Skocz do zawartości

Pęknięty wał bmw e46 2.0d 2000r.


arturo e39

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie do kolegów którym pękł wał korbowy, na jakim oleju jeździliście w czasie kiedy padł wał ? Bo może faktycznie przyczyną pękania jest słabo odprowadzający ciepło olej. Kolega któremu urwał się wał w E60 jeździł na Castrol EDGE 5W30.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegów którym pękł wał korbowy, na jakim oleju jeździliście w czasie kiedy padł wał ? Bo może faktycznie przyczyną pękania jest słabo odprowadzający ciepło olej. Kolega któremu urwał się wał w E60 jeździł na Castrol EDGE 5W30.

u mnie był wlany półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Poczytałem trochę - co prawda nie jestem mechanikiem, ale może uda się nam wspólnie rozwiązać zagadkę - ustalmy fakty:

 

- usterka ma miejsce tylko w 4-cyl dieslach niezależnie od wersji - czyli nie jest specyficzna dla danego modelu wału czy średnicy koła zamachowego

- usterka występuje też w automatach

- co do przegrzania - podejrzewam że połowa 2-litrowych diesli BMW w Polsce jeździ na niewłaściwym oleju - i żyją

 

Na dzień dzisiejszy mam teorię, że winne jest koło pasowe - a raczej tłumiki drgań skrętnych w tym kole. Teoretycznie co 60kkm powinno się zdjąć z koła paski i sprawdzić luzy - być może problem jest w zbyt "dobrej" konstrukcji, która późno daje znać o jakichkolwiek problemach. Tym bardziej, że jak wyczytałem wał wykańczają drgania wysokich częstotliwości - coś czego nie da się stwierdzić zza kierownicy - chyba, że koło wcześniej rozpadnie się na pół (co też się zdarzało). Czemu problem dotyczy tylko tych silników ? nie mam pojęcia - może ktoś z większą wiedzą i doświadczeniem będzie to w stanie wytłumaczyć.

 

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCkQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.gates.com%2Feurope%2Ffile_save_common.cfm%3Fthispath%3DEurope%252Fdocuments_module%26file%3D70498_E13_DRIVEALIGN_TVD.pdf&ei=7F6OUJGxHo6Mswb1loCgBw&usg=AFQjCNEH6GkBclRLO05k5GAvqXsWMDKOMQ&cad=rja

 

EDIT

 

Kolegów którym się pęknięcie wału przytrafiło proszę jeszcze o informację jakie koła pasowe wału mieli w swoich silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegów którym pękł wał korbowy, na jakim oleju jeździliście w czasie kiedy padł wał ? Bo może faktycznie przyczyną pękania jest słabo odprowadzający ciepło olej. Kolega któremu urwał się wał w E60 jeździł na Castrol EDGE 5W30.

u mnie był wlany półsyntetyk.

 

Cos mi sie tak wydaje ze wiekoszosc lala 10W40....Ja leje 5W40 i wal smiga a juz prawie 300 000. Kolega ma w 320d 370 000km i problemow brak.

Kupujcie oleje MOTUL 5W40!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżdziłem na shell-u 5W-40 olej zmieniany co 8 tyś dlatego że mniej więcej tyle robiłem rocznie , więc zmieniałem co rok.

Mam do was pytanie , czy ktoś może mi polecić jaki sklep albo szrot najlepiej w podlaskim bo już mam dość szukania tego g.... silnika . Tak jak pisałem w czwartek zamówiłem goły słupek (za 3 000 zł :duh: :evil: :mad2: :twisted: ) , ale powiedziałem przy rozmowie telefonicznej ,że jeśli coś jest nie tak z tym silnikiem to niech nawet nie wysyła bo będzie mi oddawał tysiąca za włożenie no i do dziś nie doczekałem się silnika , ani żadnej wiadomości od sprzedającego nawet telefonu nie odbiera . Już mi się rzygać chce na widok 2.0d :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdziłem na shell-u 5W-40 olej zmieniany co 8 tyś dlatego że mniej więcej tyle robiłem rocznie , więc zmieniałem co rok.

Mam do was pytanie , czy ktoś może mi polecić jaki sklep albo szrot najlepiej w podlaskim bo już mam dość szukania tego g.... silnika . Tak jak pisałem w czwartek zamówiłem goły słupek (za 3 000 zł :duh: :evil: :mad2: :twisted: ) , ale powiedziałem przy rozmowie telefonicznej ,że jeśli coś jest nie tak z tym silnikiem to niech nawet nie wysyła bo będzie mi oddawał tysiąca za włożenie no i do dziś nie doczekałem się silnika , ani żadnej wiadomości od sprzedającego nawet telefonu nie odbiera . Już mi się rzygać chce na widok 2.0d :mad2:

heh sprzedałbym Ci mój ale używam auta a sam chetnie zmieniłbym na 3,0d :)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdziłem na shell-u 5W-40 olej zmieniany co 8 tyś dlatego że mniej więcej tyle robiłem rocznie , więc zmieniałem co rok.

Mam do was pytanie , czy ktoś może mi polecić jaki sklep albo szrot najlepiej w podlaskim bo już mam dość szukania tego g.... silnika . Tak jak pisałem w czwartek zamówiłem goły słupek (za 3 000 zł :duh: :evil: :mad2: :twisted: ) , ale powiedziałem przy rozmowie telefonicznej ,że jeśli coś jest nie tak z tym silnikiem to niech nawet nie wysyła bo będzie mi oddawał tysiąca za włożenie no i do dziś nie doczekałem się silnika , ani żadnej wiadomości od sprzedającego nawet telefonu nie odbiera . Już mi się rzygać chce na widok 2.0d :mad2:

 

nikt nie da gwarancji na ten silnik

według mnie najlepiej chyba z anglika, z bitego bym nie brał bo podobno są mikropęknięcia co sprzyja pękaniu wałka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakup wyciągniętego silnika to zakup kota w worku, dlatego ja kupiłem rozbitka, dokładnie to po dachowaniu, dzięki temu mogłem sprawdzić co kupuję

 

jakbyś przypadkiem kupował dawcę po dachu to przyda ci się małe info, napiszę jak to u mnie wyglądało: jak wiadomo auto poleżało jakiś czas na dachu, przez co do cylindrów dostał się olej, sprężanie w cylindrach było tak utrudnione, że rozrusznik nie dawał rady zakręcić silnikiem, zapych na 1 biegu z tego samego powodu się nie powiódł, koła się blokowały, dopiero z 2 biegu udało się odpalić, trzeba uważać bo odpalanie na zapych z olejem w cylindrach może skończyć się wygięciem korbowodów, oczywiście po odpaleniu zaległy w cylindrach olej zaczął się spalać więc auto przez jakiś czas ostro kopciło, dopóki olej się nie wypalił silnik nie wchodził w ogóle na wysokie obroty, odpalone auto postało sobie kilkanaście minut by olej w cylindrach się wypalił, po tym czasie mogłem przetestować silnik, nie było zastrzeżeń więc wróciłem do domu z dawcą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem słupek M47, wyciągnięty z samochodu, E46 miała boki i tył rozwalony, cały przód mieli na sprzedaż. Na hali mieli jeszcze ok 100 silników gotowych do sprzedaży, wszystkie wyciągnięte z aut. Gwarancji dali 30 dni na rozruch, jeżdże już ponad rok od wymiany i nie miałem do tej pory ani jednego problemu z tym silnikiem..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem słupek M47, wyciągnięty z samochodu, E46 miała boki i tył rozwalony, cały przód mieli na sprzedaż. Na hali mieli jeszcze ok 100 silników gotowych do sprzedaży, wszystkie wyciągnięte z aut. Gwarancji dali 30 dni na rozruch, jeżdże już ponad rok od wymiany i nie miałem do tej pory ani jednego problemu z tym silnikiem..

 

tak z ciekawości... ile dałeś za słupek i ile wyniosła cię wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegów którym pękł wał korbowy, na jakim oleju jeździliście w czasie kiedy padł wał ? Bo może faktycznie przyczyną pękania jest słabo odprowadzający ciepło olej. Kolega któremu urwał się wał w E60 jeździł na Castrol EDGE 5W30.

u mnie był wlany półsyntetyk.

 

 

Cos mi sie tak wydaje ze wiekoszosc lala 10W40....Ja leje 5W40 i wal smiga a juz prawie 300 000. Kolega ma w 320d 370 000km i problemow brak.

Kupujcie oleje MOTUL 5W40!

No właśnie a nikt tutaj tego auta nie miał z zerowym przebiegiem i to że ktoś jeździ na 5w40 nie oznacza że zawsze na takim jeździł... Kto wie co tam było lane wcześniej przez poprzedniego właściciela niemca, francuza, włocha itp..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem :)

od 0 - 188tkm mobil turbo diesel 0w40

188-195 - castrol edge 5w40

195-210 motul x-clean 5w40

210 - 260 fuchs gt1 5w40

260 --->

 

a skąd wiem?? bo fakturki miałem i zapisy poprzedników :cool2:

 

taki mały off :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gutek wymiana wyniosła mnie 6100 zł, 3200 M47, 1800 dwumas kompletny zestaw, 200 wymieniłem przy okazji podstawe filtra oleju, 900 robota z płynami i filtrami nowymi

 

no to tanio ktoś Ci to zrobił, mnie przekładka silnika (sama praca mechanika) kosztowała 1100 zł, no ale miał sporo pracy, musiał wyciągnąć silnik z mojego auta jak i z dawcy, ściągnąć z obu silników wiązkę elektryczną i moją starą wiązkę podłączyć pod silnik z dawcy (silniki te same a wiązki się różniły), no i oczywiście na koniec wstawił silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i wczoraj znowu pojawił się problem przy przekładce , okazało się że rozrząd się przestawił i pewnie bedzie trzeba pompe wysyłać do ustawienia :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tego kolego nie wiem. Dzwoniłem w środę do mechanika i powiedział że jest problem z tą pompą i że może nawet trzeba będzie wysyłać ją na ustawienie do Lublina ,ale ja się na tym nie znam . Pewnie jeszcze z tydzień poczekam na auto :? A co ty myślisz o tym wszystkim??????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przechodziłem to samo ... dałem wcześniej jakiemuś paprakowi do regeneracji i źle złożył i później już nawet na dobrej nie chciał odpalać bo załapał błąd o niezgodności czujników którego ani INPA ani DIS nie widział ... dopiero jak auto pojechało 1500KM do Bydgoszczy do Marcina to odżyło i odziwo Launch widział błąd ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przechodziłem to samo ... dałem wcześniej jakiemuś paprakowi do regeneracji i źle złożył i później już nawet na dobrej nie chciał odpalać bo załapał błąd o niezgodności czujników którego ani INPA ani DIS nie widział ... dopiero jak auto pojechało 1500KM do Bydgoszczy do Marcina to odżyło i odziwo Launch widział błąd ...

 

na lawecie?? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.