Skocz do zawartości

[ALL] Odbiór wozu.


Schpakoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Odbieram niedługo 528i. Proszę o informację, przestrogę, czego mogę wymagać przy odbiorze, a co mi będzie diler chciał wcisnąć. Mam nadzieję, że wszystko będzie w porządku, ale może ktoś podpowie na co zwrócić uwagę przy odbiorze?

 

Pzdr,

 

--

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim - kup czujnik lakieru - taki za 200 zł - elektroniczny i ZMIERZ LAKIER na tym nowym aucie.

Jak bedzie powyżej 150 um - pytaj się - wtf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wyżej.

Odbieraj w dzień, najlepiej w słońcu, możesz poprosić o wstawienie auta do hali lakiernika, tam gdzie jest dużo światła z świetlówek, pod takim najlepiej widać defekty lakieru. Spójrz czy lakier nie jest porysowany (koliste rysy), tak samo w listwy ozdobne w środku.

Szyby przednie bywają pofalowane.

Skóra bywa pofalowana, pomarszczona, plamy. Jeśli masz komforty to mocowanie na przedniej krawędzi fotela bywało niedokładnie wykonane.

Ściąganie w prawo, przed odbiorem koniecznie się przejedź, jak odbierzesz ściągający to potem nie wygrasz, nikt jeszcze nie wywalczył naprawy tego błędu fabrycznego.

528i potrafi brzydko klekotać, chłopaki się tu skarżyli kiedyś, ale nie znam dokładnie tematu.

Lewy przedni głośnik potrafi charczeć.

Tyle mi się przypomina. Diler na pewno będzie cię popędzał i głupio się uśmiechał, lej na niego, pamiętaj, odbierasz zabawkę za 200-300tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

koniecznie sprawdz skore w srodku ja mialem przypalona kierownice

lakier moze miec uszkodzenia typu odpryski, skrzypiace gumy drzwi przednich warto przejechac sie po placu z dziurami przy wylaczonym radiu i posluchac czy nie ma stukow i gumy nie tzw. tykaja :)

 

ja mialem listywy do wymiany mowie o zewnetrzych porysowane i wgniecione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przepraszam, ale gdzie pisze, że powłoka lakiernicza w nowym samochodzie nie może mieć więcej niż 150um ?

:) standart teraz jest okolo 150 mikronow moj ma kolo 154:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam 190-210 wszędzie. Nigdy nie malowany i nie polerowany :)

 

Tak tak...

Panowie, lakiery aktualnie powinny mieć grubość w ok. 100-120 um. Jeśli Twoja beemka ma 210 - musiała być po prostu przelakierowana... Pogódź się z tym :)

Pierwsza warstwa z podkładem ma grubość właśnie w ok. 100 um. Każda następna ma grubość ok. 60 um - lakierowana poza fabryką. Fabryka jest w stanie polakierować jedną warstwę tak, by miała ok. 35-40 um.

Może być dotryśnięta jakaś część w fabryce - nie jest to nic złego. Ale lepiej o tym wiedzieć PRZED odbiorem auta, bo jak będziesz chciał sprzedać to przyjedzie Ci jeden oszołom z drugim i będzie gadać że całe lakierowane było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

F25 ma ok. 100µm

Miałem już w zasadzie kupioną F10 ale przy odbiorze okazało się że ma 200µm na całym aucie więc dostałem zwrot wpłaconych pieniędzy i kupiłem F25 :)

Jak się później okazało była malowana ponownie w fabryce ale nawet w takim przypadku bym już jej nie brał bo kto to potem kupi a zmieniam auta dość często :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już w zasadzie kupioną F10 ale przy odbiorze okazało się że ma 200µm na całym aucie więc dostałem zwrot wpłaconych pieniędzy i kupiłem F25 :)

 

A ja nie zmierzyłem przy odbiorze. Teraz wolę już nie sprawdzać :)

 

Może tamten to był troll, moim zdaniem nie, ale w każdym razie nie ten co zwykle :-)

 

Z pewnością inny, "zagraniczny". Stwierdził, że moje zachowanie to typowa zazdrość polaczka (on mieszka w Niemczech), który się dorobił i kupił 4 cylindrowego klekota podczas gdy każdy wie, że prawdziwe BMW to R6 w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może tamten to był troll, moim zdaniem nie, ale w każdym razie nie ten co zwykle :-)

 

Z pewnością inny, "zagraniczny". Stwierdził, że moje zachowanie to typowa zazdrość polaczka (on mieszka w Niemczech), który się dorobił i kupił 4 cylindrowego klekota podczas gdy każdy wie, że prawdziwe BMW to R6 w benzynie.

 

Aaaa syndrom - "Ja musiałem wyjechać żeby jakoś dać sobie radę w życiu więc niemożliwe żeby ktokolwiek kto nie wyjechał dawał radę chyba, że jest złodziejem, wyzyskiwaczem, ex-komunistą albo politykiem a i tak nawet Ci którym się udało na pewno marzą żeby z Polski uciekać i powinni podziwiać takich mistzów jak ja którym się udało." Wybrałeś sobie kim jesteś? ;-) Ja tak gdzieś pomiędzy złodziejem a wyzyskiwaczem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś dawno temu ( :wink: ) miałem dwie Hondy i też siedziałem sporo na forach (choć nie w działach awaryjności :) ), wszędzie była pełna kulturka, ludzie traktowali się jak kumple. Nie wiem czy faktycznie to biało-niebieskie śmigło przyciąga chamów i hejtersów czy świat z biegiem lat schodzi na psy :roll: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa.

 

Wiele się działo w tym wątku. Początkowo go nawet czytałem i wcale nie poczułem się obrażony "gimnazjalistą". Cieszę się, że mój styl nie zdradza mojego prawdziwego wieku. Ba, zostałem odmłodzony o kilkadziesiąt lat... Super. Never mind.

 

W każdym razie - wóz odebrany. Bez emocji. Parę rzeczy obejrzałem tuż po teatralnej oprawie zaserwowanej przez dilera. Samochód w porządku. Wygodny, dobre lampy, ładny. Silnik - nie wiem, na tzw. "dotarciu". Zobaczymy.

Przemyślenia na szybko - słyszę trzaski dobiegające z pustego fotela pasażera w czasie jazdy po dziurach. Śledzę przyczynę.

Wiem czego mi brakuje - hybrydy; night vision; myślałem, że zamówiłem hifi pro, a pomyłkowo jednak tylko oczko wyżej niż standard - dramatyczny dźwięk; otwierania na dotyk; elektrycznego zamykania klapy bagażnika. Proponuję te rzeczy zaordynować nowonabywającym.

Poza tym auto ma dość duży promień skrętu, z uwagi na brak skrętnej osi tylnej - podobno nie robią w X-ach.

 

 

Dziękuję za podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy zakupie.

 

Pozdr,

 

--

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Taa.

 

Wiele się działo w tym wątku. Początkowo go nawet czytałem i wcale nie poczułem się obrażony "gimnazjalistą". Cieszę się, że mój styl nie zdradza mojego prawdziwego wieku. Ba, zostałem odmłodzony o kilkadziesiąt lat... Super. Never mind.

 

W każdym razie - wóz odebrany. Bez emocji. Parę rzeczy obejrzałem tuż po teatralnej oprawie zaserwowanej przez dilera. Samochód w porządku. Wygodny, dobre lampy, ładny. Silnik - nie wiem, na tzw. "dotarciu". Zobaczymy.

Przemyślenia na szybko - słyszę trzaski dobiegające z pustego fotela pasażera w czasie jazdy po dziurach. Śledzę przyczynę.

Wiem czego mi brakuje - hybrydy; night vision; myślałem, że zamówiłem hifi pro, a pomyłkowo jednak tylko oczko wyżej niż standard - dramatyczny dźwięk; otwierania na dotyk; elektrycznego zamykania klapy bagażnika. Proponuję te rzeczy zaordynować nowonabywającym.

Poza tym auto ma dość duży promień skrętu, z uwagi na brak skrętnej osi tylnej - podobno nie robią w X-ach.

 

 

Dziękuję za podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy zakupie.

 

Pozdr,

 

--

Tomek

 

 

Tomku milego uzytkowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te trzaski to chyba klamra pasa paszera. U mnie to stuka o plastik w oparciu. Trzeba ją tylko odwrócić ;)

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli napęd hybrydowy? Rozwiń myśl, jeśli mogę prosić.

Oczywiście życzę miłego użytkowania samochodu. :cool2:

 

Dziękuję za życzenia :).

 

Tak, mam na myśli napęd hybrydowy. Zupełnie przeoczyłem zagadnienie wychodząc z założenIa, że ten rodzaj napędu jest w fazie eksperymentalnej, a co za tym idzie - jest drogą zabawką. Nieprawda. Różnica w cenie przy tej wartości pojazdu jest niewielka, a technologia zdaje się być dobrze dopracowaną.

 

W sumie to zastanawia mnie dlaczego przedstawiciel dilera nie wspomniał o tym rozwiązaniu. Na pewno bym się zastanowił. Sądzę, że następny samochód, który kupię, będzie jednak hybrydą.

 

Pzdr,

 

--

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to przeżywałem tzn też się bałem ,że to fotel - a wyszła klamra pasa. Teraz mam tak ustawiony fotel ,że klamra nigdy nie stuka....ale niedoróbka jest.

 

W sumie, to nie wiem, czy to klamra, ale przestawiłem fotel i przestało. Muszę zerknąć na tę klamrę.

 

 

Pozdrawiam,

 

--

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli napęd hybrydowy? Rozwiń myśl, jeśli mogę prosić.

Oczywiście życzę miłego użytkowania samochodu. :cool2:

 

Dziękuję za życzenia :).

 

Tak, mam na myśli napęd hybrydowy. Zupełnie przeoczyłem zagadnienie wychodząc z założenIa, że ten rodzaj napędu jest w fazie eksperymentalnej, a co za tym idzie - jest drogą zabawką. Nieprawda. Różnica w cenie przy tej wartości pojazdu jest niewielka, a technologia zdaje się być dobrze dopracowaną.

 

W sumie to zastanawia mnie dlaczego przedstawiciel dilera nie wspomniał o tym rozwiązaniu. Na pewno bym się zastanowił. Sądzę, że następny samochód, który kupię, będzie jednak hybrydą.

 

Pzdr,

 

--

Tomek

 

Nie wiem czy ta technologia jest taka dopracowana. Hybryda F10 jest wolniejsza od 535d, do tego więcej pali i więcej kosztuje. Pomijam już większe ryzyko awaryjności.

Nie bez powodu BMW będzie czerpało teraz więdzę z technologii hybrydowej Lexusa. Im to rzeczywiście wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.