Skocz do zawartości

[E39] 5XX Odpalanie auta w bardzo mroźne dni-opinie


danielxc717

Rekomendowane odpowiedzi

ja akurat nie "rozgrzewam" auta na postoju, praktycznie zaraz po odpaleniu ruszam, skrzynia pierwsze 2-3 zmiany biegów ma trochę gorsze, ale póżniej jest już ok. U mnie auto rozgrzewa się w czasie jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Proszę wszystko napisane jest w instrukcji :reading:

Ale każdy oczywiście zrobi jak uważa.

http://i.imgur.com/sBzsI.jpg

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam wsiadam, zapalam i od razu jade. Jade normalnie jak jest zimny, krece do 2,5 tys obr, czasem deko wyzej ale to zadko. Krecenie zimnego silnika do max 2 tys obr wydaje mi sie lekko dziwne. Jest wtedy niski moment obr i przy wrzuceniu kolejnego biegu mam obroty 1500 albo nizsze a to juz calkiem nie jedzie. Robilem tak w kazdym moim aucie i nigdy nic sie nie dzialo. Co prawda w kazym mialem dobry syntetyk. Automatu nie mam, ale nie sadze zeby trzeba bylo takie auto traktowac inaczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste - przychodzę, otwieram samochód i odpalam (po co skrobać szyby, jeśli ewentualnie to się nie uda? :mrgreen: U mnie jednak nigdy nie zawiódł!), skrobię szyby (minuta? dwie?), wsiadam i jadę (spokojnie, bo od razu wpadam w korek :duh: ). Samochód spokojnie się nagrzewa i tyle. To samo robiłem w każdym z moich samochodów, nie widziałem żadnego niewłaściwego zachowania w takim postępowaniu :8) .
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ktoś wcześniej wspomniał że zimny silnik na wolnych obrotach ma gorsze smarowanie, i muszę stwierdzić że to nie prawda.

Jest dokładnie odwrotnie, zimna motorownia robi dużo większe ciśnienie oleju, dlatego nie zaleca sie ciśnięcia po obrotach, zanim olej się nie rozrzedzi i rozgrzeje (ryzyko że dmuchnie jakąś uszczelkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
stoi w miejscu na ręcznym

gazu cza dać troszku więcej bo zimny silnik nie chodzi równo

Ale to jest autobus,a poza tym nie słyszałem jeszcze żeby ktoś tak robił,bo to szkoda wszystkiego(nawet w autobusie).

U nas jak są mrozy pow -15 to są chłopaki na rozruchach i po północy wszystkie już chodzą na wolnych obrotach do rana.A w autobusie webasto to podstawa,bo tak to pół dnia można by jeździć i nie rozgrzał by -w warunkach miejskich.I silniki mają inną charakterystykę pracy-pracują na małych obrotach.

Przez ten czas można spokojnie fajka spalić :mrgreen:

Też o tym pomyślałem :mrgreen:

Nigdy nie jadę od razu w duży mróz-zawsze trochę musi pochodzić.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To autobusy maja takie ciezki rozruch? Mowa o nowych czy starych silnikach? Jak smigałem dieslem Isuzu a potem TDSem, to puki nie zamarzlo paliwo, to zapalał elegancko. Problemy robiły się ok -20, ale właśnie przez paliwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czym CIHY jeździ ale ja nadal Ikarusem 280

bronia się przed nowymi wynalazkami typu Mercedes czy Solaris bo Ikarus zapala przy -35 bez żadnych świec żarowych czy podgrzewaczy a nowe cuda "bardzo ekologiczne" marzną już przy +2

problem jedynie w tym by zajezdnia mogła zapewnić dla ponad 200 sztuk taboru nowe i sprawne akumulatory jak też najlepszy olej napędowy zimowy

jak zaczynają w tym szukać oszczędności to po tym sami wiedzą że lepiej wozów na noc nie gasić

tylko mało kto wie że "noc" autobusu trwa 2-3 godziny bo kończymy po godzinie 00,00 a zaczynamy przed 3,00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
To autobusy maja takie ciężki rozruch? Mowa o nowych czy starych silnikach?

Obojętnie.Jak paliwo się nie zetnie i bateria dobra to rozruch nie jest utrudniony,tyle że w tym przypadku nie chodzi tylko o samo odpalanie.

Masz układ pneumatyczny w którym skrapla się woda i z tym jest problem.Zawieszenie,hamulce,drzwi,itd....nawet siedzenie kierowcy masz na powietrzu.A jak osuszacz powiedział pa pa to efekty są całkiem niezłe :mrgreen:

Zagrzać taki silnik w zimę jest ciężko,ponieważ jest to duża pojemność która pracuje na małych obrotach rzędu do 2000 i jest bardzo rozbudowany układ ogrzewania-dużo nagrzewnic i przewodów z płynem które idą pod spodem autobusu i w pytę płynu.Dlatego przy dużym mrozie bez webasto to umarł w butach.

nowe i sprawne akumulatory jak też najlepszy olej napędowy zimowy

jak zaczynają w tym szukać oszczędności to po tym sami wiedzą że lepiej wozów na noc nie gasić

Ooo.Masz rację.Chociaż muszę pochwalić się,że mój w tym roku dostał nowe baterie :cool2:

tylko mało kto wie że "noc" autobusu trwa 2-3 godziny bo kończymy po godzinie 00,00 a zaczynamy przed 3,00

Dokładnie.To jeździ niemal na okrągło.Czasami noc trochę wydłuża się powiedzmy od 23 do 4.

my dostali nową panią prezes

To nie możecie jej :norty:

nie wiem czym CIHY jeździ ale ja nadal Ikarusem 280

Ikarus piękna maszyna,i jeszcze przegubowy :cool2: Może komfort jazdy nie ten,ale przynajmniej masz ciepło w kabinie i nikt Ci nie pier****li nad głową,a jeżeli nawet to i tak nie słyszysz :mrgreen:

A to moja lalka.

http://images33.fotosik.pl/497/a326864a5a0b9e7fmed.jpg

I moja pierwsza w tej pracy

http://images48.fotosik.pl/529/0205d533e93bc2b1med.jpg

Której już nie ma :cry2: .Skończyła tak

http://images45.fotosik.pl/1654/615916c97b5a618emed.jpg

Ikarusów zostało tylko 5 sztuk i Berlietów też nieco więcej.

Szczęśliwcy jeżdżą prawie niezawodnymi choć nie tak nowymi MAN-ami,a mniej szczęśliwcy nie rewelacyjnymi SU12,SU18-nawet z tych nowych nie są zbytnio zachwyceni.

Dlatego nie tęsknij za Solarisem bo to gó**no jest nie autobus.

PS.Ikarus nie ma ogrzewania w przegubie :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dziś?Nie. :mrgreen:

Czasami zdarza się ale to pojedynczy kursik jakiś.Ostatnio byłem tam ze 2 miechy temu,a przed ostatnio ze 3 lata.

Żeby nie re-organizacja linii to jeszcze z następne 3 lata bym tam nie był.Spi*****li nam grafiki tak,że głowa mała mam tylko jeden weekend w miesiącu wolny.

Dziś ja i zmiennik mamy wolne więc 700 chodzi w obcych łapskach :cry2:

Zdjęcie w Murzynowie było robione,ale jak widać po aurze to chyba wrzesień był.Zapomniałem,że to twoje strony :cool2:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja teraz mieszam w Siecieniu, nie w Płocku bo mam warsztat tu. Jak byś jechał daj znać bo wy chyba w Murzynowie pauzę kręcicie nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img40.imageshack.us/img40/6756/565757.jpg

 

moje cudo

fotka nie moja a ukradziono tym pedałom co się za nami z aparatami kręcą

Cihy wszystkoś dopowiedzioł i to święto prawda

jedynie nie ma co oceniać pani prezes bo już pora zakładów uratowała a tak jak kradł nasz poprzedni zarząd to to się już chyba nigdy nie powtórzy

ponoć są faktury na cysterny paliwa które nigdy nie dotarło do zajezdni :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pas nasi wykombinowali jak robili remonty kapitalne ale za to wkładali nówki silniki turbodoładowane z nowiutką automatyczną skrzynią biegów

dlatego wozy te jeszcze jeżdżą a mój jest z 1989 roku ...

żeby nie było że jestem jakimś nieudacznikiem to co rok proponują mi nowego Solarisa ale po 22latach pracy przekładam nad nówkę z "ćwierkającymi" drzwiami pełną kabinę i Święty spokój

niestety ale już za pare miesięcy era Ikarusa definitywnie się kończy a do emerytury coraz dalej więc będzie się trzeba zeszmacić ...

a z Solarisami potrafią się robić takie cuda - w jednym po wyłączeniu akumulatorów liczniki chodzą całą noc tak jakby w e39 zrobiło się test zegarów , w drugim po wyłączeniu prądu świeci jedna pomarańczowa obrysówka a w innym chodzi dmuchawa

najlepsze to że nikt nie wie skąd one biorą prąd skoro wyłączony główny wyłącznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoja Benie odpalam potem ide skrobac, odsniezac. i zawsze troche sie zagrzeje a dzis chcialem praktycznie odrazu ruszyc bo mi sie spieszylo wrzucilem wsteczny puscilem lekko hamulec i [BAD] silnik sie zatrzasl jak stara kur** i zgasla odpalam od kopa znowu i drugi raz to samo dopiero jak ja zagrzalem ponad niebieskie pole to jechala normalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoja Benie odpalam potem ide skrobac, odsniezac. i zawsze troche sie zagrzeje a dzis chcialem praktycznie odrazu ruszyc bo mi sie spieszylo wrzucilem wsteczny puscilem lekko hamulec i [bAD] silnik sie zatrzasl jak stara kur** i zgasla odpalam od kopa znowu i drugi raz to samo dopiero jak ja zagrzalem ponad niebieskie pole to jechala normalnie.

To raczej masz coś nie tak, bo tak nie powinno być że auto trzeba grzać poza niebieskie pole.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nia dzieja sie rozne dziwne rzeczy jak jest zimno. Została kupiona w styczniu pierwszy miesiac bylo ok. Od lutego przy wlaczaniu ksenonow robił sie jeden wielki ERROR! na zapalonym silniku odpalam ksenony i bach silnik gasnie. Na wlaczonym zaplonie pojawia sie na sekunde tempomat po czym swieci sie DDE. I tak dlugo jak swieci za cholere nieda sie jej odpalic. przekrecam zaplon na pozycje 1 czekam 10 sec blad znika i auto pali od kopa i jedzie normalnie. Jakos z miesiac temu odpalilem auto i potem ksenon oczywiscie zgasla ze standardowa procedura czyli tempomat i swieci sie DDE ale do tego wprowadzila sie skrzynia w tryb awaryjni :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: i dopiero po odlaczeniu aku na pol H wszystko bylo ok. a ten numer z gasnieciem na wstecznym zrobila dzis 1 raz... nie wiem WTF!! Dodam iz jak w marcu zrobilo sie cieplo to az do konca pazdziernika nie mialem zadnego problemu wszystko jak reka odjal. Zrobilo sie znowu zimno i ERROR!:-) Akus w tym tyg sprawdzany ma pol roku i jest tylko niedoladowany przez jazde po miescie. Ladowanie sprawdzone ma 14.21 przy pelnym obciazeniu (swiatla,radio,nawiew,szyba tył, i grzanie foteli. Auto dopiero za 2 tyg ma jechac do dobrego sprawdzonego elektryka. Nie chce go oddawac jakiemus tumanowi. Mowil ze to moze byc pierdola lub padl jakis sterownik i wydatek moze siegnac kilku stowek. Zarniki i przetwornice wymienione na inne potem na nowe i nic nie pomoglo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Severo zdecydowanie jedź do dobrego elektryka bo to faktycznie są jakieś jaja :duh:

napisz co było jak się z tym uporasz.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Fajnie się dowiedzieć czegoś o autobusach

Mógłbym pisać o tym do usr***ej śmierci :wink:

Kocham swoje BMW i autobusy :cool2: .

Jak byś jechał daj znać bo wy chyba w Murzynowie pauzę kręcicie nie?

Tak,tylko ona trwa 5 min,no góra 10 :mrgreen:

Najlepsze jak pojechałem sobie do Dziarnowa i przypaliłem fajkę i dopiero spojrzałem w kursówkę,a tam była cała minuta przerwy :evil:

No i chciał nie chciał musiałem wyrzucić całego faja :cry2: .

A teraz żeby nie było za różowo raczą nas takimi oto sterownikami-rejestrującymi całą trasę,zapowiadającymi przystanki itd.Są one awaryjne nawet bardziej niż Solaris :mrgreen: Niestety posiadają one GPS.

http://images36.fotosik.pl/314/65c39af0224eb8b9med.jpg

a mój jest z 1989 roku ...

Uuu.To faktycznie stary.U nas zostały same 95-96 r. w wersji 280.70H tak zwany "Bizon" z ekologicznym silnikiem MAN(euro1 :mrgreen: ) o mocy 310 KM.Przyszły one w całości z Węgier.

Zapie***lało to niemiłosiernie-dudniło też :mrgreen: .Jak się im pocisło(w latach świetności) to w pobliskich blokach dzwoniły szyby w oknach i na pół osiedla wyły alarmy w samochodach :D .

A jak to szło-z tymi silnikami to dosłownie potęga była.Ze względu na bardzo wielki gabarytowo(i w ogóle) silnik odróżniały się od reszty innym umieszczeniem 2 drzwi.No i oczywiście automat Voith-a.

To jeden z naszych rodzynów.Piękny :modlitwa:

http://images40.fotosik.pl/1882/ca52602c3d278154med.jpg

I kabinka bez drzwi wyjściowych na wóz.Kiedyś te stare miały przesuwane,a do tych wchodziło się wyłącznie pierwszą połową drzwi.

Jakby ktoś chciał ukraść to przyciski od otwierania w ilości szt 3 są pod zderzakiem i trzeba nieźle paluszkami pogimnastykować :norty:

http://images35.fotosik.pl/1743/0cb3c4cb26890f7fmed.jpg

Jak przejeżdżałem w lato przez Katowice to też "upolowałem" podobnego jak twój.Takie zboczenie zawodowe :wink:

http://images50.fotosik.pl/1788/0645a4433d5e49d8med.jpg

nówkę z "ćwierkającymi" drzwiami

Te nowe już nie "ćwierkają" tylko "pikają" :mrgreen:

a tak jak kradł nasz poprzedni zarząd to to się już chyba nigdy nie powtórzy

ponoć są faktury na cysterny paliwa które nigdy nie dotarło do zajezdni

No popatrz a myślałem,że to tylko u nas tak było :8)

Dlatego taka nędza u nas i u was jest.Nawet u was chyba większa.

Ale nie widziałem nigdzie w Polsce bardziej szrotowatych autobusów jak z PKM Świerklaniec(Ikarusy i M11).Teraz dopiero kupili parę manów Lion's City.

Częstochowa ładnie się ustawiła z Citaro :cool2:

http://images40.fotosik.pl/1882/86440d6b35544739med.jpg

Chociaż zdarzają się i takie rodzyny jak Ikar z niezłą blondynką za kierą i M11.

http://images49.fotosik.pl/1734/951ddccdbc13e843med.jpg

http://images37.fotosik.pl/1896/58553f079783677amed.jpg

U nas też jeżdżą i niektóre są naprawdę fajne i śliczne dziewusie <3

http://emotikona.pl/emotikony/pic/0heart.gif

Nie zamieszczę ich zdjęć(chociaż mam) bo jakby się dowiedziały to został bym zlinczowany.Ale pozdrawiam Lusię i Edzię(perełka) :P

PS.Wszystkie zdjęcia są zrobione przeze mnie i są moją własnością.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę OT się zrobił ..

Ale go pociągnę, bo dziwi mnie jedna rzecz: czemu tak nie chcecie nowoczesnych maszyn? Przecież te ikarusy to nawet nie jest poprzednia epoka, tylko jeszcze wcześniejsza. W Gdyni takich nie ma chyba od 7 lat i nie sądziłem, że ktokolwiek mógłby za nimi tęsknić... Bo na pewno nie pasażerowie, dla nich czy to neoplany, solarisy, czy cokolwiek nowszego to jest w porównaniu do ikarusów zbawienie :) Wiem, bo regularnie poruszałem się komunikacją miejską w czasach "rewolucji" flotowej.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.