Skocz do zawartości

m54b25 - dziwne korekcje - lambdaintegrator


przemek_byd

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana krokowca nic nie pomogla. Mowisz ze przedmuchy w kolektorze wydechowym maja wplyw na mieszanke? Moze katy pekly? Ale dziwne ze akurat po uszczelnieniu dolotu... Wiecie moze jak wyglada srodek odmy? Byc moze ze tym kercherem cos uszkodzilem w srodku. Juz rozne pomysly mi przychodza do glowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Odmę wymieniałeś tylko filtr, czy po całości?

Jak tylko filtr, to wypadałoby sprawdzić węże, ze starości parcieją i pękają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie sprezania na 5 cylindrach ok 10,5-11 bar na czwartym jest troche nizsze ok 9,5 bara. Cisnienie na listwie wtryskowej 4 bary. W najblizszym czasie wyjmuje kolektor wydechowi i poprawiam luty w sterowniku dme. Nie zaszkodzi sprubowac...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem juz wczesniej ze moze wylot popekany... albo cos z katem...

ale korekty na +25 masz lambdainregrator czy LTFT na + ?

odma w m54 ma taka membrame ,delikatna z gumy i sprezyne..

poco ja myles ,,,wymien caly zestaw z wezami ..kup dolny waz odrazu zo oslona termo na kraje mrozne..

chyba 160 pln zestaw(ja kupowalem febi odma a weze w bmw oryginaly,,

jak myles karcherem to moze rozerwales membrame..? :mad2:

 

jest jescze maly waz co idzie u göry nad wtryskami ,tez od odmy -on lubi tez peknac .laczy 1 cylinder z 6 tym..

 

ja mialem pekniety ten dolny co idzie do bagnetu oleju -u mnie przeciety byl na pöl.. takze se bimbal luzno i sral olejem..

 

we wzsystkich obciazeniach sprawdzales ja? ma moc röwno? czy sie przymula..?

 

co znaczy z czasem zamula? ze jak sie rozgrzeje do pionu to wtedy muli? moze jakis czujnik przeklamuje ..moze temp oleju wody-on siedti kolo vanosa mocowanie filtra oleju... moze przeklamuje temp czujnik zasysanego powietrza?

albo podmien przeplywke z kims na probe,,

one tez lubia umierac smiercia konajaca ...i nie widac ich w bledach ,a maca w ukladzie...

jakie masz anomalie w odczytach live data w czasie jazdy na roznych obciazeniach :cry2:

pozdro

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie w przyszlym tygodniu wyjme katy i posprawdzam. A wogole to tam jest kijowy dostep, trzeba silnik podnosic czy nie?

 

Korekty mam wszystkie na minus lambdaintegrator oscyluje tak okolo -12, additive na - 0,20 a multiplicative na -8 na obu bankach.

 

Zapewne ta odme uszkodzilem jak mowisz ze delikatna jest, jak przylozylem pistolet od kerchera do wlotow separatora niby nic z niego nie wylecialo ale moglo sie rozerwac. Ale co dziwne niby odma pracuje ok korek zasysa po odkreceniu przykuleje troche a w bagnecie slychac bulgotanie.

 

Czuc wyrazny spadek mocy tak do 3 tys obrotow wyzej troche lepiej ciagnie ale to nie to co przedtem. Na 4 biegu od 80 do 120 km/h ma niecale 12 sekund. Zamula tak samo na zimnym jak i na cieplym. Czasem tez po nocy na zimnie jak postoi to rano dlugo kreci i tak lapie lapie i kuleje i potem juz ok. Pompke niedawno zmienialem razem z filtrem paliwa a przecierz pompuje te 4 bar. Czujnik walka rozrzadu tez mi kiedys padl ale wymienilem na nowy ori.

 

Przeplywke podmienialem od brata m52b28tu numer ten sam. Krokowiec tez od niego podmienialem sondy tez. U niego wszystko gra jak w zegarku. Live data wstawie jutro z inpy i disa.

 

Jak sprawdzic czujnik walu i czujniki walkow rozrzadu. W inpie chyba powinny byc jakies wartosci od tych czujnikow?

 

Dise sam regenerowalem domowym sposobem. Tylko u mnie ta klapka po przekreceniu na zaplon nie zaciaga sie ani po zapaleniu. Dopiero jak przygazuje mocno to sie ruszy. Nie powinno byc odwrotnie ze po zapaleniu powwina sie zamknac a potem po przy gazowaniu otwierac?

 

Dzieki wogule za pomoc. Ja jestem zawziety musze ja wyleczyc z tego xd Tak jak poprzednia 320d wyleczylem z turbodziury i nierownomiernego przyspieszania.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak objawa jest od czy do 3000 obrotöw to dwie rzeczy ... albo vanos ...bo on zmienia relacje silnika mocy i elastyki wlasnie w tym obrzasze... najwiecej pracy robi..(muwiles ze vanos nie przechodzi testu w DIS ...dolewales olej do maxa jak ci radzilem ---i wtedy sprawdz czy testy sä blizej _5 +5 i 1000ms reflex dzialania..

bo jak cos sie zmieni na lepiej w w ynikach po dolania pod kreske(dolewaj na zimnym ) ..to znaczy ze vanosy umieraja powoli..

 

druga sprawa to DISA... ta klapka w kolektorze...moze zle funkcjonuje ...albo nie zamyka do konca... ma luzy??? :cry2: nowa 1000 pln...chore ceny...

 

ona wlasnie zmienia polozenie przy 2800 obrotach... mozesz spr na postoju.. niech kumpel daje powoli gazu (albo zona) a ty wez latarke i patrz czy dzwigienka przy 2800 sie w DISA przesunie... powinna zrobic caly ruchy .... czyli zamknieta -otwarta... :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie sprezania na 5 cylindrach ok 10,5-11 bar na czwartym jest troche nizsze ok 9,5 bara. Cisnienie na listwie wtryskowej 4 bary. W najblizszym czasie wyjmuje kolektor wydechowi i poprawiam luty w sterowniku dme. Nie zaszkodzi sprubowac...

cisnienie na wszystkich cylindrach powino byc jednakowe ale to nie bedzie przyczyna bogatej mieszaki (raczej bylaby uboga) ale na 4 cyl pierscienie lub zawory do sprawdzenia.

zwrocilbym uwage na cisnienie na listwie 4 bary to wiecej niz norma 3.5bar. sprawdzil filtr paliwa i regulator cisnienia paliwa i pompe

przyczyna bogatej mieszaniki jest albo zbyt malo powietrza albo zbyt duzo paliwa. wiec odma, przepustnica, disa.

kolektor jakby pekl to chyba bloby go slychac tak mi sie wydaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieksze cisnienie na listwie moze takie cyrki robic? Jak czytalem wszystkie tematy to ktos pisal ze najlepiej wsadzic pompke od m3 a ona daje 5 bar chyba ze regulator redukuje do tych 3.5. Kurde no ale filtr z regulatorem dopiero co wymienialem na nowke boscha.

 

A u ciebie jak z ta disa? Po zapaleniu zaciaga sie to ciegno? Bo u mnie nie. Dopiero sie zaciaga pod obciazeniem czyli jak dam tak powyzej 3 tys.

 

Te kolektory w jaki sposob by bylo slychac? Bo u mnie tak w przedziale 2-3 tys obr podczas jazdy auto chodzi glosniej i czuje lekkie drgania w podlodze im wyzszy bieg tym bardziej jest to odczuwalne.

 

Przepustnice zamienialem takze to nie to. Odma w przyszlym tyg wymienie tylko jeszcze sie zastanawiam do czego jeszcze zajrzec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli jest wyzsze cisnienie to przy tym samym czasu wtrysku dawka paliwa bedzie wieksza wiec komp bedzie probowal ja zmniejszyc i korekty beda szly na minus to tak rozsadnie myslac :)

natomiast to co jest w instrukcji napisane to:

wszystkie modele cisnienie na listwie powinny miec 3.5bar +/- 0.2bar

pompa generuje wieksze cisnienie a regulator je utrzymuje na poziomie 3.5 bar (WIEC POMPA OD M3 TO ZBEDNY WYDATEK BO DAJE WIEKSZE CISNIENI JAK KAZDA INNA POMPA )

jezeli cisnienie jest wieksze nalezy sprawdzic droge powrotu paliwa z regulatora do zbiornika paliwa szukac zagiec przewodow itp.

jezeli nie stwierdzono zadnych usterek pradopodobnie regulator jest wadliwy. to to co podaje instrukcja

mowiles ze uszczelniales dolot (JEZELI WCZSNIEJ WSZYSTKO BYLO OK TO TAM BYM SZUKAL PRZYCZYNY)

z lewej strony kolektora dolotowego jest odpowietrzenie paliwa moze gdzies sie zagial jakis przewod

moze jakis kabelek sterujacy krokowcem lub przepustnica itp. sie przerwal i masz ograniczonydostep powietrza

moze nie podpieles jakiejs wtyczki ja kiedys taki mialem ::)

ja zanim bym zabral sie za katy i wymiane wszystkiego najpierw sprawdzilbym dolot i uklad paliwowy

u siebie nie sprawdzalem kiedy disa sie otwiera czekam na nowa bo moja postanowila sie popsuc :)

no i ja mam problem z dodatnimi korektami +25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze to cisnienie na listwie moze byc jakims tropem dla mnie. U brata w 2.8i jest idealnie 3.5 bar a u mnie 4 bar. To co mam sprawdzic? Ten filtr wymienialem profilaktycznie moze wadliwy jest, zmienic moze znowu na stary? W tym manualu wszystko po angolu jest a u mnie troche z tym cienko. Da sie jakos sprawdzic zawor odpowietrzenia baku? Przewody sa ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podsatwie tis

odpal silnik zmierz ciśnienie

zgaś silnik i kontroluj ciśnienie jeżeli spadnie do 3.5 bar oznacza to ze droga powrotna paliwa (węże ,filtr )maja ograniczona przepustowość lub są zablokowane

leżeli ciśnienie postanie wysokie prawdopodobnie regulator będzie wadliwy

zawsze możesz zamontować stary filtr i sprawdzić dożo roboty z tym nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie podmienilem filtr na stary i cisnienie jest teraz w normie. Mialem pecha trafiajac na nowy uszkodzony. Jeszcze nie jezdzilem ale na postoju korekcje oscyluja blisko zera, cykanie wtryskow sie uciszylo. Zobaczymy jak jutro wyjda dlugoterminowe.No i czy auto ma swoja dawna moc. Dzis podpiolem sie pod skrzynie biegow i wyskoczyl taki blad ; 146 Can Moment Interface - moglby ktos przetlumaczyc.? Bede wdzieczny.Skasowalem go dzis i pojezdze troche jak powroci to bd sie martwil ale chcialbym wiedziec co on oznacza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kolejny problem... korekty juz sa wszystkie w normie ale po wymianie uszczelki pod obudowa filtra vanosy nie chodza. W inpie wywala blad 104 control vanos mechanikal. Co sie mogla stac vanosow przecierz nie ruszalem. Jakie powinny byc napiecia na wtyczkach od elektrozaworow?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vanos sie zblokowal mechanicznie...albo zawör vanosa ,,elektrozawor .odlacz wtyczki i spr ,ktöry ? wejsc czy wyjsc.?

co möwi test w dis ...test vanosöw? :mad2:

 

ja znowu plukanke zrobilem i nowy olej ,,i cos zaczelo mi grzechotac...mechanik stawia na lancuszek .,bo nagar zszedl przy 310000 i luzy sie zrobily i i napinacz hydrauliczny nie daje rady naprezyc albo tak sie rozciagnal lancuszek ...bo jak stetoskop przykladalismy do obudowy fitra to najbardziej bylo slychac grechotanie. :mad2: .

 

macie moze dobre namiary na tematy ,co moglo byc to innego... bo kiedys tez juz mialem podobnie i wyszlo ze byla blachostka-- wyszlo ze visko sie odkrecalo ,czyli te smigelka odkrecaly sie od sprzegla ,te male trzy srubki chyba 8M... :mad2:

 

ale tym razenm moze byc cos powaznego ....bo przed wymiana plukalem PRO TEC ,, i nowy olej potem LM 4W40 i niedawno wlalem specyfik o nazwie ARchoil AR9300...

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.