Skocz do zawartości

Błąd ciśnienia w oponach


Wujek22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku dni trochę posypało śniegiem w Wawie, no i wczoraj przejeżdżając przez jedną z takich mocno nieodśnieżonych ulic pojawił mi się na czerwono błąd ciśnienia w oponach. Dodam, że opony mam nowe, niedawno założone zimówki (nie run-flat). Po ok. dobie ciśnienie w oponach `na oko` wydaje się być w porządku. Próbowałem resetować to ciśnienie w komputerze ale za chwilę komunikat błędu pojawia się znowu.

Co może być przyczyną? Nie bez powodu napisałem o tym śniegu, gdyż samochodem jeżdżę od półtora roku i nie miałem wcześniej takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdź ciśnienie w kołach a nie na oko.

Po drugie jeśli zmieniałeś koła to dokumentacja mówi ze powinno się od nowa skalibrować czujniki czyli zrobić aktywację.

Jak to nie pomoże to komputer i sprawdzenie błędów może jakiś czujnik szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma Runflat do kontrolki cisnienia w oponach?? Zakladasz nowe opony/kola resetujesz system i po sprawie. Przeciez tam nie ma zadnego czujnika, spadek cisnienia jest rozpoznawany przez czujnik ABS (kolo w ktorym jest mniej powietrza ma mniejsza srednice, wiec sie szybciej obraca).

 

Edit: kamiloo98 byl szybszy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Done :)

Pojechałem do wulkanizatora i uzupełniłem ciśnienie we wszystkich oponach (we wszystkich brakowało ok. 0,2), następnie zresetowałem czujnik i jest OK :)

Prawdopodobnie był to jakiś chwilowy błąd czujnika, gdyż ciśnienie nie było na tyle niskie żeby `krzyczał` ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
U mnie czujnik obudził się przy spadku ciśnienia z 2.4 do 1.5

Także chyba raczej zbyt późno.

Są dwa typy pomiaru ciśnienia w kołach: FTM (Flat Tire Monitor) i TPM (Tire Pressure Monitor). Zależy, który masz u siebie. Pierwszy to rozwiązanie czysto programowe, komputer porównuje prędkość obrotową kół z czujników, jeżeli w jednym kole spada ciśnienie zmienia się jego promień przez co zmienia się prędkość obrotowa koła i system odnotowuje spadek ciśnienia w oponie. Minusem tego rozwiązania jest to, że system nie zareaguje na stopniowy spadek ciśnienia we wszystkich kołach. Wartością odniesienia w tym przypadku są pozostałe koła. Jeżeli we wszystkich będzie podobna prędkość obrotowa, system nie zareaguje. Stąd może spaść i do 1,5 bara bez żadnego komunikatu. TPM to czujniki zamontowane w kole i one reagują na spadek ciśnienia w stosunku do wartości referencyjnej, czyli tej przy której resetowane było ciśnienie i ono jak najbardziej powinno dać sygnał o spadku w dowolnym kole lub wszystkich na raz poniżej tej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu prosząc kolegów tym samym o wskazówkę co robić. Otóż komp w mojej buni (e90 335d 2009 US)po zmianie opon wywala żółtą kontrolkę od systemu RDC i na desce między zegarami pojawia się "INACTIVE".Koła mam ori z czujnikami.Znajomy sie podłaczał z INPą która to nie mogła się połączyć nawet z modułem.Próbując błąd skasować przez BC po naciśnięciu RESET pojawia się również INACTIVE .. Tak jakby zasilania rdc nie było.Sprawdziłem więc bezpiecznik w schowku i jest dobry.nie mam więcej pomysłów może ktoś obcykany w temacie wie gdzie leży przyczyna :idea: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

Mam zwykle wentyle w kołach, a na lato RoF.

 

Wolałbym nie jechać 150km/h bez powietrza.

 

Jak jest RoF to pewnie te 'programowe' czujniki nie zadzialaja - czyz nie ? Bo opona nadal sztywna i o podobnym ksztalcie?

 

Sa jakies inne mozliwosci, jakies inne czujniki? Skad mam wiedziec czy moje auto wspolpracuje z nimi (w sensie ma jakas antene/nadajnik czy wlasciwie odbiornik) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, o ile wiem detekcja przebitej opony jest realizowana przez czujnik ABS i nie ma żadnych czujników ciśnienia, po prostu jak opona robi się niższa to prędkość obrotowa się nie zgadza na czujniku ABS. Nie ma żadnych nadajników/odbiorników. W każdym razie ja nie mam.

Jak założysz nowe opony trzeba je równo napompować i zresetować na BC kontrolę ciśnienia i tyle.

 

PS. Chyba nie jeździłeś na przebitym RunFlacie, ogólnie od razu zorientujesz się że masz przebita oponę i czujnik to od razu pokaże, kształt opony w cale nie jest podobny jak napompowanej ;) U mnie potrzebował około 500 metrów żeby się zorientować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, o ile wiem detekcja przebitej opony jest realizowana przez czujnik ABS i nie ma żadnych czujników ciśnienia, po prostu jak opona robi się niższa to prędkość obrotowa się nie zgadza na czujniku ABS. Nie ma żadnych nadajników/odbiorników. W każdym razie ja nie mam.

Jak założysz nowe opony trzeba je równo napompować i zresetować na BC kontrolę ciśnienia i tyle.

 

PS. Chyba nie jeździłeś na przebitym RunFlacie, ogólnie od razu zorientujesz się że masz przebita oponę i czujnik to od razu pokaże, kształt opony w cale nie jest podobny jak napompowanej ;) U mnie potrzebował około 500 metrów żeby się zorientować.

No nie jezdzilem, to prawda.

Pytam na zaś.

 

Chyba lepiej zapytac ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne że lepiej zapytać :D

 

Chodzi mi o to że niektórzy uważają, że jak mają opony RUnFlat to już można nie mieć powietrza i normalnie jechać, a tak nie jest. Jedyna różnica w porównaniu z normalną to, że nie spadnie Ci z felgi i felga jej nie potnie bo brzegi są twardsze i felga nie jeździ po spodzie opony bez powietrza i to wszystko przy założeniu że jedziesz 60km/h i po równej drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja wlasnie probuje uniknac RoF...

 

Wolalbym zwykle opony i prawdopodobnie na takie zmienie.

 

Boje sie utraty komfortu jak i glosniejszej pracy zawieszenia, wyrywania kierownicy z rak na koleinach jak i duzo wiekszego spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Podłączę się do tematu prosząc kolegów tym samym o wskazówkę co robić. Otóż komp w mojej buni (e90 335d 2009 US)po zmianie opon wywala żółtą kontrolkę od systemu RDC i na desce między zegarami pojawia się "INACTIVE".Koła mam ori z czujnikami.Znajomy sie podłaczał z INPą która to nie mogła się połączyć nawet z modułem.Próbując błąd skasować przez BC po naciśnięciu RESET pojawia się również INACTIVE .. Tak jakby zasilania rdc nie było.Sprawdziłem więc bezpiecznik w schowku i jest dobry.nie mam więcej pomysłów może ktoś obcykany w temacie wie gdzie leży przyczyna :idea: :mad2:

 

A wymiana była samych opon, czy felg też i masz nowe czujniki?

Bo jak czujniki nowe to trzeba je wpisać (niestety nie wiem jak).

Jak czujniki takie same, to musisz system przyuczyć. U mnie w e85 jest od tego przycisk - wygląda tak samo jak ta kontrolka.

 

Generalnie to sam mam problem z czujnikami (też mam wersję US auta), bo za cholerę nie mogę się z nimi dogadać.

Chwilowo po prostu to dziadostwo całkowicie wyłączyłem, bo i tak mi nie działa, a przynajmniej kontrolka nie wkurza.

Niestety nie mam pojęcia jak sprawdzić co jest źle. INPA pokazuje 127 stopni celcjusz z każdego czujnika, bez podania ciśnienia i wieku baterii.

Wyjąłem czujniki, wyglądają na oryginalne. Jeden otworzyłem (raczej nieodwracalnie) i bateria daje 3V nawet pod obciążeniem.

Może ktoś wie jak wprogramować czujniki albo sprawdzić jakie są wprogramowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu prosząc kolegów tym samym o wskazówkę co robić. Otóż komp w mojej buni (e90 335d 2009 US)po zmianie opon wywala żółtą kontrolkę od systemu RDC i na desce między zegarami pojawia się "INACTIVE".Koła mam ori z czujnikami.Znajomy sie podłaczał z INPą która to nie mogła się połączyć nawet z modułem.Próbując błąd skasować przez BC po naciśnięciu RESET pojawia się również INACTIVE .. Tak jakby zasilania rdc nie było.Sprawdziłem więc bezpiecznik w schowku i jest dobry.nie mam więcej pomysłów może ktoś obcykany w temacie wie gdzie leży przyczyna :idea: :mad2:

 

A wymiana była samych opon, czy felg też i masz nowe czujniki?

Bo jak czujniki nowe to trzeba je wpisać (niestety nie wiem jak).

Jak czujniki takie same, to musisz system przyuczyć. U mnie w e85 jest od tego przycisk - wygląda tak samo jak ta kontrolka.

 

Generalnie to sam mam problem z czujnikami (też mam wersję US auta), bo za cholerę nie mogę się z nimi dogadać.

Chwilowo po prostu to dziadostwo całkowicie wyłączyłem, bo i tak mi nie działa, a przynajmniej kontrolka nie wkurza.

Niestety nie mam pojęcia jak sprawdzić co jest źle. INPA pokazuje 127 stopni celcjusz z każdego czujnika, bez podania ciśnienia i wieku baterii.

Wyjąłem czujniki, wyglądają na oryginalne. Jeden otworzyłem (raczej nieodwracalnie) i bateria daje 3V nawet pod obciążeniem.

Może ktoś wie jak wprogramować czujniki albo sprawdzić jakie są wprogramowane?

Nie wiem jak w e85 ale w e90 nie ma czujników ciśnienia, stan opon jest odczytywany przez porównanie prędkości obrotowej kół z czujników ABS. Wydaje mi się, że też nie masz czujników ciśnienia, sprawdź zanim będziesz je wyprogramowywał, może któryś z czujników ABS szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.