Skocz do zawartości

Błąd czujnika ruchu iglicy, brak mocy - co robić...??


drut2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam BMW E46 320d 136km z 2001r. przebieg 230.000 km

Ogólnie z autkiem jest wszystko ok (prawie) mankament jaki jest odczuwalny to brak mocy na niskich obrotach, dopiero przy 2 tys. auto zaczyna normalnie ciągnąć.

Zdiagnozowałem auto kablem OBD2 w programie INPA V3, pojawił się tam nast. błąd:

 

http://www52.zippyshare.com/v/53859906/file.html

 

Błędu nie można skasować. Byłbym wdzięczny jakby ktoś podpowiedziałby mi co robić w takim przypadku i czy to jakaś poważna usterka.

Trochę poczytałem na forach ale nie znalazłem w pełni satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.

Przeczytałem też, że wyczyszczenie zaworka erg może pomóc w przywróceniu prawidłowej mocy auta.

 

Z góry dziękuje za wszelką pomoc i sugestie.

 

Pozdrawiam...!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj na nowej drodze "ścieżki odzyskiwania mocy" :D Tematów jest tak dużo, że praktycznie w każdym masz opisane co należy zrobić. Błąd dotyczy czujnika we wtryskiwaczu sterującym i jak widać jest zwarcie. Należy sprawdzić rezystancje cewki czujnika i ewentualnie wymienić. Niech moc będzie z Tobą :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie tematów jest dużo na temat tego błędu ale objawy aut są różne.

U mnie brakuje mocy na początku obrotów silnika, u innych przy pewnej prędkości itd.

Jutro na pewno zakupie miernik ( przyda się ) i jeśli znajdę czas zmierzę rezystancje.

Załóżmy 2 przypadki:

 

1. rezystancja będzie w porządku, co wtedy...??

2. pomiar wyjdzie źle - czyli na 100% czujnik uwalony, co teraz ( zakup nowego wtrysku z czujnikiem, regeneracja starego, zakup używanego - mam kolegę co handluje częściami do bmw )

 

Teraz jeszcze dwa pytania:

 

1. czy jazda z uszkodzonym czujnikiem ruchu iglicy może spowodować uszkodzenie jakiegoś innego podzespołu...??

2. jak to odnosi się do spalania, czy wówczas ono wzrasta...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pomiaru będziesz musiał zrzucić kolektor ssący. Osobiście udało mi się zmierzyć ładując łapy pod kolektor przy zdemontowanej bocznej osłonce, ale to była EKWILIBRYSTYKA najwyższego lotu :roll:

 

1. Rezystancja 80-120Ohm. Przewody do sprawdzenia.

2. Sprawna używka z gwarancją rozruchową. Szkoda 1000zł na podzespół, którego zadania przejmuje VP44 i czujnik GMP.

 

Kolejne:

1. Nie.

2. Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Sprawna używka z gwarancją rozruchową. Szkoda 1000zł na podzespół, którego zadania przejmuje VP44 i czujnik GMP.

 

Z powyższego zdania wynika na to, że ten czujnik w ogóle nie jest potrzebny w takim razie, dobrze rozumuje...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie! Jest zastosowany chyba tylko po to, żeby było się co zepsuć. Jego rolę przejmuje czujnik WKZ (kąta położenia wału pompy). Co prawda czujnik ten informuje o faktycznym początku wtrysku - dlatego też jest na cylindrze do którego przewód wysokiego ciśnienia jest najkrótszy, czyli na 4tym kotle. Najciekawsze jest to, że nawet przy jego uszkodzeniu nie odczujesz nic negatywnego w pracy silnika z uwagi na jego "ziomków", tj WKZ i GMP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie 100% użytkowników ma za sobą tzw "ścieżkę odzyskiwania mocy". Musisz: wymienić wężyki podciśnienia na grubościenne sylikony 3mm średnicy wew i 3 metry bieżące wystarczy dla M47, wyczyścić filterki elektrozaworów turbiny i EGR, wyczyścić zawór EGR, wyczyścić czujnik doładowania, wyciąć katalizatory. Po tym powinna dawać radość z jazdy :wink: Rozumiem, że dysponujesz programem diagnostycznym. Sugeruję pomiar LIVE DATA w trakcie swobodnego przyspieszania i pod max obciążeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za podpowiedź, na pewno się wezmę za te czynności przywracania mocy.

Co do diagnostyki to mam kabel OBDII (wtyczka do gniazda w kabinie, bo ta okrągła z pod maski, z tego co czytałem jest do starszych modeli...??)

Błędy z czytywałem programem INPA V3 - gotowa instalka wraz ze sterownikami na wirtualnej maszynie vmware.

LIVE DATA - to de dane uzyskiwane podczas pracy silnika, prędkość, ciśnienie turbiny, podawana dawka paliwa itp. - dobrze rozumie??

Coś czytałem, że przy obciążeniu powinna być podawana dawka ok. 55 mg paliwa i tyle też u mnie było, ale jak wspominałem u mnie dziura jest pomiędzy 800 a 2000 obr.

Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę podczas pomiaru LIVE DATA...??

 

Próbowałem także połączyć się programem Carsoft 6.5 ale cały czas wyskakuje mi błąd komunikacji.

Czy połączenie kabla OBDII w tym programie jest identyczne jak w programie Inpa, czy wymaga jakiś specjalnych ustawień, sterowników, a może całkiem innego kabla,

np. tego z okrągłą wtyczką (pod maske)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okrągła w E46 chyba tylko w 98 roczniku, ale nie jestem pewien. Proszę o poprawkę jeśli się mylę. Czyli program masz zassany od Kolegi Trandolfa jeżeli jedziesz w WMce :cool2: Dokładnie tak, chodzi o te wartości. Na masę powietrza, tj musi skoczyć do ok 90kg i utrzymywać się na poziomie do 70kg, oraz na sygnał napięcia na skali PWG (potencjometr gazu) czy zamknie na 3,2V. Temperautra paliwa do 55'C. Wykonaj testy na odpiętym EGR - odepnij wężyk od niego i zaślep śrubką. Sprawdź jak auto jedzie. Być może u Ciebie też przepływka może nawalać. Podaj także nr oprogramowania z zakładki F2. CSa mie używam, więc nie pomogę z nim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę nr oprogramowania to dam znać.

Jeśli mówimy o przepływomierzu powietrza, to chyba jest dobry bo z tego co czytałem to przy max. obciążeniu na 4 i 5 powinien pokazywać spalanie 20l/100km i tak też u mnie jest :)

EGR też muszę sprawdzić i na pewno wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pełen uznania dla wiedzy kolegi Yoshimura, ale w kwestii braku zasadności zastosowania czujnika ruchu iglicy się nie zgodzę z dwóch powodów.

1. sam przerabiałem identyczny problem i wiem jakie ma znaczenie z praktyki

2. jego wskazania przekazują informację o dawce, które bezpośrednio wpływają na zwiększenie (bo głównie o to chodzi) zapotrzebowania na paliwo przy wzroście obciążenia.

Sam fakt gdy ulegnie uszkodzeniu, dowodzi że jest potrzebny.

Kolego drut2, jak pisałem w punkcie pierwszym wydałem kupę kasy na uszczelnianie i testy na pompie VP44, zainwestowałem w nowy zaworek doładowania, w końcu wymieniłem też przepływomierz (470zł ze zniżką Bosch w IC), a ostatecznie wymiana czwartego wtryskiwacza za 1100zł z robocizną oddała przyspieszenie w pełnym zakresie. Przy okazji powymieniałem przewody przelewowe i dokręciłem sączący się zasilający na trzecim wtrysku. Ogólnie kupa kasy, ale pozytywny efekt i robota na długo... mam nadzieję.

Jeśli mogę coś doradzić, to proponuję oryginał, używki... no cóż, różnie bywa :)

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Sprawna używka z gwarancją rozruchową. Szkoda 1000zł na podzespół, którego zadania przejmuje VP44 i czujnik GMP.

 

Z powyższego zdania wynika na to, że ten czujnik w ogóle nie jest potrzebny w takim razie, dobrze rozumuje...??

...nie jest potrzebny dopóki nie musimy zamontowac nowej pompy :)

bez niego ciężko później ustawić prawidłowy kąt początku wtrysku ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pełen uznania dla wiedzy kolegi Yoshimura, ale w kwestii braku zasadności zastosowania czujnika ruchu iglicy się nie zgodzę z dwóch powodów.

Dzięki za słowa uznania Kolego :handshake: i szanuję Twoje zdanie w tym temacie. Dzięki Twojemu "przypadkowi" z autkiem będę brał bardziej pod uwagę możliwości wpływu jego działania na pracę silnika. Jeśli jednak znajdziesz chwilkę to proszę przeczytaj moje poniższe wypociny z doświadczeń z tym ustrojstwem. Nie mam celu Cię przekonywać, ale proszę uwierz, że gdybym nie miał doświadczenia w kilku różnych autach to nie śmiałbym nawet pisnąć słowem.

 

1. Ja również przerabiałem ten problem w swoim aucie i w dwóch autach klientów. Objawy: błąd czujnika wzniosu iglicy. Nic poza tym się nie zmieniało. Dawka pikowała jak w przypadku "zdrowego" czujnika, oraz pozostałe wartości bezbłędnie odnosiły pracę silnika i podzespołów. U klienta po podmianie auto zachowywało się jak wcześniej, żadnej zmiany (poprawy). U drugiego klienta problemy z mocą, sypie błędem 5tym (NBF). Podmiana i zero poprawy. Aktualizacja softu na D5, wymiana przepływki Bosch 527, podstawowy serwis przywracania mocy, uszkodzony wtryskiwacz wysyła info o zwarciu. Auto zachwyca jakością pracy silnika :wink: Wiem, bardzo CRAZY, ale takie miałem doświadczenie z tym osprzętem.

2. Przekazuje informacje o aktualnym FAKTYCZNYM początku wtrysku do komory spalania. Przy jego uszkodzeniu początek wtrysku jest ustalany względem czujnika WKZ VP44 oraz GMP. Ja zakupiłem nowy bo moją "wadą" jest perfekcja w każdym najmniejszym szczególe. Tu się z Tobą zgadzam, że jeżeli go umieścili to musi być i spełniać swoją rolę - jest to oczywiste i niepodważalne :cool2:

 

Moje wywody dotyczą jednak zachowania się silnika BEZ udziału NBFa w cyklach pracy, która przynajmniej w przypadkach z którymi ja miałem do czynienia nie ulegała żadnej najmniejszej zmianie. Oczywiście klienci zakupili sprawne wtryskiwacze (jeden nowy od BOSCHa - wyszedł najtaniej bo coś ok 800zł, a drugi sprawną używkę za chyba 300zł) i autka jeżdżą jak przed wymianą z tymże bez błędu 5ego w rejestrze i z możliwością podglądu aktualnej wartości początku wtrysku.

 

Ja mam 2000 rok i mam wtyczkę okrągłą :)

No to nie jestem jedynym :wink: Dziękuję Kolego za informację :cool2:

 

nie jest potrzebny dopóki nie musimy zamontowac nowej pompy :)

bez niego ciężko później ustawić prawidłowy kąt początku wtrysku

Ciekawe to co napisałeś, możesz rozwinąć jak się ma pomiar z niego do statycznego nastawienia VP44?? Oczywiście biorąc pod uwagę prawidłowość w blokadzie silnika, blokadzie VP44 na wartość kąta wtrysku z tabliczki znamionowej oraz przy jej 100% sprawności, oraz bez wad wynikających z osłabionych napinaczy i rozciągnięcia łańcucha napędowego.

 

Pozdrawiam Wszystkich,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie w tym iż każdy łańcuch jest z czasem wyciągnięty ... a pokaż mi osobę która wymieniła łańcuch z napinaczem ...:)

więc idąc tym tokiem myślenia ustawienie statyczne pompy nie do końca jest prawidłowe i aby to było perfekcyjnie konieczne jest skorygowanie tego kąta a do tego musimy mieć podgląd na rzeczywisty początek wtrysku co bez sprawnego wtrysku sterującego jest niemożliwe...

poza tym w porzypadku uszkodzenia wtrysku sterującego nie działa egr ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TC każdy się liczy świadomie czy nieświadomie z tym, że rozjazd kąta wtrysku zawsze będzie występował w mniejszym czy większym stopniu choćby z przyczyny odległości NBFa od przestawiacza wtrysku - sygnał do korekty + nastawy mechaniczne regulatora. Ale z całym szacunkiem jego wartość nie ma znaczenia w nastawach statycznych pomp VP44, a jest tylko konsekwencją ich prawidłowego lub nieprawidłowego przeprowadzenia (przy sprawnym osprzęcie silnika). Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie uszkodzony czujnik tez nie miał na nic wpływu.. Absolutnie na nic. Znalazłem nawet filmik z testu przyspieszenia 60-100, 80-120 na uszkodzonym wtrysku sterujacym, ale nie dam rady go na nic wrzucic :evil: Jak widac niektórzy maja objawy, inni nie.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Przeprowadziłem dzisiaj pomiary LIVE DATA, nakręciłem też wideo.

 

auto bez obciążenia (zwalnianie/postój)

 

http://www.youtube.com/watch?v=acS1xEC8sSk&feature=youtu.be

 

auto pod obciążeniem - wartości analogowe 1

 

http://www.youtube.com/watch?v=6y--0KX6U54&feature=youtu.be

 

auto pod obciążeniem - wartości analogowe 2

 

http://www.youtube.com/watch?v=gCVMEl4VxWA&feature=youtu.be

 

Jeśli chodzi o wersje oprogramowania to zamieszczam foto poniżej

 

http://www37.zippyshare.com/v/46973144/file.html

http://www13.zippyshare.com/v/55642729/file.html

 

Zbadałem jeszcze raz błędy silnika w INPA i pojawiły się kolejne 2, wcześniej już je kasowałem i wychodzi na to że pojawiają się znowu podczas jazdy samochodem. Zdjęcia poniżej.

 

http://www44.zippyshare.com/v/14500525/file.html

http://www13.zippyshare.com/v/60104948/file.html

 

Także Panowie przejrzyjcie sobie materiał z pomiarów i dajcie znać jak to wygląda z waszego punktu widzenia. Nie wiem czy to istotne ale czuć trochę spaliny w kabinie, głównie na postoju.

Filmy najlepiej oglądać w największej rozdzielczości, z powodu brak stabilizacji obrazu trochę gubiła się ostrość ale myślę że odczyt pomiarów będzie możliwy.

Liczę na waszą wiedzę i z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jak widać błąd czujnika wzniosu iglicy nie ma żadnego wpływu na jakość pracy silnika. Twoje logi dynamiczne są WZOROWE! Dawka paliwa, boost, oraz masa powietrza perfekcyjne. Błędy dotyczą usterki żarzenia świec żarowych, oraz awarii podgrzewacza wody. Tobie po prostu już brakuje mocy :wink: przyzwyczaiłeś się do tego i trzeba trochę podkręcić ten silnik.

 

PS. Dla silnika M47 najlepiej wykonywać logi za pomocą DIS lub Carsofta, ponieważ mamy wgląd w wartości których oczekuje sterownik. INPA jest najlepsza dla wstępnej i dokładnej analizy silników M47N.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Yoshi, właśnie przymierzam się do odpalenia DIS-a od Trandolfa więc zobaczę co i jak.

Z tego co czytałem to w podgrzewaczu często padała elektronika-płytka, także posprawdzam ja i polutuje.

Najważniejsze, ze z wynikami silnika i osprzętu wszystko ok - także bardzo ucieszyła mnie Twoja opinia.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy :) Jeszcze tylko wykonaj logi dynamiczne z DIS. Najważniejsze to ustawić do wyświetlania doładowanie: aktualne i oczekiwane, masę powietrza aktualną i oczekiwaną, dawkę paliwa ZA ews. Reszta sprawdza się gdy któryś element nie domaga. Żebyś bezpiecznie prowadził auto i nagrywał pomiar proponuję nagrywanie programem CAM STUDIO. Zrzuca perfekcyjny obraz bez trzesiawki, rozmyć itp historii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.