Skocz do zawartości

e39 3,0d 2001r - pompa paliwa ? nie odpala ? Gaśnie.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
niestety musze poruszyc ten temat od nowa. Tydzień było ok, znowu to samo, auto nierówno chodzi, gaśnie w trasie lub na postoju lub ciężko go odpalić, co najgorsze przed wymiana czujnika dawkowanie wtrysków było praktycznie idelane, po podpieciu teraz pod kompa czujnik pokazuje dobrze a wychodzi na to ze wtrysk 2 i 3 do wymiany. niemozliwe ze przez kilka dni tak sie pogorszyło, moze cos z pompa wysokiego cisnienia ? mechanicy rozkładają rece. wyświetla się błąd "za wysokie ciśnienie w magistrali". raz chodzi idealnie tak jak dziś, przez cały dzień nie było problemu z odpalaniem i jeżdzeniem a pod wieczór zaczął nierówno chodzic i zgasł. wczoraj zaś nie chciał odpalić rano, dopiero za którymś razem, pojechałem w trase zgasł 2 razy na autostradzie. prosze o pomoc bo juz niewiem od czego zaczac... trzeba by wymienic pół samochodu żeby dojść co jest zepsute. wtryski wykluczam
Opublikowano
Brak stabilnego ciśnienia na szynie CR, w większości przypadków przy rozruchu pompa nie jest w stanie nabić tych 170 aby dokonać rozruch silnika. Nie oznacza to jednak, to za chwilę będzie podobny problem, bo może wskoczyć na 190 i samochód "zagra". Innym objawem jest przykładowo falowanie obrotów. Diagnoza przez pompiarza. Nie wiem, jak to sprawdzić samemu w domu.
Opublikowano
to by sie zgadzało, a może to byś spowodowane np niewydajnością pompki paliwa która nie jest w satnie nabić ciśnienia do pompy CR i jednocześnie pompa niema paliwa by podać je na listwe ?
Opublikowano

Może jak najbardziej. Z tego co kojarzę, to pompa w baku daje około 0,5b, następnie wstępna daje około 3,5-4. Teraz wchodzi CR i ma dawać powyżej 280. Do rozruchu wymagane jest około 170-180.

Podepnij się INPA i sprawdź co i ile Ci daje. Zaobserwuj co "faluje" w czasie pracy.

Opublikowano
podłączyłem ktsa pompki działają ok, pokazuje że wadliwe są 2 wtryskiwacze, lecz jak to możliwe jak tydzień temu wszystkie były idealne. a auto i tak gasło nierówno chodziło i nie odpalało.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ciągle to samo, czy problem może tkwić w elektronice ? raz odpali bez problemu, lecz po 3 minutach gaśnie na wolnych obrotach, a raz nie odpali wcale :mad2: wciąż jest podłączony ten box chiptuning z allegro, boje sie to zdemontować by nie było jeszcze gorzej
Opublikowano
bosha, pracuje bo raz odpala bez problemu a raz wogole i gasnie w trakcie jazdy a cisnienia obu pomp pokazuja ok, czytalem o takim samym przypadku, gosc wymienil wszystkie pompki czujniki wtryski itp i dalej to samo, auto nie odpala i nikt nie poda przyczyny
Opublikowano
żadne urządzenie diagnostyczne nie pokaże czy działa pompa w baku no i na pewno nie pokaże jakie ta pompka daje ciśnienie odczytasz ciśnienie pompy progowej ale nie w baku lepiej zmień mechanika

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano

Kolego miałem taki przypadek w E60 525 d problemem okazał się BOX który podawał złe dawki a do komputera szła dobra informacja. BOX był przy jarany i dlatego świrował i złe parametry odczytywał z czujnika CR i źle sterował regulatorem CR.

 

Wywal boxa zobacz czy problem dalej się pojawia. Jak dalej się pojawia to sprawdź ciśnienia pompy progowej i na CR, sprawdź wtryski jeszcze raz.

Opublikowano

dokładnie. U mnie były trafione kabelki przy ecu i przy samym czujniku cr. Oprócz tego pompa cr potrzebowała kalibracji (po uprzedniej regeneracji - sekcje, zawory, uszczelniacze. Korpus był prosty więc został). Co ciekawe - źle skalibrowana i uszczelniona pompa przechodziła testy na stołach boscha (2 różnych).

 

co to box ?

Opublikowano

Może ktoś opisać technicznie na czym polega kalibracja pompy, która sterowana jest ciśnieniem? Co jest kalibrowane?

Pytanie też do kolegi szatynwroc - na czym polega sterowanie regulatorem CR? Możesz to rozpisać?

Opublikowano
zawiozłem auto do warsztatu, wywalili boxa, sprawdzili mechanicznie wtryskiwacze i mówi że narazie jest ok, pompki działają, lecz jest za niskie ciśnienie na zasilaniu i to może być powodem nieodpalania nierównego chodzenia i gaśnięcia, obstawiają jakiś zaworek podciśnieniowy przy pompie, jest coś takiego ? jak to skomentujecie ?
Opublikowano
zdjął węże i sprawdizł urządzeniem jakie daje ciśnienie, po 2 jak auto nie chciało odpalić, obie pompki chodziły
Opublikowano
a jakie są objawy źle działającej pompki w zbiorniku ? bo nikt mi jeszcze nie odpowiedział na to pytanie a moje objawy są dziwne jak opisałem wcześniej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.