Skocz do zawartości

m54b25 - dziwne korekcje - lambdaintegrator


przemek_byd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam maly problem z silnikiem, czasami go trzesie i dzien codzien faluja obroty w fazie nagrzewania.

 

Widze ze po odpaleniu, jak juz zaczynaja chodzic korekcje i ecu nie chodzi na sztywnej mapie to lambdaintegrator leci strasznie na minus:

 

http://img846.imageshack.us/img846/1544/korekcje1.jpg

 

 

W miare jak sie nagrzewa silnik korekcje rosna :

http://img197.imageshack.us/img197/8446/korekcjestop.jpg

 

gdy sie rozgrzeje to juz pracuja oki +-2.

 

W czasie jak faluja to buja je az do minus -24-25 na obu bankach.

 

Sondy sa wymienione, przeplywka wymieniona - nic nie pomoglo

Pompa paliwa wymieniona na inna - cisnienie na listwie 3,5bara

Odma wymieniona na nowa, wezyki sprawne nie popekane.

Lewego powietrza nie ma, bo jak by bylo to korekcje ida na plus - sprawdzalem juz to.

 

 

Dzieje sie tak zawsze, nie wazne czy skasuje adaptacje czy nie. Jakby mapa paliwowa byla rozjechana, albo sam nie wiem..

 

Mysle ze moze wtyski leja ?? Jest to mozliwe zeby na cieplo pracowaly oki ??

 

Dodam, ze latem jest czasami oki od razu, ale to tylko czasami, przewaznie jak auto dlugo stoi to jest to samo.

 

W ciagu dnia jak przejade sie kawalek, silnik sie nagrzeje to moge pozniej jezdzic do nocy i jest oki.

 

Ma ktos moze jakis pomysl ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale czemu szukasz przyczyny w lambdach na zimnym silniku? Normalne że sondy zaczynają pracować jak się nagrzeją a wtedy sam mówisz że silnik normalnie pracuje. Ja to bym zaczął od umycia zaworu wolnych obrotów...
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krokowy / przepustnica / calu kolektor dolotowy mam wrzucony od e60 + nowa odma - efektow to nie przynioslo nic... ciagle to samo falowanie i bujanie jakby go zalewalo dlatego korekcje ida na minus

 

A co do sond po odpaleniu to wiem ze nie chodza, dopuki sie nie nagrzeja. Jest to przeciez logicznie.

 

Tylko szukam przyczyny dlaczego zalewa go na zimnym na benzynie... od 2 tyg jezdze tylko na Pb, lpg nawet nie tykam i nie wlaczam.

 

Za chwile wstawie filmik z jazdy jak sie korekcje zmieniaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam to samo na zimnym lekko telepie.

mi wyskoczyl dwarazy nockel wele sensor einlas(czujnik walka rozrzadu wejscie) :cry2:

skasowalem .

a przeplywka przy bucie i krokowy nie pokatuje ci wykrzykniköw.

lambdy przd katem nie pracuja ci za leniwie?

jest betka lekko opözniona na reakcje na pedal gazu.

przczysc styki od lambdy kontakt sprejem .

i od czujniköw .tez popatrz na czujnik polozenia walka dolnego(walu) :mad2:

tez z tym walcze .

mi wyskoczyly tez bledy 227 228 i check engine ,jak mrozy przyszly,

robisz tylko krötkie trasy?

jak byl cieplej tego nie miales?

moze zamrzaja ci opary oleju w odpowietrzaniu komor olejowej.

albo tank ventil tez moze broic

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sondy 4 nowe

odma nowa

zawor odpowietrzana zbiornika - zamieniony z innego auta

disa zamieniona

2 czujniki walkow i czujnik walu zamieniony z innego auta

przeplywka nowa siemensa

 

 

sondy po odpaleniu pokazuja przez dluzsza chwile ok 0,7-0,8V dlatego lambda integrator skraca czas wtrysku

 

Najprawdopodobniej nie dziala grzanie sond lambda... musze to obejrzec, bo ani stare nie grzaly ani nowe nie grzeja.... jakby sterowania nie dostawaly z ecu

 

 

A co do Update sterownika - to mam obawy ze cos spierdziele... mam juz przygotowany program, mam Sp-daten zaimporotowane, znajduje mi nowsza wersje oprogramowania, ale strach mi nie pozwala kliknac OK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mad2: a test sond robiles? :D jest w inpa .

 

moze poszukaj jaka inpedancje powinny miec sondy przed kat a jaka po.

bo u mnie sö w tescie kazda po 65000 ohm i wykrzykniki.

moze masz jakis czujnik temperatury zwalony co ma podawac do ecu temp. i dlatego -to noze byc cos od temp.

czujniki temp latwo sprawdzic ze zmiana temperatury powinny zmieniac opornosc.tylko musisz rozgooglowac w jakim zakresie powinny chodzic.

czysciles styki wszystkich czujnikw i lambd .kontakt reinger potem kontakt spreyem.

möj kumpel od niemry kiedys kupil piekne e34 bo cala sie trzesla po odpaleniu 3,5l v8-za grosze chyba 1800 eu.

spryskal wszystkie wtyczki styki ,przel ,czujniki, porozlanczal i przczyscil spreyem.

po podlanczal pojezdzil odlaczyl potem akku .i betka chodzila jak po sznureczku. sprzedal za 3 600 eu w dniu dania ogloszenia. :arrow:

daj znac

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daje znac:

- czujnik temp wody nowy ori bmw

- czujnik temp oleju nowy

- czujnik temp powietrza podmieniony - ale czy z czujnikiem czy bez i tak faluje

 

 

wtyczki chyba wszystkie juz rozpinalem spinalem i rozpinalem i spinalem po milion razy....

 

Wykrylem dziwna zaleznosc, jak auto jest cieple juz, tzn odpalane do max 2 godzin to wszystko jest ok, jak dluzej postoi to faluje.

 

Jest to o troszke dziwne, jakby za pozno przelaczal sie z trybu open loop na close loop.

Przez to pozne przelaczenie, dlugo chodzi na bogato i leje paliwem przez co go zalewa i faluje... tak to sobie tlumacze...

 

test sond robilem, tez sa wartosci z wykrzyknikiem... 65535! i maleja do 190-200 ohmow jak sie lekko nagrzeje sonda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update kompa zrobilem ostatnia wersja oprogramowania do ms43 - m54b25

 

Co sie poprawilo - nic... jest nawet gorzej niz bylo.

 

Czas wtrysku na rozgrzanym silniku wynosi 1,8-1,9ms - wiec to chyab troszke za malo... przez co przy schodzeniu z obrotow silnik nie potrafi sie ustabilizowac szybko i przez chwile faluje

 

http://img40.imageshack.us/img40/6319/185czaswtrysku.jpg

 

W programie Tolerance Data znalazlem info ze czas wtrysku powinien wynosic na rozgrzanym 3.4-3.8ms

 

http://img17.imageshack.us/img17/3053/ecud.jpg

 

Moze macie pomysly co go tak skraca ?

Dzis jade mierzyc ponownie cisnienie na listwie wtryskowej, bo byc moze regulator nie trzyma i wali wiecej niz powinien.

 

 

Macie jakies inne pomysly ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46787d03beeb572f.html#

a ja u mnie znalazlem to

 

 

zdj.

pytanie , a ile masz na rozgrzanym silniku ,jalowy bieg -jakie masz podcisnienie w kolektorze?

ja maielm -0,35 bar

 

a znalazlem lewizne,wiec zrobie nowe adaptacje pokasuje.

i wtedy dam znac.

ale prosilbym o odp.

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne ,ja patrzzylem tez mialem 0,30 na rozgrzanym -wskazöwka w pionie,jalowe 720 obrotöw (i to jeszcze z dziura w tej gumie co idzie do krokowca)bardzo wredne miejsce ,bo musisz patrzyc tak jakby od strony grodzi -takze psikanie startpilotem nic nie wykrylo, ale na inpa mialem MAF- HLM przy wiekszych obrotach LUFTBEDARF 350! i LL-STELLER tez ! :norty:

 

adziury mialem dwie jak kciuk,jak rozciagnolem harmonijke, i nastepne juz sie robily od dolu na gumie gdzie rezonator wchodzi. :norty:

 

spr teraz po kasacji adaptacji i dam znac :arrow:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sami piszecie podciśnienie jest mierzone w kolektorze czyli za przepustnicą natomiast guma od przepływomierza jest przed nią i nie ma wpływu na ciśnienie w kolektorze, taka dziura w gumie powoduje złe odczyty na przepływomierzu.

i proponuję sprawdzić poprawność - kolejność podpięcia wtryskiwaczy, bo może w trakcie wymiany kolektora coś się pomieszało. ja wiem że wtyczki są w listwie i teoretycznie nie da się ich pomylić, ale jeżeli była ona rozkładana to się da- wiem bo sam sobie tak zrobiłem :duh: i też głupiał na wolnych obrotach - ale patrząc po wykresach to jest okey.

ewentualnie vanos się kończy????

po za tym nic nie przychodzi mi do głowy zwłaszcza że korekty są moim zdaniem poprawne a czego integrator się rozjeżdża nie mam pojęcia.

a odnośnie czasu wtrysku to INPA trochę zaniża, a moim zdaniem w granicach 2,0 na ciepłym jest w porządku

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze co mi przyszło do głowy to przepustnica, z tego co pamiętam tam jest dwa uzwojenia które kontrolują jej położenie i jak parametry na nich się rozjeżdżają to silnik potrafi głupieć, czyli czyszczenie wtyczki lub podmianka przepustnicy.

 

bo parametry po za integratorem to masz wzorowe - też bym takie chciał mieć ale gaz nie pozwala :mrgreen:

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nadal nic sie nie poprawilo... a wyrzucilem juz nawet kompa od gazu i spielem wtryski benzynowe jak w oryginale.

 

Czy czujniki stukowe moga powodowac zalewania na zimnym i zmiane kata wyprzedzenia zaplonu, bo w momencie falowania zmienia sie z -10 na +16 gdzie na cieplo stoi na ok 6stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal nic sie nie poprawilo... a wyrzucilem juz nawet kompa od gazu i spielem wtryski benzynowe jak w oryginale.

 

Czy czujniki stukowe moga powodowac zalewania na zimnym i zmiane kata wyprzedzenia zaplonu, bo w momencie falowania zmienia sie z -10 na +16 gdzie na cieplo stoi na ok 6stopni

 

to raczej na pewno skutek aniżeli przyczyna. Widzę że sporo rzeczy wymieniłeś i nie ma poprawy a z tego co wiem to identyczne objawy pojawiają się przy zużytych uszczelkach vanosa. Chyba tego jeszcze nie wymieniałeś ;)

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie juz pozostaje nawet na cieplym silniku, a to juz jest zle...

 

Nizej jest filmik z pracy silnika i jego parametrow pracy z programu BMW Scaner

 

Czy mozecie rzucic okiem co moze byc nie tak, albo czemu sie przyjzec ??

 

Ja wylapalem 2 rzeczy - zmienia sie kat wyprzedzenia zaplonu z plusowego na minusowy oraz czujniki stukowe pokazuja 0,10v a czasami pracuja poprawnie. musze sie temu przyjzec, bo moze nie laczy wtyczka albo cos...

Choc sam je dokrecalem grzechotka, a musza byc dokrecone 20Nm - i nie wiem czy nie dokrecilem ich za slabo lub za mocno...

 

 

tutaj filmik

 

http://www.youtube.com/watch?v=hFf8do3kkRQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje falowanie obrotow ustapilo. Po dlugiej walce udalo mi sie naprawic auto.

 

Wymienilem alternator i od tej pory wszystko jest ok. Obroty opadaja prawidlowo, nic nie faluje, nic nie trzesie.

 

Nie wiem na czym polegalo uszkodzenie altka, bo podmienilem z 90a valeo na 140a boscha.

 

Dodam, ze do m54 pasuje alternator od m52 z 1 vanosem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też bym na to nie wpadł, ale cóż człowiek uczy się przez całe życie a i tak głupi umrze, grunt że się udało :cool2:
powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.