Skocz do zawartości

m54b25 - dziwne korekcje - lambdaintegrator


przemek_byd

Rekomendowane odpowiedzi

Jak odłaczam wtyczki to nic sie nie dzieje, błąd wystepuje zawsze po zapaleniu, jak wykasuje na wlaczonym silniku to nie powraca dopiero jak zgasze i zapale. Ogolnie samochod jest mulowaty do 4 tys obr faluje na biegu jalowym i ma podwyzszone obroty. Dziwne czyzby taki zbieg okolicznosci ze vanos sie popsul po wymianie uszczelki pod obudowa. Ehh ja to mam przeboje z ta bemka. Test w disie wogule nie chce sie wlaczyc tzn jak przechodze strzalka w prawo juz po tym jak sie zapytal czy kondycja samochodu jest ok to pokazuje sie oto taki napis(sory za jakosc ale widac):

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/20150313_164218_zpsgcndidin.jpg.html?sort=3&o=0

 

A tutaj jeszcze screen bledu:

http://s284.photobucket.com/user/specialxdrive/media/20150313_163453_zpscvxk5ywm.jpg.html?sort=3&o=1

 

Ogolnie w live data wydechy stoja caly czas na 105 a wloty na 120 nic sie nie zmieniaja tak jakby vanos umarl. Wymiane filtra wykonywałem z instrukcja z forum także nictam nie mogło sie popsuc do kanalow nic mi nie wpadlo(bo przecierz bylby problem z cisnieniem). Napiecie na wtyczkach elektrozaworow jest zmiennie pracuje w zakres 0d 6 do 11volt ale z ttego co wiem to tam powinien byc prad zmienny. Takze elektryka jest ok.Czekam na odp i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wsio ok .zdjolem paski i ucichlo... zlapalem za oske od pompy wody ,a ta luzna byl ze hoho... czyli jest winowajca moich zmartwien..po plukance i ar9300 tak ucichl silnik ze odrazu wyszly balaczki pompy wody na wierzch,,, a wczesniej mi czasem cos chrobrnelo,,ale myslalem ze to od klimy kompresor ,siada...

 

a u ciebie zvanosem..moze cos ci wpadlo do srodka i przytkalo olej do vanosa... masz bledy blokady vanosa mechanizm?

 

odlaczales akku nanoc... odlacz ... moze cos z napieciem u ciebie... moze szukasz nie tam gdzie tzreba.. problem lezy gdzie indzeij..

co pisza na zagranicznych forach?

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mi nie wpadlo do srodka bobylby problem z cisnieniem . Cisnienie oleju na jalowy ok 1,5 bar po przegazowce dochodzi do ponad 4 takze ok. Ale mysle ze to byl moj problem z moca. Bo juz tak od paru tygodni bylo i samochod coraz bardziej slabl. Mysle ze wymiana uszczelniaczy na vanosie zalatwi sprawe. We wtorek bede wymienial i dam znac jak poszlo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalozylem od mehenkera koszt jakies 169 zl. Gosciu naprawde jest w porzadku zaoferowal mi pomoc w diagnozie i naprawie oczywiscie telefonicznie. Naprawde jestem zadowolony z tej firmy. Jezeli chodzi o jakosc to on mowil ze uszczelniacze od niego sa lepsze nawet od beisan system, a jak sie okaze w praktyce - zobaczymy jak dlugo wytrzymaja. Nie chcialem zamawiac tych z usa bo zalezalo mi na czasie. Kupilem w poniedzialek a o 8 rano we wtorek juz byly u mnie.

 

Jezeli chodzi o auto to mam jeszcze problem z gazem mianowicie wyskakuje blad ze wtryskiwacze sa caly czas otwarte sprawdz sonde przy pelnym obciazeniu. Reduktor mam magik 3 wtryski sa jakies eurogas(niewiem co to za firma) ktos moze kojarzy co to moze byc? Reduktor sie konczy?pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadałoby podłączyć kompa od gazu i sprawdzić mapkę może rozjechała się trochę. Inna przyczyna może być słaby lub padający reduktor to samo tyczy się wtryskòw. Miałeś wcześniej problem z korektami paliwa najprawdopodobniej mapa gazu się zmieniła i wypadałoby zrobić kalibracje od początku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalibracje robilem nic nie pomoglo zregeneruje reduktor a jak nie pomoze to wtryski wymienie. Jeszcze mnie jeden blad mnie nurtuje mianowicie blad 143 Tank diagnosis with Dtml. Z tego co sie dowiedzialem to jest cos z odpowietrzeniem baku. Ale jak usunac ten problem? Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę to chodzi o nieszczelności/wyciek w układzie paliwowym

Dtml monitoruje na bieżąco szczelność układu/zbiornika i najwidoczniej u ciebie wykryty l wyciek.

Musisz sprawdzić czy nie masz wycieku paliwa lub nieszczelności.

Zobacz czy gdzieś paliwo nie cieknie , sprawdź przewody odpowietrzające zbiornik ,

Uszczelke korka wlewu , uszczelke nad pompa paliwa w zbiorniku, zawór odpowietrzający, filtr paliwa itp....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Walki z nierówno pracującym silnikiem ciągi dalszy.

Ale od początku

Wymieniona uszczelka kolektora, przepustnicy i uszczelki przy wtryskach, disa zmieniona na Alu.

Kolektor obejrzałem ,v wszystkie rurki i węże wszystko wygląda bd wiec lewe powietrze wykluczam .

W miedzy czasie zakupiłem narzedzie do mierzenia ciśnienia paliwa pokazuje 4 bary na odpalonym silniku a po zgaszeniu spada do 1 bara wiec znalazłem przyczynę czemu niekiedy musiałem kręcić 2 razy zanim odpalil :D filtr zakupiony jutro będę wymieniać sprawdzę jeszcze pompę czy zawór zwrotny dziala jak powinien ale to później . Wracając do tematu korekty krótkoterminowe lecą mi na +25 czyli jest za ubogo co dziwne przy ciśnieniu 4 bar.

I teraz nasuwa mi się tylko że mam problem z sondami tymi za katalizatorem gdyż na rozgrzanym silniku jak dodaje gazu to napięcie oscyluje w granicy 0,7v

(wiadomo powinno być 0,45v ) ale gdy puszcze gaz i obroty spadną napięcie na nich spada prawie do 0v .a co zauważyłem w filmiku z początku postu koledze nie spadają z napięcia .

Prosiłbym jaka by ktoś mogl porównać jak u niego sondy pracują na rozgrzanym silniku te przed i za katalizatorem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymieniałeś odmę?

Na odpalonym zdejmik korek oleju i zobacz czy będzie zmiana w pracy silnika, jak przyłożysz rękę to powinno zasysać.

Takie objawy jak piszesz - za duża dawka, błędy sąd są przy nieszczelności dolotu jednak.

 

Jak masz wszystko ok, to może popsikaj płynem do mycia hamulców czy coś nie łapie jeszcze, może jakaś uszczelka się źle ułożyła, może DISA puszcza?

 

Jak mi się uda zainstalować inpę to spróbuję sprawdzić. Tylko powiedz mi jak wejść w te ustawienia, co nacisnąć, żeby to podejrzeć, mam po niemiecku i nie bardzo ogarniam (błędy po angielsku pokazuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma wymieniona lewego powietrza nie łapie na 100% cały kolektor by ściągamy i oglądany

Mieszankę mam uboga dlatego idą korekty na plus. Musze wymienić filtr paliwa bo ale dziś pada.

Dziwi mnie ze tylne sondy na biegu jałowym spadają do 0v wydaje mię się ze tak nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dziwne przy ciśnień 4 bary mieszanka powinna być za bogata.

Jedynym wytłumaczeniem byłaby padnięta sonda która widzi mieszankę uboga .

Wiem ze pewnie połowa jak nie wikszosc powie ze tylne sondy nie sterują mieszanka paliwa.... ale znalazłem badania przeprowadzone na temat sond za katalizatorem i wyniki były takie ze jeżeli sonda za katem będzie widziała zły skład spalin to procentowo będzie zwiększać lub zmniejszać odczyty przednich sond a to bdzie prowadzić do zwiększania lub zmniejszania dawki paliwa . Dlatego chciałbym aby ktoś w inpie sprawdził jak wyglądają napięcia na sondach na rozgrzanym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem filtr paliwa ciśnienie wróciło do normy 3.5 bara i po zgaszeniunie spada utrzymuje się na tym poziomie

Dzięki filmiki super sprawa aczkolwiek na pierwszym auto nie jest na stałych obrotach jest gazowane u mnie podczas gazowana sondy zachowują się podobnie.

Na 3 filmiku auto chyba jest na wolnych obrotach i widać że sondy tylne maja napięcie a u mnie pierwsza za katem spada do zera druga pozostaje na poziomie 0.6-0.8v wiec chyba będzie do wymiany. Jakbyś mogl sprawdzić tak dla pewności w inpie jak dzialaja tylne lambda byłbym wdzięczny. Na rozgrzanym odpadł i bez dodawania gazu zobacz jakie maja napięcie tylko na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 3 filmie tak sie zachowuja .jest olej 87 stopni , obroty 720 ...to jest rozgrzany i na postoju...

jak mam na torque PRO to lambdy tez tak sMO ODCZYTUJE::

ja mam nowe lamdy przed katem teraz, ale tylne -monitorujace tylko skacza przy ostrej przygazuwce , a tak jak ustawie sobie idealnie gaz (bo robilem update softu) , to tylne lambdy stoja tak na 0,6 ... a jak zmienie dawke np . o 0,1 na suwaku od gazu to i lambdy leca albo bardziej w strone 0,5 te tylnie..

idealnie jest jakby staly na 0,4 przy stalym obciazeniu (np .dluga trasa tempomat( w niedziele lece )to zrobie z fonu pare zrzutöw ,to sprubuje tu wstawic.

mo :cry2: krego jaja

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki właśnie moje sondy będą chyba do wymiany kupie jedna naradzie i wymienię ta co spada do zera i jak się poprawi to zakupie druga też .

Najlepsze będzie że jeśli wtedy wszystko wróci do normy to obalimy mit o sondach lambda za katalizatorem ....

Mokrego

 

]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Chyba jednak nie obalimy mitu .

Po odebraniu sond wracając do domu otworzyłem okno w aucie bo cieplutko było i usłyszałem dziwny dźwięk wydobywają się z pod auta.

Tak jakby wydech brzeczal. Wiec do domu pod auto i stukam co mi brzeczy znalazłem jeden pęknie uchwyt tez zaraz za katami odkrecilem go ale nadal podczas dodawania gazu jak silnik jest pod obciążeniem coś brzeczy i boję się że to katalizator będzie sondę zamontowalem ale nie pomogła. Macie pomysł jak sprawdzić kat bez demontażu. Juz tracę wiarę w siebie i chyba pojadę do specjalistów od bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witajcie przeszedlem ostatnio przez dluga droge aby zlokalizowac co dolega mojej bunii chyba wreszcie doszedlem co jej jest.Dzisiaj ściagnolem kolektory wydechowe i okazalo sie ze jeden katalizator jest oberwany w srodku tzn caly srodek lata gora dol jak sie potrzasnie calym kolektorem. I teraz moje pytanie czy jest sens wymieniac katalizatory, czy lepiej je wyciac ? Iwlasnie co zamiast nich wstawic bo nie chcialbym aby moje auto chodzilo bardzo glosno chociarz i tak juzz chodzi glosni przez remusa na koncu. Dodam ze to automat, czy jak wytne katy to ine wplynie na zgranie silnika ze skrzynia? Oczywicie zalezaloby mi aby to zrobic jak najtaniej bo juz dosc kasy w nia wlozylem... Moglibyscie mi doradzic skad od jakiego auta kupic uzywane katy? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

walki ciag dalszy

mialem korekty +25 na obu bankach znalalem dziure w pokrywie zaworow, wymieniona na nowa plus uszczelka

auto dalej telepie silnikiem i wypadaja mi zaplony cylinder 4 i 5

w zakladce rough w inpie wartosci sa duze dla wszystkich cylindrow choc 1--3 sa o wiele mniejsze od 4-6 gdzie 4 i 5 leca daleka na czerwone pole

lambdy pracuja normalnie jedynie korekty dziwnie wychodza

bank 1 jest ubogo okolo +7 a bank 2 jest bogato okolo -6 tak dzieje sie na pb jak przelacze na lpg bank 1 prawie sie nie zmienia a bank 2 leci na bogato nawet do +20

jakies sugestie?

dodam ze cos mi brzeczy podczas przyspieszania nie wiem czy nie katalizator przy obrotach okolo 2500

do tej pory wymienilem :

dwie sondy za i przed katem bank 1

swiece

pokrywa zaworow i uszczelka

uszczelk na wtryskach

uszczelka kolektora dolotowego

uszczelka przzepustnicy

disa zmieniona na alu

filtr paliwa

zamienione dwa wtryskiwacze bo ciekly na uzywki (pocily siee i byly mokre)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A co z odmą? Wymieniałeś już?

Powiem Ci, że u mnie odma, disa w ALU, uszczelka zaworów i cyka jak w zegarku,na inpie wszystko idealnie w zielonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może zrób test dymny. Nie wiem czy wszyscy mechanicy to robią, na YT można sprawdzić jak to wygląda. Puszczasz za filtrem dym w dolot i patrzysz gdzie ucieka z układu. Bo objawy jednak nadal masz jakby gdzieś przedmuch był.

 

Ewentualnie może czujniki stukowe silnika (chyba tak to się nazywa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.