał).

Opublikowano
Wydaje mi się że winą jest pompa vacum bo już raz była wymieniana (brak hamulca oraz przyspieszenia) a ostatnio u mechanika była uszczelniana bo był wyciek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.