Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zmienany był olej w mojej E30.Autko jeździło do tej pory na syntetyku lub półsyntetyku,ma przejechane jakieś 84tyś,przebieg jest udokumentowany i nie fałszowany,ale autko ma już 15latek.Tak więc.... .Mechanik zalał mi mineralny(Mobil 1).Czy to była dobra decyzja z jego strony(poinformował mnie jak odbierałem auto) Czy przy kolejnej zmianie oleju można zalać syntetyk,czy takich rzeczy się nie robi???? :| Proszę o jakąś sensowną odpowiedź :modlitwa:

Dzięki serdeczne!!

Opublikowano

Jedyna sensowna odpowiedz to jest taka :

Wylej jak najszybciej ten budyń z silnika wlej taki jak był poprzednio i daruj sobie tego mechanika na przyszłość :( :mad2:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

witam.moje też miało 80 tyś :wink: . niezłego masz mechanika jeżeli zmienia z syntetyku na mineralny :duh: .jeżeli jeżdził na syntetyku to niech dalej na nim jeżdzi :mrgreen:

co do tematu oleji i ich zmiany na inne to :search: :search: jest tego ''troszkę'' :mrgreen:

klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Ale co?.Zalać syntetyk?.Troszkę już zrobiłem na nim zanim do mnie dotarło o co chodzi.Jakieś 8-9tyś.Mogę teraz zmienic bez konsekwencji??? Będzie OK??

Ratunku!!!! :mad2:

Opublikowano
Jeżeli rzeczywiście wlał mineralny Mobil to nic się silnikowi nie stanie, ten olej jest dopuszczalny. Przy następnej wymianie wrócisz do półsyntetyka albo nie wrócisz zrobisz jak będziesz chciał. Przy następnej regulacji zaworów zrobię zdjęcia silnika po zdjęciu pokrywy zaworów. Silnik ma prawie 300Tkm nie zużywa oleju i jest w świetnej kondycji. Całe swoje życie jeździł na mineralnym i tak zostanie. Silnik M20B25.
Opublikowano

Uwielbiam tych mechanikow ktorzy widzac ze samochod ma np natrzaskane 100tys km to wlewaja mineralny olej a silnik cały czas brykal na syntetyku. ciekawe jak by podeszli do mojego staruszka ktory ma wlanego syntetyka MOTULA (15W-50).

Ja bym szybko zmienił z minerała na syntetyk. Wprawdzie nic sie silnikowi nie stanie ale zawsze to znacznie gorsze smarowanie. No i zmien mechanika.

Opublikowano
No i zmien mechanika.

Zmień :?: :?: Ja bym go chyba przywiązał na linkę i przeholował przez całe miasto :norty:

 

Radzę natychmiast wlać syntetyka :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Witam.

 

W Twojej sytuacji moge Ci polecic dwa oleje:

1. Olej syntetyczny

2. Olej... mechanika :lol:

 

Dla mnie super. Zdecydowanie najlepsza odpowiedź.

 

A tak poważnie oprócz wględów etycznych mógł chociaż Cię zapytać jak nie było kartki/ chodzi o względy praktyczne. Zobacz jaka na takim mrozie jest lepkość oleju mineralnego i syntetyka. Nie chodzi o sport ale o trwałość silnika. Zobacz jaki jest zakres temperatur obu rodzajów oleju. W lecie i tak nie pojedziesz do Afryki ale wiesz /szczególnie teraz/ jakie są "piekne" zimy w Polsce.

A propos samowolki mechaników. Kiedyś miałem gościa, który okrutnie się burzył jak po na paprawie zamienili mu podkładki pod tablice rejestracyjne /bez jego zgody i wiedzy/ na inne z reklamą dealera gdzie auto było naprawiane. Dobre coooooooooooooooooooooooooo.!!!!

Opublikowano

fakt mechanik troche sie pospieszyl , ale do silnikow m20 mozesz spokojnie wlewac mineralny olej i nic ale o nic z nim sie nie stanie.

Pozdrawiam

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Mogę teraz zmienic bez konsekwencji??? Będzie OK??

 

Będzie OK :cool2: 10 tys. km na mineralnym to za mało, żeby narobić w silniku wielkiego bałaganu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Bardzo dziekuję wszystkim za odpowiedzi :roll2: I dobre rady,zrobię tak jak większość radzi,czyli zalewam zaraz syntetyka!!! :cool2:
Opublikowano

Ten silnik przetrzyma ciebie ! Wiadomo o bmw trzeba dbać. Tylko powiedz mi jedną rzecz ja mam m20b25 silniki bardzo trwałe mam gdzieś z 300 tk sciągałęm głowice i po za wyrobionymi prowadnicamu t nic z nim nie było nie tak. ma moc oleju nie pali! i zrobie na nim z 300000 nawet jak bee lał mineralny. Ważne aby zmieniać czsto .Oczywiscie Mobil 1 jest ok! nawet super ale ile kosztuje? jeden litr ? ja nie wiem ale zakłądam ,że z 60zł to wymiana całą kosztuje 240 zł 10000 km to jest 2400zł 300000 km to jest 7200 a ja zapłące z Lotosa 40 zł 10000 400 zł 100000 1200 zł 300000 km o ile znowu gdzieś sie nie walnołem ... Wiec to co zaoszczędziłęm wydam sobie na nowe auto stawiajac ,zę 300000 km zrobie za 6 lat to pewnie kupie sobie coś z rocznika 2000r :) Powiem Tak jeździłem Golfem na gaźie zrobięłm ze 120tk stukają popychacze oleju nie bierze ... to czemu to auto ma nie zrobić? a po za tym ile kosztuje Generalny remont silnika? 3000zł? to ja wybieram tą opcje...

 

Jak wyprodukowali BMW to olej klasy lotos był luksusem :) tzn zakłądam ,zę ze średniej pułki badź wysokiej . moje auto ma 16 lat wiec coś sie chyba zmieniło...

 

Jeżeli masz obiekt muzealny to lej Mobil 1 nawet mobil 2 a jeżeli nie to mysl nad ekonomią :) to jest moje zdanie ja tak myśle :) lotos bym osobiscie zastosował. i Go stosuje. Zaraz będą Rugi Lotos to syf. Ja powiem ok ! ale w nowym aucie świeżym a nie w aucie gdzie za 3 lata bedzie warte 3000zł max jeszcze na łeb nie upadłem ,żeby w olej pakowac majątek .Robiłęm tak w Garbusie Mobil 1 lałem co 10000 tysiecy.i co zrobiłem 20000 i sprzedałem. Kumpel też tak robił tylko mobil 1 ale on sie rozwalił w garbiusie.Jeżeli masz pewnosc ,zę pojeździsz autkiem hoho to lej mobil 1 a jak nie to jak chcesz :)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Klonas,

zapomiałeś, że na syntetykach silniki mniej pociągają z baku. To nie jest wymysł marketingowy. Większy opór przy zimnym rozruchu trzeba jakoś pokonać. Większą ilością paliwka.

 

Spalanie raczej nie spada o reklamowane niekiedy 7-8 %, ale o te 1,5 % lekko. Na dystansie 10 tkm nawet te śmieszne 1,5 % daje 50 PLN oszczędności na zakupie Pb95 (przy spalaniu 8,5 l/100 km).

 

Ale syntetyk do starucha leje się przede wszystkim dla... komfortu psychicznego właściciela. Za oknem -25 st., a ty po prostu wsiadasz i przekręcasz kluczyk bez drżenia, czy silnik odpali.

 

Po za tym, to raczej w starych sprzętach zdarza się, że płyn chłodzący wycieknie dyskretnie i silnik dostanie gorączki ;-) Właśnie w takich sytuacjach kasa "wyrzucona" na syntetyk zwraca się z nawiązką.

Minerał się zasmaży, syntetyk jeszcze podoła. :twisted2:

 

Po za tym, kto powiedział, że trzeba wywalać niebotyczne sumy na oleje :?:

 

Zawsze jest wybór między drogim minerałem renomowanej firmy a tanim syntetykiem mniej szacownego producenta (np. Lotos*)

_________

*Lotos, co prawda wytwrza g*wniane minerały, ale też niezły półsyntetyk i całkiem dobry syntetyk.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.