Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A czym sie różni papier od doznań ? Ja po przyroście dwa razy większym w swoim silniku określił bym jako subtelne. Pomiary wykazały przyrost b. duży.

 

Odczucia przyspieszenia, wciskania w fotel, to kwestia przede wszystkim gwaltownosci narastania momentu obrotowego, a w drugiej kolejności faktycznej poprawy wyników.

 

Swego czasu miałem dzien po dniu trzy auta z identycznym przyspieszeniem, odczucia zaś były dramatycznie rożne. Od nie jedzie po "za...la" w odczuciach wygrało auto najsłabsze i najmniejsze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

 

Swego czasu miałem dzien po dniu trzy auta z identycznym przyspieszeniem, odczucia zaś były dramatycznie rożne. Od nie jedzie po "za...la" w odczuciach wygrało auto najsłabsze i najmniejsze.

 

Dokładnie, przyspieszenie w Polo 1.2 tsi 105, gorsze od mojego 520d o 1,5 s do 100 kmh, odczuwalne jest dużo bardziej spektakularnie.

Opublikowano

o co wam obu chodzi ?

 

o to że wyszło mało koni i dlatego zakładacie że czuć że wóz nie jedzie ? tego nie wiemy , kolega ma pomierzyć ile 0-200 , na pewno nie będzie tak szybkie jak 335i powyżej 160 bo to nadal 4 cylindry nie 6. ale nadal to jest 5 sek do setki w 4 cylindrach na seryjnym osprzęcie

 

nadal czuć że nie jedzie ?

no to takie 330d też nie jedzie bo ma 5 z groszami do setki ,

R36 też lipa bo ma 5 z groszami do setki, mps , golf R do bani bo też ma mało, tylko diesel 4 4 cyl jedzie odczuwalnie dobrze bo ma duży przyrost mocy po programie ?

Opublikowano

W małych i lekkich autach przyspieszenie jest bardziej odczuwalne. Ponadto na odczucia ma tez wpływ konstrukcja zawieszenia i inne elementy

 

0-200 zmierzę kiedy będa warunki. Jadę za miesiąc do Frankfurtu, to bedzie okazja. Teraz warunki niestety kiepskie

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Joseph. No niestety nie rozumiesz o co nam chodzi. 4 cylindry w evo GT400 lata temu nie dawało żadnych szans nawet współczesnym 6 cylindrom w BMW. 4 cylindry diesel był akurat przykładem auta ktore kompletnie nie dawało poczucia dynamiki (525d xdrive) w przeciwieństwie do 4 cylindrow w Cooper S. I tak można by długo opowiadać, ale temat nie o tym.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Jak dla mnie wynik jest ok.

U mnie po chipie wyszło + 38 KM i 48 Nm. Przyrost na poziomie 12% nie powala.

Tutaj box dał ponad 13 %.

Opublikowano

Jak dla mnie sprawa ma się tak - są auta co mogą mieć duza moc a nie będą szybkie... będzie auto z mniejszym przyrostem a szybsze - kwestia jak rozwija moment i jakie ma rampy.

Myślę ze jeśli po modyfikacji poszło 30KM w gore i moment znacznie i osiągi zmierzone potwierdzają poprawę to nie można się czepiać...

Dla mnie jedyny negatyw w sprawie to cena i sprawy gwarancyjne tym bardziej ze nikt nie zmienia jeszcze map...

 

Swoja teorie podpieram faktem ze kiedyś zmodyfikowane auto poszło +10KM i 50Nm i zrobiło się naprawdę bardzo szybkie. Gdyby nie pomiary przed i po to bez problemu łyknąłbym każdą opowieść ze jest ponad +50 w koniach... wyniki papierowe wręcz mnie nawet lekko zasmuciły ale test drive absolutnie nie...

Naturalnie zużycie paliwa spadło i elastyczność mocno poprawiono - chyba właśnie o to chodzi na co dzień.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak dla mnie to seryjnie F30 328i z automatem wymiata, w każdym razie doznania są takie, że jak się jedzie np 40-60 kmh i naciśnie się deskę to auto wyrywa tak do przodu, że całkiem solidnie wgniata w fotel. Bardzo dynamiczne, zrywne auto. Zdecydowanie "jedzie".
Opublikowano
To prawda. Z modulem wymiata jeszcze bardziej. I to czuć
Opublikowano
Joseph. No niestety nie rozumiesz o co nam chodzi. 4 cylindry w evo GT400 lata temu nie dawało żadnych szans nawet współczesnym 6 cylindrom w BMW. 4 cylindry diesel był akurat przykładem auta ktore kompletnie nie dawało poczucia dynamiki (525d xdrive) w przeciwieństwie do 4 cylindrow w Cooper S. I tak można by długo opowiadać, ale temat nie o tym.

 

i co z tego jak 360/380 KM evo X jest wolniesze od 330 km 335i w predkosciach 140-160+?

 

Poza tym znowu jest poruszany temat EVO, czyli samochodu, ktory jest niepraktyczny, koszta utrzymania sa 2 czy 3 razy wieksze niz utrzymanie bmw*

 

*m3.

 

(zrodlo informacji: uzytkownik -=Maly=- ktory mial okazje porownac koszta utrzymania E46 M3 z EVO X)

 

ciekaw jestem jak ten programik w Z4 28i poleci... ;) - czy bedzie podobnie jak w 328i czy lepiej czy gorzej... no i jeszcze seria 4 niedlugo sie pojawia.... oj beda ciekawe samochody... beda ;)

Opublikowano

problemem eksploatacyjnym ;) technicznym - zaden.

Obecnie z CYWILNEGO auta z dwoch litrow na seryjnych gratach wyciagas 280-300 koni (mowimy o 328i) poczekajmy az tjunerzy poleca w wydechy, doloty, moze nowe uklady paliwowe, intercoolery i zobaczymy wtedy.

 

Lub...

 

idac z duchem czasu poczekajmy 5-10 lat, moze nowe M3 tez bedzie mialo 2.0 quattro turbo 500km.... ;)

Opublikowano
Tak czy inaczej evo było do kupienia w salonie z gwarancja wiele lat temu. A tunerzy pewnie wyciągali jeszcze wiecej. To jest przykład na to, ze nie ma sie co bać takiej mocy. Evo z zasady mialo znacznie ciężej niż BMW serii 3 i musiało to wytrzymać przez okres gwarancji na tyle by producent nie zbankrutował.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Z evo jest o tyle dobrze ze faktycznie mozna sie dogadac z serwisem na mody u nich i trwajaca dalej gwarancje - co prawda w duzym stopniu zalezy to od zaufania do serwisu ale mimo wszystko. A koszty wcale nie sa takie wysokie. Droga to jest toyota - u zony ori felgi po kradziezy kol kosztowaly z drobna kosmetyka progow 16000 brutto. (Ponad 2000 netto za felge - zwykla 16"!!!!). Poszlo z ubezpieczenia sle placilem od tego vat - o rownowartosci nowego kpl alu z oponami w norauto :/
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
Tak czy inaczej evo było do kupienia w salonie z gwarancja wiele lat temu. A tunerzy pewnie wyciągali jeszcze wiecej. To jest przykład na to, ze nie ma sie co bać takiej mocy. Evo z zasady mialo znacznie ciężej niż BMW serii 3 i musiało to wytrzymać przez okres gwarancji na tyle by producent nie zbankrutował.

 

tak czy inaczej to evo około 300 KM ma do setki 6.3 a to tutaj bwm ma 5.9 .

 

Zresztą co cię powstrzymuje aby ze swego diesla mieć 200 KM zamiast 178 ?? Może nie ma takowych diesli 2litry poj. ?

Opublikowano

Znowu nie słuchałeś na lekcji. :mad2: nie mowimy o wersji 300 KM lecz 400 KM i nikogo nie interesuje ile ma do setki lecz to ze ten silnik był oferowany z gwarancja i sie nie rozpadł przy takiej mocy. BMW 850i z silnikiem V12 300KM ma jeszcze bardziej żenujący czas do setki i co z tego?

 

A ja mam tak sie składa ponad 200 KM fabrycznie a po chipie było 270. Być może na wiosnę będzie ponad 300. Z dwóch litrów i diesla.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Znowu nie słuchałeś na lekcji. :mad2: nie mowimy o wersji 300 KM lecz 400 KM i nikogo nie interesuje ile ma do setki lecz to ze ten silnik był oferowany z gwarancja i sie nie rozpadł przy takiej mocy. BMW 850i z silnikiem V12 300KM ma jeszcze bardziej żenujący czas do setki i co z tego?

 

A ja mam tak sie składa ponad 200 KM fabrycznie a po chipie było 270. Być może na wiosnę będzie ponad 300. Z dwóch litrów i diesla.

 

no o tym przecież napisałem, czemu z drugiego diesla nie zrobić też 200 KM ? Lub 270 KM ? Tylko 178. Daj to do G-CS i niech robi. Nie da się, napiszesz na seryjnym osprzęcie. Wiemy. I tu to samo.

Z tego samego powodu tutaj nie będzie 200KM z litra przy N20. Bo np. evo starszych generacji jest żeliwne i na kutych podzespołach, z systemem vtg który dawał jeszcze większego kopa itp.

 

Ale nie zmienia to faktu że 328i i tak jedzie super.

 

 

Zresztą jak to jest że temat zszedł na pytanie "skoro evo ma 200 KM z litra to ten silnik też ma mieć" ? Jest 5 s niskie do setki ? Jest. W cywilnym wozie - premium a nie buczącym evo.

Jak będzie taki diesel że będzie miał fabrycznie tyle do setki i 2 litry - pewnie wielu się zastanowi nad kupnem. Ale na razie nie ma. Za to co cieszymy się bo miałeś u siebie 270 KM , bo koledze udało się poprawić 328i, bo 328i nawet po boxie ma jeszcze lepsze osiągi.

Opublikowano

A ja mam tak sie składa ponad 200 KM fabrycznie a po chipie było 270. Być może na wiosnę będzie ponad 300. Z dwóch litrów i diesla.

 

Silnik diesla z serii Nx7 nie jest tak wytrzymały jak starsze M47, M57. Prostym przykładem jest to że do dzisiaj w 335d jest wykorzystywany silnik M57 którego produkcja zaczęła się w 98r. A od 2007r 330d ma silnik aluminiowy N57 ---> tu jest wiec ta odpowiedź, dlaczego po 5 latach od wprowadzenia N57, wciąż w 286-konnym 335d zostawili żeliwny blok M57.

Opublikowano

Raczysz żartować ? Widziałeś gdzieś posty ze sie n47 sypie? I nie mam na myśli łańcucha lecz wspomniany przez Ciebie blok i układ korbowo tlokowy. N47 jest fabrycznie dostępny z mocą 218KM i momentem do 450 Nm, natomiast problemy z trwaloscia silnika trapią wlasnie M47. W wersji R6 maksymalnie obecnie jest dostępne 381KM i tez w wersji aluminiowej.

 

 

ENGINE TYPE: tri-turbocharged and intercooled DOHC 24-valve diesel inline-6, aluminum block and head, direct fuel injection

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
...M57. Prostym przykładem jest to że do dzisiaj w 335d jest wykorzystywany silnik M57 którego produkcja zaczęła się w 98r. A od 2007r 330d ma silnik aluminiowy N57 ---> tu jest wiec ta odpowiedź, dlaczego po 5 latach od wprowadzenia N57, wciąż w 286-konnym 335d zostawili żeliwny blok M57.

chyba mało się interesujesz techniką...

 

w E9x zostawili "starucha" bo jako jedyna seria ma jeszcze starą skrzynię o wytrzymałości 600Nm, każde auto, które ma ZF8 i 3.0d z jedym, dwiema, trzema turbinami jest na bazie n57...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Podsumowując w BMW obecnie fabryczny diesel ma wyższa moc z litra pojemności niż benzyna. Tj 127 KM z litra wzgledem 122 KM z litra. Natomiast diesel z racji swoich ograniczeń co do obrotow musi znosić znacznie wyższe obciążenia mechaniczne.

Sytuacja ulegnie zmianie dopiero wraz z premiera M4 gdzie zapowiadane jest R6 3.0 z mocą powyzej 400 KM.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Jak będzie taki diesel że będzie miał fabrycznie tyle do setki i 2 litry - pewnie wielu się zastanowi nad kupnem. Ale na razie nie ma.

 

325d w F30 będzie blisko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.