Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Edek Powiem ci, co bedzie sie dzialo z 330i. Nic ;) Silniki M54 sa poczatkiem konca BMW, a E46 to w polowie alu i plastik fantastik. Raczej nigdy nie osiagnie statusu takiego jak E30. To fajny samochod, ale krok wstecz w porownaniu do E36. Brakuje mi juz tej solidnosci - na pierwszy rzut oka widac, ze ksiegowi wkroczyli do akcji. 328i sprzed 2000r dla mnie jest mniej warte niz 320d z 2004r tak nomen omen. Moc 190 paru koni nie rzuca na kolana, bo tyle ma 320d po chipie za 500zl i zbiera sie lepiej niz 328.

 

Z tym nie będę dyskutował, bo z częścią się zgadzam (o e30), a na części się nie znam (e36 nie miałem, nie jeździłem, nie doświadczyłem). Mam tylko szczerą nadzieję, że może jednak stanie się inaczej niż sądzisz w przypadku e46 i jeśli nie osiągnie statusu kultowego jak e30, to chociażby będzie w tym kierunku zmierzać ;) A ja z kolei wolałbym 328i niż 320d - ale to kwestia gustu i upodobań. Tak jak powiedziałeś, "każda potwora znajdzie swojego amatora".

 

W dodatku powiem ci z duza doza prawdopodobienstwa, ze po paru latach ci sie znudzi. Moj juz mi sie znudzil. Taka ludzka natura, ze nowsze i ladniejsze z czasem zawsze kusi.

 

A co do tego nie mam wątpliwości. Ja kupiłem to, na co było mnie stać w danym momencie i co dawało najwięcej frajdy w tych pieniądzach. Zresztą ja mam zwykłego sedana. W przypadku coupe, nawet gdyby mi się znudziło, nie sprzedałbym go, z sedanem zastanowiłbym się.

Edytowane przez edek.by
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Polecam udać się w pogodny dzień na zlot BMW ,porozmawiać z użytkownikami zadbanych egzemplarzy ile ich kosztowały :) Potem porównać sobie zadbany samochód do "okazji" za 15 tysięcy PLN.

 

to nie ma znaczenia ,że kogoś auto kosztowało dużo. Mnie też kosztowało bardzo dużo bo e46 compact od momentu zakupu w ubiegłym roku do chwili obecnej kosztował blisko 40 tyś zł i jest super doinwestowany itd itp ...i co z tego ? Myślisz ,że przy ewentualnej odsprzedaży to dbanie i inwestowanie podniesie cenę o 100% albo sprawi ,że zwrócą się poniesione nakłady?

Ja wiem ,że nie bo rynek sprzedaży używanych samochodów jest taki a nie inny .

Ja mam tego świadomość , że e46 to już podstarzałe, taniejące z roku na rok auto któremu daleko do klasyka i mnie to wcale nie boli ale widzę ,że niektórzy nie mogą się z tym pogodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko że to odbiegło od pierwotnego pytania.Czy za 13-15 kupisz dobre e46.Co to jest dobre?.Jaki masz próg bólu . co stolerujesz a co nie.Dla mnie jako człowieka którego denerwuje rozp...zawieszenie,oporniki zamiast poduszek,i dalej w tym stylu odpowiedz jest jedna- nie.Ale dla innego to może być ideał.I dlatego nic tu nie wymyślimy.Pomijając fakt iż nikt tam za darmo nie sprzedaje.Jeśli ktoś tu wystawia 328 zarejestrowane od pół roku za 15tys. to nawet nie będę zdjęć oglądał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał wystawić za tyle ile powinienem to zero szans na sprzedaż.Auto zrobione od poczatku do końca.Stan praktycznie fabryczny.Realnie?- ktoś szukający pożądnego coupe i mający pojęcie zapłaci jakieś 16.Nie śądzę by więcej.I z tego powodu pójdzie do garażu lub do rodziny.Choć jak na razie nie odczuwam ani chęci na sprzedaż ani nadmiaru pieniędzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie opłaca się sprzedawać dobrego coupe z dobrym silnikiem,

prawda taka że ciężko na rynku znaleźć cos fajnego i z realnym przebiegiem, dużo oszustów.

najlepiej jeździć do śmierci dobrym e46 coupe z dobrym silnikiem i przekazać wnukom bo nie opłaca się sprzedawać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał wystawić za tyle ile powinienem to zero szans na sprzedaż

Musimy pamiętać że wartość rynkowa ( bo jesteśmy w takim wątku) to jest cena za ile dane auto w obecnej chwili sie sprzeda.

Jak w rodzinie będzie jakiś godziwy biorca to zawsze lżej na dyszy że nie poszło w obce ręce ale stare przesądy powiadają : jak chcesz utrzymać dobre więzi rodzinne to z najbliższymi nie uprawiaj handlu .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dxtr71, po pierwsze kupowałem po wyższym kursie, na dzień zakupu 15100. Mniejsza o to, wachania kursu nie zmieniają stanu auta. Środek zadbany wyposażenie - podam niżej zdekodowany VIN, nie ma śladów we wnętrzu sugerujących 600k na blacie, dokumentacja jest. Blacharka stan fabryczny - drzwi zarysowane jedyny brak w tym względzie. Sprzęgło jak każdy element kluczowy mechaniki się wymienia, zwłaszcza przy 300k (konkretnie 293, ale daje z zapasem, co by nie było, że patrzę przez różowe okulary). Zauważ jeszcze, że oględziny potwierdziły to co było mówione o aucie i było to prawdą. Dla mnie auto w którym od razu wiem z czym mam do czynienia jest autem dobrym. Całe wyposażenie, z którym auto wyjechało z fabryki jest w komplecie. Czego chcieć więcej? A kupowałem z niemiec nie z powodów ekonomicznych, raczej dlatego, że w polsce sztuk z 2003r 320D z przebiegiem w okolicach magicznej granicy 300k jest na dzień dzisiejszy wg alledrogo (kryterium wyszukiwania przebieg 293-310kkm i diesel)... Uwaga, uwaga... TRZY. Wolę widzieć prawdę na blacie. Po drugie mam znajomego którego mogę poprosić o przywiezienie i jest przez to ciut taniej. Inaczej bym się tam nie pchał i nie kupował w DE tylko w PL tak jak Volvo V70 dwa lata temu. I jest dobre, nie złożone z dwóch a mimo to z Polski. Więc nie bronię sensowności sprowadzania. Nie stoję murem, że auta tam są definitywnie lepsze. Jedyna zaleta - można realniejszy przebieg trafić. Koniec wywodu. P.S. mówiłem, że te ceny po zakupie które wymieniłem są od tak na poczekaniu z nadwyżką - pisałem, żeby poprawić jeśli się mylę i dziękuję za korektę. I fakt, 16 w przeliczeniu to była przesada. Mój błąd.

 

Jeśli Ty masz inne poglądy i wystawiasz auta w cenie całkowitej i gotowe do jazdy to chwała Ci za to i jestem pełen podziwu, że spotkałem w końcu kogoś kto jest całkiem uczciwy. Szacunek, mówię poważnie i bez ironii bo takich ludzi należy cenić. Ale w 90% przypadków jest z goła inaczej. A w ogóle to luz panowie, każdy ma swoje poglądy i rzadko się zdarza by kogoś przekonać na swoje :) Ja szanuję wasze zdanie i myślę, że i wy moje uszanujecie. Do wymiany zdań są właśnie stworzone fora. Ktoś to czyta i wyciągnie własne wnioski z wszystkich wypowiedzi. Obiecany VIN:

 

 

Model description 320d

Market Europa

Type AS71

E-Code E46 (4FL)

Chassis Limousine

Steering links

Doors 4

Engine M47D20O1 - 2,00l (110kW)

Drive Heckantrieb

Transmission manuell

Body color Orientblau Metallic (317)

Upholstery Leder Chameleon/schwarz/grau (V3TM)

Production date 19.03.2003

Assembled in Dingolfing

Code Serienausstattung Standard Equipment

S851A Sprachversion deutsch Language version German

---------------------------------------------------------------------

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings

S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel

S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel

S2CDA BMW LM Rad Sternspeiche 136 BMW light alloy wheel, spider spoke 136

S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color

S403A Glasdach elektrisch Glass roof, electrical

S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

S441A Raucherpaket Smoker package

 

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S465A Durchladesystem Through-loading system

S473A Armlehne vorne Armrest front

S481A Sportsitz Sports seat

S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S521A Regensensor Rain sensor

S522A Xenon-Licht Xenon Light

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S550A Bordcomputer On-board computer

S650A CD-Laufwerk CD player

S661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43)

S723A Edition Exclusive Exclusive Edition

S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights

L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany

S818A Batteriehauptschalter Battery master switch

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat

P972A Komfortpaket Comfort Package

 

Wyposażenie wcale nie ubogie, myślę, że warte zachodu w tej cenie. Jak na mój gust ;) Zdjęcia w dziale do prezentowania aut będą pod koniec miesiąca, do dalszej dyskusji nad tym, czy się opłacało zapraszam tam gdy już będzie gotowa galeria.

Edytowane przez mateusz_k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie patrz na przebieg tylko stan auta i cechy charakterystyczne zużycia inne niż na wymiennych elementach. Duży przebieg nie znaczy zły przebieg. Czasami niepozorne "szaraki" są niezłymi egzemplarzami. O lekko zmęczony lakier da się zadbać. Po prostu czasem zwracaj uwagę na auta które się nie wyróżniają. Jeśli nie klepane, działa w porządku i nie wymaga przepastnych inwestycji - bierz. Najlepiej weź na oględziny ogarniętą osobę. A najlepiej kogoś kto jeździ takim, bądź zna te auta. Ogólnie nic odkrywczego, wszyscy radzą to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wyczytałem gdy szukałem dla siebie jakiejś opcji silnikowej to odrobinę ma lepszą opinię 1.8, rzekomo mniej awaryjny ale w relacji moc / spalanie dużo pali. Poliftowy 2.0 ma fajne osiągi i niskie spalanie ale opinie na jego temat są mieszane. Ja twierdzę - jak dbasz tak masz, czyli zadbana sztuka i tak będzie ok i z jednym i z drugim silnikiem. Bardziej patrz na ogólny stan jednostki silnikowej. Przykładowo 2.0D ma okropną opinię ale moich dwóch znajomych ma, dba o serwis i nie narzeka w ogóle od czterech lat. Nie ma reguły. To tyle z suchej teorii. O szczegóły pytaj posiadaczy benzyny :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , dziękuje Wam , jutro wrzucę vin to trochę się wyjaśni , nie chce Ojca na minę pchać stąd głupie pytania :wink:

Chciałem mu dać swoją byłą 530 LCI nie chciał , teraz się tej 46 czepił i nie chce puścić :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie patrz na przebieg tylko stan auta i cechy charakterystyczne zużycia inne niż na wymiennych elementach. Duży przebieg nie znaczy zły przebieg. Czasami niepozorne "szaraki" są niezłymi egzemplarzami. O lekko zmęczony lakier da się zadbać. Po prostu czasem zwracaj uwagę na auta które się nie wyróżniają. Jeśli nie klepane, działa w porządku i nie wymaga przepastnych inwestycji - bierz. Najlepiej weź na oględziny ogarniętą osobę. A najlepiej kogoś kto jeździ takim, bądź zna te auta. Ogólnie nic odkrywczego, wszyscy radzą to samo.

 

Dobrze powiedziane -warto zerkać na na prawdę prywatne aukcje. Jeśli aukcja nie jest "zrobiona" a auto na każdym zdjęciu nie pozuje lepiej niż w katalogu salonowym, to jeszcze nie znaczy, że jest nie do wzięcia. Czasem warto pojechać obejrzeć auto z takiego ogłoszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.