Skocz do zawartości

m54b25 - dziwne korekcje - lambdaintegrator


przemek_byd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

u mnie lambda inergrator leca przy zimnym starcie na +25 - i czuc benzyne z tlumika.

troche trzesie buda,w DIS zrobilem test vanosa i wyskoczyl tylko zle usczelnienie na -7.88 " na wydechowym vanosie.-czy to znaczy ze mogä wyskakiwac bledy p0174 p0171, i zapala sie check engine-ale tylko jak dluzej postoje na jalowym zimno.

jak rusze odrazu to silniczek zölty sie nie zaswieca.

moze to winna lpg? ale odpala na zimno na bp. :mad2:

zrobilem prawie caly test DIS osprzetu -czujniki,MAF,krokowy,przepustnica,jeszcze przy tankentluftung ventil cos bylo ze go nie slyszalem .ale test robilem z budy -moze dlatego

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak korekcje idą na plus to komputer będzie dawkował więcej paliwa.

Czyli masz: dziurę w dolocie, dziurę w kolektorze, uszkodzony przepływomierz, uszkodzone sondy lub ich grzałki, uszczelka pokrywy zaworów, sama pokrywa zaworów, odma, disa, oraz ostatnio wyszło ze alternator bardzo dziwne.

 

Teraz zrób tak wyjmij bezpiecznik od lpg, spuść gaz z układu, skasuj adaptacje uruchom, podczas pracy popryskaj kolektor i miejsca podejrzane o lewe powietrze zmywaczem do hamulców jak praca silnik się zmieni to w tym miejscu gdzie pryskasz masz nieszczelność, na ciepłym silniku jak odkręcasz korek wlewu oleju to silnik zaczyna nierówno pracować czy nic się nie dzieje? Na tym filniku te korekcje wskakują nagle ale nie widzę co sie zmieniło? osiągną jakąś temp moze przełączyłeś na lpg ? sprawdz też ile pokazjue czujnik temperatury silnika oraz powietrza zasysanego.

 

Kolejna sprawa to podłącz bezpiecznik do lpg masz kme nie znam tego sterownika bo pracuje na stagu więc sciągnij program kup kabel do instalacji uruchom, ale nie przełączaj na lpg tylko podglądaj parametry nas interesuje podcisnienie kolektora Map lub nazwane inaczej ale wyrazone w barach wartosc po uruchomieniu na zimnym pewnie -0.50 lub 50 bo program moze pokazywac tylko wartości bezwzględne. wraz z nagrzewaniem sie silnika powinien zmieniać się przy 90 C powinien miec -0.30 sprawdz jak jest u ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdze na benie,pokasowale adaptacjie DIS ,inpa i przez odlaczenie akku,

 

znalazlem zakladke do sprawdzania w DIS komponentöw, i przeszly wszystkie ok,przeplywka ,krokowy itp,lambdy tez,

tylko test vanosa na wylocie jest test szczelnosci.-5 do +5 mi wyskoczyl - 7.

czy to moze byc powöd? czy po prostu magnet ventil od vaosa A sie zacina od osadu oleju lub ktorys z czujniköw podaje zle wartosc,przeklamuje.dlatego test taki zly.

 

lub uszczelki BEISANA do wymiany?

http://www.beisansystems.com/de/anleitu ... eitung.htm

DISA nieszcelna?

http://www.ebay.com/itm/271058707041?it ... 61&vxp=mtr

 

co myslicie o takim tescie na szczelnosc lub cygarem? lepszy niz samostartem co

 

 

 

moze cisnienie na pompie paliwa albo kompresji nietrzyma.

jade pomierzyc u mech

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

film nagrywalem tylko jak wyjechalem z garazu stalem na podjezdzie,tylko benzyna,jak przejechalem kawalek z 1 km, :cry2: to jak znowu stanolem i silnik nie byl calkiem rozgrzany to na postoju tak po 30 sec ida korekty na +25 te krötkie. :cry2: :cry2: :cry2:
z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:evil: zamöwilem dzis przyszly 12 puszek zmywacza.

ja do garazu za maskie ...i linka w reku...ku... pekla ale pech...

:mad2: to se posprawdzalem ale lipa :cry2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D kiedys dolewalem olej i odjechalem bez niego.

kupilem nieorginalny- moze byc ze jest nie szczelny.

u mnie jak na rozgrzanym odkrecilem korek to lekko siadly obroty ale minimalnie.cos tak jak przy odlaczeniu przeplywki.

na odpalonym powinien ciagnac korek oleju i bagnet (podcisnienie?)

czy wypychac jako nadcisnienie.

 

kupilem dzis w bmw linke i juz wymienilem .

jak na szybko psikalem na stacji benzynowej.to szybko psikalem 1 puszke ale zachwianie bylo gdzies z tylu pokrywy zaworöw jak psikalem tak na sciane grodziowa a pokrywe.tam tez znajduje sie czujnik od gazu od podcisnienia lpgtech pts01 .moze to ma cos nie tak.slyszalem ze pekac lubia bo to plastikowe :cry2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz najlepiej albo zatkaj żeby mieć pewność, tam nadcisnie ale niewielkie na pewno nie do wykrycia jak praca się zmienia to ok ale powinno zauważalnie prace zmienić popryskaj jeszcze w okolicach cewek tam często uszczelki puszczaj albo przecięta jak ktoś za mocno dociska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

noe doczytalem postow tylko odpisalem na PW

 

Tam z tylu masz wlasnie 2-3 zaslepki kolektora i skoro tam pryskales i bylo czuc za tam zasysa paliwo dodatkowe to ja bym szukal tam przyczyny wlasnie.

 

element 15 i 17 z tego rysunku

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525i-M54/LHD/M/2001/july/browse/engine/intake_manifold_system/

 

Inna opcja ze gazownik sie gdzies wpial w podcisnienie i tam przecieka. Obejrzyj wezyk po wezyku co idzie do czujnika podcisnienia jak i sam czujnik.Popsikaj po nim i caly czas obserwuj lambdaintegrator jak sie zmienia.

 

Bo nagle z +25 powinnoisc do 0 lub nawet na - jak dostanie za duzo paliwa dodatkowego z puszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

:D bylo nieszczelne przy DISA ,guma wymieniona taki duzy oring.

drugie 3 zaslepki z tylu kolektora tez wymienilem.

korekty krötkie juz sa od -1 do +2 .tak lataja na benie .ale na gazie pts01 pokazuje 0,35 do 0,4 podcisnienie w kolektorze -i to jest klamstwobo

znajomy kupil sobie zegary do turbo i vaccum- i podlaczylismy manometr i ten pokazuje 0,7 bar a na tym samym tröjnku pts01 pokazuje 0,35 do 0,4 :mad2:

jak ja mam wyregulowac instalke,czy takie röznice sa dopuszczalne? :?:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

tak to jest jakos z podcisnienie bewzglede -i wzgledne.

czujnik pts01 od techa pokazuje -startuje od 1 bar w döl .czyli -0,7 pokazuje 0,35na P.na D i hamulcu pokazuje 0,42 bar-ale wtedy jest 20 procent obciazenia. :norty:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
:D bylo nieszczelne przy DISA ,guma wymieniona taki duzy oring.

 

Odgrzewam, bo szukam właśnie tej gumy do M54, szukałem na realoem ale nie znalazłem jako osobną część a wiem, że BMW jako taką sprzedaje tą uszczelkę. Ktoś ma namiary na ten oring?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.ja kupilem w firmie ktora zajmuje sie tylko guma.uszczelki .oringi.

Pojechalem z disa .gosc zmierzyl rozmiar.poszedl poszukac.zaplacilem 2 eu.tak 2.

I korekty ok.ta stara wycielismy delikatnie skalpelem .bo jest zwulkanizowana

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie.tak jak pisalem gosc zmierzyl sufmiarka chyba 3 wymiary. i przyniösl gotowy oring.

na logike mierzyl srednice ,grubosc rowka (szerokosc) i napewno wysokosc gumy.

wciskalem Disa na olej -bo ciezko wchodzila.

niektörym tez sama disa sie rozszczelnia np .przez oske zasysa "lewizne"

u mnie jeszcze ta guma co w srodek wchodzi kolektora jedna byla lekko przytarta (wgnieciona) ta co oddziela kolektor na polowe.

ale tam juz nic nie kombinowalem.

bo korekty na zimnym wröcily do normy.

na cieplym zreszta tez.

no i smigam na gazie juz tak ponad chyba 8 miechöw. i patrzylem ostatnio korekty na +1,5 ; +1,8.

w niemcach.ale jak w pl jestem to gaz chyba slabszy bo korekty ida na +2,5 po pierwszym zatankowaniu gazu w pl.

chyba ze w pl powietrze inne -"czystsze"? he he :norty:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam bardzo prosze o pomoc. Mam nieprawidłowe korekty długoterminowe. Mógłby mi ktoś powiedzieć czego to jest przyczyną? Zdejmowałem kolektor pare dni temy aby wszystko posprawdzać i uszczelnic, pozamieniałem wtryski od pb. Bład w inpa to przekroczona norma na drugiej lambdzie (wiadomo ze przez korekcje). Czy sprawe może rozwiązac dobry Gazownik? Pozdrawiam

 

Pomiary na PB(rozgrzany silnik):

http://imagizer.imageshack.us/a/img673/6102/FWV9NR.jpg (lambdy)

http://imagizer.imageshack.us/a/img540/2575/658m29.jpg (vanos)

http://imagizer.imageshack.us/a/img538/863/DAIuXL.jpg (analog)

http://imagizer.imageshack.us/a/img908/5955/I1tm3k.jpg (analog c.d)

http://imagizer.imageshack.us/a/img661/2042/yLbgh8.jpg (rough)

http://imagizer.imageshack.us/a/img631/2232/YWKdDy.jpg (korekcje)

 

Pomiary na lpg:

http://imagizer.imageshack.us/a/img631/616/xV7cxm.jpg (lambda)

http://imagizer.imageshack.us/a/img910/1863/oWUxdR.jpg (korekcje)

http://imagizer.imageshack.us/a/img537/4236/fnnulV.jpg (rough)

http://imagizer.imageshack.us/a/img537/3159/nGehUB.jpg (analog)

 

Co oznacza ze korekcja dlugoterminowa na lambda 2 jestna -8? za mało powietrza czy za dużo paliwa?

Dolot szczelny odma zmieniana, zawór disa sprawny.bardzo prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-8 znaczy ze za bogato i ecu prubuje to skorygowac obcinajac -ujmujac .dlateo idzie w minus..

moze masz filtr powietrza stary zapchany lisciami...

albo katy przypchane bo tylko jeden bank idzie w -8..

a ty 320D chcesz do gazarza jechac??? :norty: :norty: :norty:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.