Skocz do zawartości

E46 330d - soft a adaptacja przepływomierza.


Capaz_01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wymieniłem przepływomierz na nowy BOSCH-a (wcześniej był stary model), natomiast wersja softu to:

Changing index: CA

Soft number: 7789415

Officialnumber: 7785464

assembly number: 7789414

Number SG-PROG.: 2

 

Nie wiem jak sprawdzić czy ten soft jest przystosowany do nowej przepływki, czy też wymaga adaptacji. Z powodu zmienionej mapy (program) chciałbym uniknąć adaptowania przepływomierza.

 

Proszę o info, czy muszę wykonać adaptację w celu poprawnej pracy samochodu, oraz czy można za pomocą DIS-a wykonać jakąś operację w celu "odświeżenia" wszystkich wartości, by samochód lepiej pracował na nowej przepływce, ponieważ w tym momencie są niewielkie dziury w przyśpieszeniu.

 

Pozdrawiam,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedlift.

 

Ogólnie jest problem bo po wymianie przepływki auto ospale reaguje na gaz, na niskich obrotach.

Jedzie dopiero po 2-3sekundach od wciśnięcia gazu.

http://imageshack.us/a/img43/882/beztytuuajm.jpg

 

dopiero od 2200 obrotów auto "odjeżdża" i chyba przeładowywuje:

 

http://imageshack.us/a/img211/818/plik2o.jpg

 

:mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@EDIT:

 

Widzę, że niestety temat umarł.

 

Chciałem dokonać adaptacji przepływki wg. instrukcji z forum - niestety okazało się, że mój soft jest najnowszy.

Czy jest taka możliwość w DIS-ie, żeby wgrać aktualny soft ponownie? Chodzi mi tutaj o usunięcie wszystkich adaptacji i programu (chipa).

 

W samochodzie sprawdziłem już wszystko... jedyne co jeszcze mi zostało to wyjęcie turbiny :( Luzu zbyt dużego na wałku nie ma.. niestety jest trochę oleju w przewodach do i z IC.

 

Czy ospała reakcja może być powodem padającego turbo?

 

Postaram się wrzucić filmy z programu INPA, które lepiej zobrazują problem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz aktualizację do najnowszego softu to chip sie wykasuje ...

 

Ok, niech się skasuje. Zgrałem go, więc jak nie będzie zmian to zawsze mogę go wgrać ponownie, prawda? Ewentualnie dogadałbym się z Tobą w sprawie przepisania "chipsa" na najnowszy soft.

 

Problem w tym, że chyba mam najnowsze oprogramowanie (jeśli się mylę to proszę, poprawcie mnie) i dlatego nie mam na co zaktualizować...

Posiłkuję się tutaj tą tabelką: (mój soft jest w New part number)

http://img717.imageshack.us/img717/3199/enclosure41.jpg

 

Można gdzieś sprawdzić czy jest jakiś nowszy soft, by móc go wpisać podczas aktualizacji i ją wykonać?

Szukałem w TIS-ie Online, ale nigdzie nie znalazłem informacji o późniejszych wersjach softu..

 

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jest po prawej stronie to jest najnowszy ... z przepisaniem na inny soft nie ma problemu ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@EDIT:

 

Widzę, że niestety temat umarł.

 

Chciałem dokonać adaptacji przepływki wg. instrukcji z forum - niestety okazało się, że mój soft jest najnowszy.

Czy jest taka możliwość w DIS-ie, żeby wgrać aktualny soft ponownie? Chodzi mi tutaj o usunięcie wszystkich adaptacji i programu (chipa).

 

W samochodzie sprawdziłem już wszystko... jedyne co jeszcze mi zostało to wyjęcie turbiny :( Luzu zbyt dużego na wałku nie ma.. niestety jest trochę oleju w przewodach do i z IC.

 

Czy ospała reakcja może być powodem padającego turbo?

 

Postaram się wrzucić filmy z programu INPA, które lepiej zobrazują problem.

 

Pozdrawiam

Podmień zaworek od turbospreżarki, lubi się przywieszać. Wężyki podciśnienia również sprawdź. Sparciałe przytykają się lub popuszczają.

Olejem się nie przejmuj, film olejowy na ściankach to rzecz normalna i nieszkodliwa. Jeśli masz go więcej to zdejmij i przeczyść IC.

Jeśli masz dostęp to sprawdź vacumetrem podciśnienie idące do gruszki, podczas przyśpieszania 1000-2500obr.

Noi oczywiście zloguj auto i wstaw filmik.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jest po prawej stronie to jest najnowszy ... z przepisaniem na inny soft nie ma problemu ...

Dokładnie - jest ten po prawej stronie. W takim razie "wgram" jeszcze raz ten sam, zgodnie z instrukcją, wpisując te same numery softów.

 

Podmień zaworek od turbospreżarki, lubi się przywieszać. Wężyki podciśnienia również sprawdź. Sparciałe przytykają się lub popuszczają.

Olejem się nie przejmuj, film olejowy na ściankach to rzecz normalna i nieszkodliwa. Jeśli masz go więcej to zdejmij i przeczyść IC.

Jeśli masz dostęp to sprawdź vacumetrem podciśnienie idące do gruszki, podczas przyśpieszania 1000-2500obr.

Noi oczywiście zloguj auto i wstaw filmik.

Dzięki. Wszystko już praktycznie wykonałem. Zaworek podmieniony - działa jak trzeba, wężyki wymienione, wyczyściłem cały dolot, prócz IC, ale oleju nie było dużo.

Podciśnienie sprawdzę, jak tylko uda mi się zdobyć vacumetr.

 

Logi dzisiaj wstawię obowiązkowo.

 

Dzięki TC za odpowiedzi - po raz kolejny pomagasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomysły mi się już wyczerpały. Czy jest jakiś sposób by wykonać logi livedata, aby opóźnienia między aktualizowaniem danych w INPA były mniejsze? Niestety, co widać na filmiku, aktualizacja jest bardzo powolna i trudno wyciągnąć z nich jakieś wnioski. Zrobiłem kolejne odczyty, ale nie bardzo nadają się na wrzucenie bo też nic więcej nie pokazują, niż na przesłanym wcześniej filmie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kupiłem drugi kabel i sprawdziłem chyba wszelkie możliwe wersje i sterowniki, na dwóch laptopach. Niestety INPA nadal działa z taką samą prędkością. Ku mojemu zdziwieniu na innych filmikach na YT prędkość zbierania danych przy livedata też jest podobna. Czy ktoś ma jakiś film poglądowy, jak szybko powinno działać odczytywanie w trybie live?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

przynajmniej tak :)

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za odpowiedź. Posiadam dwa interfejsy od Viakena, które rzekomo wszystkim sprawnie z INPA działają..

Obejrzałem multum filmików na YT i u wielu osób INPA pracuje tak kiepsko jak u mnie..

 

Na moich interfejsach zarówno w DIS jak i INPA odczyty są bardzo wolne i często pojawiają się błędy API.. :(

 

Powiedzcie mi w takim razie jaki interfejs kupić, by wszystko działało możliwie najszybciej?

Kupiłem już dodatkowy laptop z wyjściem RS-232 oraz Windowsem XP, by wszystkie programy dały się instalować również bez maszyny wirtualnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Posiadam dwa interfejsy od Viakena, które rzekomo wszystkim sprawnie z INPA działają..

Obejrzałem multum filmików na YT i u wielu osób INPA pracuje tak kiepsko jak u mnie..

 

Na moich interfejsach zarówno w DIS jak i INPA odczyty są bardzo wolne i często pojawiają się błędy API.. :(

 

Powiedzcie mi w takim razie jaki interfejs kupić, by wszystko działało możliwie najszybciej?

Kupiłem już dodatkowy laptop z wyjściem RS-232 oraz Windowsem XP, by wszystkie programy dały się instalować również bez maszyny wirtualnej.

Ja mam od Nerwusa jakość wykonania fantastyczna ale ceny wyższe niż shit z allegro ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Odświeżę temat bo i ja również mam M57 przed liftem plus program. I mam pytanie czy kolega z tymi objawami opanował problem późnego załączenia turbiny ?

I drugie pytanie bo i ja również mam już nowy soft 7789414 i jak kupię przepływomierz to czy będę musiał go adoptować? czy może musi mieć jakiś nr bo tego nie czaję

no i najważniejsze czy jeżeli wymienię przepływkę bez zmiany softu to czy będzie auto miało moda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.