Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie do kolegów którym pękł wał korbowy, na jakim oleju jeździliście w czasie kiedy padł wał ? Bo może faktycznie przyczyną pękania jest słabo odprowadzający ciepło olej. Kolega któremu urwał się wał w E60 jeździł na Castrol EDGE 5W30.
Opublikowano
Pytanie do kolegów którym pękł wał korbowy, na jakim oleju jeździliście w czasie kiedy padł wał ? Bo może faktycznie przyczyną pękania jest słabo odprowadzający ciepło olej. Kolega któremu urwał się wał w E60 jeździł na Castrol EDGE 5W30.

u mnie był wlany półsyntetyk.

Opublikowano

Ok. Poczytałem trochę - co prawda nie jestem mechanikiem, ale może uda się nam wspólnie rozwiązać zagadkę - ustalmy fakty:

 

- usterka ma miejsce tylko w 4-cyl dieslach niezależnie od wersji - czyli nie jest specyficzna dla danego modelu wału czy średnicy koła zamachowego

- usterka występuje też w automatach

- co do przegrzania - podejrzewam że połowa 2-litrowych diesli BMW w Polsce jeździ na niewłaściwym oleju - i żyją

 

Na dzień dzisiejszy mam teorię, że winne jest koło pasowe - a raczej tłumiki drgań skrętnych w tym kole. Teoretycznie co 60kkm powinno się zdjąć z koła paski i sprawdzić luzy - być może problem jest w zbyt "dobrej" konstrukcji, która późno daje znać o jakichkolwiek problemach. Tym bardziej, że jak wyczytałem wał wykańczają drgania wysokich częstotliwości - coś czego nie da się stwierdzić zza kierownicy - chyba, że koło wcześniej rozpadnie się na pół (co też się zdarzało). Czemu problem dotyczy tylko tych silników ? nie mam pojęcia - może ktoś z większą wiedzą i doświadczeniem będzie to w stanie wytłumaczyć.

 

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCkQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.gates.com%2Feurope%2Ffile_save_common.cfm%3Fthispath%3DEurope%252Fdocuments_module%26file%3D70498_E13_DRIVEALIGN_TVD.pdf&ei=7F6OUJGxHo6Mswb1loCgBw&usg=AFQjCNEH6GkBclRLO05k5GAvqXsWMDKOMQ&cad=rja

 

EDIT

 

Kolegów którym się pęknięcie wału przytrafiło proszę jeszcze o informację jakie koła pasowe wału mieli w swoich silnikach.

Opublikowano
Pytanie do kolegów którym pękł wał korbowy, na jakim oleju jeździliście w czasie kiedy padł wał ? Bo może faktycznie przyczyną pękania jest słabo odprowadzający ciepło olej. Kolega któremu urwał się wał w E60 jeździł na Castrol EDGE 5W30.

u mnie był wlany półsyntetyk.

 

Cos mi sie tak wydaje ze wiekoszosc lala 10W40....Ja leje 5W40 i wal smiga a juz prawie 300 000. Kolega ma w 320d 370 000km i problemow brak.

Kupujcie oleje MOTUL 5W40!

Opublikowano

Wada silnika i tyle. Może słabe smarowanie,dwumasa,koło pasowe,gaszenie z szarpnięciem,

lipny olej, a może to wszystko naraz. Szkoda tylko że firma jak BMW puscila bubla- taka sama usterka wystepuje jak wspominalem w FIAT 126p. W sumie tam też tylny napęd :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżdziłem na shell-u 5W-40 olej zmieniany co 8 tyś dlatego że mniej więcej tyle robiłem rocznie , więc zmieniałem co rok.

Mam do was pytanie , czy ktoś może mi polecić jaki sklep albo szrot najlepiej w podlaskim bo już mam dość szukania tego g.... silnika . Tak jak pisałem w czwartek zamówiłem goły słupek (za 3 000 zł :duh: :evil: :mad2: :twisted: ) , ale powiedziałem przy rozmowie telefonicznej ,że jeśli coś jest nie tak z tym silnikiem to niech nawet nie wysyła bo będzie mi oddawał tysiąca za włożenie no i do dziś nie doczekałem się silnika , ani żadnej wiadomości od sprzedającego nawet telefonu nie odbiera . Już mi się rzygać chce na widok 2.0d :mad2:

Opublikowano
Jeżdziłem na shell-u 5W-40 olej zmieniany co 8 tyś dlatego że mniej więcej tyle robiłem rocznie , więc zmieniałem co rok.

Mam do was pytanie , czy ktoś może mi polecić jaki sklep albo szrot najlepiej w podlaskim bo już mam dość szukania tego g.... silnika . Tak jak pisałem w czwartek zamówiłem goły słupek (za 3 000 zł :duh: :evil: :mad2: :twisted: ) , ale powiedziałem przy rozmowie telefonicznej ,że jeśli coś jest nie tak z tym silnikiem to niech nawet nie wysyła bo będzie mi oddawał tysiąca za włożenie no i do dziś nie doczekałem się silnika , ani żadnej wiadomości od sprzedającego nawet telefonu nie odbiera . Już mi się rzygać chce na widok 2.0d :mad2:

heh sprzedałbym Ci mój ale używam auta a sam chetnie zmieniłbym na 3,0d :)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Jeżdziłem na shell-u 5W-40 olej zmieniany co 8 tyś dlatego że mniej więcej tyle robiłem rocznie , więc zmieniałem co rok.

Mam do was pytanie , czy ktoś może mi polecić jaki sklep albo szrot najlepiej w podlaskim bo już mam dość szukania tego g.... silnika . Tak jak pisałem w czwartek zamówiłem goły słupek (za 3 000 zł :duh: :evil: :mad2: :twisted: ) , ale powiedziałem przy rozmowie telefonicznej ,że jeśli coś jest nie tak z tym silnikiem to niech nawet nie wysyła bo będzie mi oddawał tysiąca za włożenie no i do dziś nie doczekałem się silnika , ani żadnej wiadomości od sprzedającego nawet telefonu nie odbiera . Już mi się rzygać chce na widok 2.0d :mad2:

 

nikt nie da gwarancji na ten silnik

według mnie najlepiej chyba z anglika, z bitego bym nie brał bo podobno są mikropęknięcia co sprzyja pękaniu wałka

Opublikowano

zakup wyciągniętego silnika to zakup kota w worku, dlatego ja kupiłem rozbitka, dokładnie to po dachowaniu, dzięki temu mogłem sprawdzić co kupuję

 

jakbyś przypadkiem kupował dawcę po dachu to przyda ci się małe info, napiszę jak to u mnie wyglądało: jak wiadomo auto poleżało jakiś czas na dachu, przez co do cylindrów dostał się olej, sprężanie w cylindrach było tak utrudnione, że rozrusznik nie dawał rady zakręcić silnikiem, zapych na 1 biegu z tego samego powodu się nie powiódł, koła się blokowały, dopiero z 2 biegu udało się odpalić, trzeba uważać bo odpalanie na zapych z olejem w cylindrach może skończyć się wygięciem korbowodów, oczywiście po odpaleniu zaległy w cylindrach olej zaczął się spalać więc auto przez jakiś czas ostro kopciło, dopóki olej się nie wypalił silnik nie wchodził w ogóle na wysokie obroty, odpalone auto postało sobie kilkanaście minut by olej w cylindrach się wypalił, po tym czasie mogłem przetestować silnik, nie było zastrzeżeń więc wróciłem do domu z dawcą ;)

Opublikowano
ja kupiłem słupek M47, wyciągnięty z samochodu, E46 miała boki i tył rozwalony, cały przód mieli na sprzedaż. Na hali mieli jeszcze ok 100 silników gotowych do sprzedaży, wszystkie wyciągnięte z aut. Gwarancji dali 30 dni na rozruch, jeżdże już ponad rok od wymiany i nie miałem do tej pory ani jednego problemu z tym silnikiem..
Opublikowano
ja kupiłem słupek M47, wyciągnięty z samochodu, E46 miała boki i tył rozwalony, cały przód mieli na sprzedaż. Na hali mieli jeszcze ok 100 silników gotowych do sprzedaży, wszystkie wyciągnięte z aut. Gwarancji dali 30 dni na rozruch, jeżdże już ponad rok od wymiany i nie miałem do tej pory ani jednego problemu z tym silnikiem..

 

tak z ciekawości... ile dałeś za słupek i ile wyniosła cię wymiana?

Opublikowano
Pytanie do kolegów którym pękł wał korbowy, na jakim oleju jeździliście w czasie kiedy padł wał ? Bo może faktycznie przyczyną pękania jest słabo odprowadzający ciepło olej. Kolega któremu urwał się wał w E60 jeździł na Castrol EDGE 5W30.

u mnie był wlany półsyntetyk.

 

 

Cos mi sie tak wydaje ze wiekoszosc lala 10W40....Ja leje 5W40 i wal smiga a juz prawie 300 000. Kolega ma w 320d 370 000km i problemow brak.

Kupujcie oleje MOTUL 5W40!

No właśnie a nikt tutaj tego auta nie miał z zerowym przebiegiem i to że ktoś jeździ na 5w40 nie oznacza że zawsze na takim jeździł... Kto wie co tam było lane wcześniej przez poprzedniego właściciela niemca, francuza, włocha itp..
Opublikowano

ja wiem :)

od 0 - 188tkm mobil turbo diesel 0w40

188-195 - castrol edge 5w40

195-210 motul x-clean 5w40

210 - 260 fuchs gt1 5w40

260 --->

 

a skąd wiem?? bo fakturki miałem i zapisy poprzedników :cool2:

 

taki mały off :)

Opublikowano
gutek wymiana wyniosła mnie 6100 zł, 3200 M47, 1800 dwumas kompletny zestaw, 200 wymieniłem przy okazji podstawe filtra oleju, 900 robota z płynami i filtrami nowymi

 

no to tanio ktoś Ci to zrobił, mnie przekładka silnika (sama praca mechanika) kosztowała 1100 zł, no ale miał sporo pracy, musiał wyciągnąć silnik z mojego auta jak i z dawcy, ściągnąć z obu silników wiązkę elektryczną i moją starą wiązkę podłączyć pod silnik z dawcy (silniki te same a wiązki się różniły), no i oczywiście na koniec wstawił silnik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i wczoraj znowu pojawił się problem przy przekładce , okazało się że rozrząd się przestawił i pewnie bedzie trzeba pompe wysyłać do ustawienia :evil:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba była zle zablokowana i teraz moze jeszcze tydzień będę czekał na auto :x
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego kolego nie wiem. Dzwoniłem w środę do mechanika i powiedział że jest problem z tą pompą i że może nawet trzeba będzie wysyłać ją na ustawienie do Lublina ,ale ja się na tym nie znam . Pewnie jeszcze z tydzień poczekam na auto :? A co ty myślisz o tym wszystkim??????
Opublikowano
przechodziłem to samo ... dałem wcześniej jakiemuś paprakowi do regeneracji i źle złożył i później już nawet na dobrej nie chciał odpalać bo załapał błąd o niezgodności czujników którego ani INPA ani DIS nie widział ... dopiero jak auto pojechało 1500KM do Bydgoszczy do Marcina to odżyło i odziwo Launch widział błąd ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
przechodziłem to samo ... dałem wcześniej jakiemuś paprakowi do regeneracji i źle złożył i później już nawet na dobrej nie chciał odpalać bo załapał błąd o niezgodności czujników którego ani INPA ani DIS nie widział ... dopiero jak auto pojechało 1500KM do Bydgoszczy do Marcina to odżyło i odziwo Launch widział błąd ...

 

na lawecie?? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.